Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.09 0 0 271

Kawabiker Creative Commons License 2007.12.30 0 0 268
Érdekes topik,föleg,hogy minden második HSZ csak "Le hajhász"....

Szerintem a következőtől sportkocsi a sportkocsi:

-tökéletes futomű,szinte minden szituban uralható
-semmi extra cumo(3betüs baromságok,50kg hificucc,stb)
-lapos építésmód
(részletesebben a HSZ végén is)

Csoportositás szerinitem:

A.verseny
B.utcai

Köztük a fő eltérés:(verseny)
-limitált példány szám,könnyebb tömeg,több Le,egyedibb megoldások,stb amik a költségvetés hátrányára mennek,de versenyen megér minden másodpercet!

Nézzük tovább az utcait,mert elvégre ott használja gondolom mindenki

1.majdnem verseny kategoria
-drágák
-ritkák
-erősek
Ezek igazából tök felesleges kocsik utcára de ha van valakinek 20-30-40-stb Milcsije kocsira akkor okéééé feeeeling a dolog!

2.Majdnem versenykategória és a GT határesete:
-ezek sokkal inkább sportkocsi érzést adnak mint a GT -k de pályán kb. gt szintü köridöt mennek
-nagyobb tömeg gyártásúak mint a drága sport kocsik
-olcsóbbak és az olcsóság miatt gyengébb teljesitményt tudnak mint a drágább sportkocsik,ezért a futomű is gyengébb de szigoruan összhangban áll a teljesitménnyel!!!Tehát rosszabb köridővel még hobbyként 1-1hétvégén pályára
felmenve is élmény!

3.GT -k
-van erősebb és van gyengébb tehát itt nem az erő a fontos
-sportos vezetés mellett hosszú turákra alkalmas
-sportos futomű mint a kettes kat.
-kényelmesebb mint a kettes kat.
-állt 2 vagy 2+2személyes
-elfekve kagylóüllésben talajfelett pár centire van az ember
-gyengébb példányok futoműve is az erőkategórián belül csillagos ötös(gondolok itt
a kanyarstabilitás,sully elosztás,felfüggesztés,rugózatlan tömeg,fékek,stb dolgokra)


4.Sportlimuzinok
-annyi az eltérés a GT vel szemben,hogy itt nem a versenykocsikból faragták ki öket hanem a sedánokból
-tágas
-állt 5személyes
-hátsó üllésrész is tágas
-sok kényelmi extra itt már előjön
-de a legfontosabb,hogy ezek felépítése még rejt magában sportos vezetésre alkalmas dolgokat


5.Sportkocsinak látszik valami miatt de nem az
-jól gyorsul de csak 200métere jó(japán guruló koporsók)
-sportos külső(TT,Tigra,stb)
-erős dög,de semmi futomű(sok amcsi)


A csoportositásomban nincs benne a kupé/kabrio dolog ezért külön roadstere és
társait nem soroltam mert végülis GT meg sportkocsikból is készült sok kabrió kivitel.

Melyik mire jó?

1:Ha miinden megvan az életben de van még della dögivel akkor érdemes venni,igazából utcára semmivel nemtöbb mint a többi de az élmény az mindent kárpotol.

2:Ha valaki ésszel gondolkodik és sportkocsipári de nincs della 20-30milcsi kocsira.

3:Ha valaki nagyon sokat jár hosszú uton egyedül/párjával és imádja a sportkocsikat

4:szintén mint a 3-as de nagy a család is(gyerekek,rokonok,stb)

5:semmire se jók,drága parasztvakitások

Sportkocsi kritériumai:
-szigoruan csak hátsókerekes(összkerék az terepre való)
-atomstabil futomű(semmi kompromisszum,mert "léteznek szarutak is alapon")
-minnél inkább versenycélra gyártott és távolodik el az utcai használattól annál
erősebb,de igazából egy 80-140Le közti kocsinak is lehet aszfalthoz ragasztott
futoműve ami élmény a mátrában
-középmotoros vagy transaxle,ez alól kivétel lehet a sportlimuzin kat.,mivel ott feltétel a nagy csomagtér,illetve még pár GT is belefér kivételnek amik már majdnem sportlimuzinok de még GT be sorolnám
-nagyon lapos(ez alól picit kivétel lehet a sportlimuzin)

dumb20 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 267

Találtam a süllyesztőben egy topicot  :)

 

Szerintem egy Lambo vagy Ferrari inkább szuper-sportautó mint sportautó. Nekem példáulegy '86 körüli hátsókerekes Corolla 1.6 Twincam 16V (AE86) már sportautónak számit. Jól néz ki, király a motor-hangja, és egész normálisan megy is. 

