Ha az egr rossz akkor nincs erő az utóban, legalábbis nekem az volt, az enyém 1,3d.
Aztán ki lett tisztítva az egr hogy jól működjön, elvittem chip tuningra, és mindjárt kiírattam a programjából az egr vezérlést. Azóta nincs gond vele, és nem gyengén gyorsul.
Nem endedett felrakni nagyobbat de elvileg telon nagyítható. Amit eddig sikerült kitakarítani at a féncső ami az egr szeleptől megy visza,ugyan átjárható volt de elég kormos. Következő körben az egr-t szedem és takarítom ahot most már se ídőm sem szerszámom nem volt. Hiba világít a chack lámpa.
Szia! Nekem az a tapasztalatom a 100-as benzinből sajnos többet is fogyaszt 7,2-7,7 kött mozgott, nekem a Mol95 vagy az Auchan 95-ös, jó fogyasztási eredményt hoz 6-6,5L, enyém is G13BB. 272.320km
Én nem vagyok biztos benne, hogy a motor a rossz. Fél másodperces nyitási és zárási impulzust kap, ennyitől a motor nem ég le akkor sem, ha meg sem tud mozdulni. A Wagonnál ritkábban fordul elő mint az Ignisnél, de a hátfali ajtónál az átvezető kábelkötegben lehet törés. Ha pedig az a gond, akkor azt javasolt mielőbb kijavítani, mert csúnya zárlatot tud csinálni. Volt Ignis, aminél nem csak a diódák égtek el, (Wagonban nincs a világításrendszerben) hanem a komplett padló kábelköteget javítani, cserélnui kellett a műszerfalig. Nem kis munka és nem olcsó mulatság.
Én azt javaslom, szedd szét ismét, külső áramforrásról adj áramot a motorra (csatlakozót húzd le) ha megy, akkor a kábelköteg a bűnös. Most még csak egy kábel törött, de majd jön a többi is. Pótféklámpa, ablakfűtés, ablaktörlő.
Ezeket én is megkerestem. Nos már nem szorul a zár , kivettem komplett az alsó részt, nem a kulcsosat, a motor mechanika kapott friss szilikonzsírt, amit utána visszatöröltem, és beszereltem. Viszont a kp zár nem megy, gondolom a szorulástól besült a motorja, de kulcsra jól megy , így is jó. Egy bontott kp zár motor egy tízes, annyit szerintem már nem ér!
Jól teszed :) . Azt is hallottam, hogy a keveset használt autókhoz azért is célszerű 100-ast tankolni, mert kisebb az etanoltartalma, ami megkötné a levegőben lévő páratartalmat, ami korrodálná a benzintankot belülről.
Sikerült levenni a kárpitot, és alatta szét volt hullva a nyomógomb szerkezete, és a toló rudazatból hiányzott egy műanyag csap. kb 2,5 óra volt szétszedéssel együtt, és mire kihalásztam a műanyag csapot, meg összeraktam. Kp zárra nem működik, és kulcsra is szorul a szerkezet, pedig telefújtam wd-40-el. Azt hiszem holnap kiszedem a kp zárat és a hozzá tartozó részeket, és megnézem mi van. egy biztos nem a kulcsos zár szorul, hanem valami lejjebb, ki fog derülni.
Amit Te említesz, az más. Ilyet én is tapasztaltam. Ez a hiba kizárólag télen, hidegben fordul elő, akkor is jellemzően akkor, ha huzamosabb ideig állt az autó és úgy nyitom az ajtókat. Az oka pofon egyszerű. Hidegben, illetve hosszabb állás alatt az akku feszültsége csökken. Azt tudjuk, a Suzukikban a vezetékek keresztmetszete a minimálisan szükséges. Ebből a több összetevőből adódik az, hogy a fenti körülmények között a hátfali ajtó nem nyílik első próbálkozásra. A nyitási impulzus fél másodperc. Csökkent akkufeszültséggel, (hideg és a hosszú állás miatt, valamint az ajtóig hosszú és vékony keresztmetszetű kábel) illetve a zárban dermedtebb kenőanyag miatt nincs ideje a zárnak nyílni. Én próbálkoztam a surlódás csökkentéssel. Valamicskét jobb lett a helyzet, de extrém esetben így is előfordul, hogy első próbálkozásra csak félig nyílik a zár.
