Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tomcsi... Creative Commons License 2011.10.18 0 0 14

Sziasztok!

 

Segitségeteket kérném:

 

Vettem egy w210 300 td mercit és egy kicsit kopog a motorja,nem jár olyan szépen ahogy kellene

Állitottak az elötöltésen,egy kicsit csendesebb is lett,aztán késöbb visszajött a hangja

Füstölget is és 13 litert eszik ugy h 2000 fordulatt alatt suhogok

Van egy kis kartelgáza is sajnos,de anem akkora h az olajsapkát lefujja

Kompresszió 28-as.

Vettem most bele porlasztócsúcsokat,hátha de már nem tudom mi lehet a baja

Van ezen vmi elötöltés szabájzó ami befoshatott volna??????

fancsi motor Creative Commons License 2011.07.11 0 0 13

Sziasztok!

 

Mindenféle márkáju motorkerékpár , quad (ATV), elektromos bicikli, elektromos járművek, teljeskörű  javítását, tuningolását vállaljuk, továbbá Polimobil partnerszervízként az összes kínai moorkerékpár és egyébb járművek javításával, tuningolsával  alkatrész ellátással is foglalkozunk Pl: Rally, Diablo, D-Jay, Biotian, Power , Spy, Revenger, Nomad , Landrasse, HG 50, Taurus, Longija , Kimco, Keway , Monster,  Polic, Gh, BFB  stb

 

 2 TT-re és 4TT-re 70 -es hengerszett. 4 ütemüre : 70-es henger, dugó, csapszeg, gyűrűk zéger hengerfej, tömítésszett  munkadíjjal 48. 000 ft . További tuning lehetőségek : áttétel , kuplung , gyujtás , (CDI), 2TT- nél még karburátor, rezodob , szívómembrán stb. Aluminium , inox és egyébb fémek , műanyagok kiváló minőségű heggesztését, javítását végeszzük .

  

Web : www.fancsi-motor.hu Tel: 06309720320

 

Fáncsi Motor: 1039 Bp. Család u. 32.

 

Gorcsev Creative Commons License 2000.08.03 0 0 12
A gyűrűtörést általában a leg1*űbb kompressziómérés is kimutatja. A "ganés" hengeré lényegesen kevesebb szok' lenni. Ha így nem bukik ki a dolog, akkor lehet tovább nyomozni.
Pitbull Creative Commons License 2000.07.28 0 0 11
A kompressziós végnyomás gyűrűcserével jó esetben visszaállítható (ha nincs akkora válla a hengernek mint Arnold S.-nek), ilyenkor általában a komplett gyűrüsort és a dugókat is cserélik. Nem olcsó, de ha minden más jó a verdán kifizetődőbb mint új gépet venni.
Előzmény: Páncél2 (10)
Páncél2 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 10
-Turbo_ie:

Valóban jobb a végnyomásmérés, de a helyesen elvégzett kompressziómérés is tudja ugyanazt:
Helyesen:
Gyertyát /porlasztót/ kiveszed és egy kétkomponenses kompressziómérő órát raksz be helyette.
Előveszed a gyári adatokat és nézni kezded az órát:
1.Sűrítési végnyomás (max eltérés 4-5% lehet a gyárihoz képest)
Ezt úgy mérheted meg, hogy elkezdessz indítózni, az óra első mutatója (piros mutató) ad egy maximális nyomaásértéket, ez a sűrítési végnyomás.
2. kompressziómérés: Az adott hengert felső holtpontra állítod és sűrített levegővel felnyomod sűrítési végnyomásig.
Ezután stopper indít, leméred a nyomásveszteséget (KPa/sec).Ez általában egy egyre laposodó görbét fog adni, na az nem mindegy, hogy mennyire "ellaposodó a görbe".
Ez alapján hajszálpontosan megadható a motor/gyűrű/hengerfal/szelep(fészek) kopottsága, illeve helye.
A helyet úgy állapítják meg, hogy kipufogó "Y"-t, a légszűrőt és az olajnívót kiveszik/megbontják és gázanalizáló szondát tesznek bele.
A benyomott sűrített levegő nem is levegő, hanem valamilyen közel semleges "nemesgáz".
Itt a szondák valamelyike elárulja, hogy merre szökik a kompresszió.
Ha megvan, hogy hol szökik a gáz és mennyire, kiállítható a kopási grafikon és a diagnózis.
Erre rá lehet finomítani egy olajanalízissel (olaj szennyezettség, elégettség, elhasználodottság), ami pontosíthatja a mérést.
Leírni hosszabb, mint megcsinálni.
Egy hátránya: egy ilyen mindenes berendezés ára picit több mint negyedmillió forint, de ha a páciens látja a diagnosztika elvégzését/finomságát/precizitását, akkor többszörösen behozza az árát, mert a kocsitulaj legközelebb is odaviszi javítani a gépet.
Gyári kompresszió:
Hidd el, hogy van olyan motor amiben már egérf*ng kompresszió sincs, azaz meg sem közelíti a gyári értéket.
Én már csináltam egy párat, hidd el, van ilyen.

