Beirom ide tegnapi tapasztalataimat.
Öltönyvásárlás volt tervbe véve, kábé 50eFt körüli áron, bejártam több üzletet és a két legmeghatározóbb élményemet leírom:
1.Enrico Fashion / Campona
A két fiatal eladólány a bejáratot elállva beszélget egy barátnőjükkel, ezzel gyakorlatilag teljesen meggátolva a boltba való bejutást. Megállok elöttük és várok egy kicsit, de semmilyen reakciót nem váltok ki, kicsit köhécselni kezdek mire végre kissé odébb állnak és így már beférek a boltba.
Bent hosszasan nézelődünk és válogatunk a párommal, ez nem különösebben zavarja az eladókat, akik immár a pénztárnál folytatják beszélgetésüket a barátnőjükkel. Éppen a tulajdonost szídják hangosan a hétvégi beosztásuk miatt. Nem segítenek semmit, nem kérdezik meg hogy mit is akarunk, egyáltalán tojnak a kedves vásárló fejére.
Közben találunk egy két szép öltönyt, de ilyen helyen nincsen kedvünk vásárolni, szépen elhagyjuk a boltot és többet be sem tesszük oda a lábunkat az életben.
Ha én egy ilyen bolt tulaja lennék, akkor időnként beküldenék pár ismerőst hogy teszteljék le az eladók szolgállatkészségét, és egy ilyen eset után úgy rugnám ki ezt a két libát, hogy a lábuk sem éri a földet.
2.Aramis & Cretti Férfi Divatház / Campona emelet
Ez pedig a pozitív élmény, két szakképzett kedves és türelmes eladó (sok öltönyt felpróbáltam, sokáig válogattam). Nem akarnak mindenre rábeszélni, izlésesen választják ki az öltönyhöz való kiegészítőket, így végül elégedettem távoztam az üzletből egy öltöny, egy ing és egy nyakkendő társaságában. Jó érzés volt itt vásárolni, azt éreztem amit már nagyon régen nem: én vagyok a vásárló, és a két eladó azért van hogy az én szükségleteimet minnél jobban kielégítse.
Ebbe az üzletbe még biztosan vissza fogok térni a késöbbiekben, és mindenkinek szívből ajánlom.
Sajnos a bankbizonylatokkal az égvilágon nem igazolsz semmit, csak azt, hogy egy számláról a másikra utaltál pénzt. Hogy miért, az nem derül ki, akár adhattad ajándékba is :(
Az apró meg valóban sosem elég. Viszont (mint egykori üzlettulajdonos írom) engem abszolút nem érdekel, igenis tartson 500k HUF-ot az üzletben, 100-as címletekben, ha kell. Ne várjon emiatt a vásárló!
Szomorunak szomoru. De azert en egy kicsit orulok, hogy van kontraszt. Igenis megerdemlik a dicseretet, es az emlitest azok akik jol vegzik a munkajukat. Mindenki.
Amugy amiket en emlitettem azok szeritnem tulmennek egy picit a normalis kiszolgalason, mindenhol legalabb egy keves extra van benne. Ez valasztja el az atlagos eladot a valodi kereskedotol. Azt pedig meg kell becsulni...
Termeszetesen nem altalanositani akartam, de sajna ez, amit te tapasztaltal, az igen ritka meg itthon ...
Es az a szomoru hogy az ember mar akkor is feldobodik, hogyha valahol normalisan szolgaljak ki ...
Azert szerencsere a kanadai tortenetedhez hasonlok vannak itt is. Csak sajnos nem sokan. Azota megeccer jartam abban a boltban, amirol lentebb irtam, mert akartam meg bakancsot is, amikor odajott az elado, megkerdezte, hogy amit tegnap vettem az bejott-e, es utana ismet segitett, ugyanugy, . Szoval az nem meresi hiba volt.
De most nem ezt akartam elmeselni, hanem azt a pesti cd boltot, ahova amikor betevedtem, es az eladonak total semmi konkretat nem tudtam mondani, hogy mit akarok, csak nagyjaboli stilusmeghatarozast, akkor a kezembe nyomott 6 vagy 8 CD-t, mutatott egy kenyelmes szeket, egy jo fejhallgatot + egy CDlejatszot, es ott addig hallgathattam, meg valogathattam ameddig nekem tetszett, es ugy, ahogy nekem tetszett...
