Egt kerdes merult fel ezzel a temaval kapcsolatban.
Hallja -e a megszamlalhatatlan nagy sokasag - akik egy kulon csoport a 144000 - tol - a vegidokben a harmadik angyal uzenetet vagy figyelmezteteset ? Szerintem igen , mert ok azok akik megmossak a ruhajukat a Barany vereben. Az o poziciojuk, vagy ugymond kategoriajuk az ettol fuggetlenul tovabbra sem egy a 144000 - el
Jel.7:14. És mondék néki: Uram, te tudod. És monda nékem: Ezek azok, a kik jöttek a nagy nyomorúságból, és megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.
mas:
A 144000 - et nem lehet csak ennek a tortenelmi korszaknak a vegere tenni. Ok a 2000 ev alatt lettek kihivva es nem csak az utolso harom es fel, vagy het evben
Ha ez igy van akkor kerdezhetjuk azt is hogy a harmadik angyal uzenetet hallottak - e azok a korabbi idoszakokban ? Mert ha ok csak ugy lehetnek a reszesei ennek a csoportnak ha ha erre az uzenetre reagalnak akkor itt egy problema van.
Elég érdekes és tanulságos, amiket leírsz. A lelki Izraellel egyet értek. Egy valamivel viszont nem: Amikor Jézustól megkérdezik a tanítványai, hogy mikor jön vissza, azt válaszolja, hogy: " Nem a ti dolgotok tudni időt és helyet" (lehet, hogy nem pontos az idézet).
Számomra ebből világos, hogy nem kell kiszámolgatni az Ítélet napját. Vannak előjelek, melyeket azok akiknek van szemük a látásra, látnak.
Az, hogy Isten hány évet adott az üdvösség kidolgozására, szerintem nem ránk tartozik. Ezt a számolgatást lehet alátámasztani egyébb összefüggésekkel, de lehet támadni is más féle következtetésekkel. Az Ítélet az egyik legizgalmasabb téma, ezért nem csoda, hogy felkeltette -az amúgy is lobbanékony- emberi kiváncsiságot. Mindenki a maga elméletét védi. Ez így helyes. Viszont az is igaz, hogy az emberi számítgatások csak sötétben tapogatózások. A lámpás a hit. Aki hisz az nem számolgatja, hogy mikor jön el az idő, hanem úgy él, hogy bármikor készen legyen rá.
Amit írsz a kétféle csoportról ( "Ők a nagy sokaság, viszont ők is ugyan abban a szellemi örök életben részesülnek mint a 144.000 csak más szinten, alacsonyabb uralkodói poziciókban."), az érdekesen összecseng a buddhizmus két "útjával". Az egyik a hinajana -kis jármű, a másik a mahajana -nagy jármű. Köztük van a vadzsrajana -gyémánt jármű, mely az előbbi kettőt köti össze.
A két út egy helyre vezet, viszont eltérő formanívón.
Olyan témát vitattok, amit jómagam nagyon sokáig nem értettem, homály fedte előttem.
Engedjetek meg nekem ehhez egy hozzászólást, mivel számomra mindig is érdekfeszítő volt, s mivel szerettem volna tisztán látni, tanulmányoztam, kutattam utána nem keveset.
Itt már réges-régóta a lelki Izraelről kell tudnunk (és ezek között természetesen testi leszármazottak is minden további nélkül lehetnek, akik a Krisztus hitével bírnak és életükbe befogadták a Megváltót).
Világos előttünk az "Izrael" név jelentése: Jákób sem az ábrahámi leszármazás alapján kapta e nevet, hanem mert "küzdöttél Istennel és emberekkel és győztél". Isten harcosa, Isten győzője (...) a jelentése. Tehát: abszolúte szimbolikus, lelki értelmű.