-Pivovar:

160.000km-nél (na meg persze japán motornál) már nem ritka a kikopottság.
Az, hogy fekete lesz az olajod, valószínűleg azt jelenti, hogy a gyűrűknél átengedett többszáz fokos égésgáz megégeti az olajat.
Szerintem (bár ez szubjektív) a gyűrűk lehetnek elkopva, mert a japcsik a hengerfalakat általában kivételesen jól megcsinálják, a speciális öntvényből (vagy sajtolt lemezből) készült gyűrűkre ezt már nem lehet elmondani japán járgányoknál.
Régebben lehetett kapni FIMOL-t.
Még most is néhányhelyen lehet látni, sokkal jobb, mint a többi adalék, ráadásul kategóriákkal olcsóbb..
Ezzel még kicsit megnyújthatod a kocsi életét, bár ne gondolj 200e kilóméterre.
Lehet kapni motorolajba valót és van benzinhez való is.
Csak arra figyelj, hogy injektoros autóba nehogy tegyél, mert az gyorsan megáll tőle.

Páncél

Pivovar Creative Commons License 2000.07.27 0 0 9
Az olaj:
Néha megnézem a szintet, és csodálkozom, hogy nem kell utántölteni... ;-)
Viszonylag hamar fekete lesz, bár ez lehet korábbi lerakódások beoldódása is. Most utoljára valami mézsűrű (vagy olyanabb) MOL Botond olajat tettek bele, mondjuk a pálcán ez nem annyira ellenőrizhető, de hígnak tűnik. Most úgy négyezret mentem vele, de már korábban is feltűnt a dolog. Az előző olajat is emiatt cserélte a zöldkártyás, hogy hátha utána jobb lesz. Nem sokkal, de tényleg javultak az értékek, azóta se tudom, hogy tuszkolták át a vizsgán, a kasszánál találkoztunk aztán.
Habosodást nem tapasztaltam, víz nem kerül bele, azt hiszem (az a benzinbe... :(( )
Ja, a motor elég gyenge, eddig ugyan mindig izmosabbakat hajtottam, ezeröt-ezerhatosokat, tudom, ettől nem várhatok olyan erőt, ezres lévén, de a gyári adatok szerint a végsebesség 88 mph, vagyis 140 km, ehhez képest a 120 már igen jó, padlógázzal fél perc alatt elérve.
Érdekes, a mai tankolásnál adtam bele oktánszámnövelőt, tudomány nélkül, csak mert volt, molos 95-ös benzinhez, és egész jól húzott a tegnapihoz képest, mármint nem 110 volt a végsebesség, hanem hozta a 120-at.
Hidegen egyformán indul, kb 1-1.5 mp pörgetésre, melegen vagy pöccre vagy 5-10 mp-re, mikor hogy.
160.000 van benne, és eddig nem annyira gondozgatták, egy ötvenes lonyáé volt. A kopottság így könnyebben elkápzelhező...

Előzmény: Páncél2 (6)
2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.07.27 0 0 8
Hengerenkéni veszteségmérés! A gyertya helyén feltöltik sűrített levegővel a hengert, és megmérik hogy mennyire tartja a nyomást. Ebből adódik a veszteség, amit % -ban adnak meg. Kb 40 % az elfogadhatóság határa, ennél nagyobb veszteségnél már illik a motort megbontani. Ezzel a módszerrel EGÉSZEN pontosan kideríthető, hogy a szelepek jól zárnak e, hogy melyik szelep a hibás, illetve hogy a hengerfal, a dugó és a gyűrűk jól zárnak e, nem e kopottak. Megbontás előtt feltétlenül el kell ezt végezni. A legtöbb műhely nem szereti ezt a módszert, mert macerásabb és nincs hozzá megfelelő eszközük. Ilyen helyeken szokták javasolni a sűrítési végnyomás mérést (kompressziómérés), de ezt a motor állapotán kívül még sok más is befolyásolja.
Én még nem láttam olyan motort, lehetett az teljesen kopott is, ami ne tudta volna a gyári kompressziót teljesíteni!
Előzmény: Pivovar (4)
to_jeno Creative Commons License 2000.07.26 0 0 7
"A gyujtás problémája nem magyarázza meg az olajhigulást, de a többi probléma, amit írtál, előfordulhat."

