Üdv mindenkinek! Simson Star-hoz keresek régóta első és hátsó teleszkópot.Már csak ennyi híja van a felújításnak, de ezzel nem boldogulok. Ha valaki ismer forrást ,megköszönöm!
Edig sosem volt motorom, de egy idős házaspár eladásra kínált egy Simson Star-t, és nagyon megtetszett... Az alap probléma, hogy fogalmunk sincs, mennyit érhet a motor. Az állapota nagyjából: - Nem tudni, hogy beindul-e, a bácsi szerint hengert, dugattyút és gyűrűket kell benne cserélni, de attól eltekintve jó - Szemre egyben van, nem eszi a rozsda, az ülésen minimális szakadás - A kormány nem az eredeti, hanem "valami szélesebb", a bácsinak az tetszett - Évek óta áll
A kérdések tehát:
Mire figyeljek oda, mit nézzek meg rajta, mielőtt megveszem? (Minimális ráfordítással akarok egy használható motort nagyjából 15 km heti 2-3-szori megtételére.)
Mennyit érhet a motor ebben az állapotában? (Sem magam, sem a bácsit nem szeretném átverni.)
Van egy Simson S51 E tirisztoros motorom. Hidegen nagyon nehezen indul. Rúgásra 1-2-öt pöffen és megáll. Ha elindul akkor alapjárat közelében hallásra kihagyogat a gyújtás teljes gázt húzva nem pörög ki és hallani lehet, hogy nem folytonos a szikra.
A hiba keresése közben a lendkerék felőli oldalon láttam, hogy 35w-os világító tekercsnél áthúz a szikra az alaplapra. Amikor áthúzott a szikra akkor maradt ki a szikra a gyertyánál. Lehetett hallani, hogy akkor nem gyújt. Kicseréltem a világító tekercset.
Ezután áthúzást nem láttam már járó motornál lendkerék mögött de a hiba még mindig fennáll.
Megpróbáltam új tirisztorral de nem lett jobb. Trafóra vagy jeladóra gyanakszom...
Ha kiveszem a gyertyát és a hengerhez tartva kézzel mozgatom a berúgó kart akkor folyamatos(nem hagy ki) kékes-lilás "pattogós" szikra van..
Még nem mértem meg az ellenállás értékeket a gyújtás egyes elemein.
Olvasónk csodálatos és szokatlan kalandot vállalt: 2200 kilométeres túrát tett Németországba, egy 32 éves veterán robogóval. Fogadják szeretettel Ágoston Gábor történetét: Nagyon sok közös kirándulást tettünk, bejártuk Magyarországot és gyakran átugrottunk az akkori[...] Bővebben!Tovább »
Gyerekek! én a Balatonon voltam vele igaz voltak azért apróbb fennakadások gyertya csere,és egy kipufogo bilincs lazulás de oda-vissza kb 1000km mentem nagyobb hiba nélkül! igen az utángyártott alkatrészekből lett felújjitva az akkori szimom de kíbirta! ugyhogy egy gyertya kulcsal és egy 10 villáskulcsal kalandra fel!
A mostani, 25-30 éves, erősen kopott, és jellemzően minősíthetetlenül sz*r utángyártott alkatrészekből életben tartott géppel ez azért elég kalandos volna. Szerintem...
Nekem volt már különolajzásos robogóm is, de az nem bírt annyit mint az s51b-m!
Nyugodtan mehetsz, 50-es tempot simán bírja hosszútávon! Ezek nem állnak le az út szélén. Az enyémmel mentem egyhúzóban 114 kilómétert gond nélkül, bár semmilyen
rossz/utángyártott alkatrész nem volt még beleszerelve. Szóval gyári gép.
