A beltéri egységen levő kihajlítható csőre gondoltam és most már tudom, hogy tévesen írtam zárójelben a vákuumos csőről.
windy12
Hálás köszönet a privátban jött sok infoért!
Szeretnék kérni egy szivességet! A következő lenne a probléma hogy ammoniás közegben működik a klima és majdnem 1 évig birja csak a beltéri ez miadt! Utánna csere! Lg jet cool gold működik most! ugye az ammonia megmarja a rezet és kilyukad a beltéri! Létezik olyan hogy ammoniás hűtő beltériét ősszekombinálni a sima freonos lg kültérivel! az lg 5kw-os! előre is köszi a válaszokat!
Mint említettem, egészen biztos, hogy valamelyik kötésnél megy el a gáz, csak azt kell megkeresni, hogy hol. Nem egy nagy ördöngösség utána összerakni úgy, hogy már ne eresszen.
A beltériben nitrogén van gyárilag, és azzal hogy telhetne meg a cső, mikor a vakdugót eőször le kell szedni, csak utána kötöd össze a kültérivel. Ha a kompresszornál szökne a gáz akkor meg nem lett volna benne töltet, hiszen mire hozzád került már kiürült volna. Szóval marad a négy hollandi valamelyike.
A klímát én szereltem fel a falra az elektromos bektéssel együtt, a kb 70 cm-es csövet egy volt kolléga (ki valamilyen tanfolyamot végezve átment klímásba) kötötte be és indította el. 3 nap alatt behalt.
A második szerelő, gáz és klímával foglalkozó cégtől jött, új csövet peremezett a szetből, vákumolt, feltöltött és kész. 5 napig ha ment. Telefonba közölte, hogy biztos a készülék rossz, de ők ezt nem forgalmazzák - így nem is javítják.
Nem volt más választás, kihívtam a garis szerelőt. Ő az sk kevert sűrübb szappanos lével megmutatta, hogy a hollandinál ereszt.
Ezek a munkák a tavalyi nyár vége felé voltak, így csak tavasszal kapcsoltam volna be, de nem működött.
Ebből a három kísérletből gondoltam, hogy talán a kültéri lehet a rossz.
Ugyanis a felrakásom és az első beüzemelés között 7-10 napig a gyárilag ledugózott állapotban várt a klíma a falon és a beltérin levő vakdugú eltávalításakor hatalmas szisszenéssel távozott a védőgáz (van aki azt mondja, hogy akkor telt meg levegővel a gyárilag kivákumozott cső).
A kültériben levő gyári gáz a legelső üzembehelyezéskor bőségesen elegendő volt, így itt esetlegesen a kompresszor miatt szökhet el a gáz? Vagy mégis csak a cső a hibás?
Vagyis - a csövezést sem hiszem, hogy le kell cserélned (feleslegesen most már ne költs). De szakember kell a szakszerű (mondjuk ki:) újratöltéshez.
Ő majd talán letörölgeti az olajfoltokat a csapok környékéről...
Azok a "tartozékok" kukába valók ugyan, bár én az olajat ill. a 'gittet' szívesen felhasználom munkám során. Ettől viszont nem függ a készüléked működése. (ld.: "15.000.- értékú beépítési készlet").
Ha szerencséd van - de csak, ha szerencséd van -, nem is kell ehhez klímaszerelő. De ha nincs, akkor a szetteddel együtt repülhet a kukába a klímád is.
Mindenesetre, ha már hozzányúlsz, legalább olajozd a perem felett...
windy12
Válaszod alapján még egyszer feltöltetem, de a fórumon leírtak alapján: új és vastagabb falú csővel kijavítva a szerelést. Sajnos a garanciális szaki sem cserélte le a beépítőszet gyenge anyagát. Akkor jöhet a negyedik mester...
Az a kis olaj, amit adnak a Dimarsonokhoz nem szükséges a telepítéshez, csak segédanyag, pl. a peremezéshez. Az, hogy elmegy e gáz a gépből, nem a klíma hibája, hanem a szerelőké (99 százalékban). Ezért nem szükséges a klíma javítása, pusztán a gáztömörséget kellene elérni a szerelvényeknél, nyomáspróbázni, feltölteni gázzal a rendszert, és akkor működni fog a gép. Ez szinte biztos.
Kicsit bővebben írhatnál róla hogy hol van a kondenzvíz kivezető és hogy miért nem tudtad onnan besprayzni a hőcserélőt.Én még a pollenszűrőt sem találtam meg az astrámon (F).És ha már itt tartunk nem lehet az utastérből valahogy elérni a hőcserélőt ?
Üdvözet a klímásoknak!
E fórumot végigolvasva (igaz eléggé felszínesen), sehol sem találkoztam a Dimarson beépítési útmutatójában szereplő légmentes olaj felhasználásáról.
Ezt szükséges használni, vagy egy felesleges tartozéka a beépítési csomagnak?
Az én készülékemmel 3 szerelő foglalkozott, de a mai napig használhatatlan,
- leszámítva 3-5 nap működést - amíg tartott a gáz a rendszerben. Van értelme ezt a klímát javíttatni?
Szerintem megéri a próbát a spray (Tescoban kb.1300 ? Mol kútnál 1700 Ft volt)
Kép az 1681-es hozzászólásomban, kaland: az 1677-esben. Vigyázzatok, hogy legyen hozzá cső! (Mint a 0,2 kisitalokhoz szívószál :-))
Kérlek olvassátok el mégegyszer a 1677-et, és ha sikerül a kondenzvízelvezető csövön felgugni, akkor szinte tutti siker. Szerintem Kb. 2000 Ft-ot érdemes bekockáztatni egy 20k-s szerelés előtt.
technoklíma
teljesen igazad van, nekem is megy a zolimpia itten. a civil kifejezésen meg jót nevettem :)
azért a minden autószerelő ért hozzá az enyhe túlzás, de ha jól sejtem itt valóban a klíma kondenvíz leeresztő csövén kell felnyomni a cuccot,
ha az segít van műszaki végzettségem, és a technika volt a kedvemc tantárgyam a suliban...
Mondjuk klímában még nem hallottam ilyesmit, de ha tényleg abból indulok ki, hogy egy ismerős számtech boltos az otthon nyúzott gépeit szemrebbenés nélkül adja el egy év után is újként...
Szerintem ha egy barkácsáruházban veszed a gépet, akkor ritkábban érhet ilyen csapás!!
Bocs a kései válaszért. DE hát az olimpia, mag szabi is volt....
A Seat tudtommal a Volkswagen csoport tagja. Ezen a vonalon el lehet indulni. Általában vw-hez minden második autószerelő ért. Holnapra lecserregem távrecsegőn Bp-n kinek milye van kéznél tisztító szerileg, amit civil is tud használni, és jelentkezem. Mi Frigonetti-t használunk. Asszem van spray változatban is. Utánanézek.
2. lépés : készülék cserére vonatkozó sorokat gondosan kitölti
3. lépés : leszereli beltéri egység
4. lépés : elkocog vele Klíma-Szala Rt, Bp Fóti út 73. tel: 061-369-4573
5. lépés : visszakocog beltéri egységgel
6. lépés : felszereli új beltéri egység
7-12 lépés : elnézéseket kér, valamint ezt 1-6 lépések között is többször megteheti és bizonygathatja, hogy nem is akart madárnak nézni
Az okozott kellemetlenségekért cserébe átnyújthat egy Glass típusú szobai párásítót ( szintén Argo gyártmány ), hogy legalább a téli hónapokra nyújtson megkönnyebbülést az Argo típ. készülék, ha már nyárra nem sikerült.
UI: Szemetet vettél, hívd a kukásokat. Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
Megjegyzés: A leírtak szerint egy agyonhasznált, barkács- vagy hasonló nagyáruházból való bemutató gépet sikerült nyerni új áron. Ezek a készülékek azért jók, mert mentek reggeltől estig, 23 ezren ráköhögtek, néhány kínai lehet bele is köpött stb. stb. MÉG MINDIG NEM CSERÉLTETED KI?????
Vélemény : normál otthoni használat mellett a klímaberendezések a beltéri szűrő tisztításán kívül 2 évig semmilyen karbantartást nem igényelnek!!!!
nem mérik drágán a szaktudást?
más kérdés hogy egy szimpla szervízben én nem bíznék meg, kérdés hogy a diaviánál megcsinálják-e rendesen. nem vészes egyébként, csak tudod hogy minden kis hibát észreveszek ;)
Az autóklíma az egy kicsit nehezebb ügy, sokkal inkább az autószereléshez áll közel, én a sajátomhoz sem szívesen nyúlok, esetleg a gáztöltést csinálom meg. Szerintem vidd el egy jobb szervízbe, pl. a Diavia-hoz, azok értenek hozzá.
A szagokat megszüntetni egyébként néha nem olyan egyszerű, pl. ha hosszú a kondenzvíz elvezető cső, akkor előfordulhat, hogy csak sokszori fertőtlenítés után szűnik meg a bűz.
Ha a mosható szűrő nincs elkoszolódva, akkor sem az alatta lévő az elpárologtató, sem a mókuskerekes ventillátor nem lehet elporolódva. Ha mégis, az azt feltételezi, hogy vagy szűrő nélkül lett a gép használva, vagy szűrővel, de akkor nagyon sokáig, és utána a szűrőt kitisztították.