Keresés

Részletes keresés

j.cs Creative Commons License 2007.04.07 0 0 51
Konferencia a 10-es útról:

http://www.szeretgom.hu/portal/egom/content/contentId/2234
j.cs Creative Commons License 2006.06.18 0 0 49
En idokozben raszoktam az Esztergom - Tat - Bajna - Zsambek - M1 utvonalra. Haztol hazig (most eppen Tetenyi ut) kb 50 perc +-10%. Igaz joval hosszabb, mint a 10-es ut (nem mertem meg pontosan, de olyan 15-20 km-rel tobb - mondjuk dizellel jarok, legalabb hamarabb megterul), de teljesen nyugis (bar bizonyos reszein nehez elozni).
Wyse Creative Commons License 2006.06.08 0 0 48

Érdekes volt visszanézni a múltat.

Volt és van alkalmam átélni ezeket a napi szörnyűségeket minden formában.

És a jelen:

A 10-es út rosszabb, mint valaha. Piliscsabánál elkészült a kapaszkodósáv,de semmi haszna. Ha egy Ifa kihúzódik, akkor egy 18 éves Transporter akarja megelőzni tele melósokkal. Lehet mögötte szaggatni vagy 70-el. Ha sikerül őt is legyűrni, akkor is ott van előtte még egy Ifa vagy egy másik Transporter. Mivel elkészült a Mária-Valéria hid is, sok szlovák jár Pestre dolgozni. Plussz teher. A 0-ás még mindig csak álom,mint ahogy az Északi hid is. A vasútvonalon az új vonatok miatt több milliós felújitásokat végeztek el, de ezek időben nem érzékelhetők. Szintén egy pályán döcögnek a szépséges kúpok.

Autóbuszok: Lehetetlen velük közlekedni. Dorogon már kizárt az ülőhely, a dugó miatt ezért több órát kell ácsorogni, de mint a heringek a dobozban. A busznak sokkal kellemesebb alternatvája a vonat. Bár az utazási idő számottevően nem csökken, de mégis sokkal kultúráltabb élményt nyújt. Csatlakozás bőven van. Aquincum-Hév. Újpest-Metro.... Kocsival csak akinek muszály, vagy birka türelme van... Én most váltottam át a lehető legjobb megoldásra, motorra. Nincs dugó és hatalmas élmény. Viszont iszonyú drága, balesetveszélyes és hát ugye nálunk van tél is...

Régebben volt itt szó a négysávosra bővitésről is. Én egy "optimális ideiglenes" megoldásnak tartom. Hely lenne rá akár Vörösvárig is.

És hát ami szégyen, az a utak karbantartása. Volt olyan év is (talán tavaly), amikor a tömött 10-esen egy hid felújtása miatt majdnem egy évig le volt zárva egy sáv!!!! Persze semmi alternativa.

Összegezve az elmúlt hat évben, a fórum életében semmi (vagy egyedüliként a Piliscsabai kapaszkodósáv) pozitivum nem történt az utunkkal. A helyzet évről-évre rosszabb.......

 

NeomatiK Creative Commons License 2005.09.05 0 0 47
Szar ügy!
Előzmény: j.cs (45)
j.cs Creative Commons License 2005.09.03 0 0 46
Az esztergom.hu-ról:


Ismét fókuszban a 10-es út

Szerdán dönt a Fõvárosi Bíróság az elkerülõ út elsõ szakaszának sorsáról

Sorsdöntõ lehet a szerdai nap a 10-es út mentén élõk számára. Ekkor dõl el ugyanis, hogy a bíróság helyben hagyja-e a Levegõ Munkacsoport keresetét, amelyben megtámadta az építendõ elkerülõ út elsõ szakaszának környezetvédelmi engedélyét, vagy zöld utat kap-e a beruházás.