Ha van hozzá türelmed nyugodtan válald be,egy jó motor még többre is képes. Az autó -motor egy régi számában volt, hogy még Bulgáriába is elmentek fiatalok szimóval.
talan csak az idealisnak nem nevezheto idonek koszonhetoen jutott eszembe egy kis nosztalgiabol??, hogy nekem a legnagyobb tavom Miskolc-Holloko-Miskolc tav volt egyszerre. Kozben talan egy orat pihenhettem, amikor megneztem az ofalut. Mindez egy kis piros 50ccm-es SR 51-es Robogoval, se hosszitott negyedik, se 17-es elso fogaskerek, csak a magam 90 kiloja es 190-es termete. Ölö volt' Azota is szivesen gondolok vissza ra es orulok a megtett tavnak. Igaz, utana elaludni alig tudtam, a zummogest meg orakig ereztem a fejemben. Az ossztav 330km volt.
csakesz
Úgy látom itt jó kis társaság jött össze,ezért megosztom veletek gondolataimat.
Sajnos nincs normális Simsonos honlap a magyar weben (vagy csak én nem találtam meg) a legtöbb honlap lelkes amatőrök terméke.De találtam 1 egész
jó német honlapot, www.simson.planet-artworks.de
És még 1 kérdés: A kismotorokra is kell rendszám??? Mert olyat én még nem nagyon láttam.
Én dolgozom, mert szar lett a bizonyítványom bűntetésből.:) 3,85
BKV-nak lengéscsilapítókat újítok fel.
Vérem verejtékem adom a főváros kényelméért.:)
HÉV, villamos, metro és busz.
Felőlem oké!! De aztán Balaton. Majd tárgyalunk. ICQ-d??
A hétvégén mentem a motorkával(90ccm) 120km-t ebből 90-et erdőben végig 2 személlyel. Meg se nyikkant neki. A 7-esen sorra előzgettem a kocsikat és mindig egy lengel mögött mentem 70-80-al aki fölöttébb boldog lehetett mert mögöttem ültek és a tompított is a pofájába világított. Szemközti sávban jött egy rendőr és széles vigyorral mosolygott, de szerencsére nem fordult utánunk.
Nem durva!
Anno én Szhelyről a Balcsira jártam SR50-nel.
Télleg fasza kaland, akinek az autós korszak előtt kimaradtak az ilyen buleek, az sajnálhatja.
Én pl. rendszeresen éjszaka nyomtam a 100km-es vagy hosszabb távokat, alacsony forgalom, H1-es Halogén (mekkora szám volt, mi?) rulez!
Meg adrenalintéren is f*szább volt éjszaka.
Hali!
Nekem 90ccm-is simom van, baromi hosszú 4.-kel.
70-nél pörög annyit, hogy a motor csak duruzsol. Na azt hiszem ilyen simsonnal kellemes a hosszú táv. Én a balcsiról hazafelét meg se éreztem, persze az odafelét igen, mert letőrt a lendkerék. 3 sebességessel, meg kis 4-essel nem szívesen mennék, hosszabb távra. Persze most nem finnyáskodni akarok, de én 3 éve, egy 1983-as babettával száguldottam le a balcsira. Persze az nem volt nagy cucc, inkább az, mikor hazajöttem, és továbbmentem, a telekre. Az olyan 240-250km lehetett összesen. Kellemes 35-ös tempóval. Na ezt nem muszály utánam csinálni, mert napokig nem tudsz leűlni. Persze a simson sokal kényelmesebb.
Csáó!
Csá!
Szerintem merjen mindenkielindulni Simsonnnal hosszabb távra.Én július 8.-án mentem Kaposvárról Pécsre a Truck-Trialra.Oda vissza 180KM volt.Egy Simson S51/B-vel.3 éve hajtom de hosszabb távon soha.A nagy nap előtt csak úgy mindenfele és hazaérve a haverom órája 83 km-t mutatott.Nem indultam volna el ha tudom a távot.Mikor hazaértünk egy ből el mertem menni a pécsi útra.Agép 3 sebesséres 51-es és 17-es fogaskerekes.Kiválóan ment.