Nem látok tömítést a karbi és a henger csonkja között meg ha jól sejtem, kellene oda egy bakelit is. Valamint ha már sokat van lenn a karbi, felcsiszolnám a csonkját csak úgy próbaképpen. Aztán kizártnak tekinteném, hogy esetleg falsot szív azon a ponton.
Nem olvastam vissza, elnézést kérek, ha ezek a javaslatok már előkerültek.
Tapasztalatom szerint nem elég sűrített levegővel kifújatni a fúvókákat, mert azt a kocsonyás trutyit nem viszi ki a levegő. Vagy tegyél bele új fúvókákat, vagy olyan tűvel tisztítsd ki, ami a méretének megfelel. Nálunk egy alapjárati fúvóka 120 Ft volt, nem fog csődbe vinni, ha cseréled.
Szétszedtem "atomjaira"a karbit , átfújattam sűrített levegővel . de semmi alapjárat !
Szerintem ez gyári karburátor, nem utángyártott.A videót végig nézve az úszó beállításra gyanakszom, ha alacsony a benzin szintje akkor nem jut üzemanyag az alapjárati fúvókához.
Akkor az előttem szóló szerint kellene csinálni egy nagy vizitet. Ha úgysem lesz jó akkor lehet olyan helyen van dugulás amit nem tudsz kiszedni így kuka lesz a karburátor. De ez amúgy gyári vagy valami utángyártott szar??
Te tudod, mióta nem dolgozott a karburátor. Én levenném és kipucolnám. Ha tiszta, és tömített minden. akkor a csavarokra reagálnia kell a gépnek. Ha ez legalább rendben, akkor esetleg lehet keresni más okot.
De a koppra tekeréskor auért érdemes megszámolni mennyit is tekert befele. Pláne ha most alapjáratot leszámítva jó. Micel az a porlasztó sem új, nem biztos, hogy jók lesznek a gyári beállítások.
Köszönöm az elismerést. Ha akarod, Neked is lehet olyan, ami a motoromon van. Egyáltalán nem drága és megbízható, hosszú távon is. A Li-Ion akkuk 10 évig is bírják.
Megértem az aggályaidat, de a valóság más. Én a ledes világításról írtam, amihez egy darab 15W-os tekercs bőven elegendő. Hat mágneses forgórésznél 3 ezres fordulat esetén 150 Hz a "lüktető" váltófeszültség, ami háromszor annyi,mint 50 Hz-nél. Egyenirányítás után ez bőven elegendő a 8W-os ledes "izzóknak". Nem kell semmilyen plusz fogyasztó, mert a 15W-os tekercsnél, terhelés alatt, nem száll el a feszültség, ami tönkre tehetné az egyenirányító-fesszabályzót. Ez nálam már sok éve működik. Ennél egyszerűbben és olcsóbban nem lehet megcsinálni a ledes világítást.
Igen igen, a Te megoldàsod szuper. Ugyanakkor-ezt már említettem itt- nekem ez a motor "vasárnapi" motor. Szép jó idöben, ha úgy alakul.... ez lehet, hogy csak évi 4-5 alkalom. És évek alatt a sok állást az akku nem szereti. Amit kutyultam, azzal stabil index van, kivéve, ha hisszan alapjáraton ketyeg. Ha a pirosnál adsz néha 1-1 gázfröccsöt, az elég. Van benn egy 35W-os töltőtekercs, egy egyenirányító, egy DC-DC konverter, egy elektronikus villogó autamata, meg a butítás. Az egyenirányító előtt söntnek 3 izzó (helyzetjelző is, a villogó meg relét jobban működtet, ezért az autómata azt kapcsolgatja, az meg a ledet kapcsolja.
Szerencsére van már új megoldás is a felesleges áram elfűtése helyett. Valóban luxus egy tirisztorral rövidrezárni a tekercset, hogy ne emelkedjen a feszültség. Persze, hogy tehermentesítsék a titrisztort a világítás sok esetben állandóan működött, így legalább két legyet ütöttek egy csapásra: kevesebb áramot kellet elfűteni, és még nappal is láthatóbb volt a jármű, mivel nem lehetett elfelejteni a lámpa felkapcsolását.
Tehát ma már fillérekért lehet venni olyan kapcsoló üzemű tápegységet, amit a legkevésbé hozzáértő is tud bekötni. Magyarul bemegy valamilyen egyenáram, kijön a kívánt. És közben minden megy a maga útján Nem kell semmivel törődni, mert csak annyi áram használódik fel amennyi kell, amikor ez a kütyü lekapcsol akkor az általa ellátott fogyasztók ki vannak szolgálva, így az meg tök mindegy mekkora a feszültség max értéke, ami úgyse tud a fogyasztókra jutni. Ez persze olyan gyors módon történik, kogy látszólag minden állandó.
Egyébként a Ducati és más gyártók hasonló alaplapjaiban azért van több kis tekercs az egy nagy helyett, mert így a forgó mágnesek miatt kevésbé lüktet a feszültség. Simán egy tekercs egyrészt nem ad elegendő feszültséget (hiszen sorba vannak kötve), sőt még a feszültség lüktetése is nagyobb.
Szóval nehéz megtalálni, hol van az arany közép út, mert lehet modernizálni, de az elbonyolítással magunk ellen dolgozunk. Ezért ez csak egy kis ötletbörze, nem akarok senkit semmire rábeszélni. Márcsak azért sem, mert a retró meg egyenesen divat mostanában.
A Ducati és a Simson gyújtása között nincs különbség, mindkettő ugyanúgy működik. Simsonnál a világító tekercs látta el a reflektort, a másik tekercs a hátsólámpát, féklámpát, meg az akku töltését szolgálta. Sok évvel ezelőtt ez egy jól megtervezett rendszer volt. A Ducati "világító" tekercsei egyenirányítás után egy fesszabályzóra termelnek rá, ami a felesleges energiát elemészti. Ez lehet 60, vagy 90W is. Ledes világítás esetén a világításra elegendő 8W, amit a Ducati gyújtás 1 db. tekercse is tud, a többi felesleges. Mivel akku sem kell, azt tölteni sem kell. A ledes indexet én Li-Ion akkuval oldottam meg, ami független a motor elektromos rendszerétől. Neked is ez ajánlom.
Szerintem kár terhelni a tekrcset meg a motort csak azért, hogy fűtsön! Én vagy ledesre cserélnk, vagy békénhagynám a világítást és ahogy többször is javasolták elég a töltőtekercsre kötni bármilyen ledes rendszert. Természetesen egyenirányítás jókora (legalább 1000mikrofarádos kondenzátor) és feszültségstabilizátor után, ami a túlfeszültségtől is véd. Elmondani könnyű, de megcsinálni se túl nehéz, ezzel módszerrel még az akkukra sincs szükség.
Úgy van, ahogy írod. Bár a 6 év alatt talán 2x motoroztam sötétben, de valóban jobban világít, mint a 35W-os halogén. Azért írtam hogy napsütésben ez nagy különbség, mert ezt az erős fehér fényt már messziről észreveszik az autósok. Sajnos, hagyományos világítással közlekedve többször is kihajtottak elém, de mióta ledes a világításom, egyszer sem. Nekem ez a legfontosabb.
Én már sok mindent kipróbáltam, sok tapasztalatot szereztem, amit szívesen megosztok Veled. Ha bármiben tudok segíteni, szívesen teszem. Hidd el, nem annyira bonyolult a megoldás.
Biztosan igazad van, igazából az elvre gondoltam. A Simson gyári rendszere 3 külön kör, hiszen gyújtás , világitás, egyebek. Ez nem tűnik logikusnak, a Ducati egy gyújtás, és a többi jobbnak tűnik.
Egyébként nekem is van ledes indexem az S51-en! Mondjuk kicsit belevittem a saját gépész megoldásaim. Emiatt éppen betegeskedik, ma kiütötte a 3. ledet. De akkor nem hallgattam rád, a tekercs elvileg 35W-ot tud, amit egyszerűen "eléget" söntként üzemelő izzókon. No az egyik izzó kiment, gondolom ezért ütötte ki a ledeket. Majd holnap megnézem.
A ledes világítás egy teljesen más, 21-dik századi technika. A 42W-os tekercs helyett elég egy 15W-os tekercs. Az első reflektor/tompított led 6W-os, hátulra 2W-os led elegendő. A féklámpát, ami 4W-os, azt is ellátja ez a tekercs. A ledes index 2 db. Li-Ion akkuról működik, ami független a világítástól. Az én motoromon 6 éve így működik, hibamentesen. Simsonra már többen is megépítették, kivétel nélkül mindenki meg van elégedve mind a világítással, mind az index-el.
Még annyit hogy a halogén izzó 650 Lumen, 3500 Kelvin fokkal világít, míg a 6W-os led 800 Lumen, 6500 Kelvin fokkal. Na ennyi a különbség. Napsütésben ez nagy kölönbség.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek de maradok a gyári tirisztoros gyújtásnál! HS1 lámpa mellett van ewr és elba is! Hogy jobban világítson a hs 1 izzó cseréljem a többit LED -re? 41w a világító tekercs asszem!
A Ducati gyújtás semmivel nem modernebb, mint a Simson tirisztoros gyújtás. Mindkettő fix előgyújtással működik. Talán a meghibásodásokkal lehet különbség, ez sajnos a gyártás hibája. A világítás egy teljesen más tészta, aminek semmi köze a gyújtáshoz. Ledes világítással lényegesen jobb világítás érhető el, lényegesen kisebb teljesítménnyel. A modernebb gyújtások előgyújtás szabályzással, vagy programozható előgyújtás szabályzással rendelkeznek.
Mielőtt félreértés lenne: a Ducati is tirisztoros gyújtás. Illetve kondenzátor kisütéses gyújtás, (Condenser Discharging Ignition). A Három első betű a közismert cdi, ami apróságokban vagy nagyobb mértékben is gyártónként különbözhet, de a működési elve azonos. A ducati annyiban tér el, hogy a világító tekercsek száma több, így erősebba lámpa fénye. Hogy aztán a szikra energiája is nagyobb-e, azt méréssel lehetne megtudni. Működési elve viszont ugyanaz, mint agyárié, így ha cseréled, akkor tirisztorosból lesz tirisztoros.
A Ducati gyújtás modernebb, abból a korból, mikor ez még nem hátrány volt :)
Szóval biztos jobb. Viszont gondolom kell hozzá fesszabályozó, és a vezetékezést is meg kell variálni. Ha mindene megvan, es kedced affinitásod is van hozzá, biztos kicsit jobb lesz.
Bevallom, nem tudom pontosan, melyik a gyári pipa, csak sejtem, hogy nekem van olyan. De ha jól tippelek, az szétszedhetö, a zavarszűrő koszedhető. Olyanból én száműztem már zavarszűrőt, mert gyanús volt. A TV adást azt gondolom már nem zavatja (az analógot zavarta, nem? ) a rádiót talán kicsit. De szerintem már nincs akkora jelentősége, sokkal stabilabb az adás. Legjobb egy réz rudacskával pótolni, bár nekem csak alu volt. De el tudom képzelni, hogy megtréfál. És ha szerencséd van, a slussz os a gyengülő szikra következmémye, nem más. Gyertyakábel végeiben nem "fogyott" el a réz szál? Néha az is zöld oxidos, és elporlik. Ráadásul mindkét oldalon, a trafó, és a pipa oldalán is. Sőt olyan pipa is került a kezembe ( po t az SR50 gyárija, jó régen, hogy a gyertyára menő rész szétesett, nem szorított.