Eddig gyönyörűen megy az autó jóformán észre sem veszem a különbséget a két üzemanyag között, check engine sincs. Fogyasztás is jól alakult, kb. eddig vegyes forgalomban 9l, benzinből is behúzta a 8-at eddig.
Pécs - BP távon az autópályán elég gyér a forgalom, szóval lehet haladni. Azért érdekel, mert mondjuk féljek-e ha 130-al nyomom neki végig akkor átéghet-e a hngerfej, vagy valakitől olvastam olyant is, hogy a dugattyúk tetejét égei el, illetve a szelepeket tönkretenné-e. Természetesen nézetek majd szelephézagot és szükség szerint állíttatni is fogok rajta ha kell.
Tapasztalatom szerint (Ford kombi, 5 sebesség) 110 feletti sebességnél már zabálja a gázt. Átlagban 8L-es fogyasztással közlekedek a 20 éves autóval, ha beletaposok és 110-130-as sebességgel megyek, 10-11L-es fogyasztást eredményez. Benzinnel nem tudom mennyi lenne, mert nem járok azzal, de 4000 fordulattal lehetett vele előzni, volt benne erő, ugyanakkor 3000 fölé ritkán járatom, mert 2000-2500 között optimális a fogyasztása. 6 sebességes váltóval és nem kombi áttétellel lehet kicsit alacsonyabbak a fordulatok, de nálam 3000 körüli 120-as sebesség már nem kifizetődő, inkább indulok korábban és kikerülöm a fizetős utakat, ahol a balesetek miatt nem hogy 130-al, de olykor 10-el sem lehet közlekedni. Érdemes elindulni előbb és olcsóbban megússza az ember.
A gáztól jobban melegszik a motor, de hát azért van a vízhűtés, hogy ezen segítsen. Én 20+ éve közlekedem gázzal (csak gázzal) és nem volt gondom sem Lada Samara, sem Opel Astra, sem ford Focus esetében a motorral, mert gázzal üzemelt.
Égéshő, szelepek. Benzin kormol, gáz kevésbé. Gáz mellé kevés benzin talán kevésbé terheli. A tervezett gázmotoroknak tartósabb alkatrészeket szerelnek.
Ha jól van beállítva akkor szinte mindegy hogy lapkás vagy hidrotőkés,Ford vagy Fiat... a nagy fordulatot is birnia kell. Esetleg ha szegényen megy akkor eltérő mértékben bírja károsodás nélkül.
Ha "betorpan" gyorsításnál akkor vsz szegényen megy. Ha vki annál jobban erőlteti és nyomja neki az viheti gépmhelybe a hengerfejet. Kínai obd-vel menet közben ellenőrizhető.
Mondjuk a Focusban szelepemelő csészék vannak és ha állítani kell akkor szét kell szedni a vezérlést, de igazából ha 30 ezer km-ként kell állítani még akkor is spórolok az üzemanyag költségen.
Milyen autóval? Nagyjából minden benzinmotor átalakítható, de azért gondolom nem mindegy az alkatrészek minősége. Az említett autó hidrotőkés vagy amennyiben nem szükség volt szelephézag állításra?
Nem, de teljesen mindegy. Ha egy auto atalakithato, akkor problema nelkul birnia kell ezt a terhelest is. De egy 130-as tempo vegkepp nem jelent kimagaslo terhelest, hiszen igen messze van a maximalis teljesitmenytol.
Nagyon segítőkész volt a válaszod. A kérdésem arra irányult, hogy a motor bíjra-e ezzel a tempoval a hőterhelést LPG-vel, vagy érdemesebb tényleg inkább bezinnel menni autópályán. Esetlegesen úgy beállíttatni, hogy bizonyos fordulatszám felett adagoljon benzint is.
