Keresés

Részletes keresés

obaharok Creative Commons License 2000.09.13 0 0 50
obaharok Creative Commons License 2000.09.06 0 0 49
Asszem az sem véletlen, hogy Amerikában éledezik a maszkulista mozgalom (komoly!). Az még csak-csak, hogy nem tehetek huncut megjegyzést a kolléganőkre, mert kirúgnak, nem adhatok puszit a szomszéd kislányának, mert lecsuknak, de hogy még mindig nem segítik fel a csajok a széldzsekim...
Előzmény: http (48)
http Creative Commons License 2000.09.06 0 0 48
Nos ez az óriáspószter nekem is szemet szúrt (nem tudom mit reklámozott.)
Arra a következtetésre kellett jussak, ha már ennyire komoly társadalmi előnyre tettek szert a társadalmi hierarcihiában a nők, talán lovagiasan kellene bánni a férfiakkal. Ahogy azt a férfiak tették annyi évszázadon át az európai kultúrában a nőkkel. Pl átadni nekik a helyet a villamoson, párbajozni a nőknek, ha egy másik nő megsért egy társaságbéli férfit, a cekkert ki kell venni a kezükből (ez néha már meg is történik :-)) stb.
Én ezt mostantól kezdve kifejezetten óhajtom, már-már követelem.
obaharok Creative Commons License 2000.09.06 0 0 47
Lá, lám, már a férfiakat is célozza a kampány. Egy jóember a reklámban azt magyarázza a többi egyszerűnek, hogy ilyen könnyen még életében nem mosott ki semmit.
obaharok Creative Commons License 2000.08.23 0 0 46
A nők reklámja (Internetto)

Lehet, hogy csak nekem tűnt fel, de a forgalmas utcákon figyelmes lettem arra, hogy körös-körül hatalmas plakátokon díszelgő reklámok már nem nekünk, férfiaknak szólnak. Ez önmagában nem is lenne baj, de valahogy úgy érzem, hogy mindez átlépett egy bizonyos határt, ami az egyenjogúságot jelenti.


Konkrétan egy bizonyos reklám vezetett ahhoz, hogy ezt a cikket megírjam. Egy híres mosópor cég új termékének mottója: „Egyszerű, mint a férfi, tökéletes, mint a nő!” Lehet, hogy én vagyok túl érzékeny, de bennem egyenesen undort váltott ki ez a nem túl kedveskedő megjegyzés. Sosem kedveltem a nemi megkülönböztetést, úgy gondoltam, hogy egy embert nem ilyen dolgok alapján lehet megítélni. Talán pont ezért találom undorítónak azt, hogy a fogyasztói magatartást ilyen, és ehhez hasonló emancipált gondolatokkal próbálják befolyásolni a reklámcégek. Talán ennyire hülyének nézik a nőket? Azt hiszik, hogy egy egyszerű mosópor, vagy egyéb háztartási cikkek értékesítéséhez a női büszkeség irritálására van szükség? Őszintén szólva nehezen tudom elképzelni, hogy Anyuka, aki eddig boldogan élt a családi harmóniában, és vacsorával várta haza férjét, most majd elgondolkozik azon a filozófiai kérdésen, amit egy mirelit zöldséget gyártó cég reklámja vet fel, miszerint karriert csinál-e, vagy vacsorát.


Az utóbbi években a reklámok agresszív stratégiája sok dolgot, esetleg hagyományt borított fel a mi kis egyszerű világunkban, és ez szerintem nem mindig hozta a megfelelő eredményt. Ez sokkal veszélyesebb dolog, mint amilyennek látszik. A hetvenes-nyolcvanas években pszichológiai kísérletek százai bizonyították, hogy a televízióban látható dolgok hatnak az ember tudatalattijára, így a reklámokban kódolt üzenetek bizonyos szinten befolyásolhatják cselekedeteinket. Nem állítom, hogy tökéletes manipuláció áldozatai lennénk, de a beilleszkedési igényünk (ezt a reklámszakmában Maslow-hierarchiának nevezik) sokban alakítja viselkedésünket. A reklámok tökéletesnek tűnő világa gyakran kisebbségi komplexust gerjeszthet, ami arra ösztönöz, hogy az adott termék megvásárlásával közelebb kerülhessünk a példának állított csoporthoz. Ez a nők esetében sokkal intenzívebb folyamat, hiszen a férfiuralom fekete felhője még ma is ott lebeg a társadalomban, és érthető okokból a nők szeretnének megszabadulni a múlt évszázadok elnyomása alól. Azonban mégsem tarthatom ésszerű megoldásnak, hogy a dolgok teljesen megforduljanak, és higgyék el, ezt nem azért mondom, mert férfi vagyok.


