Sok mindent mondott Rudolf Steiner, de már nem él, és nem tudja megvitatni azokat a dolgokat, amiket a mai Waldorf tanítók, tanárok gondolnak.....ugyanis vannak, akik teljesen félre értelmezik, vagy a saját elborult ködös világnézetüket bújtatják Steiner neve mögé és képesek erre iskolát is létrehozni. Elég szomorú ami ma Magyarországon ezen a téren van, hiszen nem is felügyelik egymást ezek az iskolák....Olyan ez, mint amikor verset kellett elemezzünk egy irodalom órán, minden tanár a saját nézőpontjából értelmezte, belebeszélt mindenfélét, hogy vajon a költő mit is akart írni.......elég felelőtlen és elborult, gyerekek közelébe nem való pedagógusok is előfordulnak ezen a területen is:( /pl 17.ker/ Mindenkinek azt tanácsolom jól gondolja át tényleg ezt szeretné e a gyerekének......
...és azt is mondta, szegény, nagyon sokszor, hogy nem dogmákat akar lefektetni. Csak ezt a dogmák vallói nem szeretik meghallani.
Attól még, hogy a Waldorf egy egyéges, 16 évre szóló pedagógiai keret, nem következik, hogy egy iskola ne valósíthatná meg ennek a középiskolai részét. A mostani Waldorf gimnáziumokba is járnak olyan gyerekek, akik nem Waldorf-általános iskolából jöttek, akkor őket ki kéne zárni onnan, mert Steiner aztmondtahogy?
A keretet az osztálytanító személye adja az _alsó- és középtagozatban_, a gimnáziumban már nem. Tehát pedagógiailag is elkülönül a kettő, minthogy a gyermekkor esetén a fő motivátor a tekintély, kamaszkorban a kíváncsiság (szintén Steiner szerint). Nem véletlen, hogy nem 13 évig viszik végig az osztálytanítók a gyerekeket.
Nem látom, hogy miért lenne Waldorf-ellenes a gimnázium, mint elkülönült intézmény.
Már megbocsáss, de nincs olyan, hogy Waldorf középiskola. Attól, hogy valami annak nevezi magát, attól még nem tekinthető annak, mivel a Waldorf iskolák egységes, 13 évfolyamos iskolák. Aki ilyet létrehoz, az nem veszi figyelembe azokat az értékeket, amikre Rudolf Steiner felhívja a figyelmet, és ez a legnagyobb szégyen, hogy viselheti a Waldorf nevet. Pontosabban üzleti fogás. Identitásproblémája van az alapítónak. Vagy ha a saját nevét írná ki az iskola neveként, akkor vajon nem mennének hozzá a gyerekek?
A iskolánál lakom sajnos! Az biztos ,hogy ez a "művészeti " iskola dolog ez egy nagyon jól eladott maszlag. Biztosan nagyon jól működik ez más országokban . Itt azonban az összes kezelhetetlen ,beilleszkedni nem tudó gyereket ide hozzák. Akinek van egy normális gyereke az biztos nagyon hamar nem lesz az. Az udvaron néhány gyerek szinte totálkár.A tanárok nem mernek szólni mert a szülők bosszújától félnek...
Mivel a 8. osztály nagyrészt telítve van, és igen kevesen váltanak iskolát, valamint azokból a Waldorfokból, ahol nincs felső tagozat, szintén sokan szeretnék Waldorfban folytatni 8. után, bizony, telítve vannak. Általában májusban betelnek az osztályok. De nyilván, érdeklődni kell, valamint érdemes pl. Solymár és Fót irányában is körülnézni, ha nincs nagyon messze.
Ismét köszönöm, bár ugyanazt írtad le és elsőre is felfogtam. Nem gondoltam, hogy gimnázium első évfolyamok, tehát 9. osztályok azonnal telítve vannak, mielőtt még elindulnának, de elhiszem, ha mondod. Majd érdeklődünk...
Bármelyik jobb, vagy szimpatikusabb, úgyis csak oda vesznek föl valakit, ahol van hely. Tehát, ha pontosan ismerném mindet, írhattam volna, melyik szerintem a legjobb, teljesen mindegy lenne az eredmény szempontjából. Végig kell kérdezni a sulikat, van-e hely. Ha valahol nincs, oda már nem is érdemes elmenni.
Ahova fölveszik. A budapesti Waldorfokban a gimnázium rész is eléggé tele van, ritkán van szabad hely. Mielőtt bármelyiket kiválasztod, érdemes érdeklődni, van-e egyáltalán lehetőség abban az évfolyamban.
igazgató nincs... az "iskolavezetés" nem olyan, mint az ált. iskolákban. Miért kérded?
