Keresés

Részletes keresés

gss Creative Commons License 1,5 órája 0 0 103595

Szerintem rajtam kívül is vannak sokan akik most tervezik klíma beszereltetését, nekünk jól jön az az infó hogy az összes magyar klímás cég nem tartja be a törvényt.

 "mer mi eztet igyszoktuk"       

Ha jól sejtem a karbantartásért kb olyan vastagon fog a legtöbb cég ceruzája mint autó márkaszervízeknek garancia időben az olajcserénél.

A vitában az egyik fél próbál kibújni hogy ezt kimondja, a másik meg lovagol ezen.

A törvény meg nincs betartva.

 

 

...tud vki olyan céget aki nyíltan kiírja hogy a garanciának nem feltétele hogy ők csinálják a portalanítást?

 

CsGy Creative Commons License 13 órája -2 0 103594

+1

Előzmény: Hooti (103593)
Hooti Creative Commons License 15 órája -4 4 103593

Nem lehetne az ilyen hozzáköpéseidet "offtopik" szürke színnel írni?

Vagy:
Lehet nem csak engem zavar már ez a kukacoskodás, menj át a jogi/fogyasztóvédelmi/ráérekírogatok topikba, ez a topik másról szól(na).

 

Előre is köszönöm, és kérlek ne vedd bántásnak, építőleg próbáltam hozzádszólni, peace.

Előzmény: kondigarancia (103592)
kondigarancia Creative Commons License 15 órája -5 3 103592

Kicsit össze-vissza vannak már keveredve a dolgok, öntsünk tiszta vizet a pohárba! Felteszek két - igen/nemmel megválaszolható - egyszerű kérdést:

 

 

 

Bemegy Gipsz Jakab a klímakereskedésbe és vesz egy klímát 350 ezerért. Jogszerű-e (igen/nem), ha az eladó azt mondja neki, hogy

 

 

1. a klímára a jótállás 3 év de csak akkor, ha Ön megcsináltatja minden évben a karbantartást a cégünkkel. Ha Ön nem csináltatja meg az éves karbantartást, akkor a jótállás ugrik vagyis nem lesz érvényes.

 

2. a klímára a jótállás 3 év de a gyártó csak akkor ad garanciát, ha ön megcsináltatja az éves karbantartást így ha ezt elmulasztja, akkor ugrott a jótállás.

Előzmény: windy12 (103588)
1 valaki Creative Commons License 21 órája 0 0 103591

Daikinnál a Mitsubishi olcsóbb, kb 10%-al. Szerintem sokkal jobb, mostanában Daikinnak nem túl jó a híre, ahogy hallom.

Kínaiból (nekünk) Polar vált be, és Cascade követi, nem tudok rosszat mondani róla.

Ha nagyon számít az ár: Polar SDL-t javaslok, de inkább kicsivel többért SDI modell .

 

 

 

 

Előzmény: simico (103589)
windy12 (X) 22 órája -2 2 103590

A zég küldött.... Nagy szükségem lenne az Alien klímád beltéri egységére, vagy csak az adatlapja is jó lenne.  Ha gondolod, beswzéljünk és a szívességért cserébe adok egy príma egyedi ajánlatot....

Előzmény: simico (103589)
simico Creative Commons License 25 órája 0 0 103589

Édesanyámnál az ezeréves on-off, bedöglött Alien 3.5 kW split klímát szeretném lecseréltetni. Budapest, nyugatra néző, kb 18m2 szoba, pár éve szigetelt panelben. Csak hűtésre kell a tartósan nagyon meleg hetekben. Úgy látom a Daikin klímák ára rendesen elszállt :( A kínaiaknál melyik modellek számítanak most jónak, úgymond arany középútnak? Esetleg más japán ami olcsóbb a Daikinnál?

windy12 (X) 1 napja -3 4 103588

Megint felületes vagy, és megint valótlant állítasz, immár sokadjára. 

 

"Ezt írtad itt ebben a topikban kicsit régebben, holott ez nem igaz: "A másik még, ami fontos, hogy nem minősül jótállás és kellékszavatosság körébe  eső hibának az a meghibásodás, amely abból származik, hogy a fogyasztó a fogyasztási cikk útmutatójában meghatározott karbantartási kötelezettségének nem tett eleget."  

