Keresés

Részletes keresés

Banana In Drive Creative Commons License 2019.03.22 0 0 5141

Nekem a fiam harmadikos, a lányom elsős ott, és nem vagyok objektív, mert tavaly óta a fenntartó egyesület elnökségi tagja is vagyok. :) Viszonylag fiatal a suli, 2015-ben indult négy osztállyal, tavaly szeptemberben kezdtük a negyedik tanévet, a legnagyobbak most hetedikesek. A Waldorf-sulik gyerekbetegségeit mi sem kerüljük el, vannak kompromisszumok (pl. még nincs saját épületünk, egy nagyobb épületben bérlünk egy részt, és ez némi együttélést jelent más bérlőkkel), de pl. van euritmistánk, bothmertanárunk, nyelvtanáraink. A tanárok közössége nagyon összetartó, elhivatott, jól képzett, illetve folyamatosan képzi magát.

 

Amit szülőként mindenképpen kiemelnék, az az, hogy szerintem nagyon jó és aktív a közösség. (A személyes bevonódásomnak is ez az egyik mozgatórugója.) Az alábbi néhány negatív hozzászólást olvasva azt kell mondjam, hogy aki szolgáltatást vár (Mázsóbót idézve: „nem azt kapjátok »amire befizettetek«”), annak nem igazán a Waldorf van kitalálva. Az a helyzet, hogy a Waldorf nem szolgáltatás, amit meg lehet vásárolni. Ez egy közösségi dolog, amit magunknak kell felépíteni. Egy csomó mindennel lehet probléma, és persze van is. Szerintem erre kihívásként kell tekinteni, és felvállalni, hogy ez nem csak a gyerekeinknek, hanem nekünk magunknak is egy fejlődési út. És még csak nem is feltétlenül könnyű. :-) (Olcsón sikert még nem adtak...) Viszont ehhez én a fehérvári társaságban nagyon érzem a potenciált, tehát akinek ez a „kezembe veszem a saját sorsomat” hozzáállás bejön, az jól fogja itt érezni magát. De ha valaki nem akar ennyire bevonódni, az sem fog csalódni, mert jól működnek az intézmények (mármint az ovi és a suli).

 

Az oviról csak fenntartói tapasztalatom van, személyes nincs, mert oviba nem ide jártak a gyerekek. De az óvónénink egy nagyon kedves, pozitív életszemléletű fiatal hölgy, aki nagyon komolyan veszi a hivatását, és nem csak a gyerekekkel, de a szülőkkel is nagyon jó a kapcsolata. (És persze folyamatosan igyekszünk mellé segítőket találni, de a jó Waldorf-óvónő is hiánycikk.)

 

(Személyes kiegészítésként annyit még idefűzök, hogy négy éve, amikor a feleségem felvetette, hogy próbálkozzunk meg a Waldorffal, én is ezt a fórumot böngésztem súlyos aggodalmakkal telve. :-) A szokásos hiedelmekkel voltam tele: valamiféle fura szemlélettel megszállott emberkék gyülekezete, az életben a helyüket megállni képtelen, elkallódott gyerekek stb. Volt itt pár értelmesnek tűnő nick, aki elég jól leírta, hogy azért a valóság egyáltalán nem ilyen, hanem sokkal jobb. Hát ezt most már én is meg tudom erősíteni. :-))

Előzmény: TheMatador (5140)
TheMatador Creative Commons License 2018.12.20 0 0 5140

Sziasztok!

 

A székesfehérvári Waldorf óvodaáról illetve az általános iskoláról valakinek van tapasztalata? 

Mázsóbo Creative Commons License 2018.09.19 0 1 5139

Sziasztok,

 

Tapasztalattal rendelkező 2 Waldorf iskolát (költözés miatt váltottunk, amúgy az elsőt ott hagytuk volna) is megjárt szülő vagyok, Waldorf óvodába is járt 2 gyermekem.

 

A Waldorfról nagyon sokféle legenda kering, a tanítók között sem tiszta sok esetben, hogy mit is jelent ez az egész, valami rózsaszín ködfelhő, amiben élnek, ami aztán, ha baj van az iskolában olyan fokú, hogy meg sem tudják oldani, sok esetet láttam, túl sokat is.

