Új cikkünk: Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet motorjának hangolásáról ...
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal próbáljon segíteni, valami stabil alapot adni. Én és kollégáim írásainkkal, videóinkkal ezt tesszük.
Kérdéseidre NEM itt (mert ritkán nézem), hanem cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben gyorsan fogok válaszolni. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat, vagy aktuális cikkünket:
"Motoroptimalizálásra, chiptuningra érkezett ez a szinte új, még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő 1.4 benzinturbó Suzuki Vitara. Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk és garanciális feltételeik miatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk is szép számmal érkeznek egy kis erősítésre. Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás a gyári garancia korlátozását okozhatja, és mégis
Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as fordulaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja.
A motor és turbó jelentős biztonsági tartalékkal van méretezve, amelyet Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal 4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra..."
Nem tudom az 5 ajtósba miért nem tették azt a jól bevált motort. Szinte semmivel sem nehezebb, mint a kocka, viszi az is, mint szél a szarospapírt. Túlnyomórészt még pályán sem járnak ezek hosszútávon 130 felett, hanem max. 100-120-al, oda bőven elég még kultúráltan. Meg hajót se akarnak vele vontatni, ahhoz kis fing az egész karosszéria. Bőven elég lett volna az a ~ 100 lovas 1.6 benzin az 5 ajtós alá is.
A fő probléma ezekkel ma már, hogy a legfiatalabbak is 15-16 évesek, akár valós "csillió" kilométerrel. A bent lévő turbódízel motor meg újonnan sem a megbízhatóságáról volt híres.
Nekem sose volt ilyen, de anno lebeszéltek róla. Nekem mindenképp rövid kellett anno. 2.0 benzinest kerestem, de végül 1.6-ost találtam. 5 év (~100000km) alatt tök hibátlan eddig.
Az lehet gondolom a 2000-es benzines. Arról mit tudni? Elég ritka madár, nemhiszem, hogy pont abból találnék megfelelő állapotút, színűt, felszereltségűt sajnos. Meg a fórumokon/csoportokban sem sok bontottat látni, alkatrész meg mindig kell. Ezért választanám a leggyakoribb típusokat, amihez gyorsan van cucc.
Nekem egy kocka 1.6 JLX-em van, amivel megvagyok elégedve, kategóriájához mérten.
Feleségemnek szemezgetnék majd idővel egy 5 ajtós gömbölyű Granddal, amikből ugye sajnos nincs kis benzines, a 2.0 TD az alap. Erről a motorról mit érdemes tudni? Olvasom van Peugeot 109 lovas, meg Mazda 87 lovas, namármost nekem csakis az egyszerűség, javíthatóság, alkatrészellátottság a döntő, ezek alapján melyik az ajánlottabb? Ilyen kettőstömegű lendkerék, ilyen-olyan DPF-szűrők, nagynyomású szivattyúk, meg hasonló menetrendszerint cserélendő alkatrészekről hallani sem akarok. Lehet traktor, nem túl erős, a lényeg, hogy induljon, menjen, ne egy le a fejem, és ne ürítse ki a zsebem. Kb. a kocka 1.6-omhoz legközelebb állót
kereseném majd. Valahogy én a Mazdát érzem ilyenebbenek.....régebbi technika, egyszerűbb felépítés, gondolom én.
Sziasztok!Adott egy 1.6 injektoros vitara ami üzemmelegen nem akar kipörögni,dadog és néha le is áll.Járt már igy valaki,vagy van esetleg ötletetek mi lehet a baja ?(cserélve lett benzin szivattyú,elosztófedél és rotor,gyertya és kábelek is nem régen.)
A kapcsolója is hibá, de leszakadhatott róla a vezeték is, szeretik hülye helyre tenni. De lehet, hogy pl. a làmpa nem kap testet. Elmegy odáig a delej?
Az elmúlt héten vásárolt a család egy 2006os gyártású, 1995cm³, 5 ajtós vitarát. A napokban vettem észre, hogy a tolatólámpa nem világít. Izzót, biztosítékot már cseréltem, de továbbra sem működik. Tudna valaki segíteni a hiba ok kiderítésében? Előre is köszönöm
vettem egy szép autot, (23 éves pont), volna pár kérdésem.
Szeretném kicsit felemelni az X90-et. (Vitara) kb 5cm-re gondolok. Olvastam pogácsákrol a rugo tetejére, hosszabb Grand Vitara rugokrol, kaszni és az alváz közé gumi alátétekről, Pro Comp emelöszett, stb. Teljesen tanácstalan vagyok. Ti mit és hogyan csináltatok, költséghatékony megoldásra vágyom.
Idén is megrendezésre kerül a Japtimers közösség nagy sikerű Tavaszi Találkozója. Egy tökéletes lehetőség a főként veterán korú japán járművek tulajdonosainak, hogy a mai "online" világban személyesen is megcsodálhassák egymás járművét, megnézzék az apró részleteket, megszagolhassák az adott évtizedek jellegezetes illatait, hallgassák a különféle motorok muzsikáját vagy éppen érezzék a különféle járművek időutazásokat idéző rezdüléseit. A barátias elhivatott légkör természetesen lehetőséget ad akár mélyre nyúló szakmai vagy éppen könnyed humoros eszmecserékre is.
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Az utolsó terepjáró a gömbölyű Vitara 2005-ig.
Néztem én is az új Vitara-t, de terepre nagggggyon nem...
Duster akkor már, meg ugye a Jimny, ha nem kell nagyobb kocsi.
Nekem a Grand Vitarám van 2008-as. 11éve van meg. 1870cm Renault dízel,de ebben sincs kettőstömegű. 129lóerős,300nm,242.000km-ert tettem bele. Idén februárban 237.000km-ernél cseréltünk kuplungot,szerkezetet,kinyomócsapagyat. Meg a turbó most lett felújítva,önindító csere is most volt. Nekem 9litert eszik átlagban. Új kora óta van olaj fogyasztása,15000km-ként kb 0,7-0,8 liter.
Elől most kell a féktárcsákat cserélni. Meg idén lengéscsillapítókat is. Használtam anno terepen is. Mostanában ritkán már,sajnalom....
Nézegettem az új Vitarát,de nekem nem tetszik. Meg nem is terepjáró!!