Múltkor volt egy "vita" a Prius elektromágnesessége és a nemzőképesség kapcsolatáról. Akkor megígértem, hogy május közepén bizonyítok, hát korábban meglett a bizonyíték:
Ha valaki jóhiszemű, akkor nemigen foglalják le az autót, kivéve ha lopott volt és a régi tulajnak kell visszaadni.
Ha már milliókkal olcsóbb az autó akkor gyanakodni kell, hogy valami nem stimmel, ezért megkérdőjelezhetik a jóhiszeműséget. De itt nem adták annyival olcsóbban a Priusokat mint máshol, hogy ez gyanúra adott volna okot. Azért meg nem fogják lefoglalni mert az eladó áfát csalt.
2008-2009 körül volt a csúcson az ÁFA, regadó nem befizetések rendszere. Hamis igazolásokkal, körbeszámlázásokkal tették olcsóbbá a kintről behozott, zömében prémium kategóriás autókat. Tudok olyan Lexus tulajról, akinek lefoglaták az autóját, pedig Ő teljesen jóhiszemű volt. Főleg új autóknál tud szembetűnő lenni, hogy a murvás telepen milliókkal olcsóbban adják a kintről behozott új autókat. Amerikai modellnél ez még érthető, de európainál már nem. Sehol sincs akkora árrés, amiből ezt legálisan meg lehetne csinálni (annyival olcsóbban megvenni kint).
Pénteken kaptam egy levelet a székesfehérvári adó és vámügytől ajánlottan. Sajna postazárás után értünk haza. Egész hétvégén törtem a fejem, mi lehet, mert közigazgatásilag adózásom Szekszárdra megy, és már el is ment, múlt évre az adókülönbözetet (egy biciklivásárlás vitamin pénztárra miatt) már rég befizettem. Nem tudtam mi lehet! Vettem pár dolgot mostanában neten, de filléresek, nem vám és áfakötelesek, nem is arra a címre mentek, szóval nemtom. Faterék riogattak, h Szfv-on ami illetékes lehet egyedüli dologként a Priust vettem, nem? Ja, mondom igen. És riogattak, h biztos nem fizették ki a regadót. De azt közben megtudtam, h akkor nem kapna rendszámot, forgalmit sem.
Na, mindenesetre ma lett átvéve! Fater vette át, most olvasta be telefonba:
Büntetőeljárás indul csalás megalapozott gyanújával (vagy vádjával?) XY ellen! Szóval akitől vettem az autót kereskedés (Autoforg). Tanúnak vagyok beidézve... De a tanúk nagy száma miatt írásos vallomást kérnek. Hogy mik vannak...
Nagyon köszönöm ezt is. Az mondjuk, a fejemben volt, hogy átnézetem az itteni szakszervízzel, azt ha túl nagy a különbség az állapotlaphoz képest, majd mérgelődök :)
Előző autómhoz képest (Vw Passat) ott meg sem fordult a fejemben a szakszervíz, ahoz képest itt meg röhögök a szakszervíz áraikon, és én eddig oda vittem (1x volt átnézetni :) ), illetve úgy beszéltem meg, hogy oda fogom vinni. Nekem Szekszárd vagy Kiskőrös van közelben, szekszárdit nem annyira ajánlották. Kiskőrösön profik hozzá.
2: Nem igazán kell másra figyelni, pont mintha akármilyen másik autót vennél.
3:
-Eu: garis ügyek, amcsira nincs gari Euban,
-Euban a felni 7küllős 16colos 195ös hátul is tárcsafék, amcsiban 6 küllős 15colos 185ös, hátul dobfék.
-Euban van EV (elect. vehicle) kapcsoló, amcsiban nincs.
-GPS térképek is mások kellenek Euba meg amcsiba (mindkettő beszerezhető itthon is "magánszemélytől").
-A rádió Euban minden tized frekvenciát megtalál, amcsiban asszem csak a páros (v páratlan?) tizedeset.
-Amcsi első fényszóró itthon nem használható, mert sík (vízszintes egyenes vonal) vetítési képe van, nem a 3/4 4-es, továbbá a helyzetjelző is máshogy műxik.
-És akkor még természetesen ottvannak a mértékegységek: Euban metrikus, amcsiban Fahrenheit, miles, gallon, miles/h, miles/gallon
De mindezek ellenére is szerintem egy amcsi is bőven bevállalható, csak vannak árvízkárosak is!
Megvolt tegnap a klímatisztítás is, pénteken habot nyomtam a polleszűrő felől a ventillátor "lapátjai" között minél lejjebb, meg a járatokba, tegnap pedig az utastérbe tevős spray bekattintás, belső keringetés, max fokozat, minimumon, és úgy volt járatva 10-15 percig a klíma. Ezért olyan üres az aksi az uccsó képen.