 

Megtört szülő, megtört gyerek, egymást utáló osztályközösség. Hiányos tudással rendelkező gyerekek, a szülő meg ott áll, hogy most akkor, hogyan is lesz tovább, ha bármi lesz és nem tudom átvinni az államiba, hoztam egy döntést, amit jónak ítéltem meg, aztán történik egy olyan helyzet, amire nincs felkészülve a család és nem tudnak átjárást biztosítani más oktatási rendszerbe és megrekedt az egész ügy és csak halmozódik a düh.

 

Általánosságban nagyon jó, ami az elméletben le van írva, DE ez a pedagógiai is tanár függő és ne lepődjetek meg, ha nem azt kapjátok "amire befizettetek", jóval függőbb, mint egy állami, amikor kicsik a gyerekek, akkor a tanítóra kb. Istenként néznek, mindent elfogadnak Tőle és azt is elfogadják zokszó nélkül, hogy "hülyék" vagy "alkalmatlanok", majd ha túl laza a tanár, akkor a fejére nőnek és nincs tisztelete.  Ha a tanár tud kompromisszum kész lenni és minden gyermeket meghallgatni, akkor az osztályban felmerülő problémák megoldódnak, ez az esetek 2%-a, a maradék 98%-ban pedig hozzák az állami formáját, vagyis szőnyeg alá söpörve nincs gond.

 

Mielőtt iskolát választotok, mindenképpen érdeklődjetek, hogy ki lesz az osztálytanítótok, mert ha szülőként nem tudtok Vele együtt működni, akkor nem fog működni az egész. 

 

Az osztályok létszáma is változó 8-29 főig bármilyen osztály létszám előfordul. Hozzájárulást kell fizetni, ez havi 20.000 Ft-tól, akár 45.000 Ft is lehet, attól függ, hogy hová iratkoztok be. Mivel állami normatívából élnek Ők is, így nyilván anyagi érdek, hogy minél több gyermek legyen főleg 10.01-gyel, mert ezt a létszámot veszik alapul a finanszírozásnál.

 

Szülőként fel kell dolgoznotok, hogy a gyermeketek 1 osztály végére nem fog tudni folyékonyan olvasni, ha nem köti le, a matematika nagyon nagy hiányossággal bír a Waldorf oktatásban, jóval el vannak maradva az állami oktatástól, 2 nyelvet tanulnak mindenhol, de én nem voltam elájulva a nyelvoktatástól, semmit nem tudnak szó szerint, akkor tett tudásra szert a gyermekem, amikor külön órára járattam, meg táborba vittem, jelzem mi ezért fizettünk, több milliós kiadásnál tartunk, és a gyermekem csak azt tudja, amit mi megtanítottunk itthon neki. Emellett kötnek, horgolnak, fafaragás van, festenek, kertművelés. A legnagyobb élmény az 5. osztályos Olimpia, és ennyi, de az legalább tényleg jó.

 

Azt is fel kell tudnotok dolgozni, hogy a tananyagot tömbösítve tanulják, így például van, hogy 2 hónapig a matekot elő sem veszik, nem kapnak házi feladatot. Reggel beszélgető körrel indul a napjuk a gyerekeknek, de ha az osztálytanító kerüli a problémákat (Nálunk ilyen volt), akkor nem az osztályban lévő helyzetről beszélgetnek, hanem arról, hogy éppen mit csinált az egyik gyerek kiskutyája.

 

Főtanítás van, ahol az adott időszak tananyagát dolgozzák fel, aztán jönnek csak a szakórák. Tízórait és uzsonnát nem kapnak, arról minden szülőnek saját magának kell gondoskodnia, de az ebédpénz így is 12.000 Ft, ezzel is számoljatok.

 

Az osztálytanítód mindig okosabb lesz a saját gyermekedre nézve (hiába ismeri csak 3 hónapja, vagy 2 éve), mint Te és ha gond van, akkor mindenért a szülő a hibás, önkritikát nem tudnak gyakorolni (tisztelet a kivételnek), ha gond van az csak otthonról jöhet, az osztályban minden szép és jó, még akkor is, ha évente 4-5 gyermek rotációban forog az osztályban (jelzem 13 fős osztályról beszélek....)

 

Euritmia nem minden intézményben van, mivel nincs pedagógus, így azt célszerű megkérdeznetek, bothmer szintén, nincs tanár.

