Véletlen ismerem a Dimarson telepítési szerződését. (Egyébként van róla szó a magyar nyelvűjében is). Ezt figyelembe véve pedig kizártnak tartom.
"nem tudom, de az elektropöttynél inkorrektebben hirdető céget nem ismerek (pl szórólapon hatalmas fölirattal 5e Ft minden porszívó, semmi kiscsillag vagy megjegyzés, az már csak a helyszínen derül ki, h az valójában "-5e" kellene legyen a címkén, mert ennyiért csak beszámítanak egy használtat. Vagy egy mindenütt máshol 50e alatt kapható készüléket "hatalmas, 50% kedvezménnyel" ők most 50e-ért adnak és nem 100-ért - stb...), szóval tényleg az lenne a meglepő, ha most nincs benne vmi átvágás"
Jellemzően "ajánlott fogyasztói" áron adnak mindent. Amit meg nem, abból már csak "volt, de elfogyott". Amúgy ez általánosnak mondható sok helyen.
Szép kis "akció", mondhatom.
Na erről beszéltem... ha nem kell irreálisan nagy összeget fizetni a félévenkénti karbantartásért, akkor 5 év alatt csak annyit kell fizetni, mint máshol a beszerelésért.
Higgyétek el Olaszországban is ingyen járt a beszerelés a klíma mellé.
nem tudom, de az elektropöttynél inkorrektebben hirdető céget nem ismerek (pl szórólapon hatalmas fölirattal 5e Ft minden porszívó, semmi kiscsillag vagy megjegyzés, az már csak a helyszínen derül ki, h az valójában "-5e" kellene legyen a címkén, mert ennyiért csak beszámítanak egy használtat. Vagy egy mindenütt máshol 50e alatt kapható készüléket "hatalmas, 50% kedvezménnyel" ők most 50e-ért adnak és nem 100-ért - stb...), szóval tényleg az lenne a meglepő, ha most nincs benne vmi átvágás
Emlékszem a hozzászolásokra és a splitektől nem is félek. Szerencsére az enyémnek makulátlan az illata :-)) vagyis nincs neki.
Viszont a kocsi amit vettem 96-os évjáratú F Astra tehát ott már lehetett trutyi.
Amikor ment a klíma, akkor semmi, sőt finom szagtalan hűvös levegő áramlott.
Gondolom ahogy a "víz körbevette" a hőcserélőt, lefogta a szagokat, viszont amikor kikapcsoltam de tovább ment a (belső) ventillátor és elpárolgott a víz, akkor kb 10-15 sec. múlva előjött ez a jellegzetes "poshadt hűtőszekrényszag"
Én úgy tudom ami biológiailag büdös azt bacik,gombák képezik pl.lábszag :-) (nyugodtan javítsatok ki, ha nem így van)
Erre léptem akcóba...ami így sikerült.
De mégegyszer mondom, rendkívül sok és viszonylag tömény habot képez ami kiváló lehet, ha sikerül közvetlen a hőcserélőre juttatni és az áthabosítani, (15 percet kell rajta hagyni) utána bekapcsolni a légkondit és akkor a kondenzvízzel együtt lemosódik. Extraprofit; hogy finom citrom illata van még egy hétig :-)))
Kivételes esetben berohadhat, láttunk már ilyet. Azt gondolom, hogy telepítési hiányosságok miatt.
Szerencsére ez a Vestellel meg az Aliennel nem fordulhat elő, különben se áll el az alsó fele HÁLA ISTENNEK.
Mindenki vegyen török sz@rt, mer' az jó! ;)
A hír úg szólt, hogy meghalt két ember A-tipusú tüdőgyusziban, amit a légkondicionálókban előfordulható legionella baktériumok is okozhatnak. Csúsztatás az egész, két feltételes mód is van a mondatban. Már párszor leírtuk néhányan itt a topikban, hogy a splitklímákban nem tenyészik ilyen baktérium, hiszen nincsen nagymennyiségű pangó víz a rendszerben. Csak nagy légmosókban, vizes légtisztítókban fordulhat ez elő (mint Amerikában az ominózus légiós találkozón, amiről kapta a nevét - legionellózis ) A splitekből kifolyik a víz (mert különben eláztatná a falat) ami minimális benn marad, az elpárolog, sokkal gyorsabban, mint hogy berohadhatna. Ettől függetlenül azért érdemes a tisztítást, penész és gombamentesítést elvégezni, ezzel megelőzhető a büdös levegő befújása.
(Bocs, hogy csak most válszolok, de fullosak a napjaim és csak mailokat töltögetek.)