Előzmény: fastcar (266)
fastcar Creative Commons License 2003.02.10 0 0 266
Ordi!

Csak Neked (két kedvenc témádra :)) ) a totalcar-topicból wyxen tollából! :)))

"de könyörgöm mióta sportautó egy ötös bömi még az M5 is csak egy szupergyors limuzin nem beszélve bármelyik AMG mercir?l ezek mind luxuslimuzinok tuningmocival (persze sl, slk és társai már majdnem roadstetek és sportkocsik de nem bántsuk meg a ferrarit meg a lamborghinit esetleg a porschét azzal hogy lesportkocsizunk egy AMG bálnát) "

HondaVuk Creative Commons License 2003.02.02 0 0 265
Nem volna jobb, ha csinálnátok egy "Mitől tuningautó a tuningautó és egyéb szarrágások" topicot? :-))))))))
Ordas Creative Commons License 2003.02.02 0 0 264
Nanana, le lehet szállni a magas lóról!

Igen sok tuningcég egész egyszerűen nagyobb lökettérfogatot készít és egyéb "hardver" cserével, módosítással emeli a literteljesítményt is.

Ha jól számolom a 156GTA literteljesítménye 78,1 a normál 3 literesé jelenleg 75,3. Tehát nem csak a lökettérfogat miatt nőtt a teljesítmény, te biztos jobban tudod mi mindent cseréltek még rajta.

A CVallaway-nak mi köze az Alfához amúgy? Ez a kérdés nyitja. KIZÁRLAGOSAN Alfákkal foglalkozik? Nem hinném, mert van Corvettjük is.

Előzmény: fastcar (259)
Ordas Creative Commons License 2003.02.02 0 0 263
De azért kösz fastcar, mert bebizonyítottad, hogy ezek szerint pl. a W210-ből az E55 AMG nem volt tuning, ui. annak literteljesítménye 65,5 volt, az A210-nek, meg 66,6. :))) 1:0 ide

De azért, ettől függetlenül, ugye a sportosságot nem LE/l-ben mérik...

Előzmény: Ordas (262)
Ordas Creative Commons License 2003.02.02 0 0 262
Ezt mondom, de ugyanúgy az AMG csinálja, mint az SLK32-t.

Csak szigorúan ragaszkodom a definíciódhoz.

Előzmény: fastcar (260)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.02 0 1 261
uraim, konyorgok!!!! a BMW tuningceg nem alpine hanem alpina!!! az alpine magnokat gyart...

amugy nagyon teccik a vita :))))

a

Előzmény: Ordas (247)
fastcar Creative Commons License 2003.02.02 0 0 260
2,1-es motor 140 lóerövel? Ne röhögtess már! Már turbódízelböl is kevés.
Előzmény: Ordas (258)
fastcar Creative Commons License 2003.02.02 0 0 259
Te Ordi direkt teszed magad ennyire hülyének vagy csak engem akarsz kihozni a sodromból?

Ha egy gyár a saját nevével kiad egy más lökettérfogatú változatot, az motorkínálat, nem pedig tuning. Értsd már meg!
De erre már kérdeztem - amire szintén nem feleltél -, a 164 3.0 V6 24V 210 LE-vel vagy a 164 2.0 V6 TB 210 LE-vel tuningja a másiknak.
És akkor még egy kérdés, a 155-ben kapható volt 1.8-as és 1.7-es TS motor az micsoda? Ugyanis ezeket a 75-ben és a 164-ben kapható 2.0 TS-böl fejlesztették ki. Detuning?

És már azt is írtam. Ha így vesszük, akkor minden mai motor tuningja az eredeti Otto-motornak.

Ne hülyeségeket szerváljál, hanem tisztességesen válaszolj! A Callaway-válaszod nem kielégítö.

