Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csabex09 Creative Commons License 2020.09.29 0 0 66

Ez meg 10 év után :D :D :D  

Nem is értem, hogy az ilyen topikok miért nem kerülnek törlésre...

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.18 0 0 65
Kilenc év után egy hozzászólás! xD :P
thomast01 Creative Commons License 2001.11.30 0 1 64
Épp Focus vásárlás előtt
állok és a következőket tudom mondani:

Kipróbáltam az 1.6ost (a márkakerskedő adta 2 napra)hát mit mondjak a sebességről:4es fokzatban 180-ig ment, ötösbe inkább nem tettem fel(autóúton).Miután vezettem,biztos voltam benne hogy a többi vetélytárs nem érdekel(Xsara,Golf,307)-ennyire agilis autót ezért a pénzért szerintm nem lehet kapni.Rosszat nem tudok róla mondani...

Az áráról csak annyit,hogy szerencsére "cégünk" beruházott pár fordba, úgyhogy flottakedvezménnyel jön az autó(12%).Így egyébként sem lehetett kérdéses a választás...

flakkon Creative Commons License 2001.11.24 0 0 63
Hello!

Két hete vettünk egy kombit 1.8 TD DI motorral. Két éves, 30e km. Max fogyasztás 2 személlyel Német autópályán 150 körül 6 liter.
A Német út kb 2600 km volt átlag fogy. 5.5 liter, de még erősen szoknom kell az autó stílusát. Ez a motor azért nem egy HDI, meg igen hosszúak a fokozatok. 150-nél 3000-t pörög!
A kocsi Ambiente de tele van komoly extrákkal.
(még fűtött első szélvédő meg kipörgésgátló is :)
Szerintem jó autó.
A Toyota Corollával meg a Xsara-val versenyzett.
Toyota kicsi hátul, Xsara jó autó de győzött a Focus :)

(ja új benzinest akartunk, a diesel Focus váratlan találkozás volt egy márkakereskedésben :)

flakkon

torcsip Creative Commons License 2001.11.23 0 0 62
thx "kivi"
Előzmény: kivi (60)
Kek Creative Commons License 2001.11.18 0 0 61
Gyári rendelés esetén (pl. ködlámpa, központi zár a 2002-es modellbe) mennyi az átadási határidő?
Én 3 hónapot hallottam.
kivi Creative Commons License 2001.11.18 0 0 60
Egy márkaszerviz vagy egy normális autóhifis kikódolja neked.
Előzmény: torcsip (58)
wicked_belzebub Creative Commons License 2001.11.18 0 0 59
Na sziasztok!
Én már 2 hónapja vagyok boldog tulaja egy 1.6-os kombi Ghiának. Több hónapom ráment mire a Fordot kiválasztottam. Egy Honda után az ember megnézi, hogy mibe ül át. Előszőr egyterűt akartam venni, kezdtem a Picassóval, majd Scenic és legutoljára a Zafira. Végülis pénzügyi okok miatt maradt a kombi. Bár elveimet próbáltam menet közben feladni, hogy esetleg francia egyterűt vegyek, örültem, hogy nem tettem. A legvégén egy papírra felírtam a lehetséges alternatívákat (Civic 5d 1.4;1.6, Zafira, Focus, Astra kombi). Minden autónak volt pozitív tulajdonsága és csak egynek nem volt negatív, a Focusnak. Azért vettem Ghiát, mert már a Hondám is tele volt extrával, meg azért mert sokkal szebb a kétszínű műszerfala, meg a Ghiához lehet rendelni a globálzár csomagot amitől a kocsi feltőrhetetlen lesz. (Lásd Autó Magazin teszt).
A kocsit nagyon jó vezetni, nagyon csendes, jó a futóműve, jó a váltó (még a H. után is).
Fogyasztásom városban 9.5-10 közötti, viszont én szeretek haladni.
A hátsó űlés ülőlapja is külőn dönthető, nemcsak a háttámla.
Kis zörgések vannak, dehát könyörgök a 20 millás Mercimben ülök talán?
Egyszóval jó döntés volt, válaszd nyugottan!
torcsip Creative Commons License 2001.11.17 0 0 58
Sziasztok.

Most vettem 1 fordot amiben "FORD 2007" -es magnó van.Aksicsere után a magnot nem tudtam ujraéleszteni vagy azert mert béna vagyok vagy azert mert akitöl vettem az autot az rossz kodot adott meg /németországban/ . Aki tudna erre az esetre valami megfejtést akkor légyszi irjon. A www.ford.hu -ra már irtam de onnan válaszra sem méltattak. Elöre is köszi. torcsip

zetecR Creative Commons License 2001.11.17 0 0 57
"haladó üzem után megállva a fordulatszám kb. 3-4 másodpercre felugrik 800-ról úgy 1000-1100-ig, majd utána esik csak vissza a normális alapjárati értékre"

A Ford-topicban ezt már kiveséztük, mindegyik EEC IV-V computeres motor így csinálja.

Előzmény: Unicum69 (56)
Unicum69 Creative Commons License 2001.11.17 0 0 56
Hello!

Én is egy Ford Focus Kombi-t használok, most raktam bele a 2. ezer kilométert. 1.6i 100 LE motor. Idáig nagyon meg vagyok vele elégedve, kényelmes nagy belső, kicsit morgós, de kellemesen húzó motor. Negatívumok: Szervókormány a végállásban 'koppan' egyet, ez engem egy kicsit zavar, illetve haladó üzem után megállva a fordulatszám kb. 3-4 másodpercre felugrik 800-ról úgy 1000-1100-ig, majd utána esik csak vissza a normális alapjárati értékre.

Üdv,

Unicum69

corinfar Creative Commons License 2001.08.28 0 0 55
Feldobom a topikot.
Pontosan ilyen kategóriájú kombit keresek DE automata váltóval. Opciók:
Astra, Focus, Fabia, Megane.
Van-e még más lehetöség? Az automata váltó eléggé korlátozza a választékot. (pl. Corolla Wagon tetszik, de nincs automata, stb.)
Flex Creative Commons License 2000.07.05 0 0 54
Termeszetesen nem ugy gondoltam hogy csak a design miatt veszik sokan, hanem hogy valoszinuleg sokaknak tetszik, hiszen nem rettenti el oket a Focus megvasarlasatol a lampa es a furcsa ivek. Ha pedig igen, de megis megveszik, az az auto minoseget dicseri. Plane jol jar akkor valaki, ha emellett meg tetszik is neki :)

Korbe kell nezni, hogy hany Focus szaladgal az utakon. Valami csak lehet ebben az autoban, mindenesetre ezt mindenkinek maganak kell megitelni. Ettol fuggetlenul alairom, hogy van olyan amikor egy auto formaja vagy kinezete miatt nem arat nagy sikert, vagy nem vesz meg valaki emiatt egy autot. En pl irtozom a Fiat Multipla-tol, ilyen gusztustalan autot mar regen lattam, hiaba jo a belseje, nekem ne nezzen igy ki egy auto :) Gondolom te igy vagy a Focus-szal, en csak azt akartam erzekeltetni hogy tobb honapos elokutatasaim tapasztalata azt mutatja, hogy meglehetosen egyedul vagy a velemenyeddel, marmint ami a Focus uj designjat mint rondasagot illeti. De hogy lezarjuk az amugy nem letezo vitat: ugyis mindenki maga donti el hogy mi az ami tetszik neki, en sosem vennek ugy autot hogy valaki mas mondja hogy neki tetszik. Ha 100-an mondjak, akkor mar csak megnezem, de ez is csak iranymutato lehet.

Es hogy a Focus-rol is essen valami konkret szo, marmint ami a hianyossagait illeti: eddig egyetlen hibajat talaltam, miszerint a hatso ulesek tamlaja hiaba dontheto osztottan, az ules az viszont nem, igy elvileg nem oldhato meg hogy 3-an utaztok benne plusz a silecek. Engem nem zavar, mert a tavoli jovoben nem tudok olyat elkepzelni hogy hosszu csomagot szallitsak ugy hogy meg +2 ember ul az autoban, de lehet hogy valakinel ez kizaro tenyezo. Ezen kivul viszont mindennel meg vagyok elegedve, meg akkor is ha nem ugy alok hozza hogy ha mar megvettem akkor dicserjem.
Remelhetoleg a heten osszedobok egy oldalt az autonak, csinaltam rola par fenykepet, meg van egy halom katalogusom es leirasom. Nagyon hianyoltam hogy nehezen lehetett a netrol osszeszedni tapasztalatokat a Focus-rol, remelem ez az oldal idovel bovul es talan meg ki is noheti magat valami komolyabba. Bovebb infot kesobb, minden a szabadidomtol fugg. Akinek kep kell annak mar tudok kuldeni.

Előzmény: Riff-Raff (53)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.07.05 0 0 53
Az utolsó szempontjaim egyike lenne, hogy hogy néz ki, de attól még megvan róla a véleményem. Én helyből lapátra tenném azt az elfuserált agyú formatervezőt, aki ilyennel rukkolna elő.

"magas eladasi szamot mutat ez a "ronda" lampa es az egesz Focus stilus"
Hát arról nem vagyok meggyőződve, hogy a magas eladási számot a lámpák meg a stílus produkálják, én legalábbis nem lámpát meg stílust vennék, hanem kocsit.

Előzmény: Flex (52)
Flex Creative Commons License 2000.07.04 0 0 52

Lehet, hogy neked nem tetszenek a lampak, de furcsa izlesed lehet ha csak emiatt nem vennel meg egy autot. Mindenesetre magas eladasi szamot mutat ez a "ronda" lampa es az egesz Focus stilus.

Az en Focus-om nem zorog, nem csorog, a valto preciz es pontos, a csomagterajtonak semmi baja. Lehet, hogy rosszat fogtatok ki, lehet hogy en az "egyetlen" jot. Nem irom le megegyszer, amit egy masik topic-ban megtettem: minden tipusnal vannak jol es rosszul osszerakott kocsik, es van egy atlagos josagi arany. A Focus-rol minimum 90%-ban jot hallottam, kotelezo szervizeken kivul nem megy szervizbe, nagyon egyben van az auto.
Nekem senki sem tesz szolgalatot azzal ha Focus-t vesz, de en tovabbra is mellette teszem le a voksot ugy, hogy jopar ceges autoval van dolgom es magasan a Focus a legkenyelmesebb, legszebb es remelem legtartosabb is. Ez utobbirol 3 ev mulva nyilatkozom :)

Előzmény: Riff-Raff (50)
novice Creative Commons License 2000.07.04 0 0 51
Brúsz,

igaz ebben a (ár)kategoriában magas igényeket nem érdemes támasztani, de azért a Focus szerintem gyenge.

Télleg zörög. A váltó + nyiszog.
Továbbá nem lehet túl merev a kaszni, mert ha pl. félig a járdán áll az autó akkor szorul a csomagtér ajtó! Jopofa nem?

A CD-s rádió (6000) viszont jo, és meglepöen jol szól. Ha az elölapot bent hagyod akkor ellopják ezt is, pedig kódos.

kicsit OFF
Ugyan céges az autóm, de csak magam használom és vigyázok rá. Elvböl is, meg azért is mert majd megvehetem.

üdv,
novice

Előzmény: Brúsz (49)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.07.04 0 0 50
Hát ezekre a kérdésekre nem tudom a választ, de azt igen, hogy a Focus rettentő ótvaros azokkal az ortopéd lámpáival, az Octavia ehhez képest szemet gyönyörködtető. :-)))
Előzmény: Brúsz (49)
Brúsz Creative Commons License 2000.07.04 0 0 49
Hát, kedves Norboi és Novice, feladtátok a leckét. Ez az Octavia gumiból kell legyen, mert valaki azt mondja, eszméletlen tágas, más szerint meg gyalázatos helyszűke van benne.

Norboi, kirívó színt ezekhez az autókhoz semmiképpen nem választanék, csakis egy kirívó autóhoz. A Skodának mérhetetlenül egyszerű a műszerfala (ezt sokan felróják neki), a Focus viszont kicsit azokat a nagyobb autókat idézi, amiket az USA-ban vezettem.

A Focusban tetszik az (javítsatok ki, ha tévhitben élek), hogy saját autórádiója van eleve beépítve, így talán nem akarják majd kilopni belőle. Ezt a "szétesik a Ford meg zörög is" állítást sokfelől hallottam, de olyantól még nem, akinek saját Fordja van. Kicsit az az érzésem alakult ki, mintha részben savanyúaszőlő (akinek nincs) effektusról, részben a céges autók gátlástalan széthajtásáról majd 'fikázásáról' van szó. Igazak lehetnek ezek a híresztelések? Megél a piacon egymás mellett a szétesős meg a nemszétesős márka is? Vagy mind szétesik? Én meg azt hittem, az autók egyre jobbak.

Na jó, ez túl sok kérdés és állítás volt egyszerre :-)

Norboi Creative Commons License 2000.07.04 0 0 48
Hi Brúsz & all!

Focus vs. Octavia combi:

Mivel az Octavia GOLF padlólemez, így a belső helykínálat sem nagyobb, mint a Golfba, ami bizony elég kicsi.
OFF
A minap vettem egyébként szemügyre egy Bora-t, és megállapításom szerint iszonyú kicsi lehet hátilról benne a hely, nekem az az érzésem néha, hogy az autók manapság mennek össze (vagy én növök) belső méretükben.
ON
Egyszóval a Focus messze de messze nagyobb, és tágasabb belülről mint az Octavia, ha érdekel menj el a márkakereskedőhöz és győződj meg róla, valamint a Focus kialakítása dizájnosabb, mivel viszonylag új modell (bár ezt sok ember negatívan fogja fel, szvsz vannak olyan emberek akik nem nagyon veszik be az "új dolgokat", vagy nem szeretnek kirívó színt választani egy autóhoz), ezenkívül a Focus combi csomagtere nagyobb az Octavia combi csomagterénél!
De a Renault Megane Break-é még ennél is nagyobb ( nekem Citroen Berlingo-m van, az meg még nagyobb!....660 L- 2800 L).

Szóval érdemes alaposan utánanézni a dolgoknak, az biztos, hogy a Rönó valamivel jobban felszerelt alapba mint a Focus, így azonos felszereletségi szintre hozva a Focus drágább, de még szerintem így is olcsóbb mint egy Octavia, és nagyobb!

Ja, és a Focus 5 ajtós ára megegyezik a combi árával!!! (azonos moci, és felsz.)

ennyit akartam, ciao!

Norboi

novice Creative Commons License 2000.07.03 0 0 47
Hi Brúsz,

tételesen nem vetettem össze, de az Octavia szvsz
jobban néz ki, és nagyobbnak is tünik.
A kivitelezése szinte csak jobb lehet.- max. ugyanúgy zörög-csörög és esik szét mint a Ford.

Nem tartom alternativának mert szerintem az Octavia nagyobb kategoria csak snassz emlékek társulnak hozzá.

A Focus alternativája az Astra, esetleg a Polo / Golf Combi.(mérteben)

üdv,
novice

Előzmény: Brúsz (46)
Brúsz Creative Commons License 2000.06.30 0 0 46
Szevasztok! Mennyire vethető össze egy Focus kombi egy Octavia kombival? Mennyire alternatívája egyik a másiknak? Ti hogyan döntenétek? Vegyünk alapul mondjuk egy Octavia Combi SLX-et.
tihu Creative Commons License 2000.06.25 0 0 45
Szal a Mondeo ezért a pénzért jó választás lenne. Nekem 1,8 Tádém van 4 éve, mondhatom azért egész más. Ha tehetném ( legközelebb ) a Focus minden jósága ellenére akkor is a Mondeót választanám. 1,8 115Le elég jó a 200-hoz és a viszonylag olcsó szervizeléshez, a mérete a családhoz, a márkaneve pedig ahhoz, hogy ne kelljen a Danubiusban a lopott autók között kerestetni. A futóműve bombabiztos, ha valakit érdekelnek a tapasztalatok ( 4 év, 265e km ) jelezze.
ger Creative Commons License 2000.06.25 0 0 44
Köszi!

Tudok róla. Nem rossz az ajánlat (magánszemélynek 750e Ft-al olcsóbb a listaárnál!)

Elgondolkodtató. A focus kb. ugyanannyiba kerülne.

Üdv

Gergely

Előzmény: ZaLa (42)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.25 0 0 43
Szia ZaLa!

Nagyon jó ötletet adtál. A Mondeo szép autó (szerintem), ráadásul egy kategóriával nagyobb is a Focusnál. Érdemes meggondolni, különösen ennyi pénzért.

Sokan nem hiszik el, hogy egy 2 literes motor nem, vagy alig fogyaszt többet kisebb társainál. Jó lenne, ha ez megváltozna. Sokkal kellemesebb egy nagyobb motoros autót vezetni, ráadásul tartósabb is.

Boró

Előzmény: ZaLa (42)
ZaLa Creative Commons License 2000.06.24 0 0 42
ger!
Az év végén jelenik meg az új Mondeo, tehát már ősszel igen jutányosan fogják mérni a régit. Ez a típus nem érdekel? Már most is 4,3 MFt-ért adnak 1,8 literes 5 ajtóst klímával, ABS-szel, stb.-vel, bár nem tudom, hogy ugyanezzel a motorral a Focus mibe kerül. Én is azon a (tapasztalati) véleményen vagyok, hogy adott típuson belül a motor minél nagyobb legyen, mert ennek sokkal több az előnye, mint a hátránya. Az én 2 literes 136 LE-s '94-es automata kombi Mondeom egy gramm olajat nem eszik, pedig a gázpedálra nem szoktam tojásokat tenni. Ugyanez 1,6-os motorral már nem tudom, hogy igaz lenne-e. Állandó klímahasználat mellett, sok belvárosi dugóval és autópályán min. 140-es tempóval 10 liter a fogyasztása, szerintem 1,6-os motorral sem lenne kevesebb (bár Mondeoban ilyen motorhoz nincs automata váltó). Szóval a Ford OK, 1,6-os motor nem OK, klíma, ABS, légzsák és kipörgégátló pedig legyen benne!
Üdv. ZaLa
Előzmény: ger (-)
sansalvador Creative Commons License 2000.06.22 0 0 41
Sziasztok!

Ez a 1.4-es 190 km/h-ás dolog számomra a 15-20 évvel ezelőtti világot idézi, amikor a király gyerekek arról vitatkoztak, hogy kinek az 1200-es Ladája viszi a 180-at, holott az óra csak 160-ig volt skálázva.:-) Egy marhaság az egész.

Örülök hogy a Ford Focus 1.4 dacol a fizika törvényeivel. :-)

BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.22 0 0 40
Aki efféle adatokat állít, feltételezem, hogy azonnal és kételkedés nélkül elhiszi azt is, hogy egy 1.3 Suzuki Swift a maga 68 lóerejével képes a 200 kmh sebességre. :-))

Előzmény: Asszem (39)
Asszem Creative Commons License 2000.06.22 0 0 39
Azért Én szkeptikus vagyok!

Egy 75 lóerős autó nem képes önerőből sík úton 190-es sebességre, átlagos karosszériával.
Honnan tudod, hogy nem csal az óra?
Minden autónak siet egy kicsit. Eddig a legjobb, amivel találkoztam, a 7-es BMW, aminek, csak 3 % volt a difi. Átlagautók 5 és 10 % között csalnak.
A legjobb a GPS-szes sebességmérés. (meg az ötödik kerekes) Vörsztkéz esetében ez 190-19=171 ez már hihetőbb.

Előzmény: Norboi (25)
mICK Creative Commons License 2000.06.22 0 0 38
Hi!

Néhány héten belül én pedig remélhetőleg egy Citroën Xsara boldog tulajdonosa leszek (ne is próbáljatok lebeszélni róla, Flex bátyóval már átbeszélgettük ezt a témát :) ).

De azt én is megígérhetem, hogy miként Flex, pár hét késéssel én is beszámolok mindenről (és egymás kocsijairól is, ugye Flexy? :) ), és az utánunk következőknek akkor már legalább ebben a két típusban lesz összehasonlítási alap. :)

Előzmény: Flex (37)
Flex Creative Commons License 2000.06.22 0 0 37
Nem ertem en ezt a nagy ellentetet a Focus tulajdonosok kozt. Egy reszuk (90%) azt mondja, hogy kiraly az auto, keveset fogyaszt, szinte semmi hibaja, olcso a szerviz, stb. A masik reszuk, amelyik szerencsere kisebb hanyad, ket kezen nem tudja megszamolni hogy hanyszor volt szervizben, hanyszor vagtak at, milyen szarul van osszerakva az auto, milyen sokat fogyaszt es milyen bena motorja van.

Valoszinuleg mindenkinek igaza van, senkinek sem lenne oka fullenteni. En tegnap vettem autot, 2 het mulva kapom meg. Trend 1.6, ABS, dupla legzsak, riaszto, klima. Lehet, hogy naponta jarok vele szervizbe. Lehet, hogy csak evente, akkor is csak megsimogatjak. Lehet, hogy alig fogyaszt a klimaja. Lehet viszont, hogy duplajat a normalisnak, es melle hetente kilyukad.

A neten talalhato topicokat, teszteket nezve a Focus jo auto. Nem rosszabb mint a tobbi, es valoszinuleg nem veletlenul kapta meg Europaban, majd 1 evvel kesobb az USA-ban is az ev autoja cimet. Tudom, nem vigasztalja ez azt, aki pont a rosszat fogta ki, de ilyen az elet. Valoszinuleg nagyon keves a rosszul sikerult Ford-ok aranya, legalabbis a velemenyeket nezve. Kis keresgelessel szinte barmelyik gyakori autotipusrol lehet tomjenezo es lekicsinylo, esetleg utalkozo hozzaszolasokat talalni a neten.

Egyet viszont megfogadtam: csinalok egy aprocska oldalt a Focus-omnak. Attol kezdve, hogy elhoztam az autokereskedesbol, fenykepeket keszitek rola, leirom hogy hogyan vettem, mit tud, mik a tapasztalatok, mi mennyibe kerul, szoval mindent. Ez is egy ta'mpont lesz azoknak, akik ilyen autot akarnak venni. Nekem nagyon hianyzott egy ilyen oldal, de E-mailekkel valamire azert jutottam. Olyan nem volt, aki nem dicserte volna keres nelkul is az autot.

Es vegul: bar nem itt olvastam, de nekem tobbet er az, hogy valakinek a kornyezeteben van 8 Focus es semmi bajuk, minthogy valaki hallotta valakitol hogy a Focusokat sorban kell a szervizbe vinni. De megigerem, en semmit sem hallgatok el, kicsi kocsim nyitott konyv lesz (az nem lesz benne hogy mit tud a riaszto :))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!