Tavaly is hasznos volt, akkor oda-vissza Srb-Mac útvonalat választottam, odafele Dojran volt a próba, hazafele semmi cicoma - hacsak Hercegszántó nem az - egyedüli határátlépő voltam.
A Calafat-Vidin Duna-híd kivételével folyamatos a haladás arra is csak lassabb mert nem autópálya az út 100%-a mint a délszláv vonalon. Én is egyseggel szoktam lemenni(Ro-Bg. felé is) csak tavaly így hozta a kedvem. Megpihentünk Vidinben. A vas étvágya ha itthon tudod itatni akkor az olcsóbból miért lenne gond? Mindkét tranzit országban olcsóbb. A délszláv vonalon csak az egyikben. Augusztus végén, hétköznap én nem választanám a Ro-Bg. útvonalat. Hazafelé inkább! Főleg ha Szalonikitől keletre van az indulás. A Jón-tenger felől Niki-Bitola-Kumanovo-Presevo-Stb.
Nekem fontos az "egyseggel", ezért számít a folyamatos haladás, még ha nem is nagy a tempóm. Nagy a vas étvágya, így ebből a szempontból is kell mérlegelnem.
Egyébként a (remélhetően) gyorsabb határátkelések miatt kezdtem variálni.
Salgótarján környékén lakom, általában a SRB-MAC-GRE útvonalat választom.
19-20 óra körül szoktunk indulni és kb 11 körül érkezünk Stavrosba, mindig hétköznap utazunk oda és vissza is. A határokon kb. 2-2,5 órát "vesztünk", max sebességem 120km/h, csak tankolás, vagy wc miatt állunk meg. Mivel semmiért nem kell időre mennünk (nincs konkrét szállás foglalásunk) , ezért próbálok infót gyűjteni a Ro-Bg-Gre útról.
Azt kell mérlegelnem, ha a határokon nem sokat vesztek, akkor nem gond a lassabb haladás, mert az összidőm akár lehet azonos is!?
Másodsorban válaszolok mert én írtam, Laci fésülte közérthetőre és illusztrálta. Tavaly nagyon kényelmesen gurgulázva 17 óra volt Paralia Korinou-Gyál 2 részletben mert úgy akartam. Korinosz-Vidin 7 óra. aug. 18. pénteken és Vidin-Gyál 10 óra. Szombaton, augusztus 19.-én.
A kapus rendszert igen, de attól még fizetni kell és útarányosan. Ennek két módja lesz szgk esetében. Az itt is emlegetett kütyü, vagy a díjfizetési rendszerbe regisztrálva rendszánfelismerés alapján. A kp. fizetés megszűnik, csak elektronikusan lehet majd.
1. ENPay tag rendelés:Le kell tölteni az ENPay applikációt (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.enpay), ott regisztrálni egy valós lakcímmel, rámenni az Add tag-ra, kiválasztani, hogy No (nincs még tag eszközöd), aztán megadni a rendszámot, járműkategóriát (1 - személyautó) és a postázást választani. Ezek után, ha megjön maga az eszköz, az még csak Szerbiában használható.2. OpenBalkan prekonfiguráció:Ha megvan az eszköz, kell küldeni egy emailt ide: openbalkan@allyes.global az eszköz sorozatszámával és pár adattal (ENPay alkalmazásban megadott keresztnév, vezetéknév, rendszám és járműkategória), hogy aktiválják az OpenBalkan rendszerben. (Részletek: https://enpay.rs/en/open-balkan-2/)Ekkor ők manuálisan beregisztrálják az eszközt az OpenBalkan rendszerbe, és értesítenek válasz emailben, ha kész.3. OpenBalkan bankkártya regisztráció más országhoz:Ezután tudod regisztrálni a taget az openbalkan-etc.com-on és belépve tudsz bankkártyát rendelni Észak-Macedóniához. Valamiért minden tagországhoz külön kell kártya.Ezek után a szerb szakaszokon az ENpay alkalmazásban megadott kártyáról vonódik majd utólag az útdíj, míg az észak-macedón szakaszokon az openbalka-etc.com-on megadott bankkártyáról, szintén utólag 24 órán belül. Ezeken a felületeken lehet majd követni a részletes díjakat is (ugyanazok, mintha kp-ben fizetnéd).Érdemes nyaralás előtt legalább egy héttel, vagy inkább többel ezt megejteni, mert nem az egész automatizált folyamat. Plusz hozzászámolni a kiszállítást a postával, ami ki tudja mennyi. Jobb jó előre nekiállni.Jelenleg az OpenBalkan tagja Szerbia és Észak-Macedónia, de hamarosan belép Horvátország, Montenegró, Bosznia és Görögország is! Fontos még, hogy járműkategórián belül át lehet vinni a következő autóra is (ha veszel újat). Szóval időtálló kütyü lesz.
erről (az OpenBalkan-képes TAG-kütyüről) meg tudnál osztani egy rövid "hogyan szerezzük be?" leírást? Elég nehezen sikerül összeszedni infókat a félig szerb oldalakról... be lehet ilyet kütyüt szerezni házhozszállítással, vagy Szerbiában lehet csak begyűjteni..? előre is köszi!
Régen többször is előfordult, hogy Kateriniből "átugrottunk" Isztambulba pár napra, akkor elég hosszan autóztunk a görög A2-esen.
Az első alkalommal még ingyenes volt a pálya, aztán egyszercsak megjelentek a fizetőkapuk ... most meg tessék, lassan egyenlő lesz az üzemanyag árával a pályadíj (gázzal megyek).
(Tervezem már a következő török utat, de biztos, hogy nem Görögországon keresztül megyünk. Nincs értelme összekötni a görög tengerparti nyaralást egy kelet-törökországi túrával.)
3 év alatt, akár! Szerintem a helyén kéne kezelni ezt a hírt! Ez így, hogy 120% emelés, biztos, hogy nem igaz az idei évre vetítve. Meg vegyük figyelembe a realitásokat! Elég kevés magyar turista fog szembesülni az Alex.-Igou. 620 kilométerével. Chalastra esetleg Kozani és mindjárt csak 300-200 km. Igou.
Lehet,hogy furán hangzik,de ha nyaralni megyünk,akkor ilyesmi dolgok már nem tudnak "meghatni".
Mindenhol egyre drágább az élet,mérlegelni kell sajnos,hogy belefér-e ez még így nekünk,vagy maradunk itthon.
A probléma az,hogy itthon is drága az élet.Egy nyaralás Görögországban annyi élményt tud adni,melyekre az ember hosszú évekig emlékezni fog,és ilyenkor elenyésző negatívum,hogy drágább lett minden.
Eddig olcsó volt a többihez képest, ami a szar a dologban, hogy ezt gyakorlatilag nem lehet kikerülni. ( tudom, ki lehet, én is mentem át a Pindoson régen, kis utakon, de többet nem fogok)