Van egy jó hírem ,nekem pár éves alkudozás után sikerült kimentenem két autót Gazdagrétről.Azok is üzemképes állapotban kerültek hozzá,hozzám pedig így .
Ugye mily szorgos nép ez!! Hozzám hetente becsengetnek, hogy megvennék a gépeimet összevágásra. Fölháborító!! Alig lehet elhajtani őket. Lassan túlszaporodnak rajtunk. Tisztelet a kivételnek, de ilyet alig ismerek.
az ilyen hülyéken nem lehet segíteni, bunkó marad haláláig. Mert ugye ez igazi bunkóság, ha nm tévedek. Valószínüleg jómaga is ugyanígy végzi, legalábbis remélem.
basszus, a rendszáma azon az ázott kartonpapíron volt a hátán felírva, tudtam, hogy l kéne fényképezni, de egy motorvázzal a hátamon térdig érő sárban erre nem vállalkoztam. Megyek arra a jövő hét elején, akkor megnézem.
Ezekre a Csepelekre még kezdő filmes koromból a fóti Mafilm udvarán állva emlékszem -volt ott még teljesen egyben lévő Faros is, csak volt egy igazgatóváltás úgy 96-97 körül, és az új diri kidobatta a telepről az összes "ócskavasat", pedig az ott tárolt "kellékautók" közt volt még B-350 -es Csepel "Fakarusz" is.
mondom, nem értek hozzá, csak úgy fotózok orrba szájba, de most már legalább tudom, mit is ez. Annak viszont nagyon örülök, hogy jó kezekbe került ez a példány, tényleg nagyon frankón néz ki, már többször is jártam a hasában.
A magyarázat talán annyi, hogy az első két közvetítőkocsi (a PYE-Morris -ok) használtan jöttek Angliából.
Szakmai nevük PYE-1 és PYE-2 volt.
Utánuk, ha jól emlékszem újonnan, jött további pár Wauxhall, az ún. EMI széria (szintén a technika elnevezése, amit hordozott).
A képen látható Bedford (Wauxhall, mert ugye egy sorhatos benzines Wauxhall motor volt benne) talán az EMI-2 vagy EMI-3 volt valamikor.
Az EMI-1 (Szintén Wauxhall, de egy mérettel nagyobb) kikerült (volna) Vietnamba, adományként, de a hajó, amin szállították, elsüllyedt.
A 2 -es és 3 -as volt ilyen, mint a fotón látható. (Talán még a rendszámaikra is emlékszem, az EMI 1 volt biztosan az FD-47-60, a 2 és 3 közül az egyik az FD-47-62, a másik tán '61?
A 4 -es számú egység 2 kocsiból állt (FJ-42-00 és 42-01), ez olyan szedett-vedett berendezés volt, két darab svájci Berna kocsiba (jobbkormányosak) beépítve, és már akkor érkeztek, mikor javában ment színes élőadás is.
Volt még két darab, együtt egy egységet képző német "szökevény", a "Fernseh" -ként aposztrofált berendezés, Mercedes alvázon. (FG-53-61 és 62)
Az 5-ös (FK-07-90) úgy nézett ki, mint az 1 -es, de jobbkormányos verzió volt.
Természetesen ezen angol kocsikban mérföldben számlálódott a sebesség és a megtett út a műszeren. :o)
A színes technika bevezetése hozta be a francia Berliet kocsikat -hiszen a technika -akkor még SECAM rendszerű- Thomson berendezés volt.
1980 -tól viszont Mercedesbe "építkezett" a Televízió, Sony technikával. (kivéve a "10" -es számú közvetítőkocsit, amiben eredetileg Thomson berendezés volt, Rába F26 alvázon).
Hopp, egy jó nagyot sikerült offolni, de a kérdésre lényegileg válaszoltam. :o)
Mindenesetre kár ezért, szét fogják hordani a cigányok előbb-utóbb, mint például a gazdagrét fölött lerakott Csepeleket. Azokból semmi nem maradt basszus, pedig eleinte még eléggé egyben voltak. Most már építkezés van a helyén, nem tudom hova kerültek, de azt kételm, hogy a tulaj hazavitte volna őket, mert az utcáról nézve nem tűnt nagynak a ház mögötti telke, ráadásul már ott is volt ez+az. De tuti képen van innen valaki a kédésben, hogy hová vitték őket. Mindent ami mozdítható volt elvittek róluk.
És egy évvel később (látható, hogy a fehér Csepel felépítményének már csak a váza maradt):
gyakran járok méhtelepre és találkoztam valószínüleg innen származó cuccokkal ott. :(((((( Pedig a Garant állítólag még saját lábon került ide.
valahogy sosem vetem a fáradtságot, hogy alaposan megnézzem, pedig volt, hogy napjában többszö9r is elmentem mellette. MAjd ha még ott van, amit kétlek, akkor jól lefotózom. De mintha az nagyobb lett volna, és inkább olyan Aviás eleje volt.