A 12 törzs a földön élő emberek jellemtulajdonságainak a 12 féle alap-ábrázolását hordozták. Amilyen szörnyű tud lenni Istentől elrugaszkodott mivoltában az ember, épp olyan szép lehet Istennel, a másik oldalon, lásd a 12 alapkő drágaköveinek jellemző tulajdonságát Isten városában. És az mind beépíthető oda. Ebből a 12 alapjellemből ágazik-bogazik aztán még a szélsőségek felé, de alapvetően Jákób 12 fiában megtalálható épp úgy az egész elbukott emberi faj jellemábrája, mint ahogy a megtérteké is.
Ennek alapján lehetne talán firtatni a 12-es számot.
Én nem hiszem, és tőlem távol áll az olyan elvont és túlgondolt, túlmagyarázott számszimbólum-magyarázat, amiket itt ez ügyben olvastam, kivetítve a 144000-ig, valamint azok szerepét tekintve az eddig olvasott eszmefuttatást. Úgy vélem, ez már itt erősen keveredik a közönséges számmisztikával, és ezzel a kifejezéssel senkit nem akarok megsérteni. Hisz a labda fel van dobva, számokkal és értelmezésekkel kell megküzdeni. De nem vagyunk ebben sem sem magunkra hagyva, sem pedig a pogány számmisztikusok kaptafáihoz kényszerítve.
Nem mernék olyan kijelentést tenni, hogy kristály tisztán letisztult, tökéletesre csiszolt a kép, ameddig eljutottam, de a rendelkezésemre álló irodalom (Szentírás, Bibliai kommentár és Jelenések magyarázata) alapján a következőket értettem meg:
Az üdvözülendő megszámlálhatatlan nagy sokaság azokból tevődik össze, akik Ádámtól az Ószövetségi és az Újszövetségi korszakokon át a vég idejéig Istenhez és az Ő törvényéhez való hűségük alapján Krisztus által az örökélet kegyelmében fognak részesülni, örök életet fognak nyerni. Ezek az a nagy tábor, akik nem ismerték a harmadik angyal üzenetét, nem küzdöttek ezen üzenet felismerése alapján a fenevad, annak képe és bélyege ellen, aki az Isten törvénye, az igazság, az evangélium ellen sorakoztatja fel hatalmát, hazugságát, és csodatévő erejét. Ezért nem képezhetik - a 144000 részét.
A 144000 az, aki az utolsó időre teljes mélységében kibontakozó isteni igazságokat felismerik, megértik és ahhoz szabják életüket és reménységüket.
Erre az időre egyik oldalon kiteljesedik és felragyog Isten minden igéje, másik oldalon kiteljesedik és tombol a hazugság, csalás, ámítás, lelkek altatása és azok üldözése, akik minden ezek ellenében hűségesen kitartanak az igei elvek mellett. Ez a Great Controversy. Itt van a szentek békességes tűrése és hite.
Különbségek a kétféle üdvözülendő sereg között, mely különbségek bizonyítják, hogy a két sereg nem egy és ugyanaz:
1. A 144000 kezében Istennek hárfáit látta János apostol. Jel. 15:2, 14:2.
2. A nagy sokaság kezeiben pálmaágak voltak. Jel. 7:9. 1.
1. A 144000-t János apostol a Sion hegyén látta, "elkülönítve szent szolgálatra." Jel. 14:1., 7:13-15.
2. A nagy sokaság letelepszik az Isten ítélete és ígérete által megtisztított és újjáteremtett földön. Ésai. 65:17-25. 1.
1. A 144000 abban a korszakban élt és él, amikor hallotta és hallhatja a harmadik angyal üzenetét és a szombatreform munkáját, a törvényen ejtett törés helyreállítására küldött felhívást, Krisztusnak a Szentek-szentjében megkezdett, értünk, emberekért folytató közbenjáró, főpapi szolgálatát.
2. A nagy sokaság részben nem érte meg ezt a korszakot, illetőleg akik megérték (napjainkban is), azokhoz nem jutott el, v. nem jutott _m é g_ el, és így nem ismerték(hették) meg a harmadik angyal üzenetét.