Ami manapság történik, az nem az egyenjogúság harca, csupán egy szépen felépített álom a nők hatalmáról. A rengeteg női magazin szinte naponta tömi a fejünket azzal a sok szeméttel, ami hamis képet alkot a társadalomról. Hogyan uraljuk a férfit, hogyan viselkedjünk az ágyban, hogy legyünk jóban a főnökkel, és hogyan érjünk el sikereket ebben a szemét férfi-társadalomban? Ugyanolyan lealacsonyító diszkrimináció, csak új szemszögből.
Drága hölgyeim! Szerintem egy nő akkor is sikeres lehet, ha szerető asszony, jó anya, és nem feltétlenül törekszik a világ megváltására. Az, hogy néhány véresszájú reklám mit súg a fülünkbe, talán nem kell, hogy útmutató legyen egy olyan életben, ahol a dolgok nem ötperces reklámblokkok. De az is lehet, hogy én csak egy egyszerű férfi vagyok, aki mindezt nem képes felfogni…

big city guerilla Creative Commons License 2000.08.23 0 0 45
"Egyszeru" véleményem:
Ez a reklám annyira szar, hogy már az OMO tabletta sem mossa ki.
Akit pedig ez a szlogen megszólított, az megérdemli : )

bcg
(de mi ez a sértett hangnem? :))))

Pittyke Creative Commons License 2000.08.23 0 0 44
Nem, nem ugyanazzal :-)
Reklám idejére általában átkapcsolok máshova, mert taszít az, hogy szájbarágnak: ezt vedd, azt vedd, ettől jobb az életed stb. Csak a vicces reklámokat bírom (soproni, gerappa, csokito stb), ott viszont szvsz mellékesként jelenik meg a reklámozandó termék. Persze bármelyik reklámon lehet röhögni, akár azon is, hogy mekkorát hazudik.
vurugya Creative Commons License 2000.08.22 0 0 43
Pittyke: de nem ugyanazzal, ugye?
Én inkább nem veszek meg egy cuccot, ha szar a reklámja, márpedig a többségé az. Én üvöltök a tv előtt, ha nem mond igazat a reklám, emígyen: HAZUDIK! (pl. nem igaz, hogy valami a legjobb, hogy az összes többinél jobb, hogy attól jön rendbe az életem, attól lesznek jó belső tulajdonságaim stb.) Az meg kimondottan gusztustalan, ha a söröskorsóm kívül folyik le a hab. PFUJ!
összeborzongott vurugya
Pittyke Creative Commons License 2000.08.22 0 0 42
Egyszerű pasi vagyok: ami tele van, kiürítem; ami üres, megtöltöm :-)
Jessie_Bp Creative Commons License 2000.08.22 0 0 41
Apropó sör & reklám.
Pölö a Heineken nálam maximálisan bejött. Ez volt az első olyan reklám(sorozat) amelyik után száguldottam megvenni a reklamáltat.

Üdv,
Jessie

Előzmény: 1xélünk (40)
1xélünk Creative Commons License 2000.08.22 0 0 40
You are right. Semmi sem maradt, csak az emberi kapcsolatok, amiket még megpróbálunk ápolgatni (K)itten egy kicsit. Mégis köszönhetünk valamit a reklámoknak, hoyg sok jó emebr összeül vitatkozni róluk. Mán csak a sör hiányzik...
Előzmény: vurugya (39)
vurugya Creative Commons License 2000.08.22 0 0 39
A reklám öl, butít és agyi nyomorba dönt. Meg hazudik, szinte mind. A 8. hozzászólás elmondta a lényegét annak a reklámnak. Maradt még valami?
vurugya
1xélünk Creative Commons License 2000.08.22 0 0 38
Kedves Kitten!