Es ez is Pest kozepe. Mint a masik. Ugyhogy nem kell szerencsere atuszni az oceant. :-))
Ami az aprót illeti és ha már említetted a taxisokat:
Igen gyakran tapasztaltam, hogy a taxisok nem tudnak visszaadni 5000-ből v. 10000-ből. Persze náluk aztán tényleg el tudhat fogyni az apró, de azért mégis idegesítő tud lenni a szitu.
Miert van tenyleg az, hogy itt a sok hulye p*csa tesz szivesseget azzal, hogy odajon a nagy unott pofajaval, es mormol valamit ... ( Ha ugyan odajon es mormol ... ) Nalunk valami nagyon el van b ... rontva ...
Tudom, hogy hulyeseg ilyen peldakkal dobalozni, de elvileg ugyanugy mukodnek a dolgok pl Kanadaban is ...
Megis ... Amikor par eve kinn jartam , akkor minden egyes ( !!! ) boltban, aruhazban, kocsmaban, benzinkutnal olyan keszsegesek voltak, mint ha legalabbis a fonok mindig a hatuk mogott allt volna ...
Tudjatok ... Pl ... Benzinkut :
Megtankol a cimbi, addig en beszedultem a shop-ba es elkezdtem nezelodni. Odajon a srac :
Szia ! Mit tehetek erted ? Tudok valamiben segiteni ?
- Oh , koszi csak nezelodom ... Igazabol az ujsagokat szeretnem megnezni, hogy milyen fajtak kaphatok nalatok ...
- Nezd csak, ott vannak hatul a hetilapok, itt a napilapok, ott egy szek , helyezd magad kenyelembe es nyugodtan lapozz bele, ha gondolod ...
Gondolhatjatok ... Csak ultem es pislogtam kifele a szemem mogul.Azelott es azota sem talalkoztam ilyen hozzaallassal. Nem jobb egy ilyen helyre bemenni es vasarolgatni ( vagy nem venni semmit, csak nezelodni anelkul hogy anyaznanak , hogy mit keresel te ott ... ) ???
Gondoltam, ezt erdemes erdekessegkeppen megemliteni ... Nem tudom mi kell ahhoz, hogy a sok birka rajojjon, hogy az uzlet forgalmanak igen is koze van az o helyehez is ...
Grubi irta:
"SZVSZ a boltos figyeljen arra, hogy legyen visszajárója, ne nekem kelljen úgy érezni, hogy micsoda bunkó vagyok, hogy nagy címlettel fizetek. Arról nem is beszélve hogy már nem 2napja van 5+10ezres bankó. Vagy nincs igazam?"
De, alapjában igazad van, tényleg elvárható, hogy egy boltban (legyen az akármilyen) vissza tudjanak adni a nagyobb címletű pénzből. Tudtommal az adott napi záráskor mindig szoktak is pár ezer forint értékű aprót hagyni a pénztárban, hogy a másnapi nyitásnál ne legyen gond.
Viszont mi van akkor, ha napközben egymást után húsz olyan vásárló jön be, aki 10e forintossal fizet? Nyilvánvaló: elviszi az összes aprót. Tehát ilyen helyzetekre szerintem nem lehet felkészülni.
Mekdöncis eset tavalyról (ha már felemlegettétek a gyorséttermeket): bementem, rendeltem, és kértem valami pluszt is a menü mellé - már nem emlékszem pontosan, hogy mit - és poéból hozzátettem, hogy "Ha nem jelent gondot." Mire az ifú, lelkes, biztató kinézetű és udvarias kiszolgáló rámnézett és azt mondta: "De gondot jelent." Sajnos annyira megdöbbentem, hogy szóhoz se jutottam...
Az jutott eszembe most, hogy a taxisoknak van (vagy csak lesz?) Etikai Kódexük, amiben leírják, hogy mit hogyan és mit hogyan nem.