1. "Az emberek közül vétetnek meg", azaz, a 144000 jelenleg már nem élő, hanem elhunyt tagjai Isten szavára (Jel. 16:17-18.) az ún. r é sz l e g e s feltámadás alkalmával (Dán. 12:2.) feltámadnak, és egyesülni fognak majd az élő testvéreikkel.
2. A nagy sokaság Krisztus eljövetelekor, Krisztus szavára fog feltámadni (1.Thess. 4:16., 1.Kor. 15:50.51.) Ez lesz az igazak á l t a l á n o s feltámadása, halhatatlanságba öltöztetve. Ez az "első feltámadás".
Ugyanekkor fog a 144000 hirtelen, egy szempillantásban elváltozni (1.Kor. 15:52.), és Krisztussal együtt az égbe ragadtatni.
A 144000 kiválasztott nem valami "önjelölt elitcsapat", hanem maga a lelki Izrael (s akik között természetesen van testileg leszármazott izraelita is, amennyiben Krisztus hitét vallja). Nem magukat választják ki, s nem is Istennek valamiféle különleges főúri allürje, vagy ilyen, v. olyan speciális ismeretlen és kiismerhetetlen "kedve", hanem kiválasztja őket az Isten igazságához való hűséges ragaszkodásuk, de amint fentebb írva van, ők az üdvözülendőknek az a fajta tábora, akik "megküzdöttek" a fenevaddal, és annak bélyegét nem vették/nem veszik fel sem kezükre, sem homlokukra, hanem az ő homlokukon az ő Istenük neve van írva.
Én ezt így értettem meg, és ez alapján az a meglátás uralkodik felettem, hogy ebben a sok-sok meglepetéssel szolgáló időben senki nem kerülheti ki ezt az elkövetkező súlyos de nemes harcot Krisztusért és az Ő igazságáért, akik az Ő zászlója alatt sorakoznak. Én vágyom közöttük lenni, mivel megéltem, és megértettem az utolsó időre szóló hármas angyali üzenetet.
Üdvözöl: Hermelin
P.S.:
Kedves Szombatos, én valamikor (talán áprilisban?) küldtem neked egy e-mailt. Számomra fontos lett volna, hogy válaszolj. Nem feltételezem, hogy szóba sem álltál a levelemmel, inkább azt sejtem, nem kaptad meg.
Kérlek, ha lehet veled levelet váltani, írd meg nekem ebben a topicban, vagy küldd el a tutti e-mail címedet az enyémre. Él.
Szia
Reagálni szeretnék egy megjegyzésere a 144.000-rel kapcsolatban. Mint írod: A 12 nem csak Izrael törzseinek a száma, hanem a hónapoké, melyek együtt egy évet alkotnak. Az egy év pedig egy egész kör. Vagyis teljes kör, azaz egység.
Azzal nem értek egyet, hogy ez a szám nem csak Iaraelitákra vonatkozik, mert igen, és magából az idézetből és a törzsi leosztásból bizonyítható és látható, hogy itt Izraelitákról van szó. Az más kérdés, hogy Izrael 12 törzse nem a zsidókból áll, hiszen ők csak egy törzs, a Júda törzse a 12-ből. Viszont amit írsz az egy évről és annak ciklusáról, valóban jó megközelítés, hisz abban rejlik a 144.000 szimbolízációja. De mi is történik egy év leforgása alatt az Izraelnek megadott vallásrendszerben, azok áldozatadásaiban, amelyek szimbolizációi a mai Lelki Izrael, az Egyház, munkájának? Lássuk:
Minden évben volt egy adott számú különleges áldozatadás, amelyek az aratásokkal voltak kapcsolatban. A szimbolizacio világos, hiszen az aratas a jelkepe annak is, ahogyan az Isten az emberiseget folyamatosan a megváltáshoz vezeti, kezdve a választottakkal, majd a második feltámadásban ez az egész világra ki fog terjedni.
