Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi-1976 Creative Commons License 2 napja 0 0 67840

@kiggyo : Köszi, hát lehet a kosz is, a fene egye meg. Mindig normálisnak tűnő kutaknál tankolok, semmi házilagos átfejtés vagy sufniból árult gáz...

Előzmény: kiggyo (67837)
Robi-1976 Creative Commons License 2 napja 0 0 67839

@Szappanos -Autógáz : Próbáltam több kútnál is, sajnos ugyanaz a jelenség, max a lassúság eltérő...

 

Hétfő van, ma próbálok telefonálni gázszervizekbe, úgyis kell mennem Budapestre, beugrok a Gázauto Centrumba, de előtte azért felhívom őket...

Előzmény: Szappanos -Autógáz (67838)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2 napja 0 0 67838

Több kútnál is próbáltad? Lehet, hogy nem nálad van a baj!

Előzmény: Robi-1976 (67829)
kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 0 67837

Egy rugó és egy golyó van közvetlenül a tankolócsonknál, ez a visszacsapószeleo. A célja hogy amikor a pisztolyt leveszed a csőből ne fújjon vissza a gáz.

Ha ilyen koszolódós helyen van akkor valószínűleg kosz ment a csőbe, azt jobb ha szerelő bontja. 

Előzmény: Robi-1976 (67835)
Robi-1976 Creative Commons License 2 napja 0 0 67836

@hjano1 : Köszönöm az ötletet, holnap megnézem a autó alját, nem emlékszem, hogy fennakadtam volna, de mindenképpen érdemes megbizonyosodni. Tavaly volt reduktor cserém, minden pöpecül megy, a gáz az autó fő célja, ha egy mód van rá, jól lenne újra gázzal menni, nem benzinnel.

Nem értem, azaz szerintem a politikai lobbi miatt van...a jelenlegi fosszilis üzemanyagok (benzin,gázolaj) és a tisztán elektromos (nem vagyok meggyőződve, hogy a legjobb megoldás) hajtás között, a benzin-gáz tökéletes köztes lépés lenne. Kipróbált technológia, szinte bármilyen benzines motorral szerelhető, nem pokoli drága és töredéke a benzines, dízel károsanyagkibocsátásának. Értem, hogy a gáz is fosszilis, mégis sokkal környezetkímélőbb mint a benzin vagy gázolaj. Az elektromos áram termelését hagyjuk, az akkugyártást, akku újrahasznosítást is, ha valami durván szennyez, az ezek...

Előzmény: hjano1 (67834)
Robi-1976 Creative Commons License 2 napja 0 0 67835

@kiggyo Köszönöm szépen az ötletelést!

 

A tartály 1000%, hogy üres, mert birkatürelemmel tele tudom tankolni, pusztán órák kérdése.

 

Az a csatlakozó csonk, amihez a kút gázpisztolyát csatlakoztatom egy sima bronz cső vagy van rajta bármi a végén, ami zárószelepként működik? Amikor normálisan tudtam tankolni, mikor a tank tele lett, valami szelep nagyot kattanva lezárt és elkezdett vánszorogni a tankolt mennyiség számlálója. Onnan tudtam, hogy tele lett a tank. 

Ha a tankolócsonkban van valami szelep, akkor szerintem tuti, hogy az kakált be. Elég hülye megoldás a csonk műanyag háza, ha esik az eső, a víz belefolyik és ott áll. Zsebkendővel ki szoktam szárítani, de nem tudom mindig azonnal. 

Fújtam kis WD40-et a tankolócsonk végébe, de nem igazán használt...

 

A gáz nem játék, remek találmány, ha működik, de lehet gyilkos cucc is. Én biztosan nem fogom megbontani, ha bontás kell a javításhoz. A tankolócsonkot - ha van benne valami szelep és nem csak sima cső - meg lehetne járatni valamivel? A kúton javasolták, hogy csatlakoztassam a pisztolyt, helyezzem nyomás alá, majd csatlakoztassam le. Párszor megcsináltam, de nem segített. Viszont megmutatta, hogy a bibi valahol elég közel a csonkhoz lehet?, mert elég erősen "visszarúgott" a lecsatlakozásoknál.

 

 

Előzmény: kiggyo (67833)
hjano1 Creative Commons License 2 napja 0 0 67834

Nekem is volt 1x ilyen gondom, akkor a kocsiszekrény alján elvezetett rézcsövet összelapította valami. nyilván odaverődött valahová, ami összenyomta. Szerintem megérné neked is utánanézni, lehet valami hasonló oka van nálad is.

Előzmény: Robi-1976 (67832)
kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 0 67833

A tartály 1000% hogy üres? Én már szívattam meg magam hogy tele volt... Kopogtatással hallatszik, az üres nagyon kong.