A héten nekem is az autóm LPG-s. Ford Focus 2 1.6 Ti-VCT, HXDA motorkódú. Kíváncsi lennék nektek mik a tapasztalataitok. Gáz szervíz azt mondta lassan járok tovább él, autópályán inkább 110 mint 130, de afölött meg inkább benzinnel. Tényleg egy egyenletes 130-as tempo megterhelő ennek az autónak LPG-vel? Kb 3800-4000 körül forog annál a sebességnél. Nyilván mondták, hogy szelephézagot idővel érdemes ellenőriztetni és szükség esetén állíttatni. Eddig 300 km-t mentem LPG-vel, nagyon szépen megy és kb észre sem venni a két üzemanyag közti különbséget erőben :)
3e Ft-ért vettem LED-es szintjelzőt, ami sokkal pontosabb a HALL szenzor miatt, így a gáz ECU-ban átállítottam az értékeket és az átkapcsolónál most durván 100km-enként esik 1 LED.
Annyi, hogy 100km-enként rá kell kötni a gépre, feljegyezni az aktuális érzékelt értéket (vagy egyből beprogramozni) és 5 ilyen programozás után nem saccos a km-érték. Én 500-525km-t tudok menni 45L gázzal, ezért osztottam 100km-ekre, ha kisebb a tankod, állítsd úgy, hogy jó legyen az arány.
Oké, ez sem pontos, (pontosabb, mint a mutatós), de én 400km után útba szoktam ejteni a kutat, mert 20km-re van az olcsó.
Beállok a kútra, nem bírok tankolni. A betöltőnél a golyó jó (benyomba köpte vissza a gázt), szép lassan szuszog csak bele a gáz, hallatszik a tartálynál ahogy nagyon lassan megy befelé.
Aztán nézem hogy a szintjelző is teljesen telit mutat (nem szoktam nézegetni), olyan mintha felakadt volna az úszó.
Lehet ezzel valamit csinálni tartály bontás nélkül? Kopogtatásra nem reagál, még a teljesen kifigyasztás a terv.
Gondolom kell hozzá a belépési kód. Valahol olvastam van hozzá (mivel a cég már nem létezik) egy kódgenerátor ami megoldja a problémát. Nem tudom ez megtalálható e még a neten...
Sziasztok, ismét van egy problémám, hátha van valakinek ötlete. Alany: 1.4 G Astra, AC Stag 4+, Tomasetto reduktor. Bő egy hete műszakira készülvén szelepfedéltömítés-csere és középső kipufogódob-csere történt az autón (házilag), mikor kész lett első indításnál tök sötét maradt a gáz-visszajelző ledsor az utastérben. A gáz ecu 15 amperes fő biztosítéka ment ki, gyors beleraktam egy másikat, ami hatalmas szikrával került a helyére amin meg is lepődtem, de onnantól működött tovább gond nélkül gázzal az autó.
Kb 6-700 km megtétele után egyszer csak menet közben rántott egyet a kocsi, gáz visszajelző elsötétült és onnantól benzinnel gurult tovább - egyenesen vizsgára amit így kikapcsolt gázzal abszolvált. Azóta nem néztem még rá, de ha lenne ötlete valakinek ennyiből hogy merre induljak a hibakeresésben azt megköszönném. Előzmény ami itt a fórumon is olvasható korábban a tollamból és esetleg érdekes lehet, hogy párezer km-rel ezelőtt gázinjektorokat cseréltem. Mi vehet fel akkora áramot, hogy kicsapja a 15 amperes biztosítékot? Nyilván első körben maga az ecu a gyanúsított, de az első biztikilövés után még ment egy darabig így inkább valahol rajta kívül keresném a hibát. Nem tudom a reduktoron illetve a tartályon lévő szelepek tekercse tönkre szokott-e menni, esetleg megszalad az áramfelvételük illetve egyáltalán áram alá helyezéskor ezek már szóba jöhetnek-e? Másik ötlet: a szelepfedéltömítés miatt kicsit meg lett bolygatva a benzines injektorok vezetékezése (arrébb kellett pakolni ezt-azt a hely miatt). Nem tudom hogy álló motornál, áram alá helyezéskor számíthat-e ha ott van valami rövidzár vagy kontakthiba.