A Fõvárosi Bíróság szeptember 7-én, szerdán reggel tárgyalja a 10-es elkerülõ út elsõ négy kilométeres szakaszának ügyét. Többször beszámoltunk már arról, hogy az elsõ ütem négy kilométere szakaszára vonatkozó környezetvédelmi engedélyt megtámadta a Levegõ Munkacsoport, e nélkül viszont nem kezdhetõ meg építkezés. Pedig minden terv készen áll, a szakaszos engedélyezések vannak csak hátra. Pilisvörösvár polgármestere lapunknak elmondta, hogy a polgármesteri hivatal a múlt héten a beruházó PEMÁK-tól megkapta a 10-es elkerülõ út tervdokumentációját engedélyezési eljárásra, ami a teljes II-es ütem Pilisvörösvártól induló 19 kilométeres szakaszára vonatkozik. Az önkormányzati engedélyezések rövid idõn belül elkészülnek, mivel a tervek egyeznek a település rendezési tervével. A környezetvédelmi szakhatósági engedély kiadása persze még csak ez után következik és az I-es ütemhez hasonló módon, ezt is megtámadhatja a Levegõ Munkacsoport.
Grószné Krupp Erzsébet nagy reményeket fûz ahhoz, hogy a szerdai bírósági döntés alátámasztja majd azt az igényt, hogy szükség van a 10-es elkerülõ út megépítésére és ezt már tovább halogatni, akadályozni nem lehet. Persze fél attól, hogy „egy tárgyalás nem tárgyalás”, vagyis a Levegõ Munkacsoport fellebbezni fog, ha nem nekik ad igazat a bíróság. Mivel a tárgyalás nyilvános, természetesen számos 10-es út menti település polgármestere vesz majd részt rajta, hogy elsõ kézbõl értesüljenek a döntésrõl.
Az elsõ szakasz építésében leginkább Solymár érintett, amelynek polgármestere lapunknak azt mondta: „nem értem, milyen alapon támadták meg a környezetvédelmi engedélyt, ugyanis az I. ütem által érintett, Óbudától Pilisvörösvári terjedõ területen, se fa, se erdõ nincsen.” Enczmann László elmondta, hogy számára felfoghatatlan, hogyan engedheti meg a törvény, hogy egy alig száz fõs társaság megakadályozzon egy beruházást. Bízik benne, hogy megnyerik a pert és megépülhet az elsõ szakasz, de Grósznéhoz hasonlóan õ is fél attól, hogy a II-es ütemet is ellehetetleníti a Levegõ Munkacsoport.
• Gál Kata (HÍDLAP)
j.cs Creative Commons License 2005.08.23 0 0 45
Gondoltam felhozom a topikot és beköszönok én is... Röviden: naponta Esztergomból egy Moszkva tér melletti irodaházba, méghozzá május óta (korábban Óbudán albérlet, de meguntam). Leggyakoribb útvonal a Pilisen át, Szentlélek, Pomáz, Szentendre, 11-es út volt, de próbálkoztam Hűvösvölgy és a 10-es felé is időnként (és ritkán, ha dél Budán volt dolgom akkor Piliscsaba-Tinnye-Zsámbék-M1 útvonalon).

Biya Creative Commons License 2004.02.27 0 0 44
Az is jó, hogy a tegnap dél körül ismét beszakadt út ma reggel még mindig le van zárva. Kiváncsi leszek, mikorra lesznek készen. 2 okból is: eccer azért, mert az eddig egész jól járható solymári útvonal kész katasztrófa, a másik meg, mert holnap a Bécsi út felé kell mennem. Vagy lehet, hogy jobb lesz Solymár felől kerülni? Hol van egyébként lezárva, nem lehet a vasúti átjárónál, a sínekkel párhuzamos úton kerülni? Bár ez túl eccerű lenne :-(
Előzmény: Frank Owl (43)
Frank Owl Creative Commons License 2004.02.26 0 0 43
Ezúton szeretném megköszönni a felelősöknek, hogy tegnap a lezárt Bécsi út és az ürömi út elágazásnál lévő közlekedési lámpát működtették!
Nagyon élvezetes volt látni, ahogy percekig nem jött semmi balról (LE VOLT ZÁRVA AZ ÚT!) és látni a jobbról feltorlódó autókat.

Ha már azt a 250 méteres szakaszt 12km-es kerülővel lehet leküzdeni (nincs egy járható párhuzamos út) elvártam volna, hogy ezen az útvonalon könnyebbé teszik a közlekedést.

Köszi, köszi és mégegyszer köszi!!! :(

Valaki tudja, hogy az úton meddig végeztek érdemi munkát?
Mert 8-kor még nem engedtek a rendőrök ellenben hajnalban átadták... Éjjel aszfaltoztak?