Már hogyne lenne igaz.  Még te is ezt írtad pár hozzászólással ezelőtt - idézem "A karbantartás hiánya akkor lehet alapja egy jótállási igény elutasításának, ha az adott vállalkozás bizonyítani tudja, hogy ez okozta a készülék meghibásodását." ÉS ebben igazad is volt akkor.  Most meg azt írod, hogy nem igaz.

Csak egy egyszerű példa:  Karbantartás hiánya miatt a kültéri egység lamellái közé beszívott por, nyárfaszösz, stb. Teljesen elzárja az átáramló levegő útját. A kültéri nem tudja leadni e miatt a hőt, túlmelegszik, nincs kondenzálódás, felmegy a nyomás, mint állat és eldurran a hőcserélő. Ez egyértelműen bizonyíthatóan a karbantartás - vagy nevezhetjük tisztításnak is - hiánya miatt fellépő meghibásodás. Nem sokan fogják gariban javítani, meg új hőcserélőt adni hozzá. Tehát, amit én írtam az igaz, amit te írtál meg nem igaz. Mint ahogy az az állításod sem igaz, hogy téves információt osztottam volna meg ezzel kapcsolatban. 

Előzmény: kondigarancia (103587)
kondigarancia Creative Commons License 1 napja -9 2 103587

Ha személyeskedsz attól nem lesz igazad.

 

 

 

"ezen a helyen még ott maradt, pedig amikor kijött az új jogszabály, akkor a kb. száz helyen szereplő mondatot kigyomláltuk, töröltük a weboldalról"

Akkor a topikban mindeközben miért osztottál meg téves információkat?

 

 

Ezt írtad itt ebben a topikban kicsit régebben, holott ez nem igaz: "A másik még, ami fontos, hogy nem minősül jótállás és kellékszavatosság körébe  eső hibának az a meghibásodás, amely abból származik, hogy a fogyasztó a fogyasztási cikk útmutatójában meghatározott karbantartási kötelezettségének nem tett eleget."

 

 

Ezt is írtad a "A fentieket nem köthetik kötelező karbantartáshoz, ha mégis, akkor hazudnak." felvetésre: "Tévedsz.  Köthetik."

 

 

 

Illetve az a mondat, hogy "Ne feledje, a gyártó garanciát csak rendszeresen karbantartott készülékekre vállal" továbbra is helytelen. Értsd már meg, a kötelező jótállási időn belül nem számít mit mond a gyártó, mert a fogyasztónak minősülő vásárló az eladóval van kapcsolatban, emiatt az eladó a jótállásra kötelezett, a gyártó szava nem számít! Ha nem fogyasztóval vagytok kapcsolatban pl cégnek szereltek klímát, akkor tök más a helyzet, csak akkor azt oda kellene ám írni, hogy ez csak x esetre vonatkozik és a mezei emberre nem. Mert ez úgy lenne korrekt.

 

Egyébként ahogy írtam, nem volt célom, hogy a pannonklimát besározzam, te írtad a saját cégedet, mint pozitív példa, ahol erre én azt írtam, hogy a weblapon a gyártós mondatot továbbra is rossznak tartom. Vonatkoztassunk el a cégnévtől, ettől függetlenül elmondom ezredszer is, hogy fogyasztóval történő szerződés a kötelező gari időn belül esetén tök mindegy, mit állít a gyártó, mert nem számít. De ha van olyan eset, amikor ez számít, akkor kérlek írj konkrét példát!

Előzmény: windy12 (103586)
windy12 (X) 1 napja -5 5 103586

Igazából pont nem érdekel, hogy egy fikanick névtelensége mögé bújva hogy ítélsz meg engem, mert ez gyakorlatilag egy másodpercig nem mérvadó.