Tapasztalt valaki olyan hibát hogy a hátsó csomagtér ajtó gombja csak lötyög, és nem nyitja az ajtót? Tegnap még nagy nehezen kinyitotta akulcs, de ma már csak simán beesik a nyomógomb, de nem nyitja a zárat. Belülről a kárpit nem levehető, és a zárnyelvet nem tudom elnyomni csavarhúzóval. Ilyenkor mi a teendő?
A Nagykörösi úti üzletet ismerem régről, vásároltam már náluk ezt, meg azt, de legutóbb azt mondták, hogy nincs ilyen sárvédőjük és csak a horror árban tudják beszerezni a gyárit.
Én nem a régi Ladákról beszéltem, írtam a velem megosztott tapasztalatról, hanem az újabbik fajtáról.
Szerintem simán van olyan minőség, mint a konkurrens márkásabbnak vélt típusok jóval drágább alsó kategóriás típusai.
A Dacia az egyedüli, amelyik árban is versenyképes vele, kb. azonos szintű szolgáltatásokkal, felszereltséggel, de nekem a Lada 1600-as motorkínálatával szemben, a Dacia 900-as turbó ingyom-bingyomos motorja nem igazán rokonszenves.
Hogy fele élettartamot sem bír hasonló igénybevételnél és sokkal szervíz- valamint javítás-igényesebb, arra most hajlandó vagyok letétbe helyezni egy fogadást.
Az újabb 1600-as Lada motorral már vannak komoly, életben futott tapasztalatok. Több autós szakember is "elnyűhetetlennek" tartja azt a motort, minden más hasonlóval összevetve is.
Én kizárólag a 100-ast tankolom. Kiszámíthatatlan, hogy mikor mennyit használom. Általában ritkábban, de akkor egy nap 6-700 km-t. Ritka használat esetén mindenképpen ajánlott a prémium használata a hosszabb szavatosság miatt. De ettől függetlenül én 11 éve, mióta nálam van, ezt tankolom. Az a kb 40-50 Ft literenkénti többlet úgy gondolom, hogy hosszabb távon meghálálja. Nem akarok tőle megválni, így aztán amennyire csak lehet, vigyázok rá. 3 éve egyszer a gumisnál egy ügyfél azt hitte, hogy új. Mondom neki, 14 éves. Kinyílt a szeme, nem akarta elhinni. :) Szóval én mindig is a 100-ast adtam neki, az előző tulaj akitől vettem, az is szintén prémium üzemanyagot tankolt mindig. Gyönyörű tiszta a kipufogója. Gondolom az EGR szelep is. Nem szedtem szét, de a 17 éve alatt nem is dobta még ki a motorhiba lámpát. :)
Az enyém ugyan nem G13BB, hanem M13A, de a magam részéről is a 100-as benzint részesítem előnyben. Fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, de pár száz kilométer után alsó fordulatokon nyomatékosabb lett a jószág. Olyan emelkedőkön ment fel 5-ösben, ahol korábban vissza kellett kapcsolnom 4-esbe; felment 4-esben ott, ahol korábban csak 3-asban, stb. Igaz ugyan, hogy többet kóstál a 100-as nyálka, de ez évi szinten ~10 ezer forintos különbséget jelent (nekem), cserébe egész évben támogat vezetés közben az a tudat, hogy szorult helyzet esetén nagyobbat tud ugrani a szekér.
Üdv, sajnos sàrfogo gumikat már nem lehet kapni, max az ember bontóban talál, ha talál. Én is szerettem volna venni pár évvel ezelőtt, de amikor a 10.boltnal sem volt, akkor letettem róla.
Két közeli ismerősömnek is van új Ladája 1600-as motorral.
