Keresés

Részletes keresés

Laci Creative Commons License 2000.08.15 0 0 24
És a kerékbilincs is hatástalan. Én a MOL helyében ingyen osztogatnék ilyen járgányokat :)
Laci Creative Commons License 2000.08.15 0 0 23
Szegediek figyelmébe pedig ezt ajánlatnám

Laci Creative Commons License 2000.08.15 0 0 22
Asszem megvan a megoldás:

pelzfuss Creative Commons License 2000.07.13 0 0 21
A fekvorendornot mar feltalaltak es eleg sok van belole a villamospalya ket oldalan a koruton.
Ausztriaban (es mar itthon is nehol) sok helyen egy kis szlalompalyat alakitanak ki es ugy birnak lassitasra. Egy ives sziget az ut kozepen, nehany viraggal, cserjevel es meg orul is neki az ember.
Olaszorszagban talalkoztam viszont `negativ` fekvorendorrel. Igen anyagtakarekos, de nagyon aljas. Viszont ha jol emlekszem volt elojelzo tabla.
Kinetic Creative Commons License 2000.07.13 0 0 20
Epoxi:

"...De egy masik javaslatom, hogy atlosan legyen elhelyezve a fekvörendör (hat igen ez több anyag több penz mert hosszabb), igy szinten nem veri szet annyira az autot..."

Na igen, de próbáltál már motorkerékpárral, vagy bicajjal átmenni egy ilyen bukkanón merőlegestől eltérő szögben? Lehet, hogy a kocsiknak jó, de kétkeréken életveszélyes. Kicsit nem figyelsz oda, és nem csak felüt a rugó, mint a kocsiknál, hanem ki is tépi a kezedből a kormányt. Minimum kulcscsonttörés. Ha egy kicsit nyálkás is az út, mert szitál az eső, egy ilyen ferde padkának mororral nekiütközve az egész gépet megpördíti. Mivel a hátsó kerék a hajtott, az eleje nem tud felkapaszkodni.

Kinetic

Előzmény: Epoxi (7)
Brúsz Creative Commons License 2000.07.13 0 0 19
Most akkor :( vagy :) ?

Innen is láthatod, hogy a példa elvi volt, pont azt akartam demonstrálni, hogy ez nem szokott megtörténni.

A gyakorlatban pedig rengeteget spórolsz a futóműveden :-)

Előzmény: Turai Suttyó (18)
Turai Suttyó Creative Commons License 2000.07.13 0 0 18
nincs is kocsim :(
Előzmény: Brúsz (8)
hehe tata Creative Commons License 2000.07.13 0 0 17
Kellemesen puha! (lágy, andalító, selymes ...) :-)))))))))))))))))))) (ja, és csöndes, utána már)
Előzmény: fasügér (14)
Brúsz Creative Commons License 2000.07.13 0 0 16
Bizony lenne elrettentő ereje, ha a rendőrök az ilyen helyeken rendszeresen büntetnének és a sajtó ennek hangot adna. Rossz stratégia arra alapozni, hogy az emberek úgyis figyelmen kívül hagyják a szabályokat, inkább előre, válogatás nélkül megbüntetjük őket.

Ha az emberekről eleve feltételezik a szabályszegést, hidd el, szabályszegőkké is válnak. Különösen, ha soha nincs retorzió.

Mellesleg a lakótelepek általában 'Lakó- pihenőövezet' táblákkal védettek, ott pedig 20 a megengedett sebesség, tehát 40 az már 100%-os túllépés. Pár héten keresztül röpülne néhányszáz jogosítvány, erről beszámolna a híradó, bemondanák az Eszmeralda után az ertéelklubon, aztán rend lenne egy darabig. Én még nem láttam traffipaxot ilyen helyen.

Előzmény: X polgártárs (15)
X polgártárs Creative Commons License 2000.07.13 0 0 15
Brúsz polgártárs,
első számú problémára nem gondoltam, igaz. De emiatt nem +szüntetni kell a fekvőt, hanem szabályozni, ne a rázás legyen a célja, hanem a seb. lassítása.

Azt + gondolom te is érzékelted, h sebességkorlátozó tábla csak akkor éri el hatását, ha kidőlve fexik az úttesten...
______

Átlós rendőr nem rossz 5let így elsőre, kár h nem értek az útépítéshez :)

Előzmény: Brúsz (4)
fasügér Creative Commons License 2000.07.13 0 0 14
fekvőkutya milyen lenne? :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: hehe tata (13)
hehe tata Creative Commons License 2000.07.13 0 0 13
Brúsz, maxi egyetértésem. Ilyen problémákról én is írtam az "akarsz életet menteni? (felhívás)" c. topicban, most nem akarom itt megismételni.