Érdekes, milyen hamar le tudja meríteni a klíma a nagy aksit. Kb 5 perc erős klímahasználat, és már le is merül. De mondjuk megy is a kompresszor, hűtőventi, belső vetni, plusz még az autó sincs leállítva. Ha már nem dolgozik annyira (meg esetleg a hűtőventi sem megy mellette), akkor jobban bírja.
"Beüzemeltem" a napellenzőt amit már pár hónapja megvettem a fő kijelzőre. Meg vagyok elégedve. Tök frankó lett, szinte sose süti a képet a nap (különböző időpontok, és állások):
Nem az autókkal mint típus van a probléma, hanem az autókkal, mint emberek által használ tárgyakkal: horpadás, karcolás, összevisszaillesztési hézagok, nem vigyázott rá, stb szóval kevés az olyan, amire azt mondja az ember, igen, ez egyben van, és frankó.
De természetesen azért, mert ha az embernek egy adott összegre van elképzelése, azért szeretne a lehető legfiatalabbat, és legjobban felszereltet, legkevesebb km-el ÉS még legyen jó állpotban is. Na ezt az együttállást nehéz megtalálni, mint minden autónál.
Többség külföldről behozott (francia, ritkább esetben belga), jóval több km-el, mint a bevallott. Ez nem probléma, ha az autó "egyben van", és összbenyomásban tetszik a leendő vevőnek! De a franaciákról pedig köztudott, hogy kis koccizás parkolás közben még belefér, ezért is van egy-két horzsolás az én lökösömön is pl, meg a tükröm szélén. De összességében meg nem volt baj a az autónak, ezért megvettem.
Éjjel valami suttyó hülyegyerek ráragasztotta jobb első ajtóm közepére egy kb 8x8as (helyi szórakozó-clubhely rendezvény) matricát. MOndanom sem kell az a fajta természetesen (az a sima papír alapú), amit ha leszed az ember, fele ottmarad fehéren. Alig bírtam leszedni, a fennmaradt fehéret meg ott áztatgattam vizes ronggyal, mire lejött. Rohadt jó poén lehetett...
Olvasgatom a topicot és irigykedek a problémáitokra. :) Lassan 4 hónapja hogy meg kellett válnom szeretett Priusomtól, azóta egy szakadt Astrával vagyok kénytelen járni. (Legalább a lakáshitel ki van fizetve) Az együtt töltött fél év elvakult Priuszossá tett, már kuporgatom a pénzt hogy mihamarabb teljes jogú tagja legyek a topicnak! :)
Az nemsemmi! Köszi mindkettőtöknek! Akkor így marad! Max beletolok a repedésbet valami ragasztót (pl ragasztópisztoly, és szikével levágom a kilógót). Igazi az lenne, ha szét tudnám kapni, csak gondolom úgy kezdődik, hogy tükörlap ki, aztán a többi. Tükörlaptól meg félek (bár volt Passatomban cserekor kivettem a régit törés nélkül)...
Na majd otthon vannak a szerelős pdf-ek, hátha valamelyik megmondja a szétszedés menetét.
Tegnap beálltam a helyi Tecsónál egy parkolóba tolatva. Mellém épp beállt egy másik autó orral. Csaj száll ki hátul, ajtó kivágódik, neki a jobb tükrömnek. Én meg végignéztem. Annyit mondott csak: Hoppá! Ja, mondom hoppá (csak más hangsúllyal)... Odamentem elölről megnézni, de már az előző tulaj érintőre vett valami, ezért horzsolt volt már előtte is a vége. Megnéztem, semmi új nem látszott rajta, mondom, jólvan, szevesz. Otthon jobban megnéztem, és akkor vettem észre, hogy a belső műanyag kipattant, fényezett rész szélét átugrotta, és megrepedt...
A fényezett részt visszapattintottam nagynehezen, késsel alányúlva, óvatosan vissza-átemelve visszapattant , még a festés és a műanyag sem sérült. A repedés viszont megmaradt...
Ki lehet cserélni az a műanyagot? Nemtom melyik a "fix" része, szóval melyik a váz: a fényezett, vagy az.
Mindenesetre tök jó, h pont két nappal az alkatrész rendelésem után.
Vagy folyassak bele pillanatragasztót, azt annyi? Erre még felesleges lecserélni, mert végülis stabil , csak esztétikailag zavaró.
Belgiumban van az auto ahol kb 10-15 fok van max, es a hazaut utna veszek ra nyarit mert itt dragabb/nem birom hazavinni a telit. Tehat a hazaut 1500 km-e lenne egyben amikor futna sokat es melegben, addig reggelente 5fokban jarok vele dolgozni, ugy nem veszes talan...