Ami érdekes lesz az az M0a. Ott a jelenlegi megoldás ugyanúgy szar és balesetveszélyes helyzetet teremt, a 2*3 sáv meg felesleges lenne. Lehet, hogy egy idő múlva átalakítják egy normális 2*2 sávra azt a szakaszt?
A németek számos helyen meg vannak lőve, nem tudják szélesíteni az utakat, mert 20 millió új felüljárót kéne építeniük.
hát ja...
bár amilyen öregek azok a felüljárók, nem is olyan nagy kár értük, leszolgálták az idejüket... :-))
amúgy a szélesítést viszonylag 1xűen oldják meg, mert a 2x2+0-ból csinálnak egy 3+1-es félpályát, és egy ugyanilyet melléépítenek... (mint mi az M0D-vel...)
Ebben is van valami. Még az a szerencse, hogy a keresztező felüljárókat - előrelátóan - 2x3+L - re tervezték. A németek számos helyen meg vannak lőve, nem tudják szélesíteni az utakat, mert 20 millió új felüljárót kéne építeniük.
M0D ma: Ugyan azonnali halál nem volt, csak pár trillió agysejtnek, de a 10-es skálán 9-es dugó volt ma is, és ilyen egyre gyakrabban lesz. Kb dél körül hallottam a rádióban, hogy Diósd környékén M1 felé megtörtént a szokásos baleset. 51 felöl négy körül felhajtok M5 felé, aztán irány a belváros, gondoltam nem lesz itt gond. Egy darabig nem is volt... M1 felé a másik oldal teljesen áll, emberek nézelődnek a kocsik mellett. A kamionosok megint jól felhúztak, ugyanis szokásuk a dugóban úgy megállni egymás mellett, hogy előttük van 50-100 m, mert ők beszélgetnek. Ez azért baj, mert ez a 50-100m elég lehet az utánuk lévő autóknak, hogy a köv. lehajtónál elmenekülhessenek, de így nekik is várni kell. Tehát M1 irányában min 20km piknik volt. Az M5-ről már nem is engedtek fel több autót, mindenkit Hungária felé tereltek. Hogy M5-ön felfelé hol lehetett a dugó vége, azt el sem merem képzelni. Nagykőrösi úton befelé a Határ útnál volt a sor vége, innen elmenekültem Üllői felé. A Fradi pályánál lepillantva Lágymányosi felé, ugyanaz a látvány fogadott, mint M0D en, csak itt 3 sávban álltak. Azért kiváncsi lennék hány óra lehet Budafok felé kijutni a városból. Aki ezért a helyzetért felelős, az köztörvényes bűnöző a szememben, éveket érdemelne, mert annyi embernek okoz napról napra idegességet, betegséget, idő és pénzveszteséget, hogy ezekért Hágában kellene büntetni. Ha olvassa ezt valami döntéshozó, netán politikus az nagyon nagyon szégyelje magát, és ezt több százezer ember nevében mondhatom.
Én is úgy tekintem, az M§-ás nem létezik. Néhányszor mentem rajta (nem a Velorexemmel) 100% halálfélelem. És a lényeg: szerintem nem gyorsabb, mint a városon át. És eszméletlen km-többlet is. Szóval nem bánom, ha minnél többen használják, annál jobban lehet a városon át közlekedni azoknak, akik elvből nem mennek rá erre tragikus borzadályra.
A hivatásosok nem örülnének nekem, de én a törvényi szabályozásban súlyoznám a közlekedési szabálysértést, bűncselekményt, annak függvényében, hogy úrvezető v hivatásos követi el. Szerintem nem mindegy, hogy egy "hétvégisofőr" a 700 kg-s pléhdobozzal, vagy a hivatásból nap mint nap az utakat rovó a 40 t-ás szerelvénnyel követ el pl. gyorshajtást. Persze ölni ezzel is azzal is lehet, de...fizika, statisztika. Ahogy pl. angolszász jogrend különbséget tesz, hogy egy civil, vagy egy "kéksapkás" használja az öklét. Az utóbbi adott estben fegyverhasználatnak minősül.
Pedig volna mit fórumozni róla, mert tragikus a helyzet. Mindig is halálfélelmem volt, pár hete viszont hajszálon múlott, hogy a családommal otthagyjuk a fogunkat. Azóta nekem ez az út NEM LÉTEZIK, többé egy métert nem vagyok hajlandó menni rajta.
Előtte mindig számolgattam, hogy ha az M1-M5 szakaszon 80-ra állítom be a tempomatot, vajon hányan előznek meg? Elárulom: egy irányba átlag 80-90-en...
Elkezdtem olvasni előről, és nem néztem a dátumot...amikor megláttam, esett le az állam, mert azt hittem, ez egy friss topic. Ennyit érnek a politikusaink (mert 2000 óta volt itt jobb is bal is).
Fotolaborba készültem. Professzionális digitális fotolaborba, hogy pár kevésbé profi képemet papírra vessék. Találtam egy helyet, ahol gyönyörűen dolgoznak, részben saját fejlesztésű technológiával. A főnök rendkívül rendes, hozzáértő és segítőkész volt. Leica méretű negatívjaimról tűéles, részletgazdag 40cm x 60 cm nagyításokat készítettek.
Gondoltam, felhívom, mielőtt megint beállítanék a képeimmel. Kérem név szerint, nem tudják adni. Kérdem, mikor beszélhetek vele? Válasz: már soha. Két hete meghalt az M0-on.
Kedves Avantage, ez így nyelvtanilag nem jó. Én azt írtam: ha egy hoszabb szakaszon gazdaságosabb a vonatra pakolás, akkor az nem ésszerűtlen. Te meg visszakérdezel: biztos vagyok én ebben?
Ha a tranzitforgalmat tekintem és figyelembe veszem az összes környezet-terhelő tényezőt a légszenyezéstől a vibráció okozta károkon, a baleseti károkon át az infrastruktura elhasználódásáig, könnyen kijöhet, hogy gazdaságosabb folyamatos tranzitvonat-forgalmat fenntartani mint az aszfalton ereszteni át a kamionokat.
Persze hogy kinek gazdaságosabb, az relatív. Akinek eltaposták az apját, férjét, gyerekét az M0-on, annak gazdaságosabb lett volna, ha a vétkes kamion vonaton utazik. A benzinkutasoknak és az országutak mikroszoknyás utaskisérőinek már nem lenne gazdaságosabb.
>...hosszabb szakaszon egy gazdaságosabb...
??? Ebben biztos vagy? Egesz kamionokat vasutra rakni eleg draga. Es gondold el mennyi kamion megy at az orszagon. Ha ezt mind vasutra tenned, folyamatosan mennenek a teherszerelvenyek. Ja es lassabb is lenne.
Az M3-ast a 2/A jelű úttal összekötő szakaszát 2/B-nek hívják. Ez lesz majd egyszer a 0-ás. Ezen a szakaszon van elválasztókorlát, mégpedig dupla.
A 2-es főútig tartó szakaszon sajnos nincs. Persze arra jóval kisebb a forgalom.
Leffes az országon átmenő tranzitforgalomról írt. A kamion arra kell, hogy a feladótól - ahol nincs vasút - a célállomásig - ahol ugyancsak nincs vasút - elszállítsa az árut. Ha közben egy vagy több országon át hosszabb szakaszon egy gazdaságosabb, biztonságosabb módon jut el a kamion mint a saját lábán, az nem feltétlenül ésszerűtlen.