Előzmény: Ordas (257)
Ordas Creative Commons License 2003.02.02 0 0 258
De azért megkérdezném az A210 az tuning, vagy nem?
Előzmény: Ordas (257)
Ordas Creative Commons License 2003.02.02 0 0 257
Visszakanyarodhatunk oda, hogy a 156GTA miért nem tuning, hiszen tök nyilvánvaló, hogy a 3.2-es motorját a 3.0 V6-ból fejlesztik ki, azaz tuningolják. Szerva itt, csere ott! :)
Előzmény: fastcar (256)
fastcar Creative Commons License 2003.02.02 0 0 256
Látod ez nagyon gyenge volt!
Előzmény: Ordas (255)
Ordas Creative Commons License 2003.02.02 0 0 255
Tuning, ui. ha jól tudom semmilyen kapcsolat, résztulajdon nem volt a 2 cég között.
Előzmény: fastcar (254)
fastcar Creative Commons License 2003.02.01 0 0 254
De válaszolj az elején lévö kérdésre, aztán csócsálj tovább! :))
Előzmény: Ordas (252)
fastcar Creative Commons License 2003.02.01 0 0 253
Csak magamat idézhetem:

Egyrészt már néhányszor leírtam, lesz@rom, hogy minek nevezzük az AMG-ket. :))

Előzmény: Ordas (252)
Ordas Creative Commons License 2003.02.01 0 0 252
No, köszi a reakciót. Még elrágcsálom amit írtál.

Persze egy kérdésem van, előhozhatok-e AMG-t példának, vagy sem, anélkül, hogy leugatnátok? :)

Előzmény: fastcar (251)
fastcar Creative Commons License 2003.02.01 0 0 251

Ordi!

Indulásnak felteszek egy egyszerünek tünö kérdést. Az régi GTV-t Amerikában a Callaway elláta két turboval, meg másfajta felnivel, és a turbo miatt a motorháztetön megnyitotta a tuningolhatóság miatt gyárilag elhelyezett fedelet. Ezt a modellt csak az USA-ban az Alfa kereskedöi hálózatán lehetett megvenni, és garanciával rendelkezett, amit a márkaszervízekben érvényesíthettél.
Ez az autó tuning vagy nem tuning?

Gondolom azért nem hívják az A210-et úgy, mert nem akarják elértékteleníteni a márkanevet.
Az SLR egy outsorceing modell lesz, ahogy az volt az 500E is. Egy kisszériás promóciós modell, amit nem éri meg komplett összeszerelö üzem beállításával gyártani, hanem egyszerübb egy manufaktúra részére kiadni, és ott gyártatni.
Mellesleg az E500-at már a szoros együttmöködés idöszakában tuningolta az AMG, E 60 AMG néven szerepelt a kínálatban.

A Saab gyári variációira egyszerü a magyarázat. Kis költségvetésü cég, akinek nincs pénze sok motorvariáció kifejlesztésére, így ök a különbözö vevöknek szánt motorjellegeket a motor és a turbo különbözö hangolása révén érik el. Ha van egy jól bevált konstrukciójuk, minek változtatgatnának rajta. Ehelyett másra fordítják a fejlesztésre használható pénzt.
Valóban egy turbot sokkal könnyebb tuningolni bizonyos keretek között.

De a jelenlegi AMG kínálat nagyrésze abból áll, hogy egy kompresszort aggatnak rá a sima motorra.
Jelenleg az AMG motorok a következök:
- a 3.2-es Merci motor kompresszorral ellátva
- az 5-literes Merci motor 5.5-re felfúrva
- az elöbbi kompresszorral ellátva
- és az 5.8-as 6.3-ra felfúrva

Csakhogy elég kevesen éreznek indíttatást arra, hogy egy gyárilag is 300-350 LE-vel kapható felsö-közép autót 600 LE-vel vásároljon meg. Ugyanis akinek Merci kell, annak elsösorban nem a féktelen száguldozás lebeg a szeme elött. A 300+ LE meg elég dinamikusan mozgatja egyébként is az E-osztályt. És vedd bele, hogy azt a pluszt még egy nagy autó áráért kapja meg.

Én is arról beszélek, hogy ma mit csinál. A Merci meg nem létrehozta, hanem felvásárolta jórészt. Az eredmény sem ugyanaz, csak vannak hasonlóságok.