Veszprémiek vagyunk. A lányom szeret oda járni, ő is hegedül :) Bennem mindig felmerül egyébként a váltás gondolata, de ahogy az anyósom egyszer találóan megjegyezte: mindenhol vannak gondok, máshol sem tökéletes minden...
Matematikazsenit én nem hoznék ide.
Ha részletekre vagy kíváncsi, írhatsz magánban: aric kukac index pont hu
Nagyon örülök, írnál róla egy-két tapasztalatot? Hogy teszik a lányodnak? Elsőtől kezdve odajár vagy esetleg később csöppent be? Vámoson laktok vagy környékről jártok be?
Két gyermekem 1. és 4. osztályos, mindkettő kitűnő tanuló, tehetséges gyerek. A kisebbik hegedül, a nagyobbik matek-zseni. Nem vagyok kibékülve a mai oktatási rendszerrel, sajnos angol tanárként belülről is tapasztalom a rendszer hibáit. Waldorf iskolában gondolkodom, hozzánk legközelebb a nemesvámosi Fehérlófia Ált. Iskola és Gimnázium van. Van-e esetleg valakinek erről a konkrét suliról tapasztalata? Szívesen fogadok véleményeket az állami iskolákból waldorf-ra váltó szülőktől is, milyen az átmenet, nehéz-e a váltás?
A solymári Fészek iskola a meredek, erodáló udvar rendezéséhez szükséges összeg elnyerése érdekében indult a Cetelem Zöldsuli pályázaton. Az internetes szavazáson első 6 iskola 500.000 Ft-ot kap kertrendezésre.
A szavazás máj. 7. és máj. 21. között lehetséges. /Azaz máris szavazhattok!!!/
A szavazáshoz szükséges adatok: létező e-mail cím, név és életkor. A Cetelem garantáltan bizalmasan kezeli a megadott adatokat és a szavazást követően nem hasznosítja tovább, törli azokat.
itt ki kell választani Pest megyét/ Solymár / legörgetni Fészek iskola Utána még a kapott emailt vissza kell igazolni, hogy tényleg te szavaztál. Kérlek szavazz, és kérlek a Fészek iskolára szavazz. Koszi
Az alternatív oktatásban is van fejlődés, megy a keresés, milyen szocializációra van szüksége a jövő emberének. Magyarországon is zajlik ez folyton, csak eldugott helyeken.
Ott van pl. a Rogers Akadémia nevű hely (rogersakademia.hu), ahol magántanulói rendszerben tanulnak a diákok, de nem csak az egyéniségüket bontakoztatják ki, nem örökösen az "én" van a középpontban. Önszervezésre tanítják a diákokat, de közben arra nevelik őket, hogy ne eszközként lássák az embert, hogy odafodulóak legyenek. Mert az egy dolog, hogy nyitott, az életüket szervezni tudó, szociálisan kompetens emberek fognak a jövőben túlélni, de odafordulás meg alázat nélkül nem lesz kulturális mélysége annak, amivel foglalkoznak, s társadalmilag közömbös, öntörvényű alakok lesznek.
Ott van a „Hackschooling” c. TED-videó, ahol egy 13 éves fiú beszél a hasonló speciális oktatásáról, ajánlom mindenkinek figyelmébe. Nyilván, ezek a helyek nem mindenkinek elérhetők, de aki ilyenbe szeretné járatni a gyerekét, megteheti.
Iskolaválasztás előtt állunk. A Fóti Szabad Waldorf Iskoláról szeretnék tapasztalatokat, véleményeket gyűjteni. Előre is köszönöm, ha valaki megosztja itt a jó és rossz tapasztalait egyánt :)
A Közép-budai Waldorf Iskola kezdeményezés szervezésében Vekerdy Tamás előadás lesz.
téma: Mire van szükségük a gyerekeknek? Kisgyermekkorban, kisiskoláskorban és kamaszkorban helyszín, időpont: 2014 február 5. 18:00 Átrium Film-Színház, Margit körút 55. Az előadás után Vekerdy Tamás dedikál. Belépő: 1000 Ft, a helyszínen váltható.
Azt írtam, nem tetszik nekik. Meg nekem sem. Nem azt, hogy elvárom.
(De egyébként részemről nem tartom sem természetesnek, sem elfogadhatónak, és a toleranciához annyi a köze, hogy igen, tolerálom. Az tanítson és vizsgáztasson, aki alkalmas rá. Ha benne van a leírásában, hogy ezt kell tennie, készüljön föl rá, tegye magát alkalmassá. Ha nem alkalmas rá, ne tegye, és ezt a menetet bukta, ennyi. De ez már egy másik történet és topik része lehet inkább.)