Az a baj, hogy felületes vagy, és nem figyelsz.  Azt az általad kriminalizált mondatot a honlapunkon nem ott találtad, ahol bármiféle értékesítésről szó esik. Tehát szó sincs arról, hogy mi, a mi cégünk bármely klímaberendezést úgy értékesítene, hogy a garanciának feltételéül kötné ki a karbantartást. Ez a rosszindulatú  csúsztatás része az irományodnak. A mondatot ott találtad, ahol a karbantartásokról van szó, és igenis sok esetben törvényes és jogszerű a jótállást a karbantartások meglétéhez kötni. Nem mindig, sőt alapesetben nem, de sok esetben igen.  Ezért akár fenn is maradhatna ez a mondat a honlapunkon, de mint már említettem, köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet, hogy ezen a helyen még ott maradt, pedig amikor kijött az új jogszabály, akkor a kb. száz helyen szereplő mondatot kigyomláltuk, töröltük a weboldalról. Te komoly erőfeszítéseket teszel egy olyan ügyben, ami egyébként meg teljesen marginális.  Biztosan megvan rá az okod, hogy fikanicket regisztrálj, és arról posztolj és persze a mi cégünket mindenképp próbáld sározni. Tisztességesebb lenne persze ezt nem az anonimitás mögé bújva tenni, dehát nem lehet mindenkitől elvárni az emberi korrektség minimumát sem.  Ha igazán a jobbítás lett volna a célod és nem a köpködés, akkor dobtál volna nekem egy privátüzenetet, ahol felhívtad volna a figyelmemet, erre az anomáliára. Akkor is ugyanúgy megköszöntem volna a segítségedet mint ahogy most is, és percek alatt léptem volna, hjogy megszűnjön ez a probléma.  Fórumtársként ezt tehetted volna.  De neked más volt a célod, és csak sajnálni tudlak, hogy ilyen örömeid vannak az életedben. 

 

Előzmény: kondigarancia (103585)
kondigarancia Creative Commons License 1 napja -7 4 103585

Nem az alapján ítéllek meg, hogy mit mondasz, mert mindenki beszélhet össze-vissza, mondhat igazat vagy akár hazudhat is. Nem érdekel ez a része.

 

Az alapján ítélek, hogy milyen tényeket látok.

 

Az a helyzet, hogy ha te adod el a klímát, akkor te vagy a jótállásra kötelezett. Nem lehet azzal takarózni, hogy a gyártó mit mond, mert a vevőnek ahhoz semmi köze, a vevő nincs kapcsolatban a gyártóval. Ezt neked tudnod kellene vagy ha tudod, akkor nem kellene a hülyét adni. Az a mondat, ami ott van a honlapotokon alkalmas arra, hogy a vevőt tévedésben tartsa azzal kapcsolatban, hogy van-e a jótállásnak feltétele, főleg, hogy még ebben a topicban is rövid idővel ezelőtt teljesen le volt oltva, aki ki merte mondani, hogy a jótállásnak nem lehet feltétele a kötelező éves karbantartás.

 

 

Másrészt értelmezd ezeket a mondatokat és vedd észre, hogy nincs benne gyártóról szó. Szervizről van benne szó, de gyártóról nincs. Gondolj bele, ha veszel egy tv-t, az eladó akkor sem hivatkozhat arra, hogy a Samsung azt mondja, hogy csak akkor ad rá garit, ha nem nyomod meg a teletext gombot csak max napi háromszor... TÖK MINDEGY, MIT MOND A GYÁRTÓ, HA TE NEM A GYÁRTÓTÓL VESZED A TERMÉKET. Az eladó az, aki a jótállásra kötelezett.

 

 

"5. § (1) *  A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti."

"(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül."

 

Volt aki itt megjegyezte, hogy a bögyömben vagy de nem és én nem nagyon akarok vitatkozni veled. Főleg azért nem, mert baromira nincs igazad és nem célom, hogy téged vagy a vállalkozásodat cikizzem.

 

Ahogy írtam, ha annyira hajtotok az ügyfélelégedettségre, akkor scanneld be a jótállási jegyetek és a szerződésetek idevonatkozó részét és tedd közzé! Az elég sok kérdést megválaszol. Ha ez nem megy, akkor inkább maradj csöndben és nézz utána a jogszabályoknak. A legjobb lenne, ha nem válaszolnál inkább...

