Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

motyo59 Creative Commons License 2021.02.28 0 0 38

Szia! Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a 21 év alatt cseréltél -e olajat a váltóban?

Előzmény: SykMeli (35)
alf13 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 37

sziasztok

uy latom ,hogy reg nem volt semmi hozzaszolas ,de remelem meg vannak akik a cvt valto temaban erdekeltek

En egy Nissan Juke CVT valtos autot vettem 2014 es 1.6 benzines

folyamatos de valtozo ciripelo hang hallatszik menet kozben amit nem tudok minek tulajdonitani,gondoltam megkerdem ,hatha van ,vagy votl valakinek hasonlo tapasztalata es tudja ,hogy ez mi lehet

Koszi 

Jordan

Laslow Creative Commons License 2020.06.11 0 0 36

Sziasztok! 

Honnan lehet tudni, hogy egy automata váltós autóban milyen váltó van? Kifejezetten CVT váltós 5-10 év körüli kisebb kasztniméretű használt autót keresek, de nem tudom hogy adott autótípusban pontosan milyen rendszerű is az automata váltó. 

SykMeli Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35

Sziasztok.

Bocs, ha butaságot kérdezek, de találtam valami számomra ismeretlent

Nekem a CVT váltó, az a fokozatmentes automata, ami van és szuperül működik az én 21 eves CR-V-mbe.

Viszont, most nézegetem a Miniket, és azt látom, hogy CVT váltó, de szemmel láthatóan manuális váltó, kuplungpedál is van a kocsiban

???

Mert nem tudom elképzelni, hogy újra manuális váltót kezeljek, kb a jogsi megszerzése óta automatát vezettem csak ... biztos belejönnék, de ha nem muszáj...

Gelli1983 Creative Commons License 2019.12.02 0 1 34

Sziasztok!

 

Van egy CVT-s Hybrid Civicem, valahol az internet bugyraiban azt sugallták, hogy nem tehetek rá vonóhorgot, mert cvt váltós. Ennek van valós alapja? Ha igen, mire vezethető ez vissza?

 

Köszi a válaszokat.

DrRadócz Béla Creative Commons License 2019.02.12 0 0 33

Szasztok, egy kérdésem lenne.

Hitelen felindulásból hozzm került egy 2005-os Honda Jazz cvt, és mikor lassítok olyan erős motorféket prudukál a váltó hogy szinte fékeznem sem kell. EZ NoRMÁLIS???

nézek Creative Commons License 2017.05.24 0 0 32

az új 1.2-es négyhengeres szívómotoros szwift  ilyen váltóval(is) kerül hozzánk(mert Japánban gyártják a komplett autót)

güns Creative Commons License 2016.02.16 0 0 31

Sziasztok!

 

Két hónapja vettem a feleségemnek egy Nissan Micrát cvt váltóval és nagyon szereti.

A gázpedállal szabályozza a fordulatszámot, rángatásmentesen vált és az 1,2-es motor is nagyon pörög.Kicsit tartottam tőle, de nagyon rendben van a szerkezet.

lecso Creative Commons License 2009.01.21 0 0 30
A.GY. Creative Commons License 2000.11.24 0 0 29
Üdv minden CVT-s nek! Keresek egy ilyen autót, pontosabban egy DAF/Volvo 55/66 ost. Roncs, üzemképtelen is érdekel. Minden info jól jönne.
Köszi

folder Creative Commons License 2000.09.09 0 0 28
Van az asszonynak egy Micrája, ezres. 16 szelepes
dupla vezérműtengellyel. 65 lovas, és CVT váltó van benne. Megy mint a golyó, és nagyon imádja, hogy nem érzi benne a váltásokat, mint a hagyományos autómatáknál. Én is többször mentem vele, szerintem is nagyon jó.
Bevallom azt nem tudom, hogyan mőködik, de az elmúlt 50000 km alatt nem volt vele probléma.
Valóban hasonlóan megy, mint a gyerek robogója.
Zool Creative Commons License 2000.09.09 0 0 27
Rég jártam erre...

Pugfan! Kell egy fordulatszám-szabályzó, vagy egy ügyes jobb láb. Igazából a mai CVT-ken a gázpedállal lehet beállítani a fordulatot, és a váltó választ a terhelés függvényében (lejtőszögtől, légellenállástól, etc.) sebességet. Így viszont az állandó sebességhez dimbes-dombos úton játszani kell a gázzal. Ha kapcsoló, vagy tekerő lenne, akkor lejtőn felfelé nagyon lassan haladna a kocsi a nagy ellenállástól rövidülő áttétel miatt, míg lefelé nagyon begyorsulna. Így folyton tekergetni kellene, ha oda is akarsz érni valahova/nem akarsz gyorshajtani. Az előny inkább sík, egyenes úton jelentkezik, mivel mondjuk ott beállíthatod a gázpedállal a legkisebb fogyasztáshoz tartozó fordulatot, es mehetsz így az út végéig.
Lehetséges ugyan, hogy a motorfordulatot és az áttételt is te választod, de akkor a bejuttatott keverékmennyiségnek kell követnie a megkívánt teljesítményt úgy, hogy a fordulatszám állandó, ami tudomásom szerint marha nehezen szabályozható be jól, és így már a fogyasztás sem az igazi...