A károsanyag kibocsájtásuk semmivel sem rosszabb, mint a versenytársak hasonló benzines motorral szerelt jóval drágább típusaikénál.
Egyszerű belső berendezés, viszont ami kell az benne van, bár van néhány extra, ami itthon nem igazán fontos (ülésfűtés, stb.).
Azt tudja, ami elvárható egy mai autótól. Ráadásul téli üzemben agyonveri szinte minden más típus nem terepes változatát.
Nyári üzemben sem rosszabb a fogyasztása és nagyon jók a menettulajdonságai a kategóriájához képest.
Érdekes volt közülük az egyik ismerősöm beszámolója egy cége/főnöke által fizetett téliesített próbapályás vezetési tréningen.
Több korszerű (ál) összkerékhajtásos típus mellett futva a különböző teszteket, egy full extrás, összkerekes Audi után a másodikként végzett az összesítésben a Lada.
Igaz, a gazdája nem most kezdte a vezetést, komoly rutinnal rendelkezve kihozta a gépből, amit lehet.
Azért érdekes és elgondolkodtató, hogy a kétszer, háromszor annyiba került járgányokat szégyenbe hozta, az egyszerű és olcsó gyári felszereléssel és gyári orosz téli gumikkal.
A műsor kezdetekor szinte kinevették, lenézték, ám a végén csodálkozva ismerték el a teljesítményt!
Én úgy gondolom, a gyártókon nem múlik. Sajnos a nádrágók (környezetvédők) hajszolják bele a hülyeségbe a gyártókat a törvényi előírásokkal. Meg van határozva, mennyi lehet a károsanyag kibocsátás. Nem egy adott autóra nézve, hanem átlagban, egy gyárra vetítve. Egy példa. Mondjuk az engedélyezett co kibocsátási érték 1 gr. Namármost, ha gyártanak 1000 db autót, aminek a kibopcsátási értéke 2 gr, az akkor azt jelenti, vastagon a büntetési kategóriában vannak. Emiatt kell fejleszteni, új technológiát bevezetni. Hogy ne büntessék a gyártókat, gyárt még 1000 db 1,5 gr kibocsátási értékű autót. Látjuk, itt az össz átlag 1,75 gr. Ez még mindig sok. ha gyártanak ezek mellé még 2000 db elektromos járművet, aminek a kibocsátási értéke 0 gr, akkor mindjárt jobb a helyzet, hiszen az átlag kibocsátott érték 0,875 gr. Máris megússzák a büntetést.
Tehát ebből következően emiatt nem lehet olcsón előállítani járművet, hiszen a károsanyag kibocsátás miatt állandó, folyamatos fejlesztésekre, új technológiákra van szükség, amikre a kutatás miatt rengeteget kell fordítani, de nyilvánvalóan nyereségesen akar üzemelni a gyár, ezért ezeket a költségeket bele kell kalkulálni az árakba. Sajnálatos módonezeket a határértékeket 3-5 évente folyamatosan szigorítják, ezért vannak rákényszerítve a gyártók a hibrid és a teljesen elektromos járművekre, mivel a hagyományos benzin és dízel motorokkal már nem lehet teljesíteni az átlagértékeket. Így ha egy gyártó talpon akar maradni, ha tetszik neki, ha nem, kénytelen a hibrid és a teljesen elektromos járművek gyártása felé eltolódni. Nyilvánvalóan a dízel járművek fognak legelőször kiesni a palettából, ezzel némi fellélegzéshez juthatnak a benzin motorok, de a folyamatos szigorítás miatt ez is csak átmeneti állapot.
A Lada éppen azért vonult ki az uniós piacról, mert a járműveik semmilyen módon nem tudták már teljesíteni az uniós károsanyag kibocsátási értéket ami az új autókra vonatkozik. Ebből is látszik, nekik eszük ágában sincs a teljesen elektromos vagy hibrid járművek gyártása, inkább eltűnnek az unióból. Unión kívül is van élet, még sokáig tudják forgalmazni a járműveiket.