 

Előzmény: windy12 (103581)
Gaborkik Creative Commons License 1 napja 0 1 103584

Ahogy én látom a gyakori hibákat: peremezés nem megfelelő minőségben készül, ritkábban nem megfelelő meghúzás; nitrogénes nyomáspróba hiánya; nagyon ritkán vákuumolás hiánya; beszerelési előírások figyelmen kívül hagyása (minimális és maximális csőhossz, beltéri feletti és melletti távolságok, kültéri mögötti távolságok; kondenzvíz elvezetési gondok. Szóval amit lehet a (szerintem) igénytelen kivitelezők el is hibáznak. 

Előzmény: simico (103583)
simico Creative Commons License 1 napja 0 0 103583

Egyébként még mindig az a tapasztalat, hogy a garis problémák jelentős - 90 százalék körül - része telepítési hibára visszavezethető, és nem kimondottan géphiba.

 

Azt lehet sejteni, hogy ennek általánosan mi szokott az oka lenni? Figyelmetlenség, vétlen emberi hiba (ami a legjobbakkal is megesik néha), vagy inkább megfelelő szakmai ismeret hiánya ("mindig így szoktuk ezt csinálni, csókolom")?

Előzmény: windy12 (103573)
windy12 (X) 2 napja -3 2 103582

Szia!  Nagyjából attól is függ, hogy miről van szó.  Általában Pest megyében dolgozunk, esetleg a szomszédos megyékben...de egy karbantartásért azért senkinek nem éri meg, hogy túl sokat autózzanak a kollégák.  Ha konkrét dolgot szeretnél tudni, hívj nyugodtan a közvetlen számomon : 06703603840

Előzmény: caran (103579)
windy12 (X) 2 napja -2 3 103581

Tévedsz vagy szándékosan csúsztatsz több dologban is.  Egyrészt, nem válaszoltam flegmán, talán némi irónia volt benne, de ezt a kettőt csak egy rosszindulatú ember keveri össze.  Másrészt valótlanságot állítasz, ugyanis a honlapunkon, abban a részben, amit belinkeltél nincsen semmi félrevezetés.  Idézem :"Ne feledje, a gyártó garanciát csak rendszeresen karbantartott készülékekre vállal."  Ezzel senkit nem vezet félre senki, ugyanis a gyártók (helyesebben a gyártók hazai képviselete, importőrök) nagy része még mindig előírja - abban egyetértünk, hogy nem jogszerűen - a rendszeres karbantartást és ehhez, mint feltételhez köti a jótállást, garanciát. Ez egy egyszerű figyelemfelhívás (Ne feledje....), az esetleges kellemetlenséget elkerülendő.

Harmadrészt pedig nincs kitől elnézést kérnem, ugyanis a cégem honlapja egy tájékoztató jellegű honlap (ha alaposan utánanézel, erre találsz is a honlapon utalást) , nem jogszabályok gyűjteménye, és nem egy szerződés, ami bármely fogyasztóval, ügyféllel létrejött.  A jogszabályoknak pedig ott felelünk meg, ahol annak helye van.

Előzmény: kondigarancia (103578)
Mindenügyi bármi Creative Commons License 2 napja -1 2 103580

Szia

 

Sztem komolyan gondolta windy amit írt

 

Ha igazad van csak nyer rajta, a karbantartás neki nem nagy biznisz, a zavarosban halászók meg kiesnek

Előzmény: kondigarancia (103578)
caran Creative Commons License 2 napja -1 0 103579

Komárom-Esztergom megyében mennyire vagytok elérhetőek?

Előzmény: windy12 (103576)
kondigarancia Creative Commons License 2 napja -2 4 103578

3 éve változott a jogszabály és még most is félrevezető információ van pannonklíma honlapon, melyért még elnézést sem kérsz csak flegmán válaszolsz. Nekem más elképzeléseim vannak az általad említett ügyfélelégedettségről, de láthatóan megéltek így is.

 

Előzmény: windy12 (103576)
1 valaki Creative Commons License 2 napja -3 3 103577

Igen a bögyébe vagy....