Talán kellemes érzés az, ha tátott szájjal bámulja Őfőtökéletességét?

Kinek kellemes? És ki bámul? Nem értelek! Biztosan a meleg teszi...

Előzmény: Kitten (37)
Kitten Creative Commons License 2000.08.22 0 0 37
Kedves 1xélünk!

Az 1szerue férfi önámítás; meg ott minek isssss kezdeményezni??? Talán kellemes érzés az, ha tátott szájjal bámulja Őfőtökéletességét?
Én megőrülnék, ha velem ilyesmi történne... :)

Előzmény: 1xélünk (36)
1xélünk Creative Commons License 2000.08.22 0 0 36
Kell a francnak 1 1szerue férfi...

Dehonnem! Mint már írtam nekem köll! Elég, hogy én bonyolult vagyok! (mellete még tökéletes is! :-)))
De ha neked köll... :-))))

Előzmény: Kitten (35)
Kitten Creative Commons License 2000.08.22 0 0 35
Kedves 1xélünk!

Kell a francnak 1 1szerue férfi...
Olyan aztán pláne nem köll, amellyel 1 tabletta is tud azonosulni.

Amit a női rövidtávú memóriáról írtál, hm, most akár meg is lehetne sértődni; de hát minek issss...

Egyébként a férfiak bizonyára meg fogják köszönni a sanszot, ti. hogy ők issss lehetnek olyan izék, ....na, tökösek, vagy mik :)

Üdvy
Kitten

Előzmény: 1xélünk (33)
Yoo Creative Commons License 2000.08.22 0 0 34
Ebben az esetben nem lehetünk biztosak abban, mire gondoltak a készitők. Mi van akkor, ha ők úgy gondolták, hogy a férfi egyszerű, mert kiszámitható, pontos, megbizható, ezzel szemben a nők hisztérikus kiszámithatatlan csalfa lények, és tele vannak titkokkal? :)))))
Ez persze hülyeség, de sosem lehet tudni.
Mellesleg mégsem lehet olyan rossz ez a reklám. A jó reklám indulatokat kavar, érdekli az embereket, beszélnek róla, s eközben óhatatlanul is felvetődik a termék neve. Ha unalmas, mindennapi lenne, ti sem foglalkoznátok vele. Azzal, hogy van akit felháborit, sikeres valamilyen szempontból. Igy már én is tudom, hogy OMO tablettát reklámoznak vele, pedig a plakátot még nem is láttam!:)) Ügyes!

Különben vannak azért jó reklámok is, egyszer láttam egy Milka csoki reklámot, állatok készitették a csokit. Aranyos volt, a pech csak az, hogy nem szeretem a csokit!:))