 

Informatikai oktatás nincs, így ha gondot okoz elfogadnotok, hogy a mai világban a gyermeketek nem kap informatikai oktatást be se iratkozzatok. Az osztálytanítók sem fogadják el, mi jártunk Logiscoolba, de abba kellett hagynunk, mert az osztálytanító folyamatosan ezzel piszkálta a gyermekemet.

 

A tanárok probléma megoldó képességéről azt hinnénk, hogy sokkal jobb, mint egy állami rendszerben tanító pedagógusé, felejtsétek el, ők is emberből vannak, ugyanúgy elfogultak, ugyanúgy ítélkeznek és ugyanúgy a saját akaratukat erőltetik rá a saját osztályukra, ráadásul még a tananyagban sem haladnak sehová, mert a rendszer nagyon érzékeny pl. SNI-s gyerekekre, így pl. az én gyermekem rendszeresen unatkozott az órán, mert nem kötötte le az oktatás (Ő nem SNI-s), így mással foglalkozott, aztán leszidták, de olyat is csinált a nagyon nagy Waldorfos empátiával bíró pedagógus, hogyha otthon hagyta az atlaszát kiküldte az óráról.

 

A vezetőség probléma kezelése függ a vezetőségtől, ha oda fordultunk, hogy gondunk van, ők konferencia szintjén megoldották, az osztálytanítók ezt kifejezetten személyes sértésnek vették, ha 1,5 éves problémákkal tovább léptünk.

 

Emellett persze ott van még az osztályközösség és a szülői közösség, ami tud elég érdekes helyzeteket okozni, mivel sok esetben alap elvekben voltak nézet eltérések családok között.

 

A szülői estek minimum 2-3 órásak és nem a gyerekekről szólnak, hanem arról, hogy szülőként Ti is megcsináljátok, amit a gyerekek az órán, ha ezzel nem tudsz azonosulni, megint probléma lesz közted és az osztálytanító között.

 

Szülőként Nektek is lesz dolgotok, nem is kevés, ez megint egy újabb konfliktus forrása lehet, ha nem tudsz annyi időt a közösségi életbe beletenni, mint a többiek. Én az elsőbe a szívemet-lelkemet beletettem, teljesen felesleges munka volt, a másodiknál már azt mondtam, hogy köszi csinálja más.

 

Ha egy szóval jellemezhetném ezt az egészet: Káosz! Túlmisztifikált dolog és ne higgyetek el semmit sem, amit a honlapra feltesznek.

 

Én körbe jártam nagyon a témát, még óra látogatást is kértem, és beküldtek az iskola legjobb tanárjához (aki jelzem, nem a mi osztálytanítónk volt), és teljesen lenyűgözött, hogy húúú, de jóóó, igen ez jó lesz.

Aztán ezzel teljesen ellentétes dolgot kaptam és tapasztaltam meg.

 

Szülőként nagyon el tudsz benne fáradni lelkiekben, nagyon meg tud viselni.

 

Főleg az nehéz ügy, hogy eldöntöd, hogy Waldorfosok lesztek, majd rádöbbensz, hogy még sincs jó helyen a gyermeked, remek, de hogyan tovább, nincs átjárás az állami és eközött, mert olyan lemaradásban vannak, hogy szülőként elfogadni és felismerni és kezelni ezt a helyzetet, kell idő, higgyjétek el. Ráadásul még bűntudatod is lesz, hogy vihetted volna máshova, de nem Te ide akartad, mert akkor úgy ítélted meg, hogy jó lesz, aztán jön a valóság, hogy még sem, csak ilyenkor már nincs nagyon visszaút.

 

A tehetséggondozást felejtsétek is el, ilyen itt ebben a rendszerben nem létezik. Alsóban az osztálytanító teljesen szét van esve, örül, ha túl éli a napot, nemhogy még fejlesszen bármit is.

 

Mivel az államival nem tudok azonosulni, más alternatív oktatás nincs környékünkön (Pesten nyilván egyszerűbb a helyzet, de hát Pesten kívül is van élet), így mi az otthon tanulók csoportjába tartozunk és soha többé nem akarok semmilyen Waldorf intézmény közelébe sem menni.

 

De ez nem azt jelenti, hogy a választás előtt állóknak nem lesz megfelelő ez az oktatási módszer, Nekünk nem vált be, több millió forintunk és 5 évünk van benne, hogy most én taníthatom a saját gyermekemet.

 

Remélem tudtam segíteni.

 

Minden jót a döntésetekhez :) én biztosan nem lennék újra Waldorfos család.

