Persze, anyósék most vettem új Toyota Corolla sedant, 1.8-as benzines hibrid CVT váltóval, 4 ember+ cuccok, országúton, városból ki- be, faluból ki-be, 110-120-szal járkálva az első 1000 km-en is 4.4-es átlagot hoztak ki, és ez még lejjebb fog menni.
nem tudom mitől vagy ennyire szerelmes a ladába, de ha valaki akkor te tudhatod hogy kb milyen hatásfokú az a motor egy mai modernhez képest is. Elröppent az a fél évszázad mióta azt tervezték, nem véletlenül koptak ki a a karburátoros motorok, a primitív gyújtások, és sorolhatnánk.
Hatalmas fejlődés volt váltóban, difiben, azt a vonyítást is kw-okból csinálta a lada annak idején amit kiadott a hajtásrendszer.
Ezért is mondtam hogy almát almával hasonlítgatni van értelme egyedül. Meg kell nézni pl. aurist sima benzinmotorral és hibrid hajtással, az már valamit mutat hogy mennyit hoz a konyhára a hibrid rendszer.
Logikatlan masik ruhaszszekreny legellenallasu es formaju autokhoz hasonlitani, mert okozatkent nem tudnak keveset fogyasztani, epp a levego szuksegtelen es haszontalan aramoltatasa miatt.
Egy Prius minden eleme a végletekig arra van kihegyezve hogy az alacsony fogyasztást szolgálja.
A motor kiemelkedően jó hatásfokú, a váltómű kis veszteségű, a légellenállás kihegyezve, értelmes vezérlés, sorolhatnám....
A motor csak egy a sok közül, az ördög a részletekben rejlik.
Lada motorral+váltóval+difivel nem enne sokkal kevesebbet a Prius kasztni (kb10-20% szerintem) mivel az már nem képes arra a sebességre ahol a légellenállás érdemben számítana. Az egész dágványos hajtás súrlódás a a motor hatásfoka lerontaná a bulit.
Egyébként ha nem csak városi legendákat olvas az ember hanem valóban jár is egy ilyennel akkor rájön hogy autópálya tempónál sem eszik sokat.
Vagy ha kíváncsi vagy mit hoz a hajtás ugyanazon kasztniban akkor hasonlítgasd egy olyan típusú autóban ahol adott típust gyártották benzines/dízel/hidrid verzióban is. Pl auris, Yaris, RAV4, stb...
Viszont a minap pont errol olvastam egy cikket, ahol ezt taglaltak, es az uj rendszereknel mar nem ig, van, hanem majdnem szinte direktbe fecskendeznek, pontosabbban egesz kogel a helyhez, es nem ezt a " kozponti sines" beyzerelest es technikat alkalmazzak. Megprobalom elokeresni.
A fogyasztással kapcsolatban eszembe jutott egy kérdés. A gázfuvókák szivócsőben való helyzete befolyásolhatja érdemben a gázfogyasztást? Azért kérdezem mert nekem egy VR6-os motorral szerelt autóm van, és ebben a hengerfejben különböző hosszúságúak a szívócsatornák. A fúvókákat viszont egy sorban szerelték be, ezért 5-6 cm eltérés van a fúvóka/szívószelep távolságban, magyarul adszimetrikus 3-3 hengerben a keverékképzés(gondolom). Szappanos mester(vagy valaki)?
Sajnos az a topic egyre kevesbe sszol az elektromos kozlekedesrol.
Fogyasztasi adatok a legkevesbe sem onnan veendok, vannak erre megfelelo helyek, tesztek, stb. A mai autok tobsege mar joval 15kwh alat ker 100km-re, persze nem 130-as temponal. Talan az etron kivetel de ez ertheto, mert az eleg hatalmasra es. nehezre sikeredett. Illetvea tesla is tobbet fogyaszt.
Van egy rakas osszehasonlito elemzes fogyasztasmeres az elektromos autok fogyasztasaval kapcsolarban, tipusokra lebontva. Viszont ez autogaz forum ha jol latom.