Keresés

Részletes keresés

rossmy Creative Commons License 3 órája 0 0 52838
Előzmény: tomit1 (52837)
tomit1 Creative Commons License 6 órája 0 0 52837

Így vettem ezzel a karbival , holnap kipucolom ,süritett levegővel átfujom .

Alapjárati fúvóka van ezekben? 

Előzmény: boli77 (52836)
boli77 Creative Commons License 7 órája 0 0 52836

Akkor az előttem szóló szerint kellene csinálni egy nagy vizitet. Ha úgysem lesz jó akkor lehet olyan helyen van dugulás amit nem tudsz kiszedni így kuka lesz a karburátor. De ez amúgy gyári vagy valami utángyártott szar?? 

Előzmény: tomit1 (52834)
Gyurka1959 Creative Commons License 7 órája 0 0 52835

Te tudod, mióta nem dolgozott a karburátor. Én levenném és kipucolnám. Ha tiszta, és tömített minden. akkor a csavarokra reagálnia kell a gépnek. Ha ez legalább rendben, akkor esetleg lehet keresni más okot.

Előzmény: tomit1 (52831)
tomit1 Creative Commons License 8 órája 0 0 52834

Úgy csináltam ahogy írtad, de nincs alapjárat, a torkolatnál lévő csavart 1 -1 fordulattal tekertem még kifelé de semmi.

Előzmény: boli77 (52832)
trakee Creative Commons License 10 órája 0 0 52833

De a koppra tekeréskor auért érdemes megszámolni mennyit is tekert befele. Pláne ha most alapjáratot leszámítva jó. Micel az a porlasztó sem új, nem biztos, hogy jók lesznek a gyári beállítások. 

Előzmény: boli77 (52832)
boli77 Creative Commons License 1 napja 0 0 52832

Ott a toroknál lévő kis csavart tekerd be kopra és ez után vissz 3 fordulatra azt próba. Majd a képen látható függőlegessel játszani van e változás.

Előzmény: tomit1 (52831)
tomit1 Creative Commons License 1 napja 0 0 52831

Kedves Márkatársak!

Segítséget szeretnék kérni!

Már beindul a blokk, de nincs alapjárat, a képen látható csavart fel - le tekergetem és semmi.

4728ITI Creative Commons License 2 napja 0 0 52830

Köszönöm az elismerést. Ha akarod, Neked is lehet olyan, ami a motoromon van. Egyáltalán nem drága és megbízható, hosszú távon is. A Li-Ion akkuk 10 évig is bírják.

Előzmény: trakee (52828)
4728ITI Creative Commons License 2 napja 0 1 52829

Megértem az aggályaidat, de a valóság más. Én a ledes világításról írtam, amihez egy darab 15W-os tekercs bőven elegendő. Hat mágneses forgórésznél 3 ezres fordulat esetén 150 Hz a "lüktető" váltófeszültség, ami háromszor annyi,mint 50 Hz-nél. Egyenirányítás után ez bőven elegendő a 8W-os ledes "izzóknak". Nem kell semmilyen plusz fogyasztó, mert a 15W-os tekercsnél, terhelés alatt, nem száll el a feszültség, ami tönkre tehetné az egyenirányító-fesszabályzót. Ez nálam már sok éve működik. Ennél egyszerűbben és olcsóbban nem lehet megcsinálni a ledes világítást.

Előzmény: Gyurka1959 (52827)
trakee Creative Commons License 2 napja 0 0 52828

Igen igen, a Te megoldàsod szuper. Ugyanakkor-ezt már említettem itt- nekem ez a motor "vasárnapi" motor. Szép jó idöben, ha úgy alakul.... ez lehet, hogy csak évi 4-5 alkalom. És évek alatt a sok állást az akku nem szereti. Amit kutyultam, azzal stabil index van, kivéve, ha hisszan alapjáraton ketyeg. Ha a pirosnál adsz néha 1-1 gázfröccsöt, az elég. Van benn egy 35W-os töltőtekercs, egy egyenirányító, egy DC-DC konverter, egy elektronikus villogó autamata, meg a butítás. Az egyenirányító előtt söntnek 3 izzó (helyzetjelző is, a villogó meg relét jobban működtet, ezért az autómata azt kapcsolgatja, az meg a ledet kapcsolja.

Előzmény: 4728ITI (52826)
Gyurka1959 Creative Commons License 2 napja 0 0 52827

Szerencsére van már új megoldás is a felesleges áram elfűtése helyett. Valóban luxus egy tirisztorral rövidrezárni a tekercset, hogy ne emelkedjen a feszültség. Persze, hogy tehermentesítsék a titrisztort a világítás sok esetben állandóan működött, így legalább két legyet ütöttek egy csapásra: kevesebb áramot kellet elfűteni, és még nappal is láthatóbb volt a jármű, mivel nem lehetett elfelejteni a lámpa felkapcsolását.

 Tehát ma már fillérekért lehet venni olyan kapcsoló üzemű tápegységet, amit a legkevésbé hozzáértő is tud bekötni. Magyarul bemegy valamilyen egyenáram, kijön a kívánt. És közben minden megy a maga útján Nem kell semmivel törődni, mert csak annyi áram használódik fel amennyi kell, amikor ez a kütyü lekapcsol akkor az általa ellátott fogyasztók ki vannak szolgálva, így az  meg tök mindegy mekkora a feszültség max értéke, ami úgyse tud a fogyasztókra jutni. Ez persze olyan gyors módon történik, kogy látszólag minden állandó.

Egyébként a Ducati és más gyártók hasonló alaplapjaiban azért van több kis tekercs az egy nagy helyett, mert így a forgó mágnesek miatt kevésbé lüktet a feszültség. Simán egy tekercs egyrészt nem ad elegendő feszültséget (hiszen sorba vannak kötve), sőt még a feszültség lüktetése is nagyobb.

Szóval nehéz megtalálni, hol van az arany közép út, mert lehet modernizálni, de az elbonyolítással magunk ellen dolgozunk. Ezért ez csak egy kis ötletbörze, nem akarok senkit semmire rábeszélni. Márcsak azért sem, mert a retró meg egyenesen divat mostanában.

Előzmény: 4728ITI (52826)
4728ITI Creative Commons License 2 napja 0 1 52826

A Ducati és a Simson gyújtása között nincs különbség, mindkettő ugyanúgy működik. Simsonnál a világító tekercs látta el a reflektort, a másik tekercs a hátsólámpát, féklámpát, meg az akku töltését szolgálta. Sok évvel ezelőtt ez egy jól megtervezett rendszer volt. A Ducati "világító" tekercsei egyenirányítás után egy fesszabályzóra termelnek rá, ami a felesleges energiát elemészti. Ez lehet 60, vagy 90W is. Ledes világítás esetén a világításra elegendő 8W, amit a Ducati gyújtás 1 db. tekercse is tud, a többi felesleges. Mivel akku sem kell, azt tölteni sem kell. A ledes indexet én Li-Ion akkuval oldottam meg, ami független a motor elektromos rendszerétől. Neked is ez ajánlom.

Előzmény: trakee (52821)
Gyurka1959 Creative Commons License 2 napja 0 0 52825

Szerintem kár terhelni a tekrcset  meg a motort csak azért, hogy fűtsön! Én vagy ledesre cserélnk, vagy békénhagynám a világítást és ahogy többször is javasolták elég a töltőtekercsre kötni bármilyen ledes rendszert. Természetesen egyenirányítás jókora (legalább 1000mikrofarádos kondenzátor) és feszültségstabilizátor után, ami a túlfeszültségtől is véd. Elmondani könnyű, de megcsinálni se túl nehéz, ezzel módszerrel még az akkukra sincs szükség. 

Előzmény: trakee (52821)
4728ITI Creative Commons License 2 napja 0 1 52824

Úgy van, ahogy írod. Bár a 6 év alatt talán 2x motoroztam sötétben, de valóban jobban világít, mint a 35W-os halogén. Azért írtam hogy napsütésben ez nagy különbség, mert ezt az erős fehér fényt már messziről észreveszik az autósok. Sajnos, hagyományos világítással közlekedve többször is kihajtottak elém, de mióta ledes a világításom, egyszer sem. Nekem ez a legfontosabb.

Előzmény: rossmy (52823)
rossmy Creative Commons License 3 napja 0 1 52823

"Napsütésben ez nagy kölönbség."

 

Éjszaka meg ég és föld. Látni lehet vele.

Előzmény: 4728ITI (52820)
4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 52822

Kedves Barátom!

Én már sok mindent kipróbáltam, sok tapasztalatot szereztem, amit szívesen megosztok Veled. Ha bármiben tudok segíteni, szívesen teszem. Hidd el, nem annyira bonyolult a megoldás.

Előzmény: trakee (52821)
trakee Creative Commons License 3 napja 0 0 52821

Biztosan igazad van, igazából az elvre gondoltam. A Simson gyári rendszere 3 külön kör, hiszen gyújtás , világitás, egyebek. Ez nem tűnik logikusnak, a Ducati egy gyújtás, és a többi jobbnak tűnik. 

 

Egyébként nekem is van ledes indexem az S51-en! Mondjuk kicsit belevittem a saját gépész megoldásaim. Emiatt éppen betegeskedik, ma kiütötte a 3. ledet. De akkor nem hallgattam rád, a tekercs elvileg 35W-ot tud, amit egyszerűen "eléget" söntként üzemelő izzókon. No az egyik izzó kiment, gondolom ezért ütötte ki a ledeket. Majd holnap megnézem.

Előzmény: 4728ITI (52818)
4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 52820

A ledes világítás egy teljesen más, 21-dik századi technika. A 42W-os tekercs helyett elég egy 15W-os tekercs. Az első reflektor/tompított led 6W-os, hátulra 2W-os led elegendő. A féklámpát, ami 4W-os, azt is ellátja ez a tekercs. A ledes index 2 db. Li-Ion akkuról működik, ami független a világítástól. Az én motoromon 6 éve így működik, hibamentesen. Simsonra már többen is megépítették, kivétel nélkül mindenki meg van elégedve mind a világítással, mind az index-el.

Még annyit hogy a halogén izzó 650 Lumen, 3500 Kelvin fokkal világít, míg a 6W-os led 800 Lumen, 6500 Kelvin fokkal. Na ennyi a különbség. Napsütésben ez nagy kölönbség.

Előzmény: ÁzÉ83 (52819)
ÁzÉ83 Creative Commons License 3 napja 0 0 52819

Köszönöm a válaszokat mindenkinek de maradok a gyári tirisztoros gyújtásnál! HS1 lámpa mellett van ewr és elba is! Hogy jobban világítson a hs 1 izzó cseréljem a többit LED -re? 41w a világító tekercs asszem!

 

4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 52818

A Ducati gyújtás semmivel nem modernebb, mint a Simson tirisztoros gyújtás. Mindkettő fix előgyújtással működik. Talán a meghibásodásokkal lehet különbség, ez sajnos a gyártás hibája. A világítás egy teljesen más tészta, aminek semmi köze a gyújtáshoz. Ledes világítással lényegesen jobb világítás érhető el, lényegesen kisebb teljesítménnyel. A modernebb gyújtások előgyújtás szabályzással, vagy programozható előgyújtás szabályzással rendelkeznek.

Előzmény: trakee (52816)
Gyurka1959 Creative Commons License 3 napja 0 1 52817

Mielőtt félreértés lenne: a Ducati is tirisztoros gyújtás. Illetve kondenzátor kisütéses gyújtás, (Condenser Discharging Ignition). A Három első betű a közismert cdi, ami apróságokban vagy nagyobb mértékben is gyártónként különbözhet, de a működési elve azonos.  A ducati annyiban tér el, hogy a világító tekercsek száma több, így erősebba lámpa fénye. Hogy aztán a szikra energiája is nagyobb-e, azt méréssel lehetne megtudni. Működési elve viszont ugyanaz, mint agyárié, így ha cseréled, akkor tirisztorosból lesz tirisztoros.

Előzmény: ÁzÉ83 (52809)
trakee Creative Commons License 3 napja 0 0 52816

A Ducati gyújtás modernebb, abból a korból, mikor ez még nem hátrány volt :) 

Szóval biztos jobb. Viszont gondolom kell hozzá fesszabályozó, és a vezetékezést is meg kell variálni. Ha mindene megvan, es kedced affinitásod is van hozzá, biztos kicsit jobb lesz. 

Előzmény: ÁzÉ83 (52809)
trakee Creative Commons License 3 napja 0 0 52815

Bevallom, nem tudom pontosan, melyik a gyári pipa, csak sejtem, hogy nekem van olyan. De ha jól tippelek, az szétszedhetö, a zavarszűrő koszedhető. Olyanból én száműztem már zavarszűrőt, mert gyanús volt. A TV adást azt gondolom már nem zavatja (az analógot zavarta, nem? ) a rádiót talán kicsit. De szerintem már nincs akkora jelentősége, sokkal stabilabb az adás. Legjobb egy réz rudacskával pótolni, bár nekem csak alu volt. De el tudom képzelni, hogy megtréfál. És ha szerencséd van, a slussz os a gyengülő szikra következmémye, nem más. Gyertyakábel végeiben nem "fogyott" el a réz szál? Néha az is zöld oxidos, és elporlik. Ráadásul mindkét oldalon, a trafó, és a pipa oldalán is. Sőt olyan pipa is került a kezembe ( po t az SR50 gyárija, jó régen, hogy a gyertyára menő rész szétesett, nem szorított. 

Előzmény: Bxx7 (52805)
csallob Creative Commons License 3 napja 0 0 52814

Nekem 60/4 staron van 19-es dellortoval, mopedrallyra használom, soha nincs gond a gyújtással, jól bírja a pörgést.

A világítás is jó erős, viszont tirisztorossal nem volt dolgom soha, nem tudom összehasonlítani

Előzmény: ÁzÉ83 (52813)
ÁzÉ83 Creative Commons License 3 napja 0 0 52813

Valaki ,vélemény akinek Ducati van fenn esetleg?

boli77 Creative Commons License 3 napja 0 0 52812

Én azt nem írtam,hogy rossz a Ducati. 

Előzmény: ÁzÉ83 (52811)
ÁzÉ83 Creative Commons License 3 napja 0 0 52811

De mi lehet rosszabb a Ducati gyújtásban mint a tirisztoros gyújtásnál?

Hogy azt írtad hogy próbáljam meg?

boli77 Creative Commons License 3 napja 0 0 52810

Szia! Azzal jobban ki tudod használni a henger által adott pluszt ha jól van meg faragva . Tegyél egy probát azt meg látod melyikkel jobb. A világítás biztosan jobb a Ducatin. Nem használom de sokan dicsérik. 

Előzmény: ÁzÉ83 (52809)
ÁzÉ83 Creative Commons License 3 napja 0 0 52809

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni érdemes-e tirisztoros 12v-os gyújtást lecserélnem ducatira ? Kaptam 1 ducati komplett gyújtást de nem tudom eldönteni beletegyem-e.

Enduro S60 4 felömlős hengerrel és 19-es amal karbival jelenleg.

Köszi a válaszokat előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!