Esetleg be kellene vezetni egy kódexet a kereskedelmi egységek részére is (tehát boltok, éttermek stb.).
Kérdésem: milyen szabályokat írnátok bele?
Szerintem neked is jogod van minőségvizsgálatot kérni. A bankbizonylatokkal pedig tudod igazolni, hogy hol és mikor vásároltátok a kapuskesztyűt.
Ezek az intézmények a néhai Kermi utódai.
r_b.
Kicsit off, de azért tanulságos, meg a véleményeteket is kérném.
Fiam elég hosszú spórolással összarakta kis zsebpénzeit, hogy vegyen egy igazi kapuskesztyűt. Nem a legolcsóbbat akartuk, hanem olyat, ami pár évig bírja.
Ezért egy elég nagy, jónevű sportboltban, egy elég nagy jónevű cég termékét vettük. A kesztyű persze pár hét múlva szakadni, foszladozni kezdett. De a számla nem volt meg, viszont - mivel kártyával fizettünk - a bank visszaigazolásából kiderült hogy ott és annyiért vásároltunk. Meg persze ennek alapján ők is vissza tudták volna keresni a számlát.
Na, lényeg az, hogy nem cserélték ki a kesztyűt. Ekkor beírtam a panaszkönyvbe, egy hét után jött egy udvarias, egysoros válasz, hogy a számla nélkül nem cserélnek. Ennyi.
Nem éri meg két ilyen cégnek (bolt, gyártó) hogy jó érzése legyen a vásárlónak?
Arról nem beszélve, hogy közben persze feltételezték, hogy én akarom becsapni őket.
Nagyon bosszant a dolog. Nem olyan nagy összeg, de a gyerek pénze, meg minden.
Mit szóltok? Van még valami jogom? Tudom, hogy hülyék voltunk a számlát illetően.
Van a jó kiszolgálásnak is hátránya...
Engem például a vásárlók sokszor kerestek úgy, hogy hol név szerint, hol körül írták a "munkatársaimnak" a külsőmet. Ez nem igazán tettszett a főnökömnek mert _ő_ (lehet magábol indult ki) valami simlit keresett a dolgok mögött amiért személy szerint engem kerestek.
Volt olyan is aki lehülyézte őt, mert azt mondta hogy majd a kollégák segítenek mert éppen nem érek rá.
Pedig szerettem ott dolgozni.
Na mindegy ez már múlt, igyekszem az egyensúlyt megtalálni továbbra is, de ebbe a vevőknek is van beleszólása...
Ha mar belekezdtunk a tortenet meselesbe, nekem is van ilyenem. Vannak kedvenc helyeink, alt ismeros ajanlja, mi beleszeretunk, par evig odajarunk, szinvonal elkezd romlani, bizonyos szint utan mar nem birjuk, oda se megyunk tobbet. Ez a folyamat majdnem mindig igy megy.
Pl. kedvencunk a Matraban, mar a szinvonal elkezd romlani cimszonal tartottunk. Felszolgalok: ket kb 15-17 eves leanyzo, igyekeztek nagyon, de ez nem igazan akart sikerulni. Kovetkezokeppen tortent:
Uj vendeg erkez
Vendeg: - Kerem, hogy razza ki a teritot, teli van morzsaval.
Kislany: - Maris - leszedte a teritot es ott az asztal mellett kicsit megrazogatta, leseperte az etelmorzsakokat a foldre es visszarakta a teritot az asztalra. Vendeg szohoz sem jutott.
Atyam ballepese pedig az volt, hogy rendelt meg egy pohar sort, de mivel a szegeny felszolgalo mar nem emlekezett ra, hogy ki is rendelte, ezert tett az etteremben egy kort sorrel a kezeben, kiment a kertbe (megj. ott nem ult senki!), utana vissza, de Apa addigra mar megszanta es szolt neki. Mi nem birtunk a rohogestol. Azota sem jartunk arrafele, pedig milyen jot szorakoztunk.
Az előző sirámomat nekem is Burger King élmény okozta, pénteken délután 4-kor az Arany János u.-nál ne legyen már 5perces probléma visszaadni egy 10-esből. Arról nem beszélve, hogyha nem vagyok hullafáradt és letompulva a melegtől akkor még a friss és ízletes "megrágott" whopper jr-t is letömködtem volna a készítő torkán. aztán inkább csak otthagytam.
Ha mar gyorsetterem, akkor Bugger Kign, keso este mozi elott/utan, mindegy. Bementunk 5en. Elso embert kiszolgaljak, majd a srac se szo-se beszed hatravagtat a geppark koze. Varunk, ahogy illik. Kb 5 perc mulva arra jar egy fonokebb kinezetu, megkerdezzuk, hogy megis mi van ilyenkor. Erre o: De hat ez a penztar zarva van. Mondjuk neki, meg mutatjuk is, hogy a srac eppcsak bemenekult az sutok koze, es amugy is a penztargepen a felirat az, hogy : udvozoljuk ettermunkben, vagy ami szokott lenni. Erre a manager megnyom ket gombot a ketyeren. a kijelzon a felirat: Zarva. Erre rankvigyorog: Naugye, es o is elrobog a gepek koze.
Mi meg kifele. De azert szerintem minden rokona csuklott egy ideig.
Általában meglátszik a bolton, hogy a bolt árusításra vagy pénzmosásra készült, illetve aki kiszolgál az csak ott van, vagy tényleg el akar adni valamit.
Illetve a továbbra is közkézben üzemelő helyek - pl.: Posta - azok ahol semmibe veszik az ügyfelet.
Legfrissebb élményem: ma hajnalban mentem haza, hulla éhesen, fáradtan. Sebaj ott az McDrive az M7 elején, majd bekapok valamit. 5 percet álltam az autós ablaknál. Végül bekopogtam és a fiatalos team nagyija kezdett visszaintegetni, hogy nincs kiszolgálás! Erre a hátsó kijáratnál a szemetet pakoló srácra mordultam rá, hogy mi a manó van. Ennek eredményeképpen kaptam egy félig kihűlt hambit, de se köszönés, se semmi, pedig ez legalább jól szokott esni a műkaja mellé.
Sziasztok.
Az eddig megállapítottakkal egyetértek, tényleg nagyon sok hely van ahol az embert le se ..., és még ennél is rosszabb az említett "lecsórózás" jelensége.
Van azonban egy dolog amit Spinderella is írt, remélem nem off ha erre kérdezek rá, és ez a visszaadás-para. Gondolom mint a legtöbben, én se szeretek 5-10e-ssel fizetni, inkább kiszámolom a fizetnivalót. Viszont ha nincs más akkor csak ezt tudom adni, és ilyenkor nagyon felszalad a pumpám amikor az eladó megforgatja a szemeit hatalmasat fújtat, mintha arra kérném, hogy nézze meg a tetőn, ottvagyok-e, és felteszi a sablonkérdést:
Nincs kisebb?
SZVSZ a boltos figyeljen arra, hogy legyen visszajárója, ne nekem kelljen úgy érezni, hogy micsoda bunkó vagyok hogy nagy címlettel fizetek. Arról nem is beszélve hogy már nem 2napja van 5+10ezres bankó.
Vagy nincs igazam?
A csucs nalam az volt, amikor egy etteremben probaltam meg desszertet rendelni (buta fejjel ugy az elejen nem tettem meg, utolag akartam egy etlapot, meg ilyenek) intettem a pincernek, aki azonnal elemvagta a szamlat. Hat, vegul nagyon nyugodtan kozoltem vele, hogy inkabb egy etlapot kernek, erre ugy nezett ram, mint valami feregre.
Szerencsere ilyenekkel nem tudnak kizokkenteni a nyugalmambol, ugyhogy siman tulestem a desszerten, o viszont nezhette a borravalot. Meg azt, hogy en meg egyszer bemenjek.
Igaz, kb egyedul en beszeltem magyarul a helyen, de akkor is...
Szvsz terjesszuk ki a kort az ettermekre is, mert ott is nagyon sokat tudnak artani, azzal, hogy csak a harmadszori keresre hozzak ki a szamlat, v. a pincer lathato unottsaggal szolgal ki es meg sorolhatnam az ilyen eseteket. Nagyon el tudja csapni az ember estejet v. a kikapcsolodasra szant idejet.
LoanRanger felvetett itt par kerdest, amire megprobalok atfogoan valaszolni.
Sajnos eleg rossz tapasztalataim vannak vasarlasi teren.
Valahogyan vissza kene hozni a "regies" kereskedesi felfogast. Ez alatt azt ertem, hogy igenis egy boltban megbecsult legyen az, aki bemegy oda vasarolni. Talan en vagyok tul nosztalgikus vagy esetleg felretajekozott, de ugy tudom, regebben elo nem fordult volna peldaul az, hogy egy este 7-kor zaro uzletbe mar 3/4-kor nem engednek be (mert ugye akkor ki is kene az ember szolgalni...). Vagy hogy a kedves elado fiucska, mivel nem tudott visszaadni a papirpenzbol, a problema megoldasakent egyszeruen visszavette a pultrol a mar kivalasztot arucikkeket es nem szolgalt ki...
Valahogy eltunt az a szemlelet, amit en hianyolok, miszerint ha en egyszer bemegyek x boltba, es ott koltom el azt a penzt, amit faradtsagos munkaval kerestem meg, akkor a minimum az, hogy normalis kiszolgalast kapok. (Nem vagyok kereskedo, de ha az volnek, ez volna az elso szamu, kokemenyen betartando szabaly!)
Ebbol kovetkezik, hogy hatalmas meglepetes, ha az embert az uzletben kiszolgaljak (mar ugy ertem, rendesen). Pl. en a multkor elmenem egy Mister Minitbe cipot sarkaltatni, es olyan kedvesek, udvariasak, segitokeszek voltak, hogy szo szerint kiszedultem az uzletbol, mondvan, hogy ilyet en hosszu evek ota nem tapasztaltam!
Tisztelet a kivetelnek (mert tudom, hogy ilyenek is vannak) de ugy latom, sok kereskedo nem latszik felfogni, hogy azoknak az embereknek a penzebol el, akik nala vasarolnak. Es mivel ezt nem latjak at, teljesen mindegy, hogy milyen a kisassony/fiatalember aki a pult mogott all, de fo kovetelmeny, hogy csinos es divatos legyen! (Hangsulyozom meg1x: tisztelet a kivetelnek!) Hogy esetleg egy akkor paraszt, hogy menekulnek a vevok a szelrozsa minden iranyaba, az mar sajna nem tunik fel neki. Summa summarum, nemcsak az ilyen-olyan stilusban megnyilvanulo eladok a hibasak, hanem bizony a fonokeik is!
Egyik ismerosom mondta, hogy o tobbszor is irt dicseretet panaszkonyvbe. En meg nem probaltam, mert altalaban rohanok, de majd egyszer csak lesz alkalmam.
"szvsz az eladok konyve nem csak panaszkodasra van hanem lehet ottan dicserni is, nem?"
Erre vonatkozik a kerdesem. Felenk ugyanis ezt nemes egyszeruseggel panaszkonyvnek nevezik, amibol en arra kovetkeztettem, hogy oda negativot kell irni. Ezert lenne jo valaki, aki el tudna mondani, hogy lehet-e oda dicseretet is irni?
"En egyebkent kifejezetten meglepodom, hogyha normalis, kedves kiszolgalasban reszesulok es annyira jol erzem magam tole"
Errol van szo. Tenyleg annyira ritka, hogy mar ott orulni kezdek, ahol nem ellensegesek, ugyhogy ugy meglepodtem a normalis kiszolgalason, hogy rogton jo volt az egesz estem. :-) Ilyen aprosagok kellenek, annyira fel tudjak dobni a napot.
Kedves Sam,
szvsz az eladok konyve nem csak panaszkodasra van hanem lehet ottan dicserni is, nem?
En egyebkent kifejezetten meglepodom, hogyha normalis, kedves kiszolgalasban reszesulok es annyira jol erzem magam tole, hogy vegre egy ilyennel is talalkoztam. Ott lehet a baj, hogy olyan cegnel dolgozom, ahol elvarjak, hogy mindent gyorsan, pontosan oldjak meg, aminek muszaj megfelelni, viszont automatikusan elvarom masoktol, hogy ok is igy teljesitsek, amit en kerek. De ez nem igy van. Sajnos.
Hmmm ezt a mosolycsekket kene visszavezetni, mert bar meg akarok venni egy bakancst ez igaz, de utana -leven cipot nem veszek olyan nagyon surun- a visszajaras nem jatszik be. :(
Pedig megerdemelne, mert o az a Lisette altal hianyolt egyensulymegtalalos tipus...
Vagy legyen a panaszkonyv mellett egy dicserokonyv is. :-))
Egy picit most masrol lesz szo, mint eddig. Bar mivel mar egy ideje semmirol nem volt szo, azt hiszem idefer.
Az lenne a kerdesem, hogy mit lehet olyankor csinalni, ha nagyon elegedett vagy a kiszolgalassal? Van erre valami bevalt modszer?
Arrol jol kioktatodtam, meg mondjuk eddig is tudtam, hogy ha nem teccik akkor vasarlok konyve. Es akkor lehet hogy jol ledorongoljak/kirugjak a gonoszkodo eladot.
Ellenkezo esetre nincs megoldas? Nincs valami olyan forum, hogy huha, ez az elado nagyon jol vegzi a munkajat?
Tortent ugyanis, hogy tegnap elmentem egy nagyon-nagy multiba. Vegul is kikotottem egy cipoboltban, ahol egy (illetve picit kesobb ketto) kis fiatal eladolany szolgalt ki. Mar felkeszultem a tobbi uzletben megszokott le se sajnalnakra. De nem. Latszott rajta, hogy kezdo, meg minden, mert nem tajekozodott tokeletesen az uzletben. Viszont nem jott oda tolakodoan, de amikor szukseg volt a segitsegere, akkor azonnal megjelent, es bar sokat valogattam (viszonylag) vegig nagyon kedvesen segitett, meg mosolygott, ahogy az a nagy konyvben meg van irva. Amikor sikerult kivalasztani a cipot, megkoszonte a vasarlast, elvitte a cuccot a penztarhoz, majd eltunt.
Ugyhogy neki ott, es akkor mar nem tudtam elmondani a velemenyemet.
Szoval van valami forum a pozitiv velemenyekre is? Vagy egyszeruen menjek el valamelyik nap, es mondjam az arcaba, hogy jol csinalja?
Az eladók lassan teljesen elveszik a kedvem a vásárlástól. Sok típus van, de egyik sem igazán kedvemre való. Van a pincsi, aki egyfolytában jön utánam, mindig kérdez valamit, de feleslegesen. A másik, aki rám sem bagózik, csak a műkörmét csodálja. Ha én kérdezek, még akkor is nyögvenyelősen válaszol. Le a kalappal azok előtt, akik az egyensúlyt megtalálják a nemtörődömség és a túlzásba vitt "törődés" között. És emellett még kedvesek is. Ha jól emlékszem, akkor a Mammutban volt egy eladó, aki tényleg nagyon kedves és figyelmes volt. Nem lógott rajtam, de bármiben segített. Ilyen helyen a vásárlás is kényelmesebb és kellemesebb. Nem értem, hogy ha az ember egyszer már ezt a szakmát választotta, akkor miért nem csinálja úgy, ahogy azt mindenki elvárja tőle???
Én is szólnék pár szót az eladók védelmében, noha én vásárló vagyok. Páromnak néztünk pulóvereket, és az eladó hölgy, aki kiszolgált bennünket nagyon értette a dolgát, és látszott, hogy hivatásának tarja a munkáját. Középkorú hölgy volt, a sok állástól bokától térdig be volt fáslizva a lába, mégis olyan kedvesen, tapintatosan foglalkozott velünk, anélkül, hogy bármit is ránk akart volna tukmálni, bontotta ki az egyik pulóvert a másik után a celofánzacskóból, kereste a megfelelő méretet, s végül ugyanazt a pulcsit két különböző színben is megvettük (persze akció is volt éppen). Közben elhívták telefonhoz, s nem rohant el azonnal, hanem megvárta míg befejezzük a mondatot, udvariasan elnézést kért, és egy fiatal eladólányt állított oda elénk, hogy segítsen nekünk, majd a telefon után visszajött, és "visszavett" minket. Egyszóval szuper volt, azóta is, ha ruhát keresünk, rendszeresen eljárunk abba a boltba, s akkor is udvarias kiszolgálást kapunk, ha nem veszünk semmit, csak körbenézünk.
Igazad van. En a magam reszerol probalok a vegtelensegig udvarias es turelmes lenni, kulonosen akkor, ha tudom hogy elottem egy nehez eset volt. Eddig meg -es remelem most nem loditok- soha nem fordult elo, hogy kihoztak volna a beketuresbol.
Tudom, hogy milyen nehez lehet egesz nap emberekkel foglalkozni, tisztaban vagyok azzal, hogy en nem tudnam ezt csinalni... vagy hosszutavon semmikeppen.
Ezert is vagyok ha lehet jokedvu, es udvarias, es probalok meg olyan lenni, amilyen vevot en szivesen kiszolgalnek, ha elado lennek.
De ezert cserebe elvarom azt is, hogy latszodjon az eladon, hogy o kiszolgal. Lehet ingerult, lehet faradt, ha ezen aterzodik az, hogy o bizony el akar adni, es hogy nem hany tolem, akkor maris minden rendben.
Szerintem ez meg csak nem is nagy keres, csak emberi hozzaallas...
Mint egykori üzlettulajdonos, nekem ellenkező tapasztalataim vannak, nagyon sok esetben a vásárló az, aki rettentő bunkó módon viselkedik. Bejön a tisztelt vásárló (akinek mindig igaza van...), és szemtelenül viselkedik, hangosan lefitymállja az árut. Azért ezt akkor sem szabad, ha tudjuk, hogy belőle élünk.
Azonban nagyon sok helyen valóban képesítés nélküli (ami önmagában nem baj) kirakatbabákat alkalmaznak, minimális bérért, és ők nem érdekeltek abban, hogy nagyobb forgalom legyen, mindenképp megkapják a fizetésüket. Egy ismerősöm alkalmazottját épp tegnap rúgattam ki, mert minden hátsó szándék nélkül szerettem volna ott vásárolni, és az eladó majdnem leköpött. Természetesen szóltam a tulajdonosnak, hogy nem a legjobb munkaerőt választotta.
Ha előfordul veled bármikor, nyugodtan szólhatsz a boltvezetőnek, extrémebb esetben kérd el a vásárlók könyvét, aminek tartalmát a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelet is megtekinti, majd intézkedik.
A legfőbb az, hogy minden esetben Te légy kultúrált, sose kapd fel a vizet, még akkor sem, ha igazad van. A nyugodt hangnem meghozza az eredményt.
És akkor én is elmesélem a legutolsó kalandomat:
Néhány hete az egyik mobilszolgáltató ügyfélszolgálatán akadt dolgom, az egyik SIM kártyámról szerettem volna a másikra átmásolni néhány számot. Telefonos tájékoztatás szerint bármelyik ügyfélszolgálaton a kihelyezett számítógép segítségével megtehettem (volna) ezt. Sorszámot húztam, és mivel a programot nem ismertem, segítséget kértem a szervizestől. Ő unott képpel egy másik kollégához irányított, aki közölte, Ő sem ért hozzá, de üljek a gép elé, ha valami gond van, szóljak, megpróbál kitalálni valamit. Mivel a gépen egyetlen árva Internet Explorer volt, visszamentem hozzá, látva, hogy nincs nála ügyfél. Erre ő leteremtett, hogy mit képzelek, hogy csak így idejövök, húzzak sorszámot. Na, erre begurultam, és kérettem a kirendeltségvezetőt. Udvariasan elmondtam bajomat, mire azonnal intézkedett és készséges volt.
Pár nap múlva kaptam egy levelet, melyben a képviseletekért felelős vezető kért bocsánatot a felmerült kellemetlenségekért.
Érdekes módon azóta egyik inkriminált embert sem láttam ott dolgozni...