Én is kiszedtem már az óracsoportot kontakt sprével be is fujtam az érintkezőket,csatlakozót.2 hónapig semmi baja nem volt, de most megint elkezdte.Ha hosszabb útra megyek akkor csak stresszelek hogy beindul e vagy nem.Ezért akarom kiiktatni az immot. De aki szoftveresen ki tudja kapcsolni az nem tudja hogy a gázos ECU miatt nem e lessz probléma.
Est alandoan javitotuk a octaviakon. Két sala vezetek med a kulč sekreňen lévô immo tekerčtôl a orakba. Ha ki van veve a ora čoport lehet latni a immo vezetekt. Kontakt spray parsor fel le e ok volt. emi tudomaň ededul othon meg lehet oldani. (a gaz ECU-nak fogalma inč a immorol)
Karácsony előtt ott cseréltettem olajat. Aztán januárban meg láttam megszünt. Nem is értem. Nagyon jól felszereltség szerviz volt, muszakira mindig oda mentünk
Az autó random időközönként inditásnál immobiliser hibával leáll.Megütögetem az óra csoportot kulcs ki ,kulcs be, és beindul.Valószinű kontakt hiba.Találtam egy szakembert aki szoftveresen ki tudja kapcsolni az immobilisert, a gond az hogy mikor mondtam hogy gázos is az autó és még egy ECU van a kocsiban (Landi Renzo) azt mondta beszéljek egy autógázos szakival mert Ö nem tudja hogy a gázos ECU mit tilt és hogy milyen kapcsolatban van a gyári ECU-val.Ha valaki tudna segíteni hogy mehet e a szoftveres kikapcsolás ,vagy esetleg tudnátok olyan helyet ajánlani ahol megtudják oldani a problémát.
Most akartam vizsgáztatni a gázos kocsimat a Medic-carnál és látom megszűnt a honlapjuk. Nekem 2010-ben ők szerelték be a gázt az Octaviába és náluk szoktam vizsgáztatni a kocsit.
Tudsz róluk további infót, hogy mi állt a megszűnés hátterében?
Elég jó emberismerő vagyok. Láttam már amikor átadták az autót, hogy sumákolás van., valami nem jó. Oda többet nem viszem, mert úgysem ismerik be, hogy ők hibáztak. (Lett volna lehetőség korrigálni a hibát). Valaki tud segíteni a programozásban?
Ha benzin üzemben nincs torpanás, akkor nincs gond se a gyertyával, se a gyújtással. Parasztvakítás, amibe belementél, hogy lerázzanak.
Nekem 1-2-3-4 pólusú gyertyával ugyanúgy működött a benzinnel és gázzal is, noha oda vagy kifejezetten gázos gyertyát vagy 1-, max 2 pólusút javasolnak.
Gáz ECU esetében van egy MAP, amit be kell állítaniuk közel 20-50km-es út alatt. Ha ezt csak automata állításon hagyják, akkor az ECU 5 perc alatt beállítja magát (1 helyben állva a műhelyben gázpedál nyomogatásával) úgy, hogy üzemképes legyen, de nem lesz optimális, ennek ellenére menni fog. Ez is elképzelhető, hogy nem mentek vele sehova, csak autokalibrációt végeztek.
A másik ok a torpanásra, hogy vegyes üzemmódra állították 2000 fordulat felett, azaz addig csak gáz, onnantól vagy benzin rásegítés, vagy csak benzin (ekkor tud picit torpanni). Ez ECU függő és állítható ez a határ, általában 3000 fölé érdemes tenni, én 3500-ra állítottam, mert addig soha nem pörgetem, de ha mégis, akkor már tényleg zabálja a gázt, ott a benzinből fogyaszt kevesebbet.
Szóval nem cserélgetni kell mindent, ha benzinesen jól megy (akkor minden alkatrész jó), csak beállítási hiba lesz.
Régóta vagyok olvasója ennek a fórumnak. Eddig nem volt okom segítséget kérni, mert az eddigi autóm (VW Polo) hála a beszerelő cégnek (Szappanos autógáz). hiba nélkül tette a dolgát.
Tavaly viszont eladtam a Polot és vásároltam egy Suzuki Vitara 1.6, M16A motorkódú autót. Januárban beszereltettem a Bácsgépker -nél (mivel itt volt csak sorozatengedély erre a típusú autóra). STAG 4 QBOX PLUS VE/AC120_EL/ACW01+F) tipusú rendszert kapott.
Elhoztam az autót és pár nap múlva realizálódott bennem, hogy valami nincs rendben ezzel a gázrendszerrel.
Az autó nagyobb gázadásra, 2000 fordulatnál, csak gáz üzemben, torpan.
Vissza vittem a beszerelő céghez, hogy nézzék meg, mert nem jól működik valami.
Pár órás vizsgálódás után közölték velem, hogy nem a gázrendszer hibája, hanem valószínű, hogy gyújtás probléma.
Ők nem foglalkoznak autóelektronikai hibával, cseréljem ki a gyertyákat, trafókat.
Kicseréltem a gyertyákat újakra, a hiba ugyanúgy megmaradt.
Vettem egy gyújtótrafót próbának, hogy kicserélem egyenként a régi trafókat és majd kiderül, hogy melyik trafó lehet a ludas.
Sajnos nem lett semmilyen változás egyik csere alkalmával sem, az autó 2000 fordulatnál ugyanúgy torpan.
Elképzelhető, hogy több trafó is lehet egyszerre hibás?
Ez egy chg340 soros-ttl átalakító. Mivel autógázos topikban vagyunk, feltételezem lpg vezérlőre kellene rákötni. Az lpg vezérlő diagnosztikai csatlakozóján lesz négy (vagy több) pin, ebből számunkra három érdekes: rx, tx, gnd. A soros-ttl átalakító gnd-jére kell kötni a vezérlő gnd-jét, a tx-rx-eket pedig keresztbe, tehát a vezérő tx pinje megy az átalakító rx pinjére, illetve fordítva. Az átalakítót első körben 3.3 voltos jelszintre állítanám, mivel az lpg vezérlő kiléte nem ismert. Valószínűleg működni fog már így is a dolog, viszont ha 100% 5 voltos jelszinttel működik a vezérlő és a 3.3 voltos állásban nem működne a kommunikáció, akkor meg lehet próbálni a jumpert átrakni az 5 voltos állapotba az átalakítón.