Az Alfánál a sportos/csúcs modellt hagyományosan a QV (Quadrifoglio Verde - zöld, négylevelü (lóhere)) jelenti. A GTA egy típus jelölés volt a Giulia GT-k között készült egy versenyre felkészített változat, amit a lehetöségek határáig lekönnyítettek (ca. 150-200 kilo minusz), ezt jelezte az 'A'-betü (Aleggerita - könnyített). Azóta még egy autó kapta meg, a 155 GTA, ami Klasse 2 elöírásainak megfelelö túraautója volt az Alfának. A 156-nál döntöttek úgy, hogy ezt a régi, jól csengö jelölést visszahozzák az utcára, de etimológiailag semmi köze nincs hozzá, hiszen nem hogy könnyített, hanem a legnehezebb változata a modellnek. (Szerintem nem is volt valami jó választás ilyetén téren)
A 156 GTA és az M3 között semmi. Viszont a C32 AMG és az elöbbi kettö között már van!

Nem mondtuk, hogy a Merci ne tudna csinálni sportos modellt. Az SLK 320 pl. egy elég jól sikerült darab ilyen szempontból. Nem tartom bénának sem emiatt, mert a Mercihez nem a sportosság társul az emberekben. Nekem nincs is igényem sportos Mercire. Lehet, hogy ök is azért veszik ennyire külön a dolgot, hogy a hagyományos arculatba ne zavarjon bele. Így az a vevö is elégedett, aki a hagyományosan elegáns, presztizzsel rendelkezö Mercedesbe akar beleülni, és nem szeretné, ha mindenféle "száguldozó félörültekkel" azonosítanák, ugyanakkor az is elégedett, aki sportosabb menetteljesítmények mellett szertné élvezni a Mercedes saját értékeit, ugyanakkor kicsit más néven hívják, ami valahol tudat alatt rangot is kölcsönöz számára.

Arról van valami forrásod, hogy az összes motor fejlesztésébe beleszól? Vagy csak olyan mende-monda, mint a Merci felvásárolta?

Mivel pl. az EVO-k javarészt N-csoportban mennek és nincs is belölük WRC, ezért igen sok közös alkatrész van. A WRX STi is valószínüleg elég közel áll az A-csoportos Subaruhoz. Hogy a WRC-vel mennyi közös eleme van, azt nem tudom. De ezeket az autókat akkor is úgy gyártják utcára, hogy gyakorlatilag minimális költségü átalakítással indulhatsz velük rallye-versenyen N- vagy A-csoportban elég ütöképes autóként.
Ezek is tulajdonképpen melléktermékek. Az N- és A-csoportos indításhoz egymást követö 12 hónapban legyártott minimum 5000 darab autóra van szükség, és minö véletlen, az új Evo VIII-ból is ennyit terveznek gyártani.
De Te itt most több fogalmat is keversz. Kevered a tuning, a homológ széria, és a tuningcég fogalmát.

Szögezzük le, a McLaren F1 soha nem számított BMW-tuningnak. A McLaren a BMW-töl vásárolt motorblokkot, hogy kifejlessze a saját sportkocsiját, mivel egy blokk nulláról való tervezése/építése iszonyú költségekkel jár. De annak a motornak oly kevés köze van egyébiránt a BMW-hez, hogy szinte semmi.

Roppant érdekes, a Mercedes is átnevezte a modelljeit, amikor a szinte semmit nem változott W124 jelölése 200 E-böl E200 lett. A W129 (vagy R129?) jelölése 500 SL-böl SL500 lett, stb. Ezek is, az eltérö modellnévtöl eltekintve ugyanazokat az autókat takarták. Értelemszerü, hogy az AMG is átforgatta a nevet.

Nem emlékszel már a topic elején tett listámra? A sportautók kategóriáit illetöen?

Előzmény: Ordas (247)
Ordas Creative Commons License 2003.01.23 0 0 250
Nos, nem annyira kaptam fel a vizet, de eddig megnyugtatóan nem tudtam összefoglalni érveimet. Most volt egy lélegzetvételnyi időm átgondolni.
Azért az gyanús, hogy egyetértesz velem :) és egyre több dologban.
Nyilván mindketten kompromisszumkészek vagyok, én is hajlandó vagyok revidiálni álláspontomat, főleg a 100%-os tulajdonhányad miatt, de ez a lényegen nem változtat. Egyszerűen a Merci így oldotta meg a sportmodelleket és kész. És nem végletekig kihegyezett autókat gyárt a cég.
Ezért szeretném sportos Merciként az AMG-ket hozni érvként.
De nagyon várom fastcar válaszát is.
Összességében indexes pályafutásom egyik legjobb, ha nem a legjobb hozzászólásának, érvelésének tartom ezt. Tőlem szokatlan módon alapos, átgondolt, logikus. Nincs benne html-kód hiba, egy-két múlt időt jelentő –t maradt csak le. :)))))) – kicsit provokáció miatt is írom ezt :)
Előzmény: HondaVuk (249)
HondaVuk Creative Commons License 2003.01.23 0 0 249
Nagyon felkaptad a vizet ezen az AMG témán! :-)))

SZerencsére én egyetértek veled, így nekem nem kell válaszolni.:-))) Bár azért az igaz, hogy az AMG mercik egy kicsivel kevésbé hivatalos Mercedesek, mint amenyire hivatalos Hondak a Type-R-ek. Ezt azért elég egyszerű belátni. Ezt leszámítva azonban szerintem is igazad van.

Előzmény: Ordas (247)
Ordas Creative Commons License 2003.01.22 0 0 248
bullshit :)
Előzmény: HondaVuk (245)
Ordas Creative Commons License 2003.01.22 0 0 247
Tovább folytatom érvelésemet.

Erre kötelező válaszolni!
A Mercedes A210-t minek kell kezelni? Ugyanúgy az AMG tutujgatta, mint az E55 AMG-t, ugyanolyan stílusú kiegészítőkkel van felszerelve, mégsem Mercedes A21 AMG-nek hívják. Ezt mivel magyarázzátok? Ez nem egy érdekes paradoxon az érvrendszeretekben? Ugyanis a gyártó azért nem hozta ki AMG névvel, mert az csak bizonyos presztízsszint felett jár, de a ti kritériumotoknak éppenúgy nem fele meg, mint pl. az SLK32 AMG, kivétel a név. Tehát, ha a Mercedes E55 AMG egyszerűen Mercedes E550 névvel jönne ki, akkor az jó lenne? Aki nem tudja ezen előéletet, azt simán átrázhatom?
Vagy mire véljem a Mercedes SLR-t? Mint tudjuk abba egy AMG motor kerül (azonos, mint az SL55, S55, CL55 és E55 AMG-ben), nevében nincs rajta az AMG, és Angliában, a McLaren-nél fog készülni, amiben a Mercedesnek csak 40%-os tulajdona van. Tudom, ez utcai versenyautó, de tuning? :)
Vegyük a W124-es sorozatból az 500E-t. Porsche segítséggel készül a Porsche üzemében. Akkor ez tuning? Jellemző, mellette készült a Porschénél az Audi 80 Avant RS2, eredeti Porsche fékekkel. Akkor az mi? Hiszen gyárkapun kívül készültek ezek.
Itt a vége

Nekem az nem jön össze, hogy az AMG modelleket már eleve annak tervezik, azaz nem átépítik az alapmodellt, hanem annyira közösen és annyira külön fejlesztik, mint pl. az S350-t az S430-at.

Fastcar

Kösz, hogy leereszkedsz hozzám, fényességes magasságodból :))))))

Attól, hogy Te kéthetente elöcibálod ezt a témát, még nem változik a helyzet.
Csak azért cibáltam elő itt, mert a „nagy” soha nem fogom megtalálni, ha meg máskor előhozzátok, csak idejövök és kopizok :)

A Volvoról és a Saabról írt hülyeségedet most töröljük, mert az úgy marhaság, ahogy leírtad. Ennyi erövel minden benzines motor az eredeti Otto-motor tuningváltozata.
Remélem végigolvastad azt a gondolatmenetet, ajánlom figyelmedbe az utolsó mondatomat a témában, s rájössz ezt a sort felesleges volt ide írnod.
De azért el kéne magyaráznod, miben más (pl. fajlagos teljesítmény, vagy nyomaték értékben is) az AMG motorjai a sima Merci motorok (szívót a szívóval, feltöltöttet a feltöltöttel!). Semmiben. Az optikai kiegészítőket, futőművet megvehetem bármely más Mercihez, mint ahogy írtad is, hogy pl. hajtottál Audi A8 2,5 TDI-t, amiben az S8 futóműve volt.
De azért maradjunk a SAAB témakörben. Amikor ezt felhoztam, akkor a tuning szót, mint hangolást használtam. Azt hiszem ezzel te is jöttél. Óhatatlan pl. SAAB hangolja a turbót, mikor az nagyobb töltőnyomást produkál (hasonló eset a C180/200/220 Kompressor is, mindnek 1,8-as blokkja van). Adott a 2 literes 4 hengeres SAAB motor turbóval. A 9000-ben 175, 200 LE-vel lehetett megvenni, a 95-ben 150, 185 LE-vel, ill. asszem van 175-ös is. Nos, egy cimbimnek volt egy 95-e a 150 lovas kivitelben. Csak a motorelektronikát kiküldte Svédországba a Nordic-hoz, ők kihoztak 210 lovat belőle. Ezt nevezzük tuningnak, noha ugyanaz történt vele, mint esetleg a gyárban. A Nordic nem fejleszt a SAAB-bal együtt, viszont az AMG a Mercivel igen.

Szerinted a 80-as években Kamei-Golfból hány darab készült évente? És elütött mégis a sok egyéb, gyári társától?
Ne keverd a szezont a f@szommal :), azaz almát a körtével ne hasonlítsuk. Megint itt próbálsz csalni, hogy nem azt figyeled hány C osztályos Merci készül és annak hány százaléka a C32 AMG és hasonlóan a Kamei-Golfnál is.
Csak tudod pl. a Brabus E V12-ből évek alatt jó, ha 50 db készül. Összesen. Eközben a C32 AMG-ből meg vagy 15ezer.

És az AMG mit csinált hosszú idön keresztül?
Én végig arról beszélek MA mit csinál. Könyörgöm, ez a második direkt (?) félreértésed. Leírtam, Merci másképp hozta létre saját sportosztályát, mint a BMW. De az eredmény UGYANAZ.

Értsd már meg, a Type-R vagy a GTA pl. nem sportosztály!!!!
Rendicsek, ezt tudom. Őket csak, mint maga az autót kevertem bele, lévén márka sportos modelljeit jelenti, mint az M, az S, vagy az AMG.
De ezen kijelentésed alapján megkérdezem, mi a jogi külínbség a 156GTA és az M3 között?

(Nem részhalmaz, hanem metszet!! tulajdonjogilag. Mégha a mai termékskálájuk csak Mercikre szorítkozik is.)
Értem, értem. Maradjunk a többségi tulajdonban. Tehát nyilván, ha vinnék oda egy ócska W124-et, azt is átalakítják, na meg az új autókat egyből alakítják át.
Csak tudod az eredmény nem változik. Ti szemszögötök szempontjából a Merci nem csinál sportos modellt, hiszen azt az AMG csinálja, és az csak egy ócska tuning, s egyébként is, milyen béna a Merci, hogy önmaga nem tud csinálni egy vacak sport(os)modellt sem. Ezt látom gázosnak, hiszen a Merci csinál, szorosan együttműködve az AMG-vel, azaz házon belül nem csinál konkurenciát magának a Merci. Tudod, AMG pl. az összes Merci motor fejlesztésbe beleszól, pl. a C180 Kompressoréba is, vagy bármilyen futőmű tervezésbe, ami nem is az ő logójukkal jön ki. Szerinted ezt csinálja a Lorinser, vagy a Carlsson is?
Tehát a ti fogalmaitok szerint NINCS sportos, széria Merci.

Nekem ilyen érvem nem volt (legalábbis ebben az interpretációban), de még mindig nem válaszoltál rá, hogy miért különböztetik meg AMG jelöléssel, ha csak simán a legerösebb változatról van szó?
Szerintem mondtam. Szóval, egész egyszerűen azért, amiért a BMW M5 nem 550i, amiért az Audi RS6 nem Audi A6 4,2 turbo, amiért az Alfa Romeo 156 GTA nem Alfa Romeo 156 3,2 V6. Hogy megkülönböztessék a „hitványabb” modellektől, azaz jelezzék, ez a márka csúcsmodelljeit képviseli.

Ugyanígy a sportfutómüves E-Klasse sem. Az egyébként is olya messze van a sportfutómütöl, hogy csak na. kicsit feszesebbre húzták.
Na igen, de szalonba megveheted az ilyen kiegészítőkkel felszerelt Mercit, de Carlssonnal, vagy Lorinserrel nem. Mint ahogy a BMW 520d is megvehető M-es felnikkel, futóművel, de pl. Hamann-nal nem a BMW szalonból.
Ha párhuzamot állítok:
Ami a BMW-nél az M, az a Mercedesnél az AMG
Ami a BMW-nél az Alipne, az a Mercedesnél a Loroinser
Ami a BMW-nél a Hamann, az a Mercedesnél a Carlsson
Tuti ez is sántít vhol, de nagy vonalakban OK.

egy ideig belenyugodtam, az elmondásod alapján, hogy az AMG nem tuning, mert a gyár állítja elö, de amióta olvastam itt, hogy nem egyedüli, csak többségi tulajdonos, azóta azt mondom, hogy mégiscsak tuning.
Ezen én is elmélkedtem, de fenti gondolatmenet alapján (főleg a kötelező rész), meggyőztem magam. :)

De imádok kötekedni. Írtad, WRX, EVO mind-mind utcai versenyautó, nem tuning.
1. Azért megnézném mennyi közös alkatrész van a WRC-kel :)
2. Akkor az AMG Mercedes CLK-GTR az micsoda? Mert a GT1-es versenyautó indításának „kötelező mellékterméke”, azaz ez télleg utcai versenyautó, de ott az AMG név is, tehát tuning? Szóval ilyen élesen nem választható szét a két fogalom.
Amikor a merci Le Mans-ban, vagy GT bajnokságban AMG-kel indult, gyári csapatról beszélt mindenki, amikor Sauber-Mercedes-szel indult vki, akkor tuningról, mint a McLaren-F1-gyel kapcsolatban a BMW.

Zusammenfassung: a tuning szót nem kezelhetjük csak úgy az autóiparban, mint hangolás-t, finomítást. A tuningautók magukban hordozzák az exkluzivitást, kis darabszámot. Tuning autó nem az anyagyárban készül, nem együtt fejlesztenek, hozzájuk készen érkezik az alany, azt szétszedik, átépítik. Nem érvényes rá a gyári garancia, nem az anyacég forgalmazza, szervizeli, és nem erőlteti rá a sebességlimitet (amit jó pénzért kiköttet :) ).

Mondom, tőlem kezelhetjük tuningnak is, bár aggályaim továbbra is vannak, de egyszerűen azt meg nektek kell elfogadni, hogy ezek töltik be a Mercedes sport(-os), erős modelljeit, sőt ezek adják a márka csúcsmodelljeit, s teljesen más ezen (ex-)tuningcég helyzete, mint az ugyancsak kizárólag Mercedesszel foglalkozó Lorinser, Carlsson, Brabus tuningcégeké. Kulcsszó: az AMG modellek a gyárban készülnek, nem a sufniban.
Roppant érdekes, mikor szoros lett a kapcsolat a Merci és az AMG közt az AMG autókat átnevezték. A AMG-Mercedes 500SL 6.0 V8-32-ből lett egyszerűen Mercedes SL60 AMG. A két autó az eltérő modellévtől eltekintve tök ugyanaz!

Finito, minden érvemet elmondtam, minden kérdésemet feltettem. Innen már csak – azt hiszem – csak ismételni tudom magamat.

Kicsit visszatérjek az eredeti topiccímhez, sportkocsi mivoltat nem lehet binárisan eldönteni, vannak valamilyen átmenetek. Egyik kritériumot teljesíti a kocsi, másikat nem. Nyilvánvaló szerintem, két alapvető döntőszempont van. Egyik a kg/kW arány, másik a futóművet/spoilereket/súlyelosztást valamelyest bemutató oldalgyorsulás értékek. Aztán ezek bővíthetők kismillió szemponttal (pl. kormány áttételezés, rásegítés, ülések, pedálok „nehézsége”).
Amúgy szerintem tuningautóról se dönthető el egyértelműen, hogy az, ill. vannak átmenetek is.

HondaVuk Creative Commons License 2003.01.22 0 0 246
Remélem nagyon nem rontottam el a topic struktúráját ezekkel a nagy képekkel! Ez a piros NSX-et bármikor bevállalnám! :-))))
Előzmény: HondaVuk (245)
HondaVuk Creative Commons License 2003.01.22 0 0 245
"Má' megmondtam, hogy a Lancer Evo, WRX STi és társaik utcai versenyautók, és nem sportkocsik.! Irgumburgum! :)))"

Én meg már megmondtam, hogy: "Sportautó az, amit azért csináltak, hogy bamba vigyorral az arcodon vezessed. És közben a melletted ülő sűrűn sikoltozzon. Ezek a legfőbb jellemzői egy sportautónak". Ugye a fenti autókban vezetés közben bamba vigyor ül az arcodon? És ugye a melletted ülő sűrűn sikoltozik? Na ugye, akkor azok is sportautók! A lényeg, hogy azért csinálták, hogy élvezd a vezetését és ebben gyakorlatilag nem kötöttek kompromisszumot. Akkor egy kis galéria:



Csak azért, hogy felismerjétek milyen autóról van szó! :-)))))

És azért egy ilyet is elfogadnék!

Előzmény: fastcar (242)
Ordas Creative Commons License 2003.01.21 0 0 244
Kérek türelmet még holnapig, vannak újabb érveim, csak rendesen kifejtem azokat!
Előzmény: fastcar (242)
-Shelby- Creative Commons License 2003.01.21 0 0 243
Nem teljesen értek egyet.
Szerintem egy igazi sportautónak 2 ülése lehet csak - azért vannak kivételek, mondjuk Ferrari 456 - és hátsőkerék hajtás is kötelező. Hondákat, nem is sorolom ide, legfeljebb sportos kategória.
Igazi japán sportautó az NSX, RX7 stb. A lacer és sti subaru sem sportautó, mert kompromisszumokat kötöttek a tervezésénél, ráadásul az alapjuk egy alsó középkategóriás átlagautó.
Ez az én véleményem
Előzmény: HondaVuk (241)
fastcar Creative Commons License 2003.01.21 0 0 242
Má' megmondtam, hogy a Lancer Evo, WRX STi és társaik utcai versenyautók, és nem sportkocsik.! Irgumburgum! :)))
Előzmény: HondaVuk (241)
HondaVuk Creative Commons License 2003.01.21 0 0 241
Én elsősorban a "Sport" utónevű hétköznapi autóktól vagyok kibukva. Amikben összesen az a sportos, hogy tettek bele egy alupedált, meg egy sport váltógombot. Kész röhej, lejáratják a szó eredeti jelentését.

Viszont szerintem széria gépekre is lehet sportautót építeni. Bár az tény, hogy általában ezekre csak a sportos jelző érvényes. De mindig vannak kivételek, például én egy Lancer EVO-t nem neveznék sportos autónak, az csak szimplán sportautó. Bár nyilván nem úgy sportautó, ahogy mondjuk egy Lotus az. De akár még az elsőkerékhajtás sem akadáll, példaképpen az Integra Type-R-t hoznám.

Ennek ellenére szerintem hasonlóan látjuk a lényeget. Sportautó az, amit azért csináltak, hogy bamba vigyorral az arcodon vezessed. És közben a melletted ülő sűrűn sikoltozzon. Ezek a legfőbb jellemzői egy sportautónak. És persze az utcán az embereknek meg kell bámulniuk. :-))))

Előzmény: Tie (240)
Tie Creative Commons License 2003.01.20 0 0 240
Szvsz a sportautó sportautó mivolta már a tervezőasztalon dől el. Bizonyos építési módok tartoznak a sportautókhoz, nem csak a karosszériát illetően, hanem sok más téren is.

Gondolok itt pl. a klassszikus sportautó felépítésére: lapos, széles, középmotoros autó (Ferrari F355, Bugatti Veyron, Lamborghini Diablo, stb).

Természetesen nem csak ez lehet az üdvözítő megoldás a sportatóhoz, de még attól sem lesz sportautó egy kocsi, hogy lapos, széles, és középmotoros. :)

A sportautó elsősorban egy kompormisszum, ahol nemcsak a kényelmet, hanem tulajdonképpen mindent feláldozunk a vezetési élmény oltárán.
Hogy ehhez miket kell csinálni, hogy közel kell tenni az autót a talajhoz, hogy iszonyúan feszesre kell hangolni a futóművet, hogy minél közvetlenebbé kell tenni a kormányzást, az autó kezelését, és persze hogy minél erősebb motort kell belegyömöszölnünk... nos, az sem utolsó.

Igazán sportautónak én személy szerint ezeket a gépeket tudom nevezni. A többi, mint pl a GT-k, vagy pl az említett szörnyeteg Corvette (ami szerintem egy gyönyörű kasztnis autó, de nem más, mint egy "hétköznapi amerikai Muscle-Car) külön kategóriát képeznek. A GT olyan gyors, és olyan autózható, amennyire lehet úgy, hogy mégis kellemes vele hosszú távon az utazás, a muscle car meg egyszerűen csak iszonyú erős, az se baj, ha kezelhetetlen.

Megint más világ a roadsterek kategóriája, mint pl. a Caterham Super7, és társai.

De hogy egy hétköznapi autó egy nagyobb motorral épített, ültetett, vagy egyáltalán akárhogyan modósított változatát sportautónak nevezzünk, hm...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!