Hajrá Magyarország, EU tagállam ennyit tudnak! :(

Biya Creative Commons License 2003.10.03 0 0 42
Ez nem valószínű, hanem biztos. Arról nem halottam, hogy a BZ-ket kivonják a forgalomból, addig meg úgyis a leglassabbhoz fogják igazítani a menetrendet. Meg hát igen, a pálya. Persze erről sem esik szó a tervben, pedig hatalmas ígéretek voltak a felújításra és az esetleges mellékvágányok (megállóhelyeken) építéséről. Sőt szó szerint írták valami tájékoztatóban, hogy ez év első felében érzhetően fog javulni. Hát én eddig nem vettem észre semmit, pedig a félév már letelt.
Előzmény: Frank Owl (41)
Frank Owl Creative Commons License 2003.10.03 0 0 41
Igen ezt én is kerestem, de úgy néz ki ez a vadi új masina is ugyanolyan menetidőt teljesít (reméljük egyenlőre). Ok: (valószinüleg) a szemből jövőt meg kell várni meg lehet, hogy a pálya sem olyan amin 120-al lehet suhanni.
Előzmény: NeomatiK (40)
NeomatiK Creative Commons License 2003.09.27 0 0 40
http://index.hu/gazdasag/magyar/mav030926/

"A MÁV Rt. közbeszerzési eljárás keretében tizenhárom új Desiro motorvonatot vásárolt a Siemenstől 30,7 millió euró (7,6 milliárd forint) értékben MFB-hitelből állami felelősségvállalás mellett. Az első új vonatot pénteken adták át a forgalomnak a Nyugati pályaudvaron.

Az átadáson Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter kiemelte: a kormány célja, hogy fokozatosan javítsa a szolgáltatásokat, ebbe a folyamatba illeszkedik a MÁV új járműveinek forgalomba állítása. A motorvonatok egy része az elővárosi forgalomban, a Budapest-Esztergom vasútvonalon közlekedik majd.

A jármű hossza az ütközök között 41,7 méter, a kocsiban 123 ülőhely található. A vonatot 120-160 kilométeres legnagyobb sebességre tervezték, a motorkocsit két dízelmotor hajtja. A kocsiszekrények hossza egyenként 20,35 méter, a legnagyobb kocsiszekrény-szélesség 2,83 méter.

Vonalfelújítás

A MÁV főbb vasútvonalait is felújítja, melyhez több százmillió eurós támogatást remél. Augusztus végén indult meg a Cegléd és Szeged közötti 150 éves vasútvonal rehabilitációja. A munkálatokhoz az állam az Európai Beruházási Banktól kapott negyvenmillió eurós kölcsönnel járul hozzá. Várhatóan a kohéziós alapból finanszírozzák - a 2004-2006-ig terjedő időszakban - a Szolnok-Lökösháza vonal felújításának második ütemét. Ennek teljes beruházási költsége 165 millió euró, amiből a tervek szerint 107 millió eurót áll Brüsszel. A MÁV-nál már készül e támogatás megszerzéséhez a pályázat, amelyet ősszel kell benyújtani az Európai Unióhoz, döntés azonban - mint minden ilyen tender esetében - csak 2004 májusa után várható.

A MÁV egyébként valamennyi fővonalát szeretné felújítani, s a vasúttársaság az EU következő, 2007-2013-ig szóló költségvetési ciklusában leginkább a Budapest-Székesfehérvár-Boba, illetve a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalak rekonstrukciójához szeretne a kohéziós alapból támogatást szerezni. Ezek mellett a MÁV-nál napirenden van a Budapest-Dombóvár-Gyékényes és a Budapest-Hatvan-Nyíregyháza-Záhony vonal mielőbbi rekonstrukciója is."

Rövidült ezáltal a menetidő? Mert az a lényeg. Vagy csak gyorsan be kellett vásárolni az új vonatokból?