Infomaker jól írja az 1723-asban, a pollenszűrő helyét. Ez egy közönséges "papírszűrő", ha megvan ne keress mást, az az! :-))
A második flakon azért nem ment be, mert a kivezető kondenzvízcső végén volt egy 90 fokos törés lefele (mint egy primitív vízcsapvég a motorházban a műszerfal oldalon középen alul) aminek a belső átmérője kb. olyan vastag mint egy normál írótoll. Ezen keresztül nem tudtam FELÜLRŐL beerőszakolni a kis csövet. Odáig ért le a kezem (akkor már szorult rendesen:-))
A szerelő telefonban azt mondta, hogy szét kell bombázni a műszerfalat ha közvetlen akarok spriccelni.
Viszont úgy láttam, hogy egy aknáról (emelőről) alulról már megoldható lenne, max. lecibálni ezt a véget amit szintén normális erővel nem sikerül. Letörni meg nem akartam.
De mivel az előző fújkálás,habosítás (pollenszűrő alatti) is sokat segített és alíg érezhető a szaga, most egyenlőre békénhagyom.
Bár most olvastam két magyarországi legionellás halálesetről. Lehet, hogy mégis "aknázom" :-))
A mediamarktban 20000 Ft-ért árulják a Mono Trendy mobil klímát, legalább 6 db-ot láttam is belőle. Annyit biztosan megér, hisz ha jól emlékszem 80eFt körüli áron ment a nyáron.
aki autós klímát szeretne fertőtleníteni, annak javaslom, hogy várjuk meg technoklíma szaktársat, mert ő nagy valószínűséggel ipari hatású szerről tud minket informálni...
remélem ő is olvassa :)
Tegnap beszéltem egy autós klima szerelővel,szerinte olyan vastag a kondenzviz elvezető, hogy az aligha dugulhat el. Szerinte maximum mohásodhat a rendszer. Szerinte elegendő a pollenszűrő alá befújni. Sőt szerinte késő ősszel a szezon végén ajánlatos fertőtleniteni.
A beltéri egységen levő kihajlítható csőre gondoltam és most már tudom, hogy tévesen írtam zárójelben a vákuumos csőről.
windy12
Hálás köszönet a privátban jött sok infoért!
Szeretnék kérni egy szivességet! A következő lenne a probléma hogy ammoniás közegben működik a klima és majdnem 1 évig birja csak a beltéri ez miadt! Utánna csere! Lg jet cool gold működik most! ugye az ammonia megmarja a rezet és kilyukad a beltéri! Létezik olyan hogy ammoniás hűtő beltériét ősszekombinálni a sima freonos lg kültérivel! az lg 5kw-os! előre is köszi a válaszokat!
Mint említettem, egészen biztos, hogy valamelyik kötésnél megy el a gáz, csak azt kell megkeresni, hogy hol. Nem egy nagy ördöngösség utána összerakni úgy, hogy már ne eresszen.
A beltériben nitrogén van gyárilag, és azzal hogy telhetne meg a cső, mikor a vakdugót eőször le kell szedni, csak utána kötöd össze a kültérivel. Ha a kompresszornál szökne a gáz akkor meg nem lett volna benne töltet, hiszen mire hozzád került már kiürült volna. Szóval marad a négy hollandi valamelyike.
A klímát én szereltem fel a falra az elektromos bektéssel együtt, a kb 70 cm-es csövet egy volt kolléga (ki valamilyen tanfolyamot végezve átment klímásba) kötötte be és indította el. 3 nap alatt behalt.
A második szerelő, gáz és klímával foglalkozó cégtől jött, új csövet peremezett a szetből, vákumolt, feltöltött és kész. 5 napig ha ment. Telefonba közölte, hogy biztos a készülék rossz, de ők ezt nem forgalmazzák - így nem is javítják.
Nem volt más választás, kihívtam a garis szerelőt. Ő az sk kevert sűrübb szappanos lével megmutatta, hogy a hollandinál ereszt.
Ezek a munkák a tavalyi nyár vége felé voltak, így csak tavasszal kapcsoltam volna be, de nem működött.
Ebből a három kísérletből gondoltam, hogy talán a kültéri lehet a rossz.
Ugyanis a felrakásom és az első beüzemelés között 7-10 napig a gyárilag ledugózott állapotban várt a klíma a falon és a beltérin levő vakdugú eltávalításakor hatalmas szisszenéssel távozott a védőgáz (van aki azt mondja, hogy akkor telt meg levegővel a gyárilag kivákumozott cső).
A kültériben levő gyári gáz a legelső üzembehelyezéskor bőségesen elegendő volt, így itt esetlegesen a kompresszor miatt szökhet el a gáz? Vagy mégis csak a cső a hibás?
Vagyis - a csövezést sem hiszem, hogy le kell cserélned (feleslegesen most már ne költs). De szakember kell a szakszerű (mondjuk ki:) újratöltéshez.
Ő majd talán letörölgeti az olajfoltokat a csapok környékéről...