 

 

 

 

Hollin89 Creative Commons License 2018.07.14 0 1 5138

Sziasztok! 
Waldorfos tapasztalatainkról itt olvashattok, itt pedig arról, hogy miért döntöttünk a magántanulói státusz, azon belül a tanulócsoport mellett. 

AdriD Creative Commons License 2018.06.27 0 0 5137

Bocsi, a dátumot elnéztem, most látom, hogy idén érettségiztél. Melyik suliban?

Köszi

Előzmény: AdriD (5136)
AdriD Creative Commons License 2018.06.27 0 0 5136

Hello,

a 2008-ban írt Wladorfos posztodhoz szeretnék hozzászólni. Azóta, hogy alakult az életed? Melyik Waíldorfba jártál? Nekem másodikos ott a fiam és nagyon gondolkodom, hogy hagyjam-e ott tovább. Kíváncsian várom a tapasztalatod.

 

Köszi

Adrien

Előzmény: Törölt nick (5135)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.05 0 1 5135

Most érettségiztem Waldorfban. Sajnos zömében csak negatív tapasztalattal szolgálhatok. Elsős korom óta Waldorfos vagyok,tehát tudom miről beszélek. De kezdjük az elején... 

Az általános iskola még jónak mondható volt,de azért ott is kimaradtak dolgok,mint pl: a magyar nyelvtan. Írni ,olvasni megtanultunk,de,mint nyelvtant sose. Ezután következett a középiskola,ami maga volt a megtestesült pokol. Szakmailag és emberileg is egy teljesen inkompetens brigád várt minket kilencedik osztályban. Elsőnek ott volt a fizika-infó szakos tanár,aki egy alkoholista emellett láncdohányos rendszeresen együtt dohányzott a diákokkal(ismétlem elvben ez egy waldorf intézmény)és az állítólagos "fizika óránk" abból állt,hogy ő vígan nézte a műsort a vetítőn(ez általában egy részecskegyorsítóról szólt),míg a többiek nyomkodták a telefont és kimentek órán(!) a folyósora beszélgetni,ja és igen,a dolgozat kérdéseit mindig megmondta/megoldottuk előre. Jelentem öt év alatt az egyenletesen változó mozgást sem sikerült megtanulnunk,de persze év végén mindenki Ötös volt fizikából,a szülők meg elvoltak ájulva. Aztán itt a német tanárom,akinél rosszabb embert nem hordott a hátán a föld. Németül egyik órán sem tanultunk, inkább játszottunk mert az jobb... A kedvenc hobbija az volt,hogy a tanáriba az összes gyereket lealázza a tanárikar előtt. A következő a matek tanár,aki 6 éve kettes átlaggal érettségiztet (igen lett róla statisztika csinálva),de ez nem tűnik fel neki,a válasz annyi,hogy a gyerek hülye matekból. Na,kérem én tisztelettel,hogy egy húszon valahány fős osztályból,mindenkinek bajok legyenek a képességeivel.... És igen,idén is kettő az átlag. Volt még nekem egy kedves biológia tanárom,aki bőgni ugyan nagyon tudott minden órán mert,hogy ő "rendkívűl érzékeny",de válaszolni tíz kérdésből kilencre nem tudott. Mindig az volt a válasz,hogy nézz utána egyedül a neten,kérdezd meg a külön tanárodat(mintha az olyan evidens lenne,hogy mindenkinek telik külön tanárra...). A kémia tanár kedvenc mondata volt,hogy önállóan fel lehet mindent dolgozni a könyvből,csináltunk egy-két számítási példát aztán viszontlátásra. A nyelvoktatásról szót sem ejtek,13 év alatt 15 angol tanárom volt,egyik sem tudott oktatni,azért lett csak nyelvvizsgám mert kimentem külföldre egyik nyáron.. Történelem és a magyar viszonylag normálisan volt oktatva,ott inkább a tanárok idegrendszerével és személyiségével voltak gondok. 

Ugyan tudás nincs a fejembe(és NEM, NEM AZÉRT MERT LUSTA LETTEM VOLNA),de legalább színdarabot és szólóestet,valamint euritmiázni jól tudok. Mondhatom ennek aztán sok hasznát fogom venni. Mehet újra a két emeltemből jövő májusba. Hála neked Waldorf,a semmiért!
Ha rám hallgattok, NEM TESZITEK A GYEREKET WALDORFBA!!

