Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

majkel Creative Commons License 2 napja 0 0 20081

Köszönöm szépen, beszerzés alatt :)

Előzmény: bexxter (20080)
bexxter Creative Commons License 3 napja 0 0 20080

Simán le lehet gyurmázni bármiről, illetve a kezedről kicsit nehezebben jön le. 

Előzmény: majkel (20079)
majkel Creative Commons License 3 napja 0 0 20079

Szia, természetesen megfelel ha ugyan olyan tulajdonságokkal bír.

Nálunk itt a Szeficolorban 1900.- az már elfogadható.

Amúgy ha leszedném a fényezett vagy műanyag felületről, mennyire makacs?

Előzmény: bexxter (20077)
majkel Creative Commons License 3 napja 0 0 20078

Kedves vagy, köszönöm :)

Előzmény: Stetten (20076)
bexxter Creative Commons License 3 napja 0 0 20077

feltétlen a tekercses verzió kell? Kinyomópisztolyos kartus nem jo? Sika 710 amit használunk, pl lámpákhoz, feszítőkéderes üvegekhez (mercik szinte minde ilyennel voltak szigetelve anno) stb. 

Előzmény: majkel (20071)
Stetten Creative Commons License 3 napja 0 0 20076

Az autósboltokban gyakran méterre lehet venni. Nekem van is, adnék is, csak egy csöppet messze vagyok hozzá... ;-) 

Előzmény: majkel (20075)
majkel Creative Commons License 4 napja 0 0 20075

Köszönöm srácok, inkább butilkaucsuk néven kell keresni, már csak a fekete verziót kell megtalálnom.

Az még nehezítő tényező, hogy csak 1m-re lenne szükségem :)

Nincs valakinek polcon itt Bp ?

Kifizetem természetesen :)

Stetten Creative Commons License 4 napja 0 0 20074
Előzmény: FeZ_ (20072)
Stetten Creative Commons License 4 napja 0 0 20073
Előzmény: majkel (20071)
FeZ_ Creative Commons License 4 napja 0 0 20072

Ha jól emlékszem valaki írt erről korábban (lehet, hogy nem itt) és butil guminak hívják. A továbbiakhoz meg gondolom Google a barátod. ;-)

(Remélem jól emlékeztem)

Előzmény: majkel (20071)
majkel Creative Commons License 4 napja 0 0 20071

Sziasztok,

 

Volt régen olyan cucc, hogy gumigitt.

Szürke ragacsos valami de azért le lehetett szedni a felületről.

Forgalmaznak még ilyet, mert nem találtam?

Amire használnám.

A Boxeren folyik be a víz a motortérbe a szélvédő oszlop/üveg közötti nútban, illetve a műanyag takaró mellett.

Most ideiglenesen megoldottam a gyerek intelligencs gyurmájával :))

Ez így működik de elég xarul néz ki.

Szóval valami fekete/szürke tömítő anyagra lenne szükségem, ami nem köt meg sziloplaszt módra és ha akarom, le tudom szedni.

 

köszi

Gyurma73 Creative Commons License 6 napja 0 1 20070

Brunox

Előzmény: JohnyFirpo (20069)
JohnyFirpo Creative Commons License 2020.11.20 0 0 20069

Sziasztok!

 

Tanácsokat szeretnék kérni, aki esetleg szakértője a témának, biztosan okosabb, mint én.

Szóval utólagos alváz és üregvédelem a téma.

Adott egy használt, de nem rozsdás alvázzal rendelkező szgk.

Ha esetleg mégis összefutnék minimális felületi rozsdával, mivel érdemes passziválni, lekezelni?

Festeni és az üregeket fújni is szeretném.

Az anyagokat illetően vannak kérdéseim.

 

Miket ajánlanátok:

1. Rozsda passziválás, átalakitásra

2. Időjárásálló, tartós, rugalmas lehetőleg nem oldószeres alvázvédőnek

 

Eddig használtam Ro55, korant átalakitó, passziválókat, de nem váltották be a reményeimet..

 

Felület kezelésére motip undercoating, body 950, 933.

Most gondolkodtam, hogy jobb szeretném, ha van olyan tartós nem oldószeres anyag, ami használható a célra, kipróbálnám!

Van még békebeli trafó olaj is kéznél. 😉

Cél a minél tartósabb végeredmény lenne!

Köszönöm mindenkinek!

feketefelhoo Creative Commons License 2020.11.13 0 0 20068

Köszi !

 

Közben olvasgatok külföldi oldalakat is. Azt írják semmi akadálya, hiszen a KTL elsősorban a korrózióvédelmet biztosítja, viszont nem UV álló. Ha teljesen megkötött, akkor mehet rá a szinter.

 

https://www.sharrettsplating.com/blog/e-coating-vs-powder-coating/

 

Nyár óta valószínűleg már teljesen megszáradt :-)

 

Előzmény: mykeman72 (20067)
mykeman72 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 20067

Na ez egy olyan kérdés ,amely nem mindennap kerül szóba! 

Elméletileg lehetséges,mert a KTL alapozót is magasabb hőfokon szárítják, égetik be. A porfestést ez nem zárja ki bár az eletkrosztatikus festékeknek is van saját alapozója. Ez ügyben azért érdemes a porfestő cég szakembereivel konzultálni.

Előzmény: feketefelhoo (20066)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.11.12 0 0 20066

Urak

 

KTL festett alkatrészt lehet-e porfesteni, avagy a kettő kizárja egymást ?

 

 

geegee_ Creative Commons License 2020.11.08 0 0 20065

Kösz.De ez majd úgyis csak olyan jövő tavasz-nyári projekt lesz.

Előzmény: feketefelhoo (20064)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.11.01 0 0 20064

Ha van FB, akkor vancello csoportot ajánlom. 

Előzmény: geegee_ (20063)
geegee_ Creative Commons License 2020.11.01 0 0 20063

köszönöm a válaszokat, meg a linket.Igen, még a bontott is játszik, ha sikerül találni valahol.

feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.28 0 0 20062
Előzmény: geegee_ (20057)
Peti251 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 20061

vegyél rá bontott tűrhető állapotút.

Előzmény: geegee_ (20057)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.28 0 0 20060

Kösz a választ.Így képekről a neten egész pofásnak tűnik, egy próbát meg fog érni.

Előzmény: contributor (20059)
contributor Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20059

Talán 10-15 éve csináltattam Bp-en (Csillaghegy) krómhatású festést, az akkori autóm hűtőrácsán. Utána még legalább 5 évig (amíg el nem adtam) stabilan rajta volt. Megjelenésében 80-90%-ban megközelíti a valódit. Csiszold le a lökösöket fémig, fokozatosan egyre finomabb csiszolópapírral, hogy ne legyen karcos a felület. Akkoriban a valódi krómozás árának kb. a felébe került. Keress rá a neten a "krómhatású festés"-re.

Előzmény: geegee_ (20057)
programmmer85 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20058

Sziasztok!

 

Vectra B szélvédő alatt a tűzfal átrohadt több ponton, a gyári paszta és bitumenes zajcsillapító lemez alatt. Kívülről sajnos csak annyi volt látható, hogy a paszta megrepedt és a széle kicsit rozsdás volt, pedig a levelek miatt rendszeresen takarítottam azt a részt. Nagy szétszedésben hegesztéses lakatolásban nem gondolkozok egyelőre. A lemez megtakarítása, gittelés, tömítés, hogy a víz ne álljon ott meg működhet átmenetileg? Vagy a gittelés mögött ugyanúgy bejut a víz és tovább rohad az egész? Milyen átmeneti megoldást tudtok ajánlani? Előre is köszönöm!

 

geegee_ Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20057

Hanem Urak, még egy kérdés.Van a fateromnak egy viszonylag ép állapotú, de nem különösebben veteránként pátyolgatott régi szoci gépe, egy Wartung.Még a 353-as, krómozott lökhárítókkal.Ott van a probléma, hogy ezek a krómozott felületek az elmúlt közel 40 év alatt elkezdtek felhólyagosodni, kráteresedni, és ezek miatt rozsdásodni is.Rákérdezett egy cégnél, hogy mennyibe kerülne újra krómoztatni, és ilyen 6 számjegyű összegek röpködtek, ahol nem is feltétlen egyessel kezdődik a számsor.Ennyi pénzt egyszerűen nem ér az esemény (150-180 ezerbe az egész autó nem került akkoriban újonnan se... :D * ) , szóval keresnünk kell valami más megoldást.Ez a kocsi nem egy veterán, mindentől óvott darab, csak egyszerűen bírja még annyira, hogy hetente egy-két helyre ezzel jár az öreg bevásárolni, ami éppen elég is mindkettejüknek, a kocsinak is, meg a faternak is. :D

Szóval helyettesítő megoldásként a nagy laikus fejemmel arra gondolok elsőre, hogy valahogyan házilagosan ledózerolni a maradék krómot egészen fémtisztaságig (pl fúrógépbe fogható drótkefével, dörzspapíros eszközzel,  vagy leáztatni valami kromofággal, anyámkínjával...), és utána vagy lelakkozni, vagy valamilyen festékkel bevonni, ami olyasmi színű, jellegű mint a króm.De nem vagyok biztos benne, hogy ez járható út-e?Egyáltalában lejön-e így a króm maradék, (azért még elég sok van rajta...) vagy mit lehetne tenni?Legutolsó eset a festett fajtájú, krómot sose látott lökősök beszerzése, de az megint extra pénz ugye, azokat is jó eséllyel fel kell újítani, és még csúnyácskábbak is, mint az eredetiek.Vagyis a végső cél az lenne, hogy egy kicsit szebb állapot alakuljon ki, egy viszonylag jó ár-érték arányú beruházással, ami a további károsodás ellen is véd, és valami hasonló legyen a felület, mint az eredeti. :-)

Van netán valaki itt, aki csinált már hasonlót, vagy látott ilyesmi projektet?

Esetleg még szálcsiszol(tat)ni lehetne-e vajon,  működik-e acélra ez a technológia?

(* nyilván csak humorizálok az összeggel, tudom, hogy egész más forint volt akkor, mint most)

somytomy Creative Commons License 2020.10.20 0 0 20056

Üdv!

Veteránkorú hobbiautómban elég alaposan szétrohadt az akksi környezete. Másik akkutálcát már szereztem, a tervek szerint kipofozom és csavarokkal rögzítem. Viszont ehhez előbb ki kéne szedni a ponthegesztéssel rögzített eredetit, valószínűleg a tűzfalat is javítani kell kicsit, illetve a váznyúlványban lévő lyukat is be kéne foltozni szerintem. Esetleg tudtok ajánlani Budapest-Gárdony tengelyen olyan műhelyt, ahol ezt jól megcsinálják?

Előre is köszi!

Maxipötyi Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20055

Igen tudom mindegy a márka, csak a pontosság kedvéért írtam. Köszönöm szépen a választ! 

A letolás helyett cumi lesz, mert a csomagtartónyílás sarkai azok, úgyhogy akkor hajrá :)

 

Előzmény: mykeman72 (20053)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20054

Annak pedig ,hogy milyen gyártó terméke nincs jelentősége,mindegyik ugyanolyan nedvszívó tulajdonsággal rendelkezik

Előzmény: Maxipötyi (20052)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20053

Ha vastagon kellett kittelni és nem régi ,meglévő bevonatra hanem nyers fémre kitteltél célszerű letolni a felvitt réteget,mert nedvszívó önmagában a kitt és alározsdásodik a nyers fém. Kicsivel több meló,de megéri  mintha a már kész fényezés kezd el korrodálni pár hét múlva.

Előzmény: Maxipötyi (20052)
Maxipötyi Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20052

Sziasztok!

 

4CR poliészteres kittel kijavítottam egy elemet. Sajnos millió dolog közbe jött, így a kitt szabadon maradt. Kint is állt az autó pár napot párás időben is, viszont teljesen letakarva. Közvetlen víz nem érte (a párán kívül). Most garázsban áll. Ki tudom esetleg valahogy szárítani, vagy fémig le és elölről kezdjem? 

 

Nagyon szépen köszönöm előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!