Előzmény: 1xélünk (33)
1xélünk Creative Commons License 2000.08.22 0 0 33
Hát, igen. Itt az újabb manipulálás. Első ránézésre az ember észre sem veszi. Fel sem tűnik neki. Évek óta bombáznak bennünket ilyenekkel. De miről is szól? Kinek is szól?
A nőknek szól. Ki ne szeretne egyszerű férfit? Minden nő álma az ilyen pasi és, miközben olvassák fellelkesülnek és a tabletta azonosul a férfival. Igen, egyszerű férfit szeretnének, de egyszerű férfi nincs, van helyette tabletta, ami kis helyen is elfér és még hasznos is, kimos! Ez eddig rendben, jöhet a mondat másik fele! Tökéletes, mint a nő! Oh, minden háziasszony vágya, álma, hogy tökéletes legyen. Csökevényes kis agyukban, tudat alatt bekattan, tabletta=tökéletesség. Wow, sikkantanak fel, ez kell nekem! És valahányszor kiveszi a tablettát a dobozból, széles mosoly ömlik szét az arcán, mert eszébe jut, hogy "tökéletes, mint a nő". Katartikus élmény! Persze közben a mondat első fele valahol a feledés jótékony homályába vész! A szakemberek azért tették a mondat elejére a férfiakra vonatkozó részt, hogy ellensúlyozzák a mondat második részét és nehogy megsértődjenek az önző férfiak, meg ismerik a nőket, tudják, hogy agyukban egy összetett mondatnak csak a második fele marad meg. (Bocsi!)
Szóval az egész reklám, úgy ahogy van felháborító. És meg kell hagyni, hogy főleg a férfiak részére. Mert még, hogy ők egyszerűek! Van valami ledegradáló csengése ennek az "egyszerű" szónak. Olyan pejoratív. Pedig a férfiak érzékeny, intellektuális, bonyolult lelkek.
Aztán mi ez a tökéletesség a nőkkel? Egyenlőség és egyenjogúság van, vagy mi. A férfiak ugyanolyan tökéletesek lehetnek. Diszkrimináció. És mi a csuda lehet tökéletes a nőkben? Ugyanaz, mint a férfiakban. Semmi. Nincs tökéletes ember!
:-)))
Hát ennyi! Nem akartam megbántani senkit, csak próbáltam a reklámot értelmezni a marketingesek szemszögéből, de megállapítom, hogy jól melléfogtak!!!
1xélünk Creative Commons License 2000.08.22 0 0 32
Meggondoltam magam, mégis inkább a tabletta kell! :-)))
(azzal legalább lehet mosni!!!!:-)))))
Előzmény: Kitten (31)
Kitten Creative Commons License 2000.08.22 0 0 31

Még nem vagyok tabletta, csak 1xue :)
Előzmény: 1xélünk (30)
1xélünk Creative Commons License 2000.08.22 0 0 30
Hol van az az egyszerű férfi? Nekem az kell és nem a tabletta!!! :-)))
Melyik marha találta ki, hogy a férfiak egyszerűek?
Fogadjunk, h férfi volt a reklámgyáros!
Előzmény: Kitten (29)
Kitten Creative Commons License 2000.08.21 0 0 29
Kedves Yoo,

pusztán a firkálmány volt a téma, mivel a plakátot én sem láttam. Hogy miért nem, azt Te már leírtad helyettem. :)
Emiatt az sem fordult elő, hogy reklám miatt nem vettem valamit, pedig néha keményen rámjön a bevásárlóközponthatnék... és a reklám könnyen kezelhető iránytűje effajta hajlamoknak.
Oszt akkor má' az lustaságról is beszélődhetnénk :)
De igazából nem kell...
Csók
Kitten

Előzmény: Yoo (27)
berill Creative Commons License 2000.08.21 0 0 28
nemtom... :o))

b.

Előzmény: Yoo (27)
Yoo Creative Commons License 2000.08.21 0 0 27
Most őszintén: vett már közületek valamit, reklám alapján?
Én nem láttam a plakátot, lehet, hogy túl egyszerű vagyok, de sosem veszem észre őket, mert nem érdekelnek. A reklámoknak rám negativ a hatásuk, még sosem volt olyan, hogy azt mondtam, na, ennek jó a reklámja, megveszem. Viszont olyan előfordult már, nem is egyszer, hogy pont a reklám miatt nem vettem valamit.
Akkor miről is beszélünk?
berill Creative Commons License 2000.08.21 0 0 26
Kitten,

vagy te értetted félre, vagy én vagyok ennyire naív... :o))))
ismerőseim szerintem ez utóbbira voksolnának...
neeeee!
szeretném azt hinni, hogy vannak még dolgok, amiket átláthatok én is, mint átlagember,de mindig megcáfolnak.
Manipulálnak mindig mindenütt????
Olyan rossz érzés.

