Majd referálok a kasznissal. Már 3x eltolta a javítast. Most már mondhatna fix időpontot, mert ápr 8.án vizsga.És 6 éve legutóbb 3 hétig tartott, mire a fényező végzett... Ha 200 betakarná ezt a viccet, az még oké
Így viszont nehezen értelmezhető a kérdés! Sokkal nehezebb foltba ködölni,összepolírozni,mint szinnel foltba megfújni és telibe lakkozni. Ebben az esetben nem lesz gond! Amúgy miért is "veszne össze" a régi és új fényezés??? Kényesebb színeknél pl: kék,piros ,fekete 2k akril esetén a régi kopott fakult fényezést nehéz összedolgozni az újjal! Összességében gyorsabb ,költséghatékonyabb megoldás az elemen belüli színelfújás / javítási mértéktől függően/ + teli lakkozás.
Most megy lakatoshoz. 5 elem biztosan lesz babrálva. Nem nagyon akarnám az elemeket komplett fenyezni. Namost hogyan lehetne azt elkerülni, hogy a rêgi lakk meg festék esetleg összevesszen az újjal, ha foltok lennenek fújva? A kocsit amúgy telibe kéne lakkozni, mert a tetejen felmarta már az ablakmosó...:-(
Valahol a kettő között. Az olcsóbb nyilván nem fújja az egészet, csak részlegesen, a másiknál meg kb teljes fényezés van. De ez csak tipp, amíg nem mondják meg részletesen addig bármi lehet. Egyik sem irreális.
sziasztok. Szeretnék segítséget kérni, félig laikusként. Szeretném megcsináltatni a Swiftünk első lökhárítóját. Sikeresen megnyomták, a részletek most nem mennék bele. :) Két karosszériás látta eddig. A műanyag nincs átszakadva, elvileg kimelegítik, csiszolják, glettelik, festik. Erre Budapesten mennyi lehet a reális ár? Egyik helyen, ahol szervizelik a srácok a kocsit, 35öt mondtak a festésre, illetve 10est a műanyagos munkára, max 3 nap. Másik helyen a srác 25ért megcsinálná, elvileg reggel viszem, délután hozom. Ez kicsit olcsónak tűnik nekem, és "gyorsnak" is. Mennyi lehet a reális költsége, és leginkább a ráfordított ideje ami érdekelne? Szkeptikus vagyok, hogy egy munkanap alatt kész a melegítés/műanyagozás-glettelés-csiszolás-festés. üdv. Fecó
Többe fog kerülni, mint ha elviszed valahova, mert nem olcsóak a normális anyagok.
Csiszolás után brunox passziváló, ez epoxi alapú, nem dob le magáról semmit, a 2k epoxit sem.. de ugye ide már "felesleges". Viszont a szín/lakk nem felesleges, mert önmagában az alapozók csak korlátozott ideig vízzáróak.. kell a lakkos felület. Utána már mehet az alvázvédő.. és a legvégén az üregvédő.
A hátsó küszöbön van egy kis rozsda. Szeretném kezelni. Pont olyan helyen van a lemez peremen kis részen ahova szín nem fontos. Mioa 2K AZ alapozót gondoltam, majd sika alvázvédő és sika viaszos üregvédő. Négertárcsával leszedem a rozsdát, a felületet az alapozó előtt kellene kezelnem pl rozsdapassziválóval? Ha igen mit ajánlotok amit a 2K alapozó alá lehet? Illetve jó egyáltalán ez az elképzelésem?
Ha lefűtik infrával, akár jó is lehet, de ki az aki egy hét alatt becsiszolja, lealapozza, szórókitteli, csiszolja, fújja? Esetleg, ha 3 ember fixen ezt nyomja.
Nekünk egy külső teli tiszta fém alapról általában 3-4 hét, ebből 1 a szórókitt száradás. És általában 2-3 ember dolgozik rajta amikor készül.
Sajnos hibáztam, de tanultam belőle. Egy autómosó állványra felállva sajnos sikerült az autóm alján összemarni a felületet. Horpadás nem történt, csak a felületen lévő védelem, fényezés és alapozó a múltté. Tisztítás, csiszolás, passziválás után milyen alapozót javasolnátok mielőtt folytatnám a további teendőkkel?
...de kellene hozzá eszköz is. Van valakinek esetleg eladó bordázó gépe (manuális v gépi) különböző görgőkkel együtt? Az uni-max és egyéb kínálatot ismerem, mást, vagy olyat de emberi áron keresek.
A két első doblemez-taposólemez találkozásánál - majd - lakatolás lesz, most márciusban még átmegy a vizsgán.
Az autotil nagyon lassan száradt meg, tegnap hőlégfúvoztam vagy 1-2 órán át, az udvaron nehezen szárad. Lehet jobb és gyorsabb lett volna rapid alapozóval lekenni, de már ez is mindegy.
Ma már összerakható lenne, de beállt a derekam. :(
Leírás szerint 24h, de gyakorlatban meg három nap múlva is láthatóan továbbhaladt az anyag, tehát 24h múlva sem állt meg. Nyáron figyeltem ki, hogy szőnyeg alatti rész, belső köszöb illetve padólemeznél ki lett kenve, öt nap múlva megjelent az autó alján a két lemezillesztés között kimászott. Én csak ezután mentem rá további anyagokkal miután valóban megállt, megszilárdult.
Szóval a Suzuki belsejével végeztem, várom száradjon.
Ugye előzményként a csiszolás, 2X korant, majd Teroson 3000-el kentem ki, ez van itthon.A küszöböket 1-1 Motip viaszsprayval fújtam ki.
A fórumot (vissza) olvasva láttam, hogy a rücsi ( Teroson 3000) nem vízzáró, emiatt bitumenes alvázvédővel kentem rá. Autotil volt itthon.
A következő napokban valamikor a kerékjáratokat kenném át.
A kerékjáratot mosóban gőzborotvázom, / lassan szárad, tudom, majd hőlégfúvóval rásegítek) ahol látszódik sérülés ( olyan látszódik, mntha az alvázvédő alól kezdene halványan rozsdásodni) ott ledrótkefézem, drótkorongozom.
Ahol kell koranttal ( vagy brunox) lekezelem, Teroson 3000-el lekenem, az gyorsan szárad, jól tapad, majd erre menne az autotil szintén ecsettel.
A kérdéseim a következők lennének:
1., Érdemes-e a kerékjárathoz korant helyett brunoxot használni, mert akkor veszek. Ritkán fog kelleni, de ha érdemes, áldozok rá.
Vannak 0,5-ös, és 0,6-os airbrush pisztolyok is. Akár spot javításokhoz is alkalmazhatóak, munka közben cserélhető fejjel (pont vagy ovális szóráskép, lásd videó).
2K-s lakkot 0,35-ös airbrush dűznivel minden extra hígítás nélkül ki lehet fújni. Sőt, bázis lakkot is, akár metált is. Amikor csak kis felületet kell fényezni (pl tolatóradar szenzorja) airbrush-al csinálom.