Tehát: az Úrnak 7 nagy Ünnepe van egy évben, 3 Ünnepi periodusban. Ezeken az Ünnepeken külön állatáldozatokat kellett adni. Ugyanilyen állatáldozatok a Szombatokon és az Újholdakkor is adva voltak. Ezeknek a különleges áldozatoknnak az évi összámában van a kulcs, ez a szám 72. (Ezek nem bűnaldozatok, jelentősegük az elhívottak önfeláldozására és munkájára mutat az Új Szövben).
Az Üdvösség Tervének kidolgozására Isten 6000 évet adott. Ezt, az Ő időszámításával három x 40 Jubileumi részre osztotta, (Amit példáz Mózes életének három x 40 éves szakasza is). 1 Jubileum az 50 év, így 40 Jubileum az 2000 év. Isten minden kétezer évben tett egy nagy lépést az Üdvösség, vagyis a Megváltás Tervében. Ma a harmadik, vegső 40 Jubileumban tartunk, annak vegső mozzanatában. Ez az utolso 40 Jubileum vagy 2000 év az Egyház korszaka.
Ha a 144.000-t elosztjuk kétezerrel (ennyi év van a 40 Jub-ban), akkor a 72-es számot kapjuk!
Miért jelentős ez? Mert pontosan ennyire jönnek ki a különleges áldozatok számai minden adott évben az Úr Ünnepei, Szombatok es Újholdak alkalmával az Ó Szövben, amelyek az elhívottak egy különleges csoportjának a munkájára utalnak vagy mutatnak rá szimbolikusan!
Ezek, a kétezer év alatt folyamatosan, Jubileumonként 3600 különleges elhívottat jelentenek. Ma már a Krisztustól számitott 40.ik Jubileum idejének végén nagyon kevés egyén van, akik ebbe a csoportba lesznek még elhívva, nagyrészük már elpecsételődött az utolsó ketezer évben és mártir halált halt. (Az ebben a csoportba tartozóknak, valószínűleg mártírhalállal kell szenvedniük hitükért, ami része ennek az elhivásnak).
A Jel. 7:9-ben szereplő nagy sokaság, az átlag keresztény, (akik a JT HIBÁS tanítása szerint csak testi örök életet kapnak ) Ez a csoport az Ó Szöv-ben a nappali égő-áldozatokkal volt szimbolizálva. Ezek a nappali áldozatok szintén az Új Szöv. alatt működő önfeláldozás és munka egy más, könnyebb kategóriáját jelképezik. Ők a nagy sokaság, viszont ők is ugyan abban a szellemi örök életben részesülnek mint a 144.000 csak más szinten, alacsonyabb uralkodói poziciókban.(De nekik is venni kell az Urvacsorat és az által Krisztus testeben (az Egyházban) részesülniük).
Tehát az Ó Szöv. fizikai, és ideiglenes áldozati tipológiájában megmutatkozik a Lelki Izrael önfeláldozó munkája az üdvösség felé, két külön, mégis egymáshoz tartozó kategóriában.
Salamon. Bölcs. 1: 5-6 És kevés ideig tartó fenyítés után, nagy jutalomban részesülnek: Mert Isten Megpróbálta őket. Mint az aranyat a tűzben, megpróbálta őket és mint égő-áldozatokat elfogadta őket.
Szia Belll!
Nem vettem volna annak, mert a "reformátusságban" vannak olyan dolgok, amelyek szúrják a szememet.
Egyébként meg a részvétkezést inkább a "református voltam" -ra értettem.
Szia Tikva B-Sh.!
Idézeted: János Jelenések,7.rész, 4-8. vers, Károli fordítás. A Jehova tanui szerint ennyi ember üdvözülhet, ha jól tudom. Ezért írtam ezt a számot.