Inkább kicsit feszüljön meg az államiba,de legalább lesz jövője! 

Trodelheim Creative Commons License 2018.02.04 0 0 5134

Kedves madanda,

 

én épp az állami iskolából menekülnék, azaz vinném gyermekemet Waldorf iskolába, mikoris az ezer számra olvasott vélemények és kritikák között rábukkantam a tiédre. Alapvetően tisztában vagyok a Waldorf pedagógia lényegével, rengeteget olvastam a témában csak szimplán mert érdekel, valamint több ismerősünk gyermeke is oda jár, így alapvetően nem mondanám, hogy tájékozatlan vagyok, de bizonytalan annál inkább. Amellett, hogy a waldorf pedagógia módszertanával alapvetően egyetértek, a megvalósításban (főként magyarországi), úgy érzem, komoly problémák merülhetnek fel. Nos, amellett, hogy én alapvetően is egy olyan ember vagyok, aki döntés előtt százszor átrág egy dolgot, meghallgatom a pro, -és kontra érveket, szeretem a mások a véleményét kikérni, anyagilag sem állunk úgy, hogy ez a lépés ne legyen alaposan megfontolt és lehetőleg minden szempontból "körüljárt". A lényeg, hogy mivel a véleményedben említetted a 17. kerületet és ez minket a legteljesebb mértékben érint, nagyon szeretném ha tudnánk erről privátban beszélni és hálás lennék ha megosztanád velem a tapasztalataidat. A jelentkezés időpontja mindjárt itt van, így kérlek, amennyiben segítenél vedd fel velem a kapcsolatot.

Köszönöm

Előzmény: madanda (5130)
cc Creative Commons License 2017.12.16 0 0 5133

szerintem ez független a waldorf pedagógiától.

 

sajnálom.

Előzmény: gyorikegyor (5132)
gyorikegyor Creative Commons License 2017.12.16 0 0 5132

Volt egy waldorfos kisiskolás 1-7 osztályon át, a nyolcadikat talán ma sem tudja senki miért, de másik iskolában fejezte be. Az óvodai éveket is a győri Waldorf "szellemű" környezetben töltötte. Ki tudná megmondani miért 13 évesen elmenekült. Igyekeztem a legjobb szakgimnáziumot megtalálni neki, vele együtt. Sikerült. Szárnyalt. Jó lett az első 2 éve. Ma ugyanott tart, mint akkor 13 évesen. Menekülne a jelenlegi iskolából. Bukásra áll. Homoszexuális, anyagot fogyaszt, amire azt mondja, hogy kiképezte magát, természetesen az interneten és nyugtatja magát, mert Amerikában akár még gyógyszerként is használják. Természetesen telefonfüggő, amire az anyja állítja, mivel tőlem kapta, ezért viseljem én ennek káros következményeit, azaz én miattam van. (Ez is).

A hetedik osztályos koráig csak bíztam benne, hogy minden rendben, minden rendben lesz és jó utat jelölt ki a WALDORF pedagógia. Aztán egyre inkább ez megváltozott bennem. Közben is bizonytalanná tett néhány élethelyzet. Ma már tudom és maximálisan biztos vagyok, hogy rohadtul tévedtem. Rohadtul nem úgy van ahogy szeretné egy normális apa. Minden szétesett. A család, ahol az anyja szerintem most is vak és istenként üdvözli a nagy WALDORF családot. Szétesett a gyerek. Nem tudja a mai világot kezelni. Nincs meg hozzá semmi alap. Ez természetes, hisz a nagyfokú szabadság, a mindent lehet csinálni, nem állítok fel szabályokat, lehet késni mindenhonnan, nem érdekes mikor érek be, a hit hiánya, miszerint a tanár sem gondolja hogy ez működik, a tanári képességek hiánya miszerint a tanár nem képes feladatát ellátni, a szervezetlenség, az állandó pénzügyi gondok miatt fennálló megoldatlan problémák, a szülő leterhelése, ......................oda vezet, hogy teljes oktatási, emberi, kapcsolati, önértékelési kudarcok jönnek, sorra, ha nem is azonnal, de rövid időn belül, mondjuk 15, 16, 17 évesen. Amikor már kint van a gyerek az életben. Illetve kint kellene lennie. Nekem szerintem ez több millió forintot emésztett fel, bár nem mertem soha összeszámolni (mert, hogy én bíztam és bíztam a jóban. Jól keresőnek számítottam és annyit ajánlottam a közösbe, amennyit senki, legalábbis nem hiszem, hogy sokan). Plusz elvárások voltak a szülőkkel szemben, hogy építsünk egy jó WALDORF iskolát. Ott is ment az idő, ment a pénz, ment a szervezetlenség, ment a semmi. Szóval tök értelmetlen volt MINDEN.

ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülőre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erőltetett élethelyzetre.

És itt vagyok egy homokos, félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerő, szabályokat nem követő, Tv-t állandóan néző (pedig a pedagógia…………..), telefont állandóan szorongató, nem tanuló (de nagyon jó képességű), anyagfogyasztó, önző, életre nem képes, apját nem tisztelő, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkező (csak a virtuális világban létezőkkel), sportot feladó, zenélést feladó, ................. nagy fiammal.

Szerintetek??? Ez normális???

Ezek lennének a nagy WALDORF eredményei???

Ezért értelmetlen. Értelmetlen. Értelmetlen.

Elég volt. Elég volt. Elég volt. Többet nem ér még csak gondolkodnom sem, hogy mit írjak.

 

Feladom. Feladom. Feladom.

Kérdésetekre a válaszom, írassátok e oda a kölköt?

Hát ne! NE! NE! NE!

Hajrá Magyarország, hajrá Magyarok!

Oszzit Creative Commons License 2017.08.01 0 0 5131

Tud Valaki informálni a Középbudai Waldorf végzett 4. osztályáról és a tanítójukról ?

Nagy segítség lenne !

(Milyenek a gyerekek, hányan vannak az osztályban.

..)

madanda Creative Commons License 2017.06.26 0 0 5130

Sok mindent mondott Rudolf Steiner, de már nem él, és nem tudja megvitatni azokat a dolgokat, amiket a mai Waldorf tanítók, tanárok gondolnak.....ugyanis vannak, akik teljesen félre értelmezik, vagy a saját elborult ködös világnézetüket bújtatják Steiner neve mögé és képesek erre iskolát is létrehozni. Elég szomorú ami ma Magyarországon ezen a téren van, hiszen nem is felügyelik egymást ezek az iskolák....Olyan ez, mint amikor verset kellett elemezzünk egy irodalom órán, minden tanár a saját nézőpontjából értelmezte, belebeszélt mindenfélét, hogy vajon a költő mit is akart írni.......elég felelőtlen és elborult, gyerekek közelébe nem való pedagógusok is előfordulnak ezen a területen is:( /pl 17.ker/ Mindenkinek azt tanácsolom jól gondolja át tényleg ezt szeretné e a gyerekének......

gusthy42 Creative Commons License 2017.04.12 0 0 5129

...és azt is mondta, szegény, nagyon sokszor, hogy nem dogmákat akar lefektetni. Csak ezt a dogmák vallói nem szeretik meghallani.

Attól még, hogy a Waldorf egy egyéges, 16 évre szóló pedagógiai keret, nem következik, hogy egy iskola ne valósíthatná meg ennek a középiskolai részét. A mostani Waldorf gimnáziumokba is járnak olyan gyerekek, akik nem Waldorf-általános iskolából jöttek, akkor őket ki kéne zárni onnan, mert Steiner aztmondtahogy?

A keretet az osztálytanító személye adja az _alsó- és középtagozatban_, a gimnáziumban már nem. Tehát pedagógiailag is elkülönül a kettő, minthogy a gyermekkor esetén a fő motivátor a tekintély, kamaszkorban a kíváncsiság (szintén Steiner szerint). Nem véletlen, hogy nem 13 évig viszik végig az osztálytanítók a gyerekeket.

Nem látom, hogy miért lenne Waldorf-ellenes a gimnázium, mint elkülönült intézmény.

Előzmény: szomorce (5127)
cc Creative Commons License 2016.09.26 0 0 5128

 ... és Rudolf Steiner az ő prófétája.