Előzmény: windy12 (103576)
windy12 (X) 2 napja -3 3 103576

Igazán köszönöm neked, hogy felhívtad a figyelmemet, hogy a honlapunkon még fellelhető ez a hiba, és mivel úgy látom, hogy van bőven időd, szívesen venném, ha átnéznéd az egész honlapot, és bármi más hibát is találsz rajta, azt nekem privátban jeleznéd. Ez mindenképp nagyon korrekt lenne, és hálás lennék érte, sőt, egy térítésmentes karbantartást is fel tudok ajánlani érte, ha esetleg van klímaberendezésed.  Egyébként szerintem a többi, általad belinkelt honlap tulajdonosa is szívesen venné, ha mindezt feléjük is jeleznéd. :)

Előzmény: kondigarancia (103575)
kondigarancia Creative Commons License 2 napja -5 5 103575

Az első pár találat a google-ból a klíma garanciával kapcsolatban mind félrevezető, ennyit a többségről. Az egyetlen, ami célzott volt, az a pannonklima weboldala, ahol még most a vásárlók megtévesztésére alkalmas állítás van.

Egyrészt, amit mondasz, az kifogás. A vállalkozásoknak az a feladatuk, hogy a jogszabályokat betartsák. 

 

Akár el is hinném, amit mondasz, ha pont a ti weboldalatokon legalább nem lenne megtévesztő állítás a garanciával kapcsolatban. Így azonban hiteltelen, amit írsz! Scanneld be ide a jótállási jegyeteket meg egy aktuális szerződést, amit kötni szoktatok, ahol le van írva pontosan, hogy kell-e a garanciához az éves karbantartás és javítsátok ki a weboldalatokon a megtévesztő tájékoztatást!




A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:
"Sokan úgy vélik, ezért a pár perces tisztításért nem fizetnek tízezreket, megcsinálja sok ügyes kezű házigazda magának. Amit megértünk, azonban ez garanciavesztéssel jár."
https://www.klimasarok.hu/hir/34/klima-garancia-jotallas-tudnivalok



A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:

https://klimaszerelo.hu/rovat/a-klimakrol/cikk/klimaberendezesek-garancialis-feltetelei
"minimum, kötelező 1 év jótállási idő, és 2 év termékszavatossági idő vonatkozik a PTK. 169. (2) bekezdése szerint."
"karbantartást igazoló munkalapokat. Figyelnünk kell arra, hogy minden dokumentumot, számlát hiánytalanul adjunk át, mert bármelyik dokumentum hiányosan lett kitöltve vagy hiányzik, akkor a garancia automatikusan érvényét veszti"



A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:

"A berendezés szakszerű karbantartást igényel. A készülék szakszerű és megfelelő időközönkénti karbantartás hiánya esetén elveszíti a garanciát. A minimális karbantartási gyakoriság évi 2 alkalom, a pontos számot az üzembe helyező adja meg. (pl. belvárosban vagy nyárfavirágzásnak kitett helyeken ennél gyakrabban szükséges.) "
https://www.klimavaros.hu/garancialis-feltetelek



A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:

"Általában milyen feltételei szoktak lenni egy légkondira szóló garanciának?
A tulajdonosnak kötelessége évente minimum kétszer karbantartást végeztetnie a berendezésen"
https://polarklima.hu/garancia-klimara-ezt-igy-kepzeld-el/


A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:

"Az alapgarancia feltétele az évi 1 db számlával igazolt karbantartás. "
https://www.klimadepo.hu/klima_garancia



A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:

"FONTOS! A garancia érvényét veszti, ha a készüléket nem „jogosítvánnyal” (zöldkártyával) rendelkező szakember végzi! Valamint, ha a gyártó által előírt karbantartásokat a tulajdonos nem végezteti el! Ezért kérük, hogy ezekre kiemelten figyeljen!"
https://klimaszakaruhaz.hu/garancia/




A fogyasztóvédelem véleménye szerint ez a jogszabályoknak nem megfelelő:

"Oldalfali splitklíma karbantartás:

Cégünk vállalja a klímakészülékek garancia-időn belüli, és garancia-időn túli karbantartását és szervizelését. Ne feledje, a gyártó garanciát csak rendszeresen karbantartott készülékekre vállal."
https://pannonklima.hu/klimaszereles-klimakeszulek-karbantartas-arak/

Előzmény: windy12 (103573)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja -7 3 103574

Kedves Windy!