Úgy veszem észre, hogy te elég furcsán magyarázod a Bibliát. Először olvasd tovább a következő verseket, egésszen a 8. részig. " Azután látám, és ímé egy nagy sokaság, amelyet senki meg nem számlálhatott, minden nemzetből és ágazatból, és népből és nyelből, és a királyiszék előtt és a Bárány előtt állnak vala, fehér ruhába öltözve, és az ő kezeikben pálmaágak..." (Ján.Jel.:7:9.) Ha Isten csak az Ő "népéből" választja ki ezeket, akkor kik vannak az előbb említett idézetben megemlítve? (Hiszen le van írva, hogy "minden nemzetből".) Meg Jézus miért mondta a tanítványainak, hogy: "...Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek, és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig." (Máté 28.rész,19-20.vers.),ha csak az Izrael népéből üdvözülnének az emberek?
Egyébként a 144000 valószínüleg szimbólikus jelentésű, hiszen a prófétikus, jövendölésekről szoló részek írói általában alkalmazták ezeket az ezközöket. " 12x12x1000 (144000) valamilyen elképzelhetetlenül nagy teljesség, mert már maga a 12 is a teljesség száma!" (Dr. Herczeg Pál: Érted is, amit olvasol?). A 12 nem csak Izrael törzseinek a száma, hanem a hónapoké, melyek együtt egy évet alkotnak. Az egy év pedig egy egész kör. Vagyis teljes kör, azaz egység.
Amit irsz: "Nem, mert én nem férek bele az ő 144000 -es keretükbe." Hat tudod akik erre a helyre palyaznak akar melyik felekezetböl, azok nagyon felneztek a dolgot, hiszen ISTEN nagyon is pontossan megadta e 144 000 embernek a szarmazasat.
És hallám a megpecsételtek számát: Száznegyvennégyezer, az Izráel fiainak minden nemzetségéböl elpecsételve. A Júda nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt vala; a Ruben nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; a Gád nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt;
Az Áser nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; a Nafthali nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; a Manassé nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt;
A Simeon nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; a Lévi nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; az Izsakhár nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt;
A Zebulon nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; a József nemzetségéböl tizenkétezer elpecsételt; a Benjámin nemzetségéböl tizenkétezer lpecsételt.
Tehat itt se Romai Katolikusokat, se Baptistakat, se Adventistakatt, Se a Jehovasok, de meg a Karizmatikusokat de meg a Hitgyüliseket sem mas kereszteny felekezetet lattam felsorolva!
Inkabb ugy van az mint ahogy ISTEN ezr mondta! Az Ö Nepeböl valasztja ki ezeket! Hiszen ha jol meggondolja az ember, nem is a Vatikanba vagy valami Evangelizalo Stadionba fog ISTEN lakni, haben Jerushalembe, hiszen IMMANUEL oda fpg visszaterni az Ö Nepehez, az Ö Testvereihez! Igy tehat a kipecezese az eggyil helyecskere a 144 000-böl nahyon hiabavalo törekves!
Nekem is teccik az idézet. De egyixemem rí a másik meg nevet.
Merhogyugyanis.
Úgy vélem, hogy frappáns és igazat mond, de BÁNT.
Ha egy érintett elolvassa, sértve érezheti magát.
Szerintem a sértő kritika hiába állít igazságot.
Az égbe száll, de azonnal vissza is hull a földre.
Indulattal, indulatot keltve is lehet tanítani és vitázni, csak vajon elérhető-e vele a kívánt cél ?
Ahhoz hogy tanítsunk, szerintem szükség van a tanítvány tiszteletére, MEGÉRTÉSÉRE és arra, hogy teljesmértékben toleráljuk őt.
Azt gondolom, hogy valahogy úgy volna üdvös kritizálni, hogy közben senki ajkáról se fagyjon le a mosoly...
Kedves Goodmen!
Ez már sokkal jobban hangzik!
Úgy gondolom te is ítélketésnek vetted volna ha részvétkezem nálad a református voltod miatt, mert azzal azt fejeztem volna ki, sajnálom, hogy ilyen rossz sorod van.
üdv
belll
Ezekkel egyet értek.