Ahogy én tudom...

Zool

tcaoe Creative Commons License 2000.08.27 0 0 26
Ha be akarod állítani, azt ma már meg lehet oldani, akár elektonikusan, pneumatikusan, de mechanikusan is. Beállitod a motor forulatszámát(gázpedál:),tempomat...), ezután engeded, vagy nem engeded, hogy változzon az áttétel, meg persze, hogy ha változik, milyen mértékben.(ésszerű határok között persze, ne akarjunk azért alapjáraton 200-ra gyorsítani, mégha azt 10-20perc alatt meg is lehetne csinálni:))
Egyébként láttam egyszer egy kísérleti példányt valamilyen oldalt evolvensfogazatú kábelláncal próbálták kiküszöbölni a szlipet, de még nem működött.
Off:
Egy kiállításon láttam egy Neonba szerelve, abban két Optima 850-es akku volt, de nem volt benne hifi, úgyhogy elég nagy lehet az áramfelvétel...
Ott főleg a károsanyag kibocsájtásra gyakorolt pozitív hatását emlegették egyébként.
Előzmény: Pugfan (24)
tcaoe Creative Commons License 2000.08.27 0 1 25
Hi!
Nem annyira, szinte minden 20 le-nél gyengébb autóban ez van, meg robogókban is erősen.
Az áttétel az a helytől függ. Ha van elég helyed akkor gyakorl. bármilyen tartományt át lehet fogni, mert használhatsz több szíjat.
A cvt nem kúszik. Ahhoz külön tengelykapcsoló kell, ezzel tudod kijátszani esetleg a kúszást.
Előzmény: Pugfan (24)
Pugfan Creative Commons License 2000.08.26 0 0 24
A topic nem halt meg (remélem), csak távol voltam 1 hónapig...

Nos, szerintem jó dolog a CVT, de még eléggé gyerekcipőben jár. Kérdés: mekkora áttételek közt garázdálkodhat eme váltó (tfh. lámpánál alapjáraton kússzon, ill. tetsz. végsebességet megengedjen) ?

Szerintetek hogyan lehetne azt megoldani, hogy ha akarom, beállíthassam a fordulatszámot (amin tartsa a motort) ? tekerőgomb v. előre beállított programok (üzemanyagtakarékos / város / autópálya / terep / sport).

Én nagy lehetőségeket látok ebben is: elektronika vezérli, így ez is módosítható.

OFF: ki hallott már a Torbodyne cég Dynachargeréről ? Mennyi áramot eszik ?

Előzmény: Zool (23)
Zool Creative Commons License 2000.08.25 0 0 23
Csak nem oltem meg a topicot?
Előzmény: Zool (22)
Zool Creative Commons License 2000.08.22 0 0 22
Szeva!

Egy kis kiegeszites: Tudomasom szerint az elso elhiresult, autoban hasznalt CVT a DAF kisautok Variomatic nevu szijas hajtasa. A fokozatmentes hajtasok szamtalan fajtajat viszont mar korabban kitalaltak okos mernok-bacsik, tessek csak megnezni barmelyik egyetemi Gepelemek jegyzetet. Ezekkel leginkabb az a baj, hogy

A., gorgos cuccnal nagyon kis erintkezo felulet van a ket gordulo elem kozott (pont vagy vonalszeru), viszont a csuszasmentes uzemhez jol ossze kell nyomni oket, igy az elettartamuk - foleg nagy teljesitmenyeknel - korlatozott a hatalmas feluleti nyomas miatt.
B., Szijjas variacioknal ugyanez a helyzet a szijjfeszito erore igaz, a teljesitmenytol fuggoen jol meg kell huzni a szijjat, hogy ne csusszon, viszont az igy gyotort szij szeret szakadni, ezert is keszul az autokon femszelvenyekbol, es ezert nem nagyon teszik 75 loeronel izmosabb kocsikba
C., mindegyik variacio csuszik egy kicsit, igy nagyobb a veszteseguk, mint a fogaskerekes valtonak.

Egyebkent elvileg valoban sokkal jobb megoldas, mint a fokozatos valtozat, mert a motort igy konnyebb optimalis fordulaton jaratni, csakhogy a legobb esetben lassabban reagal, mintha kezzel valtanank, igy neha lomhanak tunhet. Egy viszont tuti biztos: a klasszikus automatanal sokkal jobb, mivel ott a teljesitmeny egy resze csak a benne levo olajat melegiti/kavargatja, ahelyett, hogy a kocsit hajtana.

Hat ennyi. Bocs, ha kisse tul okosra sikeredett.