Ha hengerenkénti injektoros az autó(nem valószínű, hogy az), akkor a kihagyó gyújtás miatt lecsorog a benzin a gyűrű mellett. Sok, híg és benzinszagú olaj a végeredmény.

Előzmény: Eclipseboy_ (5)
Páncél2 Creative Commons License 2000.07.26 0 0 6
Pár kérdés:
Milyen a felhígult olajad színe:
Világosszürke, zavaros (esetleg felhabosodott)?
Enyhén barnás, átlátszó?
Esetleg fekete ?
Hány Km. az a párezer?
Mennyi az átlagos olajnyomásod (ha van óra)?
Emelkedik az olajszinted?
Tiszta a hűtőfolyadékod?
Van egyébként erő a motorban?
Hidegben, melegben hogy indul?
Mekkora (cm3) és milyen üzemű (benzin, gázolaj,gáz) a motor.
Hány kilóméternél tartasz?

Páncél

Előzmény: Pivovar (-)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.07.26 0 0 5
Pivovar!

Nem füstöl a gép? Szerintem el kéne vinni egy megbízható szerelőhöz és lekapni a hengerfejet. Akkor már látható lesz milyen állapotban is vana motor.

to_jeno!

A gyujtás problémája nem magyarázza meg az olajhigulást, de a többi probléma, amit írtál, előfordulhat.

Előzmény: Pivovar (-)
Pivovar Creative Commons License 2000.07.26 0 0 4
Már izé, minek a veszteségét kell mérni?
2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3
Kompressziót ne méress, mert az szart sem ér! Egy jól elvégzett veszteségmérés viszont egészen pontos képet ad a henger, a gyűrűk és a szelepek állapotáról. Ez alapján egészen pontosan megállapítható a motor esetleges hibája.
Előzmény: Pivovar (2)
Pivovar Creative Commons License 2000.07.25 0 0 2
Húh, kösz... Nem túl vigasztaló. Az a törött gyűrű ijesztő, nem lehet pl. baromi kopott midegyik? Nagyon nehéz volt áttuszkolni a zöldkártyán... Gondolom, a kompresszió ellenőrzésével ez is kiderülhet.

Előzmény: to_jeno (1)
to_jeno Creative Commons License 2000.07.24 0 0 1
Hi!

Szerintem 3 dolog lehet:

1. Rossz az egyik gyertya, vagy kábel- ez a legjobb eset.

2. Az AC membránja átszakadt, és ömlik a benzin az olajba-ez nem túl jó a motornak a kenés szempontjából.

3. El van törve az egyik gyűrű-a zakatolás (sz@r a kompresszió) és a nagy fogyasztás erre utalhat.

to_jeno Creative Commons License 2000.07.24 0 0 0
Hi!

Szerintem 2 dolog lehet:

1. Az AC membránja átszakadt, és ömlik a benzin az olajba-ez nem túl jó a motornak a kenés szempontjából.

2. El van törve az egyik gyűrű-a zakatolás (sz@r a kompresszió) és a nagy fogyasztás erre utalhat.

Pivovar Creative Commons License 2000.07.24 0 0 topiknyitó
Üdv!

Nissan Micra 1.0 1985-ösömmel van mindenféle bajom, a helyi Nissan képviseleten mosolyogva mindig rá akarnak beszélni, hogy cseréltessem ki inkább a legújabb modellre (hehe), de én érteni is szeretném, mi a baja...

1. Hígul az olaj. Utoljára szinte mézsűrűségűt öntöttek bele (mol botond), de pár ezer km után már ez is híg. ???

2. Ha hosszan megyek vele rendesen, de egy lámpánál megállok, úgy zötyög üresjáratban az egész kocsi, mint valami lerobbant dízel. ???

3. Fogyaszt rendesen. 7-8 körül az állítólag OK 5 liter helyett.
???
Lehet, hogy igaza van a Nissanosnak, vegyek újat?

Szakértők! Lehet valamit gyanítani a jelekből, mi a baj? Hátha a javítás egy kicsit olcsóbb...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!