Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csoppika Creative Commons License 4 napja 0 0 20172

Majd referálok a kasznissal. Már 3x eltolta a javítast. Most már mondhatna fix időpontot,  mert ápr 8.án vizsga.És 6 éve legutóbb 3 hétig tartott, mire a fényező végzett... Ha 200 betakarná ezt a viccet, az még oké

 Mert a kocsi amúgy rendben van.

Előzmény: Steven 68 (20171)
Steven 68 Creative Commons License 4 napja 0 0 20171

Igen ez az örök dilemma, hogy jó, olcsó, gyors legyen. Ebből a háromból kettő biztosan kiesik, de lehet mind a három.

Előzmény: csoppika (20170)
csoppika Creative Commons License 4 napja 0 0 20170

Azt tudom. Csak azt kell lebeszelnem, hogy komplett elemeket ne fújjanak  egy 300ezres kocsin. Viszont jó lenne még 4-5-6évet hasznalni.

Előzmény: mykeman72 (20169)
mykeman72 Creative Commons License 4 napja 0 0 20169

Akkor  telibe kell lakkozni a felületet.

Előzmény: csoppika (20168)
csoppika Creative Commons License 5 napja 0 0 20168

Az árnyalat eltérés itt már másodlagos. A lényeg: javítás le legyen fedve,,,nem 2 hónapra...

Előzmény: mykeman72 (20167)
mykeman72 Creative Commons License 5 napja 0 0 20167

Így viszont nehezen értelmezhető a kérdés! Sokkal nehezebb foltba ködölni,összepolírozni,mint szinnel foltba megfújni és telibe lakkozni. Ebben az esetben nem  lesz gond! Amúgy miért is "veszne össze" a régi és új fényezés??? Kényesebb színeknél pl: kék,piros ,fekete 2k akril esetén a régi kopott fakult fényezést nehéz összedolgozni az újjal! Összességében gyorsabb ,költséghatékonyabb megoldás az elemen belüli színelfújás / javítási mértéktől függően/ + teli lakkozás.

Előzmény: csoppika (20166)
csoppika Creative Commons License 2021.02.18 0 0 20166

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem:

Adott egy leharcolt kasznijú Logan.

Most megy lakatoshoz. 5 elem biztosan lesz babrálva. Nem nagyon akarnám az elemeket komplett fenyezni. Namost hogyan lehetne azt elkerülni, hogy a rêgi lakk meg festék esetleg összevesszen az újjal, ha foltok lennenek fújva? A kocsit amúgy telibe kéne lakkozni, mert a tetejen felmarta már az ablakmosó...:-(

Köszi.

Anaconda2 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 20165

Köszönöm a választ!

Előzmény: bexxter (20162)
bexxter Creative Commons License 2021.02.07 0 0 20164

Valahol a kettő között. Az olcsóbb nyilván nem fújja az egészet, csak részlegesen, a másiknál meg kb teljes fényezés van. De ez csak tipp, amíg nem mondják meg részletesen addig bármi lehet. Egyik sem irreális.

Előzmény: OutsieR (20163)
OutsieR Creative Commons License 2021.02.07 0 0 20163

sziasztok. Szeretnék segítséget kérni, félig laikusként. Szeretném megcsináltatni a Swiftünk első lökhárítóját. Sikeresen megnyomták, a részletek most nem mennék bele. :) Két karosszériás látta eddig. A műanyag nincs átszakadva, elvileg kimelegítik, csiszolják, glettelik, festik. Erre Budapesten mennyi lehet a reális ár? Egyik helyen, ahol szervizelik a srácok a kocsit, 35öt mondtak a festésre, illetve 10est a műanyagos munkára, max 3 nap. Másik helyen a srác 25ért megcsinálná, elvileg reggel viszem, délután hozom. Ez kicsit olcsónak tűnik nekem, és "gyorsnak" is. Mennyi lehet a reális költsége, és leginkább a ráfordított ideje ami érdekelne? Szkeptikus vagyok, hogy egy munkanap alatt kész a melegítés/műanyagozás-glettelés-csiszolás-festés.
üdv. Fecó

bexxter Creative Commons License 2021.02.07 0 0 20162

Többe fog kerülni, mint ha elviszed valahova, mert nem olcsóak a normális anyagok.

Csiszolás után brunox passziváló, ez epoxi alapú, nem dob le magáról semmit, a 2k epoxit sem.. de ugye ide már "felesleges". Viszont a szín/lakk nem felesleges, mert önmagában az alapozók csak korlátozott ideig vízzáróak.. kell a lakkos felület. Utána már mehet az alvázvédő.. és a legvégén az üregvédő.

Előzmény: Anaconda2 (20161)
Anaconda2 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 20161

Sziasztok!

 

A hátsó küszöbön van egy kis rozsda. Szeretném kezelni. Pont olyan helyen van a lemez peremen kis részen ahova szín nem fontos. 
Mioa 2K AZ alapozót gondoltam, majd sika alvázvédő és sika viaszos üregvédő. 
Négertárcsával leszedem a rozsdát, a felületet az alapozó előtt kellene kezelnem pl rozsdapassziválóval? Ha igen mit ajánlotok amit a 2K alapozó alá lehet? Illetve jó egyáltalán ez az elképzelésem?

bexxter Creative Commons License 2021.02.01 0 0 20160

Na az már korrektnek hangzik. 

Előzmény: feketefelhoo (20159)
feketefelhoo Creative Commons License 2021.02.01 0 0 20159

Három szakember látta eddig az autót, ebből kettő 6 hét alatt csinálná meg. Ezért gyanús az 1 hét.

 

 

Előzmény: bexxter (20158)
bexxter Creative Commons License 2021.02.01 0 0 20158

Ha lefűtik infrával, akár jó is lehet, de ki az aki egy hét alatt becsiszolja, lealapozza, szórókitteli, csiszolja, fújja? Esetleg, ha 3 ember fixen ezt nyomja.

Nekünk egy külső teli tiszta fém alapról általában 3-4 hét, ebből 1 a szórókitt száradás. És általában 2-3 ember dolgozik rajta amikor készül. 

Előzmény: feketefelhoo (20157)
feketefelhoo Creative Commons License 2021.01.30 0 0 20157

Külső-belső telibe fényezés, fémig csiszolt felületre, 1 hét alatt.

 

Nem lesz jó, ugye ?

Nortonmanx Creative Commons License 2021.01.28 0 0 20156

Sziasztok!

Sajnos hibáztam, de tanultam belőle. Egy autómosó állványra felállva sajnos sikerült az autóm alján összemarni a felületet. Horpadás nem történt, csak a felületen lévő védelem, fényezés és alapozó a múltté.
Tisztítás, csiszolás, passziválás után milyen alapozót javasolnátok mielőtt folytatnám a további teendőkkel?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

 

majkel Creative Commons License 2021.01.11 0 0 20155

Sziasztok,

 

Lehet arról valamit tudni, hogy az X250 kasztnis Jumper/Boxer/Ducatokat milyen évjáratig érinti a fényezés lepergése?

 

Köszi

bexxter Creative Commons License 2021.01.11 0 1 20154

Ha nincs, akkor készíteni kell..

 

...de kellene hozzá eszköz is. Van valakinek esetleg eladó bordázó gépe (manuális v gépi) különböző görgőkkel együtt? Az uni-max és egyéb kínálatot ismerem, mást, vagy olyat de emberi áron keresek. 

''csiga Creative Commons License 2021.01.10 0 0 20153

Értem, tudom, most egyik sincs. Most vagyok szabin, most érek rá.

 

Amikor meleg lesz, időm nem lesz.

Előzmény: Stetten (20152)
Stetten Creative Commons License 2021.01.10 0 0 20152

Meleg idöben kellene ezt csinálni, vagy jól füthetö helyen. 

Előzmény: ''csiga (20151)
''csiga Creative Commons License 2021.01.10 0 0 20151

Most már mindegy, így marad.

 

A két első doblemez-taposólemez találkozásánál - majd -  lakatolás lesz, most márciusban még átmegy a vizsgán.

 

Az autotil nagyon lassan száradt meg, tegnap hőlégfúvoztam vagy 1-2 órán át, az udvaron nehezen szárad. Lehet jobb és gyorsabb lett volna rapid alapozóval lekenni, de már ez is mindegy.

 

Ma már összerakható lenne, de beállt a derekam. :(

Előzmény: Schnitzer 525 (20150)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.01.10 0 0 20150

Leírás szerint 24h, de gyakorlatban meg három nap múlva is láthatóan továbbhaladt az anyag, tehát 24h múlva sem állt meg. Nyáron figyeltem ki, hogy szőnyeg alatti rész, belső köszöb illetve padólemeznél ki lett kenve, öt nap múlva megjelent az autó alján a két lemezillesztés között kimászott. Én csak ezután mentem rá további anyagokkal miután valóban megállt, megszilárdult.

Előzmény: ''csiga (20149)
''csiga Creative Commons License 2021.01.09 0 0 20149

Egy éjszakát.

Előzmény: Schnitzer 525 (20148)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.01.09 0 1 20148

a Korant egyáltalán nem szárad gyorsan, pont itt rontják el, hogy hamar rámegy más réteg. Vagy mennyi időket vártál ki a két réteggel? 

Előzmény: ''csiga (20147)
''csiga Creative Commons License 2021.01.09 0 0 20147

Szóval a Suzuki belsejével végeztem, várom száradjon.

 

 

 

 

 

Ugye előzményként a csiszolás, 2X korant, majd Teroson 3000-el kentem ki, ez van itthon.A küszöböket 1-1  Motip viaszsprayval fújtam ki.

 

A fórumot (vissza) olvasva láttam, hogy a rücsi ( Teroson 3000) nem vízzáró, emiatt bitumenes alvázvédővel kentem rá. Autotil volt itthon.

 

 

 

A következő napokban valamikor a kerékjáratokat kenném át.

 

A kerékjáratot mosóban gőzborotvázom, / lassan szárad, tudom, majd hőlégfúvóval rásegítek)  ahol látszódik sérülés ( olyan látszódik, mntha az alvázvédő alól kezdene halványan rozsdásodni) ott ledrótkefézem, drótkorongozom.

 

Ahol kell koranttal ( vagy brunox)  lekezelem, Teroson 3000-el lekenem, az gyorsan szárad, jól tapad, majd erre menne az autotil szintén ecsettel.

 

 

 

A kérdéseim a következők lennének:

 

1., Érdemes-e a kerékjárathoz korant helyett  brunoxot használni, mert akkor veszek. Ritkán fog kelleni, de ha érdemes, áldozok rá.

2., A fent leírt sorrendben az autotilt érdemes-e pl Variac UBC-re cserélni, azt még a közelben be tudom szerezni, nem is nagy összeg.  https://zsu.hu/termeklap/szerelesi_segedanyagok/alvazvedo/loc167_77l_pr

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ''csiga (20141)
Stetten Creative Commons License 2021.01.08 0 0 20146

Jó kis cuccok ezek, persze nem olcsó. Egy ilyen pisztoly ára 400€ felett van.

Előzmény: feketefelhoo (20145)
feketefelhoo Creative Commons License 2021.01.08 0 0 20145

És még a saját kezét is megfestette !

 

:-)

Előzmény: Stetten (20144)
Stetten Creative Commons License 2021.01.08 0 0 20144

Vannak 0,5-ös, és 0,6-os airbrush pisztolyok is. Akár spot javításokhoz is alkalmazhatóak, munka közben cserélhető fejjel (pont vagy ovális szóráskép, lásd videó).

 

https://m.youtube.com/watch?v=Y7CxsT2TwBA

Előzmény: Stetten (20143)
Stetten Creative Commons License 2021.01.08 0 0 20143

2K-s lakkot 0,35-ös airbrush dűznivel minden extra hígítás nélkül ki lehet fújni. Sőt, bázis lakkot is, akár metált is. Amikor csak kis felületet kell fényezni (pl tolatóradar szenzorja) airbrush-al csinálom.

Előzmény: feketefelhoo (20135)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!