Biya Creative Commons License 2003.04.17 0 0 39
50 perc???? De jó is lenne! Lehet, hogy hiperszupercsillivillik ezek az új sínbuszok, de :
1. Amíg a régi BZ-k is járnak, és lerobbannak (már 16-18 fokban is felforrt a vizük, eddig legalább csak nyári kánikulában volt) addig hiába tudna ezerrel tépni a sínbusz, álldogálhat majd valamelyik állomáson 20-25 perceket az ellenvonatra várva.
2. Ellenvonatok: aki megint kitalálta az új menetrendet, az sztem még vonatot sem látott élőben. konkrétan: a 15.35-kor Nyugatiból induló járatnál pölö bele van kalkulálva a menetidejébe 10-12 perc állás a szembejövőre várva Pcsabán. Ennek a konkrét vonatnak a menetideje Dorogig pontosan 1 óra 30 perc!!!
Amíg itt nem lesz változás, addig .... amúgy meg a pálya is ocsmány állapotban van, úgy tudom bennfentesektől, hogy a Leányvár-Dorog szakasz a legjobb, itt akár 60 km/h-val (!) is mehet a vonat. Az újpesti hídról meg azt hallottam (szintén vasutasoktól), hogy kiszállt valami bizottság és megállapították, hogy az eddigi 5 km/h helyett már lehet 50-nel menni rajta. Nemtom ez mennyire igaz, mert a vonatok döcögnek arrafele (lehet, hogy csak a mv-nek van esze). Sszal a vonat-helyzet olyan szar mint volt, ennek ellenére még mindig nem bírtam rávenni magam, hogy buszozzak. Itt legalább van ülőhely. Bocs, ha túl hosszú lett!
Előzmény: Frank Owl (38)
Frank Owl Creative Commons License 2003.04.07 0 0 38
Igen, erre a 2x2 sávosra való bővítés utánra én is kiváncsi leszek. A Népszabadságban láttam egy összehasonlító táblázatot a főbb utak terheltségéről és elég sok főút kétszeresen túl van terhelve... (10 11 53...)
De a tömegközlekedés katasztófa... Volt valami hír nem is olyan régen ami azt mondta, hogy az Esztergom-Bp árpádhíd vonal ezekkel az új vonatokkal 50 percre csökken a menetidő. Vannak ezek a vonatok már és tényleg olyan sebesek?
Antoine(H) Creative Commons License 2003.03.19 0 0 37
..és fiúk ha bedugult a 2x2 sávosotok, akkor felbővítjük 2x4 sávosra, ezekből fel és lehajtókat meg bonyolult keresztezéseket is csinálunk, és ezek után talán marad még valamennyi életterünk is, nem igaz?:-)))
A hollandok már 2-3 évtizede belátták, hogy az útépítésekkel nem tudják a motorizáció növekedését követni.

Csinján kell bánni az M0-al! Nemcsak elviszi a forgalmat, hanem érkeznek is rajta....és nem csak a személyforgalomnak épül!!! Ezt a fejlődést követve hamar LA-ben fogjuk érezni magunkat.:-))

Éljen a korszerű elővárosi vasút két nyomtávon, korszerű metrokapcsolatokkal!...addig éljen, amíg a felújításra váró Északi Összekötő Vasúti híd össze nem omlik magától.

Amúgy nekem a 10-es út forgalmával nincs semmi bajom! Ja elfelejtettem mondani, ha arra járok kocsival, akkor reggel fél 6 után indulok.:-))

Előzmény: szg (29)
Biya Creative Commons License 2003.03.18 0 0 36
Mittaláltam! :-)
Én cca. 1,5 éve álltam át MÁVra. Bár a csatlakozás szempontjából nagy sz@r, meg lassú, meg mocskos, de legalább van ülőhely (legalábbis Dorogon) és fűteni is gyakrabban fűtenek, mint a buszokon. Igazándiból ez az egész ingázás az agyamra megy, de hát ez van.
Előzmény: NeomatiK (35)
NeomatiK Creative Commons License 2002.12.14 0 0 35
Legalább fűthetnének a buszon. Érdekes, a soför magánál nem kapcsolja ki a fűtést.
Frank Owl Creative Commons License 2002.09.10 0 0 34
Újra aktuálissá vált a fórum: megint nem lehet rendesen közlekedni a 10-en. Vörösvár - Üröm 45 perc. Ez nem emberi... :(
Frank Owl Creative Commons License 2000.10.13 0 0 33
Azért ott kicsit többet költenek az utak fejlesztésére, meg egy kicsit jobban oda is figyelnek. Itt csak akkor van fejlesztés, ha valami nagykutya költözik a környékre és ő intézkedik.
Sajnos nem költözik mindenhova az ilyen "blökikből". :)
Előzmény: kicsi emma (32)
kicsi emma Creative Commons License 2000.10.13 0 0 32
Persze meg Los Angeleséhez is - én is miután hazajöttem LA-ből, nem értettem mit türelmetlenkednek it az emberek annyit, mikor tök normális ütemben haladnak a sorok. LA-ben az autópályák is egyfolytában, folyamatosan be vannak állva, azt kész.
Előzmény: cs_geza (31)
cs_geza Creative Commons License 2000.10.13 0 0 31
Pedig Bp. tomegkozlekedese Hotel California pl. Debrecenehez kepest....
Előzmény: nobodybuilder (28)
Frank Owl Creative Commons License 2000.10.13 0 0 30
Csak támogatni tudom az elképzelélést!
Viszont félek attól, ha megépül (márpedig jöő év végéig átadják) a Mária Valéria-híd Esztergomban, akkor még jobban leterhelik a 10-est. :(
Előzmény: szg (29)
szg Creative Commons License 2000.10.13 0 0 29
Keresztmetszet-szűkítés: rendben van, szűkítsük a város belső részén az utak áteresztő képességét.