Előzmény: szomorce (5127)
szomorce Creative Commons License 2016.09.26 0 0 5127

Már megbocsáss, de nincs olyan, hogy Waldorf középiskola. Attól, hogy valami annak nevezi magát, attól még nem tekinthető annak, mivel a Waldorf iskolák egységes, 13 évfolyamos iskolák. Aki ilyet létrehoz, az nem veszi figyelembe azokat az értékeket, amikre Rudolf Steiner felhívja a figyelmet, és ez a legnagyobb szégyen, hogy viselheti a Waldorf nevet. Pontosabban üzleti fogás. Identitásproblémája van az alapítónak. Vagy ha a saját nevét írná ki az iskola neveként, akkor vajon nem mennének hozzá a gyerekek?

Előzmény: pacsuli (5124)
anteus1970 Creative Commons License 2016.09.21 0 0 5126

A iskolánál lakom sajnos! Az biztos ,hogy ez a "művészeti " iskola dolog ez egy nagyon jól eladott maszlag.  Biztosan nagyon jól működik ez más országokban . Itt azonban az összes kezelhetetlen ,beilleszkedni nem tudó gyereket ide hozzák.  Akinek van egy normális gyereke az biztos nagyon hamar nem lesz az.  Az udvaron néhány gyerek szinte totálkár.A tanárok nem mernek szólni mert a szülők bosszújától félnek...  

niki0478 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 5125

Sziasztok! Tudna valaki véleményt mondani a Nyíregyházi Waldorf iskoláról?

Boribon Creative Commons License 2016.02.19 0 0 5123

mi lesz ez pacsuli?

Előzmény: pacsuli (5122)
pacsuli Creative Commons License 2016.02.16 0 0 5122

hát ez nem jött össze

majd begépelem

pacsuli Creative Commons License 2016.02.16 0 0 5121

florg Creative Commons License 2015.08.28 0 0 5120

Kicsik az épületek, és nincs pénz nagyobbra/bővítésre. 

Előzmény: Bez44 (5119)
Bez44 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 5119

Csak félve kérdezem, hogy ha ennyire nagy a kereslet és a túljelentkezés, akkor miért nem indulnak plusz osztályok?

Előzmény: florg (5118)
florg Creative Commons License 2015.08.23 0 0 5118

Mivel a 8. osztály nagyrészt telítve van, és igen kevesen váltanak iskolát, valamint azokból a Waldorfokból, ahol nincs felső tagozat, szintén sokan szeretnék Waldorfban folytatni 8. után, bizony, telítve vannak. Általában májusban betelnek az osztályok. De nyilván, érdeklődni kell, valamint érdemes pl. Solymár és Fót irányában is körülnézni, ha nincs nagyon messze. 

Előzmény: Bez44 (5117)
Bez44 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 5117

Ismét köszönöm, bár ugyanazt írtad le és elsőre is felfogtam. Nem gondoltam, hogy gimnázium első évfolyamok, tehát 9. osztályok azonnal telítve vannak, mielőtt még elindulnának, de elhiszem, ha mondod. Majd érdeklődünk...

Előzmény: florg (5116)
florg Creative Commons License 2015.08.23 0 0 5116

Bármelyik jobb, vagy szimpatikusabb, úgyis csak oda vesznek föl valakit, ahol van hely. Tehát, ha pontosan ismerném mindet, írhattam volna, melyik szerintem a legjobb, teljesen mindegy lenne az eredmény szempontjából. Végig kell kérdezni a sulikat, van-e hely. Ha valahol nincs, oda már nem is érdemes elmenni.

Előzmény: Bez44 (5115)
Bez44 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 5115

Nem ezt kérdeztem, de köszi a választ. Majd körbe megyünk, hogy melyik szimpatikus.

Előzmény: florg (5114)
florg Creative Commons License 2015.08.22 0 0 5114

Ahova fölveszik. A budapesti Waldorfokban a gimnázium rész is eléggé tele van, ritkán van szabad hely. Mielőtt bármelyiket kiválasztod, érdemes érdeklődni, van-e egyáltalán lehetőség abban az évfolyamban. 

Előzmény: Bez44 (5113)
Bez44 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 5113

Köszönöm, ezeket én is megtaláltam a neten. Inkább az érdekel, hogy színvonal lapján melyik ajánlott?

Előzmény: zso70 (5112)
zso70 Creative Commons License 2015.08.06 0 0 5112

Regionális Káposztáson, Pesthidegkúti, Óbudai

Előzmény: Bez44 (5111)
Bez44 Creative Commons License 2015.06.22 0 0 5111

Sziasztok! Budapesten élünk, tudtok waldorf gimit ajánlani? Biztos itt is van az iskolák között különbség.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!