Nagyon köszönjük a részletes tényállásleírást. Ezzel kifogva a szelet a rosszindualtú és félrevezető, már-már rosszhírkeltő -sőt egyenesen kollektívan rosszhírkeltő HSZ-eknek.

Veled és más KORREKT klímás céggel is az alább leírt üygfélelégedettség központú hozzáállást tapasztaltam.

Ti 2 gépet szereltetek nekem, eltérő időpontban. Minkét szerelés tökéletes, ügymenet levezetésében kifogástalan volt. Mind részedről, mind kollégáid részéről maximális segítséget és teljes körű egyeztetést kaptam.

Le sem tudom írni az ilyen ügymenet mennyivel magasabb szinten van, mint egy "szisszentés" szürkekamu szerelés. Ilyet is végignéztem 3db-ot. Mindhárom gép kültérije az én udvaromban zakatol, szörtyög, lassan kileheli a lelkét kb 2 évesen. A Ti általatok korrektül szerelt ugyanilyen típusú egyik gépem ezekhez képest szinte hangtalanul teszi a dolgát. 

Mindenkit csak arra szoktam buzdítani, hogy korrekt MÚLTTAL RENDELKEZŐ céggel szereltessen, de hát az ember gyarló, míg meg nem égeti magát nem fél, van aki utána sem. Megtettem ugyanezt a szomszéd 3 gépénél is (az első felszerelése után) tulaj a kóklerek mellett döntött. Felnőtt ember....

Nem tudom mennyivel olcsóbb egy ilyen kókler, de nem is érdekel. Ha ingyen lenne sem kérném, hogy tegye tönkre a drágán megvásárolt gépet.

Mivel korrekt reklámpartneri szerzőzésed van nem lehet gond ha kiírom, hogy a Pannonklíma az említett KORREKT cég Budapesten az Üllői úton.

 

Előzmény: windy12 (103573)
windy12 (X) 4 napja -1 9 103573

Nem hiszem, hogy a klímások nagy része - mint ahogy más szakma képviselője sem - szándékosan megtévesztené anyagi haszonszerzés érdekében az ügyfeleit, azaz csalást követne el.  A matek sem nagyon jön ki, a klímás cégeknek inkább nyűg a karbantartás, mint jó biznisz. Az ügyfelek jelentős része akkor rendeli meg a karbantartást, amikor már javában folyik a klímás szezon, és a telepítésekkel sokkal jobb pénzt lehet keresni, mint a karbantartással. Ha megnézzük, a klímás vállalkozások jelentős része 1-4 személyes kis bt. EV, esetleg KFT.  Nincs külön alkalmazott a karbantartásra, így arra külön kapacitást a jövedelmezőbb telepítéstől kell elvonni.  Ismerek nem egy céget, ami egyszerűen nem vállal karbantartást, esetleg novembertől márciusig (akkor meg úgysem akar senki karbantartatni).

Sajnos a forgalmazó-importőrök is lassan reagálták le a jogszabályi változást, és a garanciális ügyintézés során még sokáig bekérték a karbantartási naplókat, ami 2021 előtt még jogos volt, hogy feltételül támasztották az egy évnél hosszabb jótállási időre. A kisebb vállalkozások sem voltak naprakészek ebben a témában, és az addig megszokott ügymenetet követték.Ráadásul 2022-ben még volt egy kivétel is, ami az addig legelterjedtebb (fluor tartalmú) hűtőközeggel töltött berendezésekre vonatkozott, amelyeknél elő lehetett írni a kötelező karbantartást. Ami egyébként szerintem jogos is volt, hiszen a fluor tartalmú közegnek jelentős üvegházhatást fokozó hatása van, és mivel a háztartási berendezésekre nem vonatkozik a szivárgásvizsgálati kötelezettség, a rendszeres karbantartás során a hűtőközegszivárgást is ki lehet szűrni.

Ma már a lakossági és kisközületi komfortklímák jelentős része R32 hűtőközeggel működik, aminek az üvegházhatást fokozó hatása alig ötöde az előd R410A közegének. 