 

A technikai része nem űrtechnológia, de szakértelmet igényel. 

Nagy valószínűséggel az alábbi a te rendszered is:

 

A multiszelepben van golyós visszacsapó a bemenetnél. Onnan egy cső megy a töltőcsonkhoz, ahol szintén van egy visszacsapó. Lehet a cső dugult el, akkor a cső leszereléssel kiderül, kompresszor megmutatja átjárható-e.

 

Ha nem akkor a multiszelepben lesz a gond, ki kell szedni, szétszedni, ahhoz nem szabad nyúlni. 

 

Lehet egy szennyeződés került a tankoláskor bele.

Előzmény: Robi-1976 (67832)
Robi-1976 Creative Commons License 2 napja 0 0 67832

Én is erre gondoltam, szerelő lesz a megoldás...ám - minden szerelőbántás nélkül - jobban szeretek némi fogalommal menni, mert kevésbé érzem magam kiszolgáltatottnak.

 

Nem egyszer mentette meg már az autómat, pénztárcámat ez a hozzáállás. Másrészt a közelemben nincs releváns gázszerviz, amit találtam 139km csak oda... fel fogom hívni őket.

 

 

 

 

Előzmény: 1 valaki (67831)
1 valaki Creative Commons License 2 napja 0 0 67831

Jó irány: elviszed agy hozzáértőhöz, és megoldja. Hidd el, láttak már ilyet, és megvan a szakértelmük, rutinjuk, hogy megoldják.

 

Mert az írásodból ez derül ki, hogy fogalmad sincs mi a baja, hogy kell megoldani. És így nehéz lesz, még ha megtudod mi is a baja.

 

Nekem sincs, tippek vannak: Töltőszelep, vagy a tartály multi szelepe, benne.

 

De ha tudod a működését, részeit, neked is megy ez. Akkor nem értem, miért kérdezed.

 

 

Előzmény: Robi-1976 (67829)
Robi-1976 Creative Commons License 3 napja 0 0 67830

Az kimaradt, hogy a hiba üres tanknál is fennáll. És szerintem tutira üres a tank...

Előzmény: Robi-1976 (67829)
Robi-1976 Creative Commons License 3 napja 0 0 67829

Üdvözletem!

 

Segítséget szeretnék kérni, hogy milyen irányban nyomozzak.

 

 

Drága autóm érdekes hibát produkál, a gáztankolás pokoli lassú, mintha valami szelep beragadt volna és a kút nyomása nem tudja nyitni azt a szelepet.

 

1 liter gáz tankolása 2-3 percig tart, a kút végül 10 perc után letiltja a tankolást. Ezen kívül minden tökéletesen működik.

 

Mi a fene baja lehet? Valahol a neten olvastam, hogy egy fadeszkát használva jól csapkodjam meg a gáztankot... ehelyett inkább idejöttem kérdezni.

 

Ha valaki tudna valami irányt mutatni, illetve a javítás bonyolultságát, szakértelem igényét vázolni, nagyon megköszönném.

 

 

1 valaki Creative Commons License 2025.07.07 0 0 67828

Írj a Zavolinak...

Előzmény: Resolve (67827)
Resolve Creative Commons License 2025.07.06 0 0 67827

Még a zavoli gyári oldalán sincs már róla információ, ezért merészeltem megkérdezni a hozzáértőktől. 

Előzmény: 1 valaki (67826)
1 valaki Creative Commons License 2025.07.06 0 0 67826

Ha megbízható ember mondta, akkor biztosúgy van.

Bár akkor miért írod ide?

 

{De én megnézní  a gyári doksit, milyen szelepeket kezel.}

Előzmény: Resolve (67825)
Resolve Creative Commons License 2025.07.06 0 0 67825

Azt hallottam, hogy a Zavoli Pan injektor helyett bele lehet rakni az LPG Tech Yeti injektorát. Lehetséges ez?

A Yeti tekercs ellenállása: 1,9 Ohm a Pan meg 3 Ohm...  

kiggyo Creative Commons License 2025.07.02 0 0 67824

A gázszelep alatt gáz injektort értek természetesen.

Előzmény: kiggyo (67823)
kiggyo Creative Commons License 2025.07.02 0 0 67823

Ezek szerint a gázos ECU direkt vált vissza benzinre mert valami hibát érzékel. Azt kellene kiolvasni mi az. Laptoppal, diag progival be kell ülni az anyósülésre és reprodukálni. 

Az is lehet hogy átereszt az egyik gázszelep azért jön elő kis tehelésen. 

