Viszont a minap pont errol olvastam egy cikket, ahol ezt taglaltak, es az uj rendszereknel mar nem ig, van, hanem majdnem szinte direktbe fecskendeznek, pontosabbban egesz kogel a helyhez, es nem ezt a " kozponti sines" beyzerelest es technikat alkalmazzak. Megprobalom elokeresni.
A fogyasztással kapcsolatban eszembe jutott egy kérdés. A gázfuvókák szivócsőben való helyzete befolyásolhatja érdemben a gázfogyasztást? Azért kérdezem mert nekem egy VR6-os motorral szerelt autóm van, és ebben a hengerfejben különböző hosszúságúak a szívócsatornák. A fúvókákat viszont egy sorban szerelték be, ezért 5-6 cm eltérés van a fúvóka/szívószelep távolságban, magyarul adszimetrikus 3-3 hengerben a keverékképzés(gondolom). Szappanos mester(vagy valaki)?
Sajnos az a topic egyre kevesbe sszol az elektromos kozlekedesrol.
Fogyasztasi adatok a legkevesbe sem onnan veendok, vannak erre megfelelo helyek, tesztek, stb. A mai autok tobsege mar joval 15kwh alat ker 100km-re, persze nem 130-as temponal. Talan az etron kivetel de ez ertheto, mert az eleg hatalmasra es. nehezre sikeredett. Illetvea tesla is tobbet fogyaszt.
Van egy rakas osszehasonlito elemzes fogyasztasmeres az elektromos autok fogyasztasaval kapcsolarban, tipusokra lebontva. Viszont ez autogaz forum ha jol latom.
Egy kérdés: Hengeres tartályt lehet-e pótkerék tartályra cserélni hivatalosan papírozás nélkül? Ha csak papírozással, akkor az mekkora macera? Tudom, kérdezzek gázszervizt, de ők szerdáig zárva vannak.
Ez alapján 1,5-2 literrel kevesebbet enne LPGből mint a Swiftem. Nem tudom elképzelni, hogy 6,4 litert egyen gázból egy ilyen "sportos 100Le autó" mikor a PuntoII 1,2 nekem 7,5 litert LPGből evett, pedig benzinből 4,5L alá is le tudtam menni vele.
A Swift III 6 liter alatt volt benzinből hosszútávon és mégsem ment soha le 7liter alá az LPG fogyi.Sőt mostanában inkább volt 8 liter mint 7,5....
Mondjuk ettol a szintjelzo hasznalhatatlansagtol en elegge kivagyok. Foleg hogy a benzines is ossze vissza mutat, tele tanknal is kepes ureset mutatni, ez roppant zavaro.
Nekem is 8-9 között csipeget a Piki gázból, de ez is lábfüggő, ahogy a benzinnel. Az sem mind1 , hogy a kúton föld alatti a tartály vagy föld fölötti. Ahol rendszeresen tankolok, ott föld fölötti, így elvileg a tartályban a (folyékony)gáz hőmérséklete nem változik a tankomba töltés után, ott mindíg addig töltöm, míg megáll a kútoszlopon a számláló. Föld alatti tartálynál alacsonyabb a gáz hőmérséklete, ezért a tágulni fog, max 80%-ig szabad tölteni a tartályod! Elvileg ezt jelzi a multiszelep a kattogással.
Az hogy mit mutat az nem releváns, mennyit fogyasztott tênylegesen benzinből? 20-25% körüli plusz fogyasztás reális gázzal egy jól beállított rendszernél.