A jogalkotó nem találta valószínűleg fontosnak, hogy erre kitérjen, tehát a klímaberendezések 2-3 éves jótállásának nem lehet feltétele a karbantartás. 

Fontos azért megjegyezni, hogy sokszor máshogy működik a gyakorlat, mint ahogy a papír szerint menne.  A mi cégünk 20 éves működése alatt egészen biztosan nem volt olyan eset, hogy elutasítottunk volna garanciális igényt arra hivatkozva, hogy kimaradt egy karbantartás. Nekünk is, mint gondolom minden más szolgáltató cégnek, fontos az ügyfélelégedettség. Épp ezért, meg azért is, mert szinte minden ügyfelünkkel, megrendelőnkkel személyes kapcsolatba kerülünk, nem kukacoskodunk a garival, nincs olyan jelentős mennyiségű garis probléma, hogy megérje egyet-kettőt elutasítani a hiányzó karbantartás miatt.  Ez a gyakorlat, és itt a pont.  És nem csak az én cégemmel kapcsolatban tudok nyilatkozni, hanem azt látom, hogy az általam ismert klímaszerelők is lelkiismeretesen foglalkoznak a garanciális kérdésekkel. Biztos van kivétel, de cégünknek kb. 200-250 szerelő-viszonteladója van, így van némi rálátásom a dologra.

Egyébként még mindig az a tapasztalat, hogy a garis problémák jelentős - 90 százalék körül - része telepítési hibára visszavezethető, és nem kimondottan géphiba.

kondigarancia Creative Commons License 5 napja -5 0 103572

Nem baj az, ha dokumentálva van, hogy a klímások nagy része megtéveszti az vásárlókat ezzel kapcsolatban.

Előzmény: 1 valaki (103571)
1 valaki Creative Commons License 5 napja -4 2 103571

Szóval a k@kin csámcsogsz még mindig.

Előzmény: kondigarancia (103570)
kondigarancia Creative Commons License 5 napja -6 2 103570

Megérkezett a válasz (a kérdésem az volt feléjük, hogy mit jelent ez az állásfoglalásosdi):

 

 

A ----------- Vármegyei Kormányhivatalhoz (a továbbiakban: Hatóság) ----------- érkezett kérdésével
kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom.

A fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörét, feladatait jogszabályok határozzák meg, ezek között nem
szerepel az állásfoglalás kiadása.

A ----------- megküldött tájékoztatásunk - az ide vonatkozó jogszabályokból levezetve -
tartalmazza a választ a kérdésére, azonban jogi értelemben nem tekinthető állásfoglalásnak.

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatban állásfoglalás kiadására csak bizonyos konkrét esetekben van
lehetőség, az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről
szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján, azonban ezek egyike sem érinti az Ön által
felvetetteket.


Kérem fentiek szíves tudomásulvételét.
-----------, „az időbélyegző szerint”
----------- főispán felhatalmazása alapján kiadmányozta:
-----------
osztályvezető

Előzmény: kondigarancia (103478)
r-misi Creative Commons License 2024.03.21 -2 0 103569

Hatásos, wattos energiamennyiséget számláznak.

Lakossági tarifában nincs meddő díjtétel. Nem kell ennek ekkora feneket keríteni...

Előzmény: szilvatövis (103568)
szilvatövis Creative Commons License 2024.03.21 0 0 103568

Nagyon durva. Nálam 5.5 wattot mér kikapcsolás után, 0,07 cosfivel, 0,3 amper!!!!!!! készenlétben, 60 VA körüli meddő teljesítmény.

Mostmár csak az a kérdés, hogy a digitális villanyórák mit mérnek... illetve az nem kérdés (mindent), hanem, hogy mit számláznak?

szerencses73 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 103567

Köszi az infót, nagyjából képben vagyok.

Mostanában mindenhová raktunk klímákat, volt ahová design miatt, de most (megtartós) házba kell azért fontos, hogy jó és csendes legyen. 

Május közepén kell, így akkor van remény 😃

Előzmény: 1 valaki (103562)
szilvatövis Creative Commons License 2024.03.21 0 0 103566

Neked 0.8 W, a hálózatnak 14 VA.

Előzmény: V.Gy. (103565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!