Sajnos, az igazság nem jelenti azt, hogy történni is fog valami. Azok, akik az autósok szarbatiprásában kéjelegnek (+ mindenkiében, aki autóval jár, beleértve a mentőautó "utasait" is), maguktól soha nem fognak máshogy hozzáállni, mint eddig. Kikényszeríteni pedig csak összefogással lehet. Ilyen időket élünk.

Brúsz Creative Commons License 2000.07.13 0 0 12
Azt vajon kiszámolta-e valaki, hogy mennyi járulékos környezetszennyezés keletkezik a tankcsapdánál lefékező majd gázt adó járművektől? Mielőtt százával elkezdték telepíteni a szögletes profilú fekvőrendőröket gondolkodott-e valaki azon, hogy az út melletti és az út alatti létesítményekben milyen kárt okoz a vibráció? Felfogta azt valaki, hogy az úttest az nem csak egy aszfaltcsík, hanem egy adott terhelésre méretezett szerkezet?

Akárhogy is nézem, Fekvőrendőr = garázdaság.

rolling Creative Commons License 2000.07.13 0 0 11
A fevőrendőrök valóban nagyon brutálisak. Talán fekvőrendőrnőket kellene alkalmazni.
Laci Creative Commons License 2000.07.13 0 0 10
Ma direkt megnéztem, hogy betonfekvőrendőrre hánnyal megyek rá, hogy azért felmásszon a kocsi, és ne is rázzon. A sebesség 10km/h-t sem érte el. A 30-as úton!

Másik, most, hogy mindenhol felbontották az utakat, láttam olyat, hogy egy ideiglenes sávot úgy vezetnek át a villamos sínen, hogy közben azokon a golyókon is át kell menni (csak a legvégén van egy autónyi szünet, de tényleg úgy néz ki elsőre, hogy azon kell átmenni).

És ki ezekért a felelős?

Brúsz Creative Commons License 2000.07.12 0 0 9
Ha mindenáron akadálypályát akarnak építeni ám tegyék, de akkor tegyék azt tisztességesen. A forgalomlassító eszközöknek semmilyen körülmények között nem szabad ártania a szabályosan közlekedőknek. Hosszan elnyújtott bukkanókat kell építeni, melyekben nincs törés, az út domborulata folyamatosan görbül. Hasonló látható a Bártfai utcában a XI. kerületben. Ha egy ilyenen hajtasz át szabályos sebességgel, erre az autó felmászik meg legurul róla, de nem döccen, hasban a varratok nem fájnak annyira. Ha viszont túl gyorsan hajtasz át rajta, az autó elszáll és megüti magát. Ez a megoldás csak a vétkeseket bünteti, de ehhez már útépítő iparos kell, ész kell, nem elég egy néhány vandál, aki feltöri a burkolatot és a szegélyköveket odabetonozza az út közepére.
Brúsz Creative Commons License 2000.07.12 0 0 8
Kedves Teve99, mától nem használhatsz kést. Minden, a lakásodban fellelhető kés élét le kell köszörülni majd a pengét visszakalapálni. A kenyeret törni fogod, a téliszalámit rúdból harapni. Naná, különben majd leszurkálod a gyerekeidet meg késsel mész bankot rabolni!

Kedves Teve99, mikor láttál szalagcímben olyat, hogy "Tuningladás suttyót bemérték a lakótelepen hetvennel! Elkobozták a járművét, egy éjszakát a rendőrségi fogdában töltött, majd a bíróság kétszázezer forintos büntetést szabott ki rá, miután bevonatta a jogosítványát"?

Mert szerintem ez lenne a megoldás és nam az, hogy ledaráltassam a Te késeidet amiért valahol egy barom késsel mészárolta le a családját. Nem az a megoldás, hogy megrongálnak utakat, autókat, megkínoznak öregeket, betegeket csak azért, hogy suttyókám ne harminccal hanem száztízzel menjen át a fekvőrendőrön, mer akkor kevésbé ráz...

Teve barárom, nem attól fognak mindenkit nem elütni a lakótelepeden a tuningladák este nyolckor, hogy barom tankcsapdákkal összetöreted az autómat. Te pedig nem attól fogod nem lemészárolni a családodat, hogy én megrongálom a késeidet.