Szerintem a tékozló fiú elindulása otthonról is a fejlődését szogálta. Amikor valaki lefelé fordul az "Óriás kerékkel", akkor is tulajdonképpen a cél felé tart, bár nem relatív értelemben.
Ahogy J. mondta: "mindennek rendelt ideje és helye van". Minden céllal van. Minden pre destinálva van.
A fejlődés alatt "a tékozló fiú" hazatérésének folyamatát, az egység magasabb szinten való helyreállását értem. Szerintem ez zajlik, és minden ezt szolgálja, mozgatja, segíti elő, még ha ez olykor nem is szembetűnő.
A fejlődés alatt gondolom, a dolgok megtapasztalásából származó fejlődést érted. Azaz az "éretté válás" folyamatát. És főleg szellemi értelemben. Mert más szemszögből nézve adódnak olyan dolgok, amelyek a fejlődést gátolják. Innen nézve viszont ezek a látszólagos hátráltató dolgok is tulajdonképpen a tapasztalást szolgálják. És ez által a fejlődést.
Szia Leon (a profi)!
Én nem vallottam neurtrásis nézetet, hiszen megfogalmaztam, hogy a számomra nem megfelelőek.
Jól látod, mert e nézőpontom mögött valóban van némi elhalgatott tapasztalat. Hiszen ez alapján léptem ilyen álláspontra. Véleményem van róluk, mint már írtam, de el nem ítélem őket. Azt hiszem, hogy az én véleményem kevés is lenne ahhoz. Másrészt, pedig elítélni nem az én dolgom. Különben is elítélni sokkal könnyebb valamit, mint elfogadni.
Azt mindekinek magának kell tudni, érezni, hogy a benne születő gondolat Istentől van-e. Ha benső béke, nyugalom kíséri, akkor Istentől van.
Természetesen bármi a Földön lehet Isten akarata, sőt az is, mert megakadályozná, ha nem lenne akarata szerinti. Aki azonan nem ismeri fel Istennel, Isten akaratával való azonosságát, és önakaratból cselekszik, az még elkülönült Istentől és mindenki mástól.
Minden gondolat Istentől van, csak átmegy saját szűrőnkön, és torzul. Akinek nincs szűrője, online-ban van, annak nincs "Törvény", mert egy lett a "Törvény"-nyel, ő maga is törvénnyé vált.
Erről szólt Skorzy idézete Nietzschétől is.
Megfogtál?
A passzivizmus nem nem cselekvés, anem cselekvés sem tétlenség, hanem önakarat, sűrőnélküliség, eggyéválás a "Törvény"-nyel.
És honnan tudod, hogy a valami elleni támadásra, valami elpusztítására irányuló akarat nem Istentől van-e? :))
Mi is történt a babiloni fogság előtt?
(hú, remélem most megfogtalak Master of passzivítás)
Saját gondolataink nem lehetnek Istentől?
Goodmen!
Te véletlenül nem Jehova Tanúja vagy?:))
Leon!
off leszek, de
A HGY, az tényleg nagyon elvetemült. 4 éve egyszer majdnem "megtérítettek". Komolyan mondom, akkoriban is kő ateista voltam, de elmentem poénból egy gyűlésre, mert meghívott egy ismerősöm, és így visszagondolva alig hiszem el, de ott akkor, majdnem beálltam a csordába. Valami olyan "agykontroll" működik ott, amit egyszerűen nem lehet leírni, én még olyat nem tapsztaltam, az leírhatatlan. Én is velük énekeltem az "erős vár a mi Istenünk" c. dalt...
Ami viszont még durvább, az az efféle gondolatok: "mi bajotok a pénzzel, az jó dolog"
,meg hogy Németh Sanyi ezerrel szidja Európa "fasiszta" államait, főleg a spanyolokat. Meg hogy a kereszt az náluk valamiért hiánycikk, meg hogy újabban Dávid-csillagos ajándéktárgyakat osztogatnak a híveknek(a nagyimamám gyülis, úgyhogy ez saját tapasztalat). Ez gyanús. Meg hát az évente a hívek tizedeiből befolyt milliárdokból nem csarnokot, hanem több Népstadiont is lehetne építeni... Nos igen, tudom, ez nem az a topic, elvetettem a súlykot. Bocs Skorzeny!