;o)

üdv,

berill

Előzmény: Kitten (25)
Kitten Creative Commons License 2000.08.21 0 0 25
Szvsz ez a cikk szimpla kampánytartozék, alap+felépítmény metódussal (jalj?!) megírt promóc. Mivel a mesterséges igényteremtésen má' szerencsésen túljutottunk, mondhatni vígan korcsolyázunk a pot. kuncsaft síkosra tapicskolt agyán (nesze néked kánikula); azaz mosópor igenis köll, nohát meséljük csak el a hajdani epokitthasználóknak (ez itten a plágiumszakasz; Fábry); mi is az manapság, ami Téged, Kedves Fogyasztó, Te Konzumbarom... izé, báró, érdekel. Vagy ha nem, hát hamarosan fog, mert mink osztán leküzdünk mindent ellenállót, de minimum elgondolatjuk vel a mikéntet meg a hogyantot.
Osztán jó' emagyarázukkk...
A hülye pasiknak...
Fusshess

De lehet, hogy télleg félreértettem, ám ezek mindig kihoznak a sodromból, Kedves Berill!
Ne haragudj, ha nagyon fröcsögök, ez is csak 1 vélemény
Üdv
Kitten
:)

Előzmény: berill (23)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.21 0 0 24
Rice: tudod én nem szeretnék olyan egyszerű lenni, mint egy mosószappan. és szerintem egy nő sem akar olyan tökéletes lenni, mint egy mosószappan.

Csak a témához általában:
Elég mocskos dolog egy reklámmal által anyagi haszonhoz jutni, miközben kihasználják a nők együgyűségét (nehéz elhinnem, hogy egy okos nő ilyen reklámmal beharangozott terméket vesz meg, főleg akkor, ha a családban a férfi keresi (a több) pénzt), és szítják a nemek közti ellentéteket.
Akárki is találta ki, nem vall szellemes elmére, sem szakemberségre (a hülye is ismeri a babaszíneket, és a reklámfogásokat (kör alakú termék, stb., a neve sem véletlenül OMO..))
Szóval láttam jobb reklámokat is, pl. a színes nyomtatóét az apácákkal, a bölcsek kövét, és még sorolhatnék pár klasszikust...

berill Creative Commons License 2000.08.21 0 0 23
Szerintem nem jól értetted. Na mindegy, csak gondoltam érdekesség képpen beteszem ide. Talán kár volt.
Szerintem ez a cikk sem magát a szlogent élteti, hanem picit irónikus, picit vicces formában beszéli el aztt, hogy a pasikat, akik mellesleg szeretik tudni a dolgok miértjét is, hülyének nézik megint.

berill

ez kb ugyanaz, mint a nemtommilyen salátaöntet, ahol azt mondja anyuci, na mindegy, te csak egyél és ne gondolkozz apukám. az is elég gázos reklám (volt)...

Előzmény: Kitten (22)
Kitten Creative Commons License 2000.08.21 0 0 22

Végrendelet (részlet)

"6. kiegészítés
Hamvaim akaratom szerint préseltessenek tablettába,
lehetőség szerint két azonos nagyságúba, s a halálom első évfordulóján tartandó ünnepi nagymosás alkalmával használtassanak fel."

Bizakodva várom a következő, dagonyázás magasztaló falragaszt, kb. uez dumával.

Sanyikám, már megint hülyének vagyunk nézve...
Előre ebben a SZELLEMBEN!

berill Creative Commons License 2000.08.21 0 0 21
Ez a cikk a Népszabiból van:

szerintem szellemes...

Mosószerbomba

Augusztus hónap legerőteljesebben jelen lévő hirdetése az OMO-é, a sör- és jégkrémszezon lanyhulásával utolérnek minket a dolgos hétköznapok, mosni kell. Az OMO ügyében bravúros a mindenkit elérő agresszivitás, de szükség is van rá, hiszen a mosószer némileg új formáját, a tabletta alakúra préselt port kívánja népszerűsíteni, és egy új formának többnyire az eredendő bizalmatlansággal is meg kell küzdenie. Néhány éve már volt hasonló kísérlet, akkor egy műanyag labdába kellett folyékony szert töltögetni, de nem született áttörés. Ha ruháink tisztaságáról van szó, egyelőre ragaszkodunk a többkilónyi illatos porhoz. Szóval: a közönséget meg kell dolgozni. Piros lámpáknál kezünkbe nyomják a szert, próbáld ki, szippantsd be, dörzsöld az ínyedre, gyújtsd meg – illetve, mit is beszélek, fogd a hálót, tedd bele a tablettákat, rakd a mosógépbe, és csodát fogsz tapasztalni.

