Hhha! A "mezei" Wartburg topic már nem is jó nektek? Egyébként épp az emlitett topicban volt irva anno, hogy az üléshez nem kell engedély,csak az a lényeg hogy az európai szabványnak megfeleljen. (E betü vagy mi) meg valami volt az ülésmagasságról is. Akit érdekel bôvebben az olvassa el ott!
a Spiral igencsak huzos. Van mar evek ota bejaratott szerelom, de tudod megis csak 1x ubb lenne kivenni es berakni a masikat. Raadasul jobb esetben meg potalkatreszem is lenne, ami nem egy utolso hatrany 1 wartyogonal. (bar a saabnal sem nagyon art neha ebbol abbol 1-1 db :)
Szerintem nem kell engedély, de nekem nincs az biztos!
eugen73!
Szerintem vidd el a Spirálhoz én is oda vittem amikor nem működött, olyan 60.000-ból megúsztam, cseréltek 2 szinkrongyűrűt, 1 fogaskereket, kinyomószerkezetet, tárcsát, és az összes csapágyat. Csak SKF csapágyat tegyél bele, mert az nagyon sokáig bírja, és jobb ha te szerzed be hozzá az alkatrészt, mert ott a raktáron sokkal drágább. Ha kell adok telefont és neveket, akik még olcsóbban tudnak cuccot szerezni.
Szerintem nem éri meg új váltót venni.
Ja, és a magyar v az olasz kuplungot vegyed, mert pl. nekem a LUK márkájú kinyomószerkezetem 2 hét után ment szarrá!
sajnos nekem mar gyarilag sem volt tokeletes a valtom, es azota is rendszeresen vannak vele gondok. Volt hogy pl az olajat folyatta el, es szetdaralt jopar fogaskareket benne. Most eppen az egyik csapagy mehetett szet, mert harmasban borzaszto a hangja. De ha egyszer szetszedik, a tobbi kopott alkatreszt is rogton cserelik, ezert is gondoltam komplett cserere (no es potalkatreszre is egyben)
A két ford ülést 15 pénzért hozták sinnel mindennel együtt. A felfogatást úgy oldottam meg, hogy vettem 4x4-es aluminium szögvasat, és azzal rögzítettem az ülést a wartburg sinre.
Azért kellett a szögvas, mert az ülésnek függőlegesek a felfogatási pontjai, a Wartburg sinén pedig vizszintesen helyezkednek el a csavarok. Kicsit kellett gányolni vele de azért meg lehetett oldani.
Azért a wartbi sinjét használtam, mert a fordéhoz már a padlólemezt is meg kellett volna fúrni.
1989. augusztusi én vagyok az első tulaj 140.000 km-rel, kifogástalan, és megkímélt motorral.
Felsz: Alufelni 185-ös semperit nyári gumikkal,
téligumi(Debica) felnivel, clarion rádiósmagnó, 6 hangszóró, első két ülés egy 1994-es ford escort üléseire lett kicserélve, de ha kell adom az eredetit is. Szolid hővédőfólia az ablakokon, tetőcsomagtartó.
Vizsga: 2001 augusztusig, sok pótalkatrész, leírások stb.
most hivtam 1 wartbi trabi szakboltot, ahol felujitott sebvaltot 90.000ert, bontottat 45 ert adnak!!!! eloszor nyelni sem tudtam, de vegul rajottem hogy ha egy ilyen 1xu beruhazassal megduplazhatom a kocsi erteket, akkor akar kettot is belerakatok..sot..
Maskulonben eleg elfogadhatok az arai, (csak a sebvaltot ne hozza szoba senki!)
Szigethalmon van egy 1.3-as bontó.
Nincs messze Budapesttől.
A telefonszámát fejből nem tudom, de majd megnézem. Egyébként az Expressben benne szokott lenni.
Egyébként a váltócsapágyam nekem is zörög.
Bocs, hogy belepofázok, de mi(volt) a baja a váltónak? Igaz nekem, 4ü Trabim van, és most kellett a váltóba generálozni a csapágyakat. Félig eredeti félig Szlovák csapágyakkal 20 alatt maradt az anyagköltség. Viszont nekem meg az a bajom, hogy egy bizonyos fordulatszámon érdekesen sívító hangot hallat a váltó. Aztán semmi. Hallott valaki ilyesmit?
A kombik itt úgy 400k körül mennek.
Jó-e? Hát van neki egy iszonyatos bádogbudi hangja. Libeg az úton, de nem száll el, ez mindenesetre megszokást igényel. Kanyarban nagyon megdől, de jó gumikkal szintén az úton marad, ezt is meg kell szokni. A kormánya viszonylag könnyű, a motorja jó, a váltója nem annyira, de meg lehet szokni. Nem is zajos nagyon, csak a szélzaj hatalmas 90 fölött. Nekünk a pick-up sem eszik 8l felett, pedig sokkal rövidebbre van áttételezve mint a sima. A sima elvan 7-ből. Mindkettőt a munkások/az öcsém vezetik, úgyhogy kellemesnek találom ezt a fogyit. A motor akármennyit kibír( a pick-up órája mostanában fog negyedszer fordulni), de a vezérműszíjra nagyon oda kell figyelni. Váltót Sárospatakon szoktam venni, abból kb 200 ezernél biztosan elfogy egy, de ha az ember nem figyel az olajra, sokkal hamarabb is.
A kerékcsapágyai szokták még hamar feladni. De nagyon kellemesek a menetteljesítményei.
Ha bele is lóg akkor tényleg éredemes másikat venni, de újonan kb. 150 rugó (két éve volt), bontóban meg min 50. Jól nézzél szét bontókban, mást nem tudok mondani.
Sajnos ez nem tores, legalabbis nemkivulrol. Csapagy gondok voltak, de azoknak a csereje is lenen vagy 20 rugo. akkor inkabb egy ujabb kellene mert ezzel mar teljesne torpa.
BONTÓ! Apám sikeresen felakadt a szőllőbirtokon a waressal és az eggyik felfüggesztési pont eltört. A bontóba először 30 ezerért, majd 45 ezerért akarták adni a váltót. Diamantiddal lett hozzá ragasztva új felfüggesztési pont. Kb 6 rongy volt a ragasztó.