Előzmény: Teve99 (5)
Epoxi Creative Commons License 2000.07.12 0 0 7
1. Ma magyarorszagon arrol szol a közlekedes szabalyozasa (föleg a seb.korlatozas), hogy rakjunk ki jo erös tablat (ha eleg lenne 50-re lekorlatozni akkor rakjunk ki 20-at), mert akkor SOKKAL jobban tullepi az illetö a seb.hatart es akkor BIZTOS majd lassabban fog menni. Tehat az ötvenet ugy akarjak betartatni, hogy ALA korlatoznak, meghozza nevetseges mertekben. Ahelyett, hogy tenyleg BETARTATNAK azt a kib@szott sebesseghatart. Ez mindenkinek jo lenne, mert te nem duhöngenel hogy egy 200 meter szeles uton 20-szal kell menned mindenfele jozan meggondolas nelkul, ök meg ha JOGOSAN megbuntetnek, penzhez jutnak. Nem, ez nem kell. Miert nem? Eszre kene ma venni, hogy NEM fogok 20-szal menni amiatt a kib@aszott 20-as tabla miatt, meg akkor sem ha ez a jogositvanyomba kerul! Mert nem esszeru es kesz! Vegre magat a rendszert kene jol muködtetni es BETARTATNI AZ ESSZERU (nem idiota) szabalyokat!

2. A foghijas fekvörendör azert nem jo, mert eleg sok autonak mas a tengelytavja. Mondjuk gauss fele normaleloszlast követ. Tehat lesz egy csomo auto, amelyik pont nem "eppenhogy" fer at rajta, hanem baromi jol es le sem kell lassitani. A masik meg hogy egy masik csomo azt hiszi hogy jol atfer, nem felti annyira a kocsijat es egyszeruen atdönget attol fuggetlenul, hogy felhasad-e a gumija vegy nem. En egy masik megoldast javasolnek, ennek a modositasat. Azt, hogy a jobb es bal oldalon ne erjen ki az uttest szeleig a fekvörendör, tehat a jobb oldali kerekek azok ne huppanjanak. Ez mar jelentös terhelscsökkenes. De egy masik javaslatom, hogy atlosan legyen elhelyezve a fekvörendör (hat igen ez több anyag több penz mert hosszabb), igy szinten nem veri szet annyira az autot. Na de hat ez persze nem eleg "esztetikus", ami a magyar közutepites es karbantartas egyik alapelve ugyebar.

Miert van az, hogy az illetekes poziciokat mindig több dilettans tölti be, mint hozzaertö? Ezt ugy altalaban kerdezem. Mindig az van, hogy az idiota pancserek eluldözik a normalis profikat, ha VELETLENUL odatevednek. Iszonyu a sötetseg.

I. Blasius Creative Commons License 2000.07.12 0 0 6

Én úgy tudom, hogy fekvőrendőrt csak az Önkormányzatok állíthatnak, amit a lakosság állít önhatalmúan, azt le lehet bontatni. Egyébként vannak olyan fekvőrendőrök, amiken kifejezetten nagy sebességgel kell áthajtani, akkor kevébé ráz. jó példa erre a Balaton parton Szárszónál a fekvőrendőrök hada. Amikor 70-el mentem át rajtuk, a kocsi rugózása szinte teljesen elnyelte a dolgot, viszont 30-al nagyot ütött. Igaz vannak olyanok, amiken tényleg nem ajánlatos gyorsan áthajtani.
Teve99 Creative Commons License 2000.07.12 0 0 5
Persze, hadd szagulodozzanak csak a lakotelepeken a tuning-ladak este nyolckor, ussenek el mindenkit nyugodtan, nem?
Előzmény: Brúsz (4)
Brúsz Creative Commons License 2000.07.12 0 0 4
A fekvőrendőrt garázdaságnak tartom és az önbíráskodással veszem egy kalap alá. Mondjuk azzal, mikor a kerítés árammal csapja agyon a baracktolvajt.

A fekvőrendőr egy problémát a szándékos, válogatás nélküli rongálás és károkozás útján próbál megoldani és arra neveli az embereket, hogy ők is hasonló módon védjék az érdekeiket.

Az első számú problémám a fekvőrendőrrel az, hogy a mozgássérülteknek, betegeknek, mentőben utazóknak, időseknek fájdalmat okoz. Itt az interneten életerős fiatalok nyomulnak, de gondoljatok csak a nagymamára, a tegnap operált nagynénire, mikor huszonötször döccen, mire hazaér az esztékából. Vagy gondoljatok a mentőkre. Utaztatok már mentőautóban?

A másik problémám az a fekvőrendőrrel, hogy nálunk az utak enélkül is eléggé meg vannak rongálva. Egy-két éves fekvőrendőrök már esnek szét, persze a javításukra nem futja. Megbontják az útburkolatot, az első fagy kikezdi, innen önerősítő a folyamat. Ráadásul a megdöccenő autók fel is bontják a burkolatot rendesen, nézzetek csak körül pár év múlva... Nem elég, hogy a meglévő útvagyon magától pusztul, még mesterségesen is rongáljuk.