Mesteri kampány. Mondanivalója éppen olyan nagyszabású, amekkorára szükség van. Ha egy mindennapi funkciót akarunk megváltoztatni, kell mondani hozzá egy nagy okot, hogy miért. Jelen esetben a tablettás mosópor a második műszakot, a nemek közötti munkamegosztást kívánja megváltoztatni: ne magyarázz, édesapám, hogy nem tudod, mennyi mosópor kell a ruhához, két tabletta, ennyit még te is megértesz. A mondanivalót azután szokatlanul erőteljesen és változatos módszerekkel közvetítik. Valóban reklámstratégiáról van szó, nehézbombázókról, ágyúzásról és kisebb tűzharcokról. Létezik televízióban sugárzott film, amely a lehető legegyszerűbb, ötlettelen és szájbarágós, amilyenek a mosóporreklámok, természetükből fakadóan, lenni szoktak: helyezze a hálóba a tablettákat, csukja be a mosógép ajtaját, vegye ki a tiszta ruhát, közvetlenül a foltokra hat, de nem hagy nyomot stb. Az ily módon előkészített talajra érkezett meg az óriásplakát, amely nemesen egyszerű, célratörő, és nem erőlködik. A képen maga a termék található, semmi más, pontosabban a termék kétszer, hiszen párosával kell használni. A nemek közötti munkamegosztásra a háttér utal, a rózsaszín és világoskék alap, hagyományosan a baba nemét jelző színek. A fősor – „Egyszerű, mint a férfi, tökéletes, mint a nő” – enyhén bugyutaságba hajlik (magam például rengeteg bonyolult férfit és tökéletlen nőt ismerek), de álbölcsessége ellenére is alkalmas arra, hogy szállóigévé vagy akár viccek poénjává váljon. A nagyközönség magát gondolkodó embernek érző hányada, ha azon töprenkedik, hogy vajon miért pont ezt a két jelzőt választották, már be is sétált a csapdába, gondolatai a mosópor körül forognak, a következő lépés az lesz, hogy ki is próbálja.

A nagyszabású akciók mellett jelentéktelennek látszik az ingyenes Boomerang-képeslap, pedig meghökkentő és találó. Egy lakkozott körmű kéz mutatja be a középső ujját. Az ujjra hereként ráerősítették a két tablettát, a mondanivaló az, hogy „moss magadra, apukám!”, a szlogen pedig az, hogy „tök egyszerű”. Nem vészesen brutális, csak megdöbbentő, mert a mosóport nem szokták ennyire agresszíven hirdetni. Ugyanakkor tökéletesen beleillik az alapkoncepcióba, és az ingyenképeslapot forgató (vagy író), jobb-rosszabb kocsmákban ücsörgő célközönség biztosan humorosnak találja. Nagyon úgy tűnik, hogy a változatos eszközök és stílusok ellenére nincs gyönge pontja a kampánynak – de egyet azért sikerült találni. Egyáltalán nem tesznek erőfeszítéseket arra, hogy a férfiak műszaki érdeklődését kielégítsék. Számomra egyértelműnek látszik, hogy az esetleges férfi vásárlók szeretik tudni, hogy mit miért kell úgy csinálni, ebben az esetben viszont csak annyi világos, hogy a tabletta voltaképpen összepréselt mosópor. De vajon miért van szükség hozzá a hálóra?


(Tengerlaki Krisztián)

Szóval ennyi.
Az az igazság, hogy én sem kedvelem azokat a reklámokat amelyek a pasikat vagy a csajokat hülyének titulálják, de ez van. úgy látszik, erre vagyunk vevők...

De ez az írás szerintem telitalálat.

üdv,

berill

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!