De előtte:
-legyen kész a teljes, 2x4 sávos M0 körgyűrű
-legyen kész a Lágymányosi híd északi megfelelője
-legyen végig 2x2 sávos a budai alsórakpart
-legyen meg a 4-es, 5-ös, 6-os és 7-es metróvonal, a külvárosi állomásoknál ingyenes, őrzött parkolóházakkal
- stb.

nobodybuilder Creative Commons License 2000.10.13 0 0 28
Én egyébként még szűkíteném a keresztmetszeteket, előbb-utóbb csak rájönnének, hogy nem kellene autóval közlekedni.

bakker, milyen alapon vonod kétségbe mások kényelemhez fűződő jogát? ki vagy te? ha nem akarsz autóval közlekedni, akkor ne tedd, de ne mondd meg másoknak, hogy mit akarnak.

én nagyon sokáig Debrecenben éltem (előtte egy még kisebb városban), és ott soha nem éreztem szükségét annak, hogy autóm legyen, mert akár gyalog is minden elérhető volt (úgy is tettem, félévente egyszer ültem buszra vagy vilamosra).

ez a város azonban ehhez túl nagy. lehúztam tömegközlekedéssel több mint egy évet, amikor elfogyott a cérna: NEM VAGYOK HAJLANDÓ koszos, büdös, igénytelen emberekkel együtt zötyögni, a kipárolgásukat letüdőzni, megfogni utánuk a kapaszkodót ésatöbbi. az, hogy tíz emberből csak kettő ilyen igazán, már messze sok, sőt, rengeteg. vettem egy autót. és senki ne magyarázza meg nekem, hogy miért kéne tömegközlekednem ...

Előzmény: Törölt nick (14)
Csokis Creative Commons License 2000.10.13 0 0 27
Annakidejen neztem Pi.csaban lakast, de a vegen megiscsak a nagyfaluban vettem. Azota egyszer szorultam be ebbe a hulye dugoba, raadasul valamikor delelott 11-kor, akkor megereztem hogy mi lehet ott reggelente, es orultem a valasztasomnak. :-) Bar akkor megfordultam, es elhuztam Solymarnak. Budagyongyenel is volt sor, de nem ekkora.
Viszont azt az egyet mondjatok meg, hogy miert nem jobb a vonat, mint a busz? (Tudom, hogy lassu, de legalabb nem kerul dugoba.) Raadasul az ujpesti megallo pont a metro folott van. Tenyleg, a HEV-re at lehet szallni rola (ertelmesen)?
Frank Owl Creative Commons License 2000.10.13 0 0 26
Úgy tűnik valóban lesz valami, mert a vetetékeket már átrakták az új oszlopokra.
Valaki tud valamit az Esztergom-Bp gyorsforgalmi útról, vagy ez csak kacsa?
citromfű Creative Commons License 2000.10.11 0 0 25
Ez csak természetes!!!! :-))))))))
Előzmény: Frank Owl (24)
Frank Owl Creative Commons License 2000.10.11 0 0 24
És ez az eredmény még a szabályok nagymértékü betartásával lett elérve! ;-)
Előzmény: citromfű (23)
citromfű Creative Commons License 2000.10.11 0 0 23
Hmmm. Szóval Te is méred a rekordjaidat...! :-)))) Én is! Péntek du 3-as csúcsból indulva Árpád híd-Talt 37 perc! :-))))) Persze, nem busszal...
Előzmény: Frank Owl (22)
Frank Owl Creative Commons License 2000.10.11 0 0 22
Hát ahhoz, hogy a fagyok elött elkészüljenek bele kellene húzniuk rendesen.
A vonatról annyit, hogy valóban végeztek vágányfelújitó munkákat a hétvégén.
A miértjét nem tudom...

Tegnap este 8 után Árpád-hid - Dorog 30 perc alatt megvolt! Bár befele is ennyi lenne!

Üdv ingázó sorstársak!

Előzmény: kicsi emma (21)
kicsi emma Creative Commons License 2000.10.10 0 0 21
De bizony,kapaszkodósáv, én is most hallottam. Nagyon örülnék neki.

Másik jó hír: az új MÁV elnök oda nyilatkozott, hogy az elővárosi vasutakat akarja megerősíteni meg újakat csinálni, és példakánt épp a tizest említette. Hátha lesz ebből is valami...

Előzmény: Frank Owl (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!