tökéletesen igazad van egyébként, de akkor is ijeszto, hogy mécc szép nyugodtan és eccer csak feltünik veled szemben valaki.
Egyébként meglehetosen kevés szó esik róla, hogy mégis milyen körülmények között került oda az az autó Elég jól ismerem az utat, középen teljesen el van választva, tehát csak egy felhajtónál lehet fordítva felkerülni. Én a Cora csomópont leágazására tippelek, ott esetleg el lehet indulni a körforgalomban balra, és úgy esetleg. mindenképpen nagy bravúr kell hozzá.
Nem csoda, hogy összekeveredsz, tegnap sok durva baleset történt. Szegény modell lány nyitott sportkocsival ment a saját oldalán (sajnos nem volt bekötve a biztonsági öve), míg vele szemben egy gyengeelméjű a menetiránnyal szemben autózott.
Az M0 tényleg nagyon rossz, és megtévesztő. Az autós fórumban sokan érvelnek amellett, hogy a gyorshajtás bocsánatos bűn, de ez nem igaz az M0-ra, ott statáriumot kellene bevezetni, és nemcsak az autósok által már jól ismert helyeken mérni.
Az M0-on nincs leállósáv. Sok a hibás, csühös autó, mindig többet is lehet látni az út szélén lerobbanva. Egyszer egy illetékes kifejtette, hogy 2 kilométerenként kiálló öblöket építettek, de hát a fegyelmezetlen autósok juszt se' ott robbannak le. Ezek az öblök egyébként életveszélyesek, több okból is.
Magyarországon nem tanítják az autóúton, autópályán való közlekedés szabályait, az emberek nem is ismerik ezeket. Amerikában már a kisgyerekeknek is megtanítják, hogy ilyen úton sem nyomulni, sem tökölni nem szabad. Aki ki akar állni az útról, az a forgalom sebességével tér le a lekanyarodó sávba, és csak ott kezd el lassítani. Aki be akar állni, az felgyorsít a pálya sebességére, és úgy sorol be, hogy már nincs sebességkülönbség közte és a pálya forgalma között. Ellenkező esetben autósok százai kezdenek fékezgetni, gyorsítgatni, és már egymás nyakán is vannak. (ezt egy amerikai ált. isk. oktatófilmben láttam...). No ez az, amit az M0-on nem lehet. A lekanyarodó sávok olyan rövidek, hogy még 80-nal kiállva is kapaszkodni kell, hogy rajta maradj a levezető ágon. Ráadásul tábla jelzi, hogy ilyan-olyan kijárat következik 500 méter múlva, aztán megjelenik egy sáv tőled jöbbra, elkezdesz kisorolni és kiderül, hogy az csak egy nyúlfarknyi öböl, tolakodhatsz vissza az úttestre vagy felkenődsz az öböl végén a szalagkorlátra.
Bocs, hogy hosszú voltam, nem volt időm szűrni. slr
Kicsit haragszom, amikor halálútként emlegetnek egy utat. A legtöbb baleset azért következik be, mert elvétik a kijáratot és meg akarnak fordulni a delikvensek.
Nem hiszek a sebességkorlátozásban, hiszen akik ott "autópálya" sebességgel mennek, azok ugyanígy repesztenének, ha csak mezei főút lenne.
És mindez nem az út hibája, hanem a rajta közlekedőké, a miénk.
A kislány balesete nagyon elszomorított. Tegnap csámcsogták a tévében, hogy nem volt beszijjazva. Figyeljétek meg a szemét, aki a balesetet okozta simán megússza, mert a jogászok majd kihozzák, hogy a kiscsaj nem az ütközés következtében halt meg.
Szerintem az oldaná meg a problémát, ha megépítenék az eredetileg tervezett M0 másik irányát is. Tudtommal a jelenlegi M0-s csak az egyik irányban épült meg, és késöbb döntöttek úgy, hogy a másik irányt nem építik ki, hanem felosztják azt, amelyik már kész van. Ezért lett ez az áldatlan állapot.
Nem tudom, még úgylátom nem említettétek, de az M0-s út hivatalosan nem autópálya, hanem AUTÓÚT!
Ami azt jelenti, hogy max. 100 km/h-val lehet menni, nincs természetes elválasztás a szembejövő forgalomtól (kerítés, növényzet, mint az autópályánál). Az a baj, hogy ezzel nem sok mindenki van tisztában, és nyugodtan hajtanak 120-szal, sőt még többel. Ezesetben azonban nem valószínű, hogy ez történt, hiszen egy TRABANT csak igen nehézkesen tud ennyivel menni.
Egyébként ez tényleg szörnyű, ami ott folyik!
Egy parszor volt "szerencsem" az m0hoz, foleg az M7-M5 szakaszhoz: Autopalyanak szamozott, de elvalaszto csak egy par rovid szakaszon, masutt csak csik.
Problemai:
1. Autopalyakat (is) kot ossze, ergo mindenki ugy is kezeli, szaguld rajta, stb.
2. Minosege kritikan aluli, kijart, valyus.
3. Nincs elavalaszto sok helyen: sokan gondoljak, hogy meg lehet rajta fordulni....:(
4. Lejtok-emelkedok-kanyarok, belathatatlan helyek...
5. Keskeny a leallosav (mar ahol epp van es nem beton a kulso fal....
6. Oriasi forgalom (teherautok, kamionok), nem erre meretezett.
7. Esszerutlen sebessegkorlatozasok. Hol 100, hol 80, hol 70.....Egy kovetkezetes allando 80, szigoru ellenorzesekkel (ami mar szerencsere eleg gyakori) biztos javitana...
Nem tom, ki volt az a selejt majom aki ezt igy engedte, de a minimum az elvalaszto, es a szelesites megepitese lenne.....
Az M0 része a 2 - 2/a - 3 utakat összeköto darabka is, tegnap erre szembol(!) hajtott fel valaki, és halálos balesetet okozott. A vele helyes irányban szemben közlekedo vétlen 22 éves lány az ütközésnél kizuhant, egyébként a "Tébolygó" musorból ismert "zöld" hostess volt.
Hogy a fenébe lehet szembol felmenni egy autóútra?!
Ma reggel újabb baleset volt az M0-áson, egy Trabant átment a szembejövők oldalára, és kamionnal ütközött.
TÉnyleg olyan rossz az az út? Vagy ha nem, akkor miért történik annyi baleset ott?