Közel áll a gondolatvilágunk. Édesapád gondolatát magamban úgy fordítom le, hogy minden adig maradhat meg, míg a fejlődést szolgálja.
Ami valaki számára nem megoldás, az egy másik számára megoldás lehet. Amint nem lesznek olyan emberek a földön, akiknek (átmeneti) megoldásként egy bizonyos felekezet a legalkalmasabb, akkor az a felekezet ugyanúgy el fog tűnni, ahogy a római birodalom,a görög birodalom, vgy a hunok, mint "Isten ostorai" eltűntek, mivel betöltötték rendeltetésüket.
Semmi nincs hiába, feleslegesen a Földön, mindennek helye, értelme van, ha nem is látjuk meg. Ha nem lenne valami "Istentől", ahogy édesapád fogalmaz, akkor egy másodpercig sem létezhetne, sőt, létre sem jöhetett volna.
Tiszteletre méltó ahogyan a neutrális nézőpontodat felvázolod a kérdésben, de tapasztalatból tudom hogy az esetek többségében az ilyen nézőpont mögött mindig valaminek az elhallgatása rejlik.
Azt hiszem a H.Gy. elitéléséhez nem kell kitérő válaszokat adnod. A H.Gy. túlment minden józan határon, ezt még egykori hívei közül is többen így látják. A kereszténység egyik legrosszabb példája.
Csak lehetőleg ne beszéljünk itt is róluk.
Aranyviki!
Nos.
Az, hogy számomra rossz, az azt jelenti, hogy nem megoldás, nem jó szemüveg, de csak számomra. Ez az én nézőpontom. Az én nézőpontom pedig egy a nagyon sok közül. Másoknak lehet más nézőpontja.
Azért, mert egy rövidlátónak nem jó a távolralátó szemüveg nem azt jelenti, hogy az a szemüveg rossz, csak annak az illető személynek nem jó. Ugyanaz a szemüveg másnak lehet, hogy éppen jó.
Az, hogy a H.Gy. rossz-e nem az én szubjektív véleményemen múlik. Igazából senki véleményén sem múlik. Az igazi értékét, az abszolut voltát egyedül Isten látja. Csak Ő lenne jogosult ítélni ebben. Ezért mondtam, hogy én nem ítélhetek. Édesapám szokta mondani: " Ha valami Istentől való az megmarad, ha nem, akkor úgyis elvész."
És mi lenne ha elítélnéd? Mit értesz ítélet alatt, ha a nem ítélkezésbe belefér, hogy rossznak tartod őket?
Az, hogy nem azonosulsz velük, vagy nem ugyanúgy gondolkozol, még nem zárja ki, hogy elfogadd őket! Nem? Kicsit a terminológiákon kéne rágódnunk, ki, mit ért mi alatt! :)))
Kedves Aranyviki!
A sugárzást csak poénnak szántam. Talán az a baj, hogy mostanában annak a bizonyos magvetőnek a magvai csak útszélre, kövek meg tövisek közé esnek. Ha esnek egyáltalán. És csak néhány hull a jó földbe. Az élet gondjai, bajai pedig nem engedik, hogy a magvak mosolygós virágokat hajtsanak.
A H.Gy.-ről nem szeretnék itt hosszasan írni.
Számomra (eddigi tapasztalataim alapján)rossz, mert az evangéliumot nem úgy közvetíti, ahogy én azt el tudnám fogadni. Ettől függetlenül másnak lehet, hogy jó. El nem ítélem, mert ahhoz nekem nincs jogom. Mindenki olyan szemüveget vesz fel, amilyenre szüksége van a látáshoz.