Előzmény: ZS.Ildiko (67821)
vadrajder Creative Commons License 2025.07.02 0 0 67822

Gázszűrők / gázos ecu diagnosztika / reduktor - kb. ebben a sorrendben indulnék neki ennyi információ alapján.

Előzmény: ZS.Ildiko (67821)
ZS.Ildiko Creative Commons License 2025.06.30 0 0 67821

Sziasztok! Van egy vw polo 1.4 2004-es autónk. Tartarini gázszett van benne. 5 vagy 6 éve van nàlunk, a férjem tartja karban folyamatosan, a gáz szettet is, és az autót is, műszakira, stb. Most adódott egy olyan problémája, amire nem jön rá, mi lehet az oka. Szeretném, ha tudja valaki, elárulná, ha lenne oly kedves hogyan tudnánk orvosolni. Havi 2000 km-t megyek vele. Megpróbálom a lehető legpontosabban leírni a tüneteket. Szóval ugye beindít, motor kicsit melegszik, alapjáraton soha nem váltott át gázra, kell neki egy 1800-as fordulat kb. A probléma a következő: üresbe kivéve például piros lámpánál állva/avagy kereszteződésben/stop táblánál ha üresben van körülbelül tovább, mint 30 másodperc, elkezd vinnyogni, mintha kifogyott volna a gáz. Elindulás után olyankor soha többet nem lehet visszaváltani gázra, és a piros led, ami akkor világít, amikor benzinnel megy villogó üzemmódban marad, amíg meg nem állok vele, és újra be nem indítom. Ugyanezeket a tüneteket nem produkálja simàn attól, hogy alacsonyabb a fordulatszám (mert először azzal hoztam összefüggésbe). Tehát ha akár 3/2/1-ben van, marad illetve hagyom a sebváltót semmi baja. Előre is köszönöm az építő és segítő jellegű hozzászólásokat! 

Resolve Creative Commons License 2025.06.22 0 0 67820

Szép munka!

Ez úgy néz ki, mintha így jött volna ki a gyárból...

Előzmény: kiggyo (67819)
kiggyo Creative Commons License 2025.06.22 0 0 67819

így:

Előzmény: kiggyo (67818)
kiggyo Creative Commons License 2025.06.22 0 0 67818

Elvileg nem, gyakorlatilag viszont nem árt.

Ha van hozzá kábeled nem egy nagy cucc utángangolni, el kell menni egy nyugisabb útra egy nagyobb kört és meg tudod nézni minden üzemállapotban.

 

Anno én is a 25-30cm-es csöveket megszüntettem, ráültettem a szívósorra közvetlenül, a cső csak adapterként szolgál mert az injektor és a szívótorokba befúrt csöcs összeér szinte.

Előzmény: Resolve (67817)
Resolve Creative Commons License 2025.06.21 0 0 67817

Azon gondolkodom, hogy átrakom a gázinjektorokat egy jobb helyre, közelebb a szívótorokhoz. Ha rövidebbre vágom a gázcsöveket akkor újra is kell programozni a rendszert?  

t.lantos Creative Commons License 2025.06.17 0 1 67816

4.17.

"Az önkiszolgáló módon üzemeltethető autógáz-töltőállomáson gázüzemű jármű felhasználó által történő töltésére (tankolására) nem kell alkalmazni az autógáz-töltőállomás műszaki kezelésére vonatkozó követelményeket."

Előzmény: t.lantos (67815)
t.lantos Creative Commons License 2025.06.17 0 1 67815

Idezni csak pontosan, szepen. Azon belul pontos paragrafus megjelolessel. Es utana tessek megnezni a hatalyos verziot is. mert van vagy 13

Előzmény: zsolt160matizos (67813)
1 valaki Creative Commons License 2025.06.17 0 0 67814

Érdekes, ki van írva, hogy önkiszolgáló.

 

Gomb indít, elengeded, leáll.

 

Van csengő, kutast hívni.

 

És lehet.

 

Az a rendelet elmúlt.

 

 

 

Előzmény: zsolt160matizos (67813)
zsolt160matizos Creative Commons License 2025.06.17 -1 0 67813

Gázt tankolni itthon a 2/2016. (I. 5.) NGM rendelet miatt nem lehet. Bár van több hely is az országba ahol a kutas engedi.

Előzmény: t.lantos (67812)
t.lantos Creative Commons License 2025.06.16 0 0 67812

Szamos orszagban tankoltam magamnak, szoval nem.idegen tolem, es cdak egy alkalom volt, amikor nem sikerült. De az valami fura pisztoly volt.

Előzmény: kiggyo (67810)
Resolve Creative Commons License 2025.06.14 0 0 67811

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!