A harmadik problémám a fekvőrendőrrel az, hogy hivatása szerint a fegyelmezetlen autósokat kellene kiszámíthatóbb, lassabb, bölcsebb vezetésre kényszerítenie, no ez az, amit nem tesz meg. Megszívatja az ártatlanokat, és még hajmeresztőbb viselkedésre készteti a renitenseket.

X polgártárs, lakott területen ötvennel szabad menni. Ahol csak harminccal szabad, ott tessék sebességkorlátozni, de ha a fekvőrendőr harmincas sebességnél megrongálja az utast és az autót, az szándékos testi sértés és rongálás, vagyis garázdaság az akadály megrendelője és az út fenntartója részéről.

Azt azért megnézném, hogy milyen építésügyi szabványok és milyen engedélyezési eljárás alapján készítik a fekvőrendőröket.

Előzmény: X polgártárs (3)
X polgártárs Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3
Laci polgártárs,
az, h 30-al lehet menni, nem azt jelenti, h 30-al is kell menni...
Nekem 1 nagy bajom van velük, ha nincsenek felfestve, az a gázos.
Előzmény: Laci (-)
Laci Creative Commons License 2000.07.12 0 0 2
Nem hiszem, hogy nagyon döngetnének át rajtuk. Az ötletet onnan merítettem, hogy valahol láttam, hogy a lakosság így oldotta meg a problémát (kiszedett egy-egy darabot a lustazsaruból), nos a hatás a következő volt:
Mivel ez egy kétirányú út, és épphogy elférnek egymás mellett az autók, és kb középen van a két luk, ezért az autósok képesek sorbanállni (velem együtt), csakhogy a lyukon mehessenek át. Az emberek nagy része szerintem jobban félti az autóját, minthogy egy ilyet megkockáztatna.
Előzmény: trebb (1)
trebb Creative Commons License 2000.07.12 0 0 1
Szerintem azért nem csinálnak réseket, mert a motorosok döngetnének ezerrel át a lyukon. Meg az autósok is, csak éppen ha elnézi valamelyik akkor kap egy finom kis tengelytörést, durrdefektet, nyolcast a felnibe. Veszélyesebb lenne a dolog,
mint most.

Valamennyire rendezni kellene a magasságát, szélességét ezeknek a szutyi "rendőröknek", ebben mondjuk igazad van.

Előzmény: Laci (-)
menilek Creative Commons License 2000.07.12 0 0 0
Uuuutálom a fekvőrendőrt!!!!!!!
Mindig ráhajtok, odacseszem az autóm alját.
2o-al pedig nem tudok menni.

Laci Creative Commons License 2000.07.12 0 0 topiknyitó
Nem tudom ti hogy vagytok a fekvőrendőrőkkel, de nekem a következő problémám van velük (még mielőtt valaki kilépne, hogy megint valaki csak fikázik, a problémák után a lehetséges megoldást is elő fogom terjeszteni).

Szóval egyrészt sok helyen lekopik róluk a festék, és nem látszanak.
"-De minek mész gyorsabban mint szabad haver, ha nem mennél, akkor nem zavarna!"-lehetne erre egy válasz, de én több olyan helyet is tudok, ahol 30-cal lehet menni, de ha 30-cal rámennék egy fekvőrendőrre, azt megsínylené a kocsim. És pont ez a másik bajom. Az rendben van, hogy oda, ahol 5-tel lehet menni kitesznek egy párat, de oda ahol 30-40 a megengedett? ha a kocsimmal ráhajtanék a megengedett sebességgel és szétesne a kocsi, akkor perelhetnék a pénzemért (persze, csak semmi eredménye nem lenne).

Másrészt egyes helyeken olyan brutális fekvőrendőrök vannak odaöntve betonból az útra, hogy azon a kocsi azt is megérzi, ha gyökketővel megyek át. Most már nem csak a magyar útviszonyok miatt kell terepjáró, hanem a fekvőrendőrők miatt is. (mert ugye hova is megy az útadó... :))

És akkor jöjjön a konstruktív ötlet: miért nem csinálnak olyan (NEM BETON!!!) fekvőrendőrt, ahol van egy-egy kis juk rajta a kerekeknek (azért a kocsik nagyrészének a tengelytávja elég közel van egymáshoz, és azért a kerékvastagságokban is csak ritkán van nagy külömbség), és akkor az ember eléggé lelassít, hogy eltalálja a kerékhelyet, viszont a kocsit egyáltalán nem bántja a dolog.

Nooooooooooooooooooooos?

Véleményeket, és egy humoros nullázást kérnék!

Üdv,
Laci

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!