Zool voltam

Előzmény: tcaoe (21)
tcaoe Creative Commons License 2000.08.15 0 0 21
de ige, bocs. érdekes lenne valóban, ha állandóan változna....
Előzmény: Riff-Raff (19)
MaCS Creative Commons License 2000.08.15 0 0 20
Halihó!

Talán Contunuously Variably Transmission (vagy valami hasonló)?

OK, igazatok van, MEa culpa. :o)
Menbtségemre szolgáljon, hogy nekem a CVT-ról mindig a szíj ugrik be.

Üdv: MaCS

Előzmény: tcaoe (18)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.08.15 0 0 19
"a cvt állandóan változó áttételű erőátvitel"
Inkább folytonosan, nem?
Előzmény: tcaoe (18)
tcaoe Creative Commons License 2000.08.15 0 0 18
Sziasztok!
MaCS: a cvt állandóan változó áttételű erőátvitel.
Ily értelemben a nissané is az. Ezekkel nagyon régóta kísérleteznek. A szovjet kombájnok is tele voltak cvt-vel. A szűk keresztmetszet mindig is a szíj volt. Ezért bíztató a görgős megoldás. A másik probléma a vezérlés. Ha pusztán mechanikus(több szíjas, vagy görgős-rugós), akkor az alkatrészek kopása csúnyán befojásolja a motor-erőátvitel összhangját. A többi megoldás meg gyakran iszonyat drága. Viszont alacsony(kb 25 KW) telsesítményig nagyon jól használható a szíjas változat, mechanikus vezérléssel pl. városi, ill elektromos járműveknél. Az meg, hogy egy ilyen min. egy nagyságrenddel olcsóbb egy hagyományos váltónál, szinte említésre sem méltó....
Előzmény: MaCS (17)
MaCS Creative Commons License 2000.08.14 0 0 17
Halihó!

A különbség: A Nissan váltójában semmilyen szíj nincs, mivel görgők viszik át a hajtást.
Számomra sokkal szimpatikusabb, mint a CVT.
A vezető szempontjából a végeredmény persze ugyan az, de ha ez a technika kiforr, szerintem sokkal megbíz6óbb és gazdaságosabb lesz, mint a szíjas megoldás, ugyanis sokkal kisebbek a súrlódási veszteségei.

Üdv: MaCS

Előzmény: cr2 (16)
cr2 Creative Commons License 2000.08.12 0 0 16
MaCS!

Tényleg, a Fiestákban CTX-nek hívják a fokozatmentes automata váltót. (Birka vagyok).
Műküdése: az erőátvitel fokozatosan történik egy, az acélnál 100x szilárdabb 'acél'szalaggal. Kapcsolat jön létre a hajtómű-bemenettengelye és a hajtás között és párhuzamosan elrendezve fut, kúpos tárcsákon. Ezeket a szíjtárcsákat a menethelyzetnek és a teljesítmény-követelményeknek megfelelően hidraulikusan nyomják össze vagy feszítik szét. Ennek megfelelően mozog lefelé vagy felfelé a tárcsán a vonótagszaéag. Az áttételi viszony fokozatmentesen változik.
Mi is a különbség?

Előzmény: MaCS (5)
Brabus Creative Commons License 2000.08.12 0 0 15
A fokozatmentes váltótól az ember csak elonyöket várna:
-a váltás (ha 1általán annak lehet nevezni), szóval a sebesség változásakor a motor fordulatszámának a legoptimálisabb szinten tartása
1:növelné a kényelmet
2:csökkentené a fogyasztást
3:javítaná a menettulajdonságokat
...
A Nissannak ez nem sikerült...
Az Audinak viszont igen :-)

Most jöhetne végre a motorok fejlesztése is...
Ugyanis több mint 100 azaz száz éve ugyan az az alaptechnikája a motornak(benzin+dugattyú+robbanás)
Ideje lenne ebbol is valami újat kifejleszteni!!!

MaCS Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14
Halihó!

Ezzel egyet kell értenem. Kézi váltó rulez!

Üdv: MaCS

Előzmény: turbo2 (9)
Gorcsev Creative Commons License 2000.08.04 0 0 13
Kicsit pontosabban kérhetném?
Előzmény: turbo2 (12)
turbo2 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 12
www.automagazin.hu
Előzmény: Gorcsev (10)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.08.04 0 0 11
"Ilyen elven működő váltót autóba még nem szereltek be, ez nem CVT!"

Ilyen elven működő váltót szereltek már kísérleti kocsiba, elég régen.

Előzmény: MaCS (5)
Gorcsev Creative Commons License 2000.08.03 0 0 10
Úgy mondod, mintha én mást állítottam volna :)))
És miért bőgött le?
Előzmény: turbo2 (9)
turbo2 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 9
Hát ez a Nissan féle cvt elég jól lebőgött az autómagazin tesztjében.

Mindig a kéziváltó lesz a legjobb mert ott Te már előre tudod mit fogsz csinálni és nem az automata megy az akaratod után, hanem a kezed megy elé. Ezzel együtt a hétköznapokon az automata (a jó) nagyon cool.

Előzmény: Gorcsev (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!