Keresés

Részletes keresés

RátosiMilán Creