Keresés

Részletes keresés

gisss Creative Commons License 2021.03.03 0 0 93152

Sziasztok! 

 

Egy kb 25 nm-es lakást jelenleg kényszerből egy 2 kw-os elektromos radiátorral fűtök.

(A múltkori -10 fokban is simán bírta.)

 

Szerintetek ezek bírnák helyettesíteni a radiátort?

A lakás a fűrdő/wc kivételével 1 légtér, és nagyon alacsony belmagasság.

 

https://gree-magyarorszag.hu/klima/gree-amber-grey-inverter-27-kw-klima-szett/

https://gree-magyarorszag.hu/klima/gree-amber-royal-inverter-27-kw-klima-szett/

 

Előre is köszi!

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2021.03.03 0 0 93151

"és alatta ki lesz alakítva egy szikkasztó, akkor a tálcára szükség van? Nem lehet leszerelni, és a fűtést kikapcsolni?"

 

Képzeld el a következő szituációt:

- van ugye a szikkasztód mélyen a föd alatt (fagyhatár alatt kialakítva)

- van a föld felett a kültéri egységed, ahol éppen leolvasztás folyik

- és van a kettő között 50-60 centi talaj, aminek a felszíne mondjuk mínusz tíz fokos, de akár még 50 centi mélyen is nulla fok alatt van (ezért hívják fagyhatárnak)

 

Gondolod, hogy a leolvasztási víz szépen átszivárog majd ezen a fagyos talajrétegen le egészen a szikkasztóig? Vagy az első leolvasztás belefagy a talajba, a következő adag víz már a talaj felszínén alakít ki fagyott tócsát, a tizedik meg már ki sem  tud folyni a kültériből, mert már összefüggő jégtömb van alatta, a huszadik leolvasztás jegébe meg már talán beleér a ventilátor is :)

 

A kültéri kifolyó csonkából egy csövet le kell vezetni egészen a szikkasztóig. Persze ez a cső is jéghideg lesz, de ha éppen megy a tálcafűtés, akkor a csőbe becsorgó "meleg" víznek nem lesz ideje lehűlni mialatt leér a fagyhatár alá.

 

Annyit TALÁN lehet trükközni, hogy ha ezt a levezető csövet hőszigeteled , akkor a tálcafűtés termosztátját nulla fok helyett le lehet állítani mondjuk -8-10 fokra, tehát telenként mindössze pár órán át fog dolgozni  (én erre a lefolyó csőre kb 2 centi vastag szolár csőszigetelést tettem)

Előzmény: rokas7 (93145)
Varzsol Creative Commons License 2021.03.03 0 0 93150

Nálunk a motelt fűti két darab 14 kW Gree hőszivattyú  (úgy tudom, a Nord is, ami neked van, tök ugyanaz).  Ezekből irdatlan mennyiségű víz csurog ki, amikor párás a levegő.  Úgyhogy ne spórolj szerintem a szikkasztó mélységével.

Előzmény: rokas7 (93149)
rokas7 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 93149

egyébként milyen mennyiségű olvadékvíz keletkezik egy 10 kw-os klíma alatt, ha fűtésre van használva? Kell tartani a fal károsodásától, vagy csak pár liter, ami el tud szivárogni a szikkasztón? Milyen mély gödröt ássak a kavicsnak?

rokas7 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 93148

Köszönöm neked és 1 valaki válaszát.

Előzmény: Varzsol (93147)
Varzsol Creative Commons License 2021.03.02 0 0 93147

A csepptálca ennél a tipusnál egyben van az egész kasznival, tartófunkciója is van (pl. a kompresszort is ez tartja) nem leszerelhető külön.

Előzmény: rokas7 (93145)
1 valaki Creative Commons License 2021.03.02 0 0 93146

Ha szikkasztó van, nem kell(ene) a tálca. De levenni nem tudod, és a fűtést sem tudod (gondolom) kiszedni, illetve gari bukik.

Bónusz, kell bele, mint a tálca alja is.

Persze van aki kivágta...

Előzmény: rokas7 (93145)
rokas7 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 93145

Sziasztok!

 

Ha a földre van telepítve a kültéri, és alatta ki lesz alakítva egy szikkasztó, akkor a tálcára szükség van? Nem lehet leszerelni, és a fűtést kikapcsolni?  NUD100W/NhA-T a kültéri típusa.

peterch Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93144

Sziasztok !

 

Újabb mérési adat a tálcafütés témában .

 

72 óra elteltével a fogyasztás 570 Wh . Éjjel volt fagy nálunk , ez azt eredményezte , hogy a legmagasabb energiafogyasztás 88 Watt volt . Az óránkénti 4,23 Wh az 304,5 Wh-t tesz ki 72 óra alatt . Így a tálcafütés 265,5 Wh-t tesz ki .  Durván számolva 3 órát fütött .

Tehát fogyaszt kikapcsolt állapotban is elég jól .

Előzmény: peterch (93126)
peterch Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93143

Értem amit írsz !

 

Azért írtam , hogy a vezérlés szerintem van annyira okos .

Tudod  nálam van az Ozone . Azt , ha áram alá helyezem bármikor , télen nyáron , az az elsö , hogy a betáp és a leolvasztás egyszerre kivilágít . Télen ( hidegebb idöben ) ez tovább tart  a leolvasztás  jele hosszabban világít . Gondolom ilyenkor a tekercsekbe áramot juttat , hogy felmelegedjenek , ami a kompresszort is némileg felmelegíti .  

Előzmény: kiggyo (93141)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93142

Annyi kiegészítés még hogy a mai gépek tudtommal már nem egy külső fűtőszállal oldják meg karterfűtést hanem belülről a motor tekercseket fűtik meg DC-vel, így sokkal gyorsabban megoldják.

De nincsenek illúzióim, szerintem nem a gép számára optimális időt várják ki egy áramtalanítás után hanem indulnak mert a felhasználó nem akar várni.

Előzmény: kiggyo (93141)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93141

Nem vagyok expert a témában, de amikor utánanéztem alaposabban modern kompresszoroknál is megvan ez a jelenség. 

Majd kijavítanak a szakik, de valami olyasmi a lényeg hogy a hideg olajban van folyékony állapotban hűtőközeg is. 

A melegítéssel ezt forralod ki belőle, és a meleg olajban nem kondenzálódik le ismét. (Valami olyasmi a lényeg hogy a rendszer leghidegebb pontja ne a kompresszor legyen).

 

Ha elindítod hidegen a hirtelen felforró hűtőközeg felhabosítja az olajat, és a kompresszor kihordja magából így kenés nélkül marad.

Előzmény: peterch (93140)
peterch Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93140

Szia !

 

Gondolom az a habosodás még a régi ásványi olajjal töltött kompresszoroknál volt .

Gyártónak van annyi esze , hogy programilag tiltja az indítást , amíg nincs meg az elöírt  optimális állapot .

Előzmény: kiggyo (93139)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93139

Leginkább arra kell figyelni hogy hány órával kell hamarabb áram alá helyezni bekapcsolás előtt. A manualban általában le van írva, több óra szokott lenni. Ha ez sűrűn elmulasztja a felhasználó akkor olaj habosodás miatt kenés nélkül tud maradni a kompresszor, és nem húzza sokáig. A hűtőházunknál ezt nem tudtuk, nem is élt soká...

Előzmény: peterch (93138)
peterch Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93138

Szia !

 

Általában a tápegység ami gondot okozott . Gondolom a klímánál is az lenne a leghamarabb a gond hosszú állásnál pár évesen . Habár az Ozone egész végig áll a fütésszezonon kívül ( 12-ik szezont húzza ) . Idáig nincs gond azzal sem. Ami kicsit hangot ad , az a beltéri venti az elsö 2-3 percben szezonnyitáskor , aztán az is elhalkul .:-)

Előzmény: 1 valaki (93137)
1 valaki Creative Commons License 2021.02.28 0 0 93137

Ennek semmi baja nem lesz, ha nem használod, és áramtalanítod.

Az ipari rendszerek más állatfajta.....

Előzmény: peterch (93135)
dejódió Creative Commons License 2021.02.27 0 0 93136

Fujitsu de a Panasonic TZ soozata is lehet abban benne van a wifi is.

Előzmény: Szalaco (93067)
peterch Creative Commons License 2021.02.27 0 0 93135

Szia !

 

köszönöm az infót !

 

Az igazat megmondva , engemet az óránként 5Wh nem zavar . Viszont kiváncsi vagyok , hogy a fütökábel mennyit fogyaszt .  Jelenleg is az Ozone-val fütök . A  Gree Amber csak pihen , áram alatt van , mert nem tesz jót egy elektromos berendezésnek sem a ki-be kapcsolgatás - áramtalanítás .  Tapasztalatból tudom .:-)  Ha a Nokiában leállt  a gyár ( ünnepekre ) , akkor volt mit csinálni , hogy újra elinduljanak a " profi " számítógépek a teszterekben .  Majd a tények ismeretében eldöntöm , hogy a tálcafütést külön vezéreljem , vagy nem .  

Előzmény: 1 valaki (93134)
1 valaki Creative Commons License 2021.02.27 0 0 93134

(Ha fogyasztás mérővel méred, ellenőrizd le árammérővel, mert a kis teljesítményt nem mind tudja mérni, és hülyeséget adnak.

Akár azért, mert nem sima terhelés, oszcilloszkóppal és rá kötött lakatfogóval is meg kellene nézni.)

 

 

 

A kínaiak logikája, tálca és karterfűtésre:

 

Electric Heating Function of Chassis


(1) When T
outdoor amb.≤0ºC, the electric heating of chassis will operate;
(2) When T
outdoor amb.>2ºC, the electric heating of chassis will stop operation;
(3)When 0ºC<T
outdoor amb.≤2ºC, the electric heating of chassis will keep original status.

 

Electric Heating Function of Compressor


(1) When T
outdoor amb.≤-5ºC, compressor stops operation, while the electric heating of compressor starts operation;
(2) When T
outdoor amb.>-2ºC, the electric heating of compressor stops operation;
(3) When -5ºC<T
outdoor amb.≤-2ºC, the electric heating of compressor will keep original status.

Előzmény: peterch (93133)
peterch Creative Commons License 2021.02.27 0 0 93133

Szia Elek !

 

Nem jól gondolod !

 

Áram alá helyezéskor 14Watt a fogyasztás . Majd neki áll ugrálni a fogyasztás ilyen módon 14-9-6-1-3-7-4-1-3-6-1-4-7. A változások kb . 4mp-ként történnek . A 7 Wattot már ezek után nem lépte túl . Egy hét múlva majd megírom , hogy milyen az eredmény . Remélem lesz mínuszos éjszakai hömérséklet , hogy megmérhessem , mennyit fogyaszt a cseptálca fütése .

Előzmény: Mekk Elek ezermester (93130)
peterch Creative Commons License 2021.02.27 0 0 93132

Szia !

 

Biztosan kaptál angol nyelvü kézikönyvet . Az én klímámnál Gree Amber  a 6-ik oldalon van olyan , hogy " Working temperature range  " . Majd olyan , hogy Maximum heating : Indoor side 27°C , Outdoor side DB/WB 24/18 °C . Ez az utolsó mondja azt , hogy kinti 24°C-os hömérsékletig száraz idöben és 18°C-os  kinti hömérsékletig nedves idöben  üzemel fütés módban . Ez felett letilt . Ezek szerint nálad napos oldalon van a klíma kültéri felszerelve .

Előzmény: arpo77 (93131)
arpo77 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 93131

Sziasztok!

 

Pár hónapos gree dark x 3,5  klíma beltérije több alkalommal is e8 hibakódot dob és leáll? Érdekes mert mikor nagyobb mínuszok voltak nem volt semmi gond, de most hogy enyhül többször is dobta. Letöltöttem a hibakód listát, de nem igazán értem. Leginkább ezt: "A kültéri hőmérséklet az üzemi tartományon belül van?" Mi az üzemi tartomány és mit ért kültéri hőmérséklet alatt? Előre is köszönöm a választ!

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2021.02.27 -1 0 93130

"Nálam 26 óra alatt 110Wh . Éjjel +4°C volt a leghidegebb ,"

 

Lehet, hogy az a gyári beállítás, hogy készenléti módban a kompresszornak soha nem szabad 5 fok alá kerülnie, ezért reggel 7 óra körül a vezérlőpanel bekapcsolta a kompresszor fűtését kb egy órára.

 

Szerintem a vezérlés valószínűleg nem foglalkozik a kompresszor tényleges hőmérsékletével, AMÍG a külvilág nem éri el az 5 fokot (és persze a kompresszor éppen nem dolgozik), addig FOLYAMATOSAN bekapcsolva tarja a fűtést, aminek ráadásul nem is szabályozza a teljesítményét, tehát akkor is az ÖSSZES WATTTAL fűti, akkor is, amikor talán a wattok tizede is elég lenne.

Talán úgy lehetne legegyszerűbben+legolcsóbban spórolni ezekkel a készenléti wattokkal, hogy a kompresszorba teszünk egy tapintó termosztátot, ami 5 fok felett leállítja/megszakítja a panelből jövő fűtést.

Kérdés, hogy ezzel menni villany forintot spórolunk, megéri-e egyáltalán az erőlködés.

Előzmény: peterch (93126)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.26 0 0 93129

Attól függetlenül a 110kWh tényleg sok. :))

Előzmény: tarejos (93128)
tarejos Creative Commons License 2021.02.26 0 0 93128

110 Wh-t írt.  ;-)

Előzmény: kormos* (93127)
kormos* Creative Commons License 2021.02.26 0 0 93127

110 kwh az nagyon sok

Előzmény: peterch (93126)
peterch Creative Commons License 2021.02.26 0 0 93126

Sziasztok !

 

A Gree Amber fogyasztásról . Tegnap a fogyasztásméröt beiktattam . Valóban van még ilyen melegben is fogyasztás .  Nálam 26 óra alatt 110Wh . Éjjel +4°C volt a leghidegebb , így gondolom azért nem kapcsolt a tálcafütés . Hétvégére ígérik , hogy lesz fagy éjjel . Kiváncsi leszek a fogyasztásra .

Amúgy a topiktárs kérdésére a kézikönyvben az 5. oldalon van a válasz . : " Ha sokáig nem használja a légkondícionálót,húzza ki a hálózati dugót ! "

tarejos Creative Commons License 2021.02.26 0 0 93125

A klímákhoz nem értek, nincs velük tapasztalatom, azért kérdezek és szívesen veszem a válaszokat.

 

A napelem ill. hogy kinek mire van pénze, az nem része a klíma projektnek, csak megemlítettem.

 

Padlófűtést 32. szezonban használunk.
Az elején buta gázkazánnal és sima mechanikus 3 járatú keverőszeleppel és mechanikus termosztáttal.
No ott volt ingadozás.

De mióta a kondenzációs kazán van ami magában csinálja az időjárásvezérelt kevert kört ill. normális elektronikus (de nem okos)

termosztát, nem volt 1 foknál nagyobb ingadozás a készülékekből fakadóan, max akkor, ha áramszünet, kazánhiba, ... miatt nem volt fűtés.
Mióta még érzékenyebb termosztátokat használok, még annyi sincs. Ez a gyakorlati tapasztalat.

 

Amit írsz a nagy hőtehetetlenségrő, az teljesen igaz. Igaz arra, hogy nagyon lassan melegszik föl vagy lassabban hűl le.

Épp ezért használom 0.1 fokos hiszterézissal a termosztátot a padlófűtésnél, illetve épp azért csak fél fokkal csökkentem éjszakai módban  a padlófűtés beállított értékét.
Azért 31 év alatt összesen, ill. 19 év alatt a kondenzációs kazánnal csak kitapasztaltam már a lelkét a dolognak.  :-)

 

Egyébként az az öntanulónak is van érzékenysége meg hiszterézise is.
Azt meg hogy mikor legyen éjszakai ill. nappali fűtés, úgyis én mondom meg neki. Úgyhogy simán jók nekem ezek a termosztátok.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (93124)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2021.02.26 0 0 93124

"Az jó ha a szükséges hőmennyiséget leadja a klíma, de azt nem szeretném, hogy brutálisan fújjon, nem baj ha csendes."

 

Ez egyszerű fizika: ugyanakkora hőmennyiséget, de jóval csendesebben

- vagy magasabb hőmérsékleten (tehát nem magas COP-ra optimalizált klímával) lehet bevinni a lakásba,

- vagy hatalmas felületű beltéri hőcserélő radiátorral és túlméretezett lapátú (ezért lassan is forgatható) ventilátorral (tehát drága beltéri egységgel, vagy túlméretezett klímával) lehet bevinni a lakásba.

Csodák nincsenek.

 

"Kedvezményes tarifa nem lesz, napelem ellenben igen"

 

Akinek van játszzni való pénze is, az nyugodtan játsszon, kísérletezzen vele: 20-40 év múlva kiderülhet akár akár az is, hogy a napelem egy nagyon jó befektetés volt.

 

"A padlófűtés termosztátja nappal/éjjel fél fokot változik és 0.1 fokos hiszterézissel dolgozik,"

 

A termosztátod lehet akár 0,000000001 fokos hiszterézisű is, a padlófűtés működési elvéből adódóan (a nagy tömegű padló felfűtési és lehűlési túllendülései) a lakásban a hőmérséklet ingadozása akkor is 2-4 fok körül lehet. Ha ennél kevesebbet szeretnél, akkor felejtsd el a hiszterézis elven működő vackosat és szerez be egy ÖNTANULÓ termosztátot  (és NEM egy "okos" termosztátot, mert az okostermosztátok 90 százaléka szintén hülye a padlófűtéshez).

Előzmény: tarejos (93120)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.25 0 0 93123

Nálam péntek, mert szerdán nem érek rá.

Aztán ha csendesebb lesz, mint a földszinten daikin akkor azonnal rendelek is még egyet. :))

Előzmény: Varzsol (93122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!