szerencsére nálunk nem probléma 3 hétre kivenni a suliból és egyre több ismerős család megy ilyenkor ennyi időre. Nyáron mindenki tud nyaralni és a legjobb hidegből melegbe menni. Ahányszor utaztunk télen pl Ázsia felé is-mindegy merre tele volt a gép iskolás gyerekekkel.
Én magamból indultam ki "ha már rohadt drága, macerás stb. nyáron elutazni egy hétre mondjuk Mallorcára akkor bosszúból menjünk el télen 2-3 hétre ugyanannyiból Thaiföldre Air Asia X-el" címszóval :D
Air Chinával nem utaztam, csak írtad hogy az ismerősöd mennyire meg volt elégedve velük.
A nyári Kréta, Mallorca és egyebek nem versenyeznek a téli Thaifölddel, mert nem ugyanaz a célközönség. Itt nem nyaralásról, hanem telelésről van szó, és a kettő egyáltalán nem ugyanaz.. Tehát amit írtál, hogy a "classik" nyári nyaralások konkurrense lehet, az nem igaz.
Úgy látom, hogy utaztál már az Air Chinával, mert hogy már megszűntek az előitéleteid. Írd le kérlek a tapasztalataidat!
Én a nyári Kréta, Ciprus, Mallorca, Szicília stb. helyett gondoltam a téli Thaiföldet :-)
Meglátjuk, bár szerintem nem is látjuk meg mert el sem fog indulni mint ahogy eddig sem, ha mégis akkor érdekes lesz látni van-e erre igény, azaz lesz-e erre mondjuk heti 2X300 ember BUD-ról.
A kínaikkal menni dolog az érdekes, látom rendszeresen az Air China jegyeit pl. Bécsből pekingi átszállással jó áron, értsd valahol 450 € környékén, de nem túl vonzó átszállási időkkel.
Meg valahogy előítéleteim is voltak az Air Chinával, ezek szerint fölöslegesen.
Én semmilyen fantáziát nem látok benne. Magyarország nem az a piac, ami FOLYAMATOSAN megtölt napi/másnapi/harmadnapi/heti egy alkalommal egy 300 fős szélestörzsűt. BUD pedig nem egy hub, ahová ráhordó járatok járnak.
Szerintem a nyári, tengerparti nyaralásokra nem lesz hatással, már csak azért is nem, mert időpont eltolódás van. Az emberek többsége a téli hónapokban utazik Thaiföldre, nem nyáron. Akikre hatással lehet, azok a már bejáratott repülős társaságok mint a Qatar, vagy az Emirates, vagy a Türkish. Bár most jött vissza egy ismerősünk, aki a kínaiakkal volt, és nagyon meg volt elégedve, csak hát az útvonal. Előbb Peking, aztán le. Az igaz, hogy fejenként egy százassal volt olcsóbb a jegy.
Én látok benne fantáziát, de lehet neked lesz igazad. Már ha egyáltalán tényleg elindul.
Akkor lesz létjogosultsága ha 200e Ft alatt lesz a jegyár, ha nem akkor szerintem értelmét veszíti, akkor mennek majd az emberek alig többért vagy ugyanannyiért továbbra is KLM-el, Austriannal, Air France-al, Turkish-el stb.
Ráció lenne benne mindenesetre, sok magyar megy vagy menne már Thailföldre.
+ Ha hozzávesszük milyen durván megdrágult egy európai "classic" tengerparti nyaralás és hogy nyári időpontra mennyire drágák a fapadosok is nyaralójáratokra ( főleg feladott poggyásszal, márpedig a nép úgy utazik ), legyen az egy Korfu, egy Ciprus vagy éppen Mallorca, akkor árban is bőven versenyképes lehet egy thaiföldi nyaralás ha van egy közvetlen repülőjárat.
De azt is gondolom, hogy erre az utazási irodák is ráugranak az meg árfelhajtó tényező lesz.
Persze, biztosan sokkal jobb minőségileg az Eva mint az Asia. Nagyon olcsónak kellene lennie, hogy az ember azt válassza. Megnéztem, 1 db Airbus 330-uk van azt képtelenség úgy rotálni, hogy az összes hosszútávú útvonalat teljesíteni tudja. Ha csak addig nem vesznek még repülőt........
Köszi szépen a részletes választ, a könyvajánlót meg különösen. Megkeresem majd ezt a bangkoki központot, hátha van frissebb kiadás, meg megnézem a másikat is.
A kisebb resz a viztarozo/to korul, ott van a legtobb helyi turista. Ez a resz szamomra teljesen erdektelen volt.
A park nagyobb reszen van ugye az egy ut a hegyre.
A bejarottol par km-re van egy kempinghely ott satoroztam. Van kajalda is. A komolyabb helyi fotosok es madaraszok is itt satoroztak. Innen gyalogolni lehet fel es le az ut nenten, amirol itt-ott agaztak le osvenyek, inkabb jelzes nelkul.
Napkozben ide is jott sok thai turista, de ok tobbnyire megallas nelkul felautoztak az hegyre az ut vegen.
Egyszer felstoppoltam oda, onnan volt 1-2 jelzett osveny vizesesekhez, de allat kb nulla. Viszont kesve szirkulet fele leatopoolva az utolso kocsival lattak facanokat es ami legerdekesebb eletem egyetlen szerojat. Utobbit nagyon ritkan latni, a taborhelyen egy that madarasz mondta is, hogy o 17 eve jar a parkba de meg soha nem latta.
A taborhelyen egyik ejjel elefant is jart (lattuk) illetve az osvenyen lattam a ritka Fae muntyakszarvast is.
Talan voltak majmok is de azokra mar nem emlexem.
A lennti taborhelyen volt egy angolul jol tudo Jacky nevu ranger is, o kb mindent tudott a parkrol. Penzes japanok fizettek, hogy fotozzon nekik madarakat, igy gondolom nemigen erdekelte volna, hogy turistakat vezetgessen, de az infoknal tarhaza volt.
Úgy látom hogy nem igazán, autóval visznek kb végig ugyanazon az úton, max egy-egy kisebb séta, meg a tavak környékén keresik az állatokat. Legalábbis a honlapjukon lévő leírás szerint. Ennek meg így nem látom túl sok értelmét.
Akkor te végigsétáltál azon az úton? Hány napot voltál? Milyen állatok voltak? Gondolom bent is sátraztál akkor.
A könyvekben ajánlott túraútvonalak vannak? Neten valóban elég szegényes az info ilyesmikből. Konkrét könyv ajánlást köszönettel veszek.
Rangerrel valoszinuleg tehetnetek hosszabb turakat is a parkban, de az alighanem koltseges mulatsag lenne.
En Thaifoldon soha, egy nemzeti parkban nem turaztam vezetovel. A thaiokat ismerve alighanem leginkabb vizesesekhez kalauzolnanak el, mert a thai turistak azokert vannak oda.
Amugy az orszag nemzeri parkjairol tobb igenyes konyv is kaphato, amiket en gyakran hasznosabbnak talaltam a neten levo infoknal.
Hazafelé nekünk is ez a 2 órás átszállási idős változat van.
Amikor mi repjegyet foglalunk, ez a legrövidebb idő, amivel még repjegyet el szoktunk fogadni (a légitársaságoknál az elméleti minimum 50 perc). Ez egyszerre elég kényelmes, de elég pörgős is. Mondjuk egy csomó késési faktor kiesik (jégtelenítés, hó, tudomén), de persze számos bejöhet a képbe.
Ha végig ugyanattól a légitársaságtól van jegyed, akkor no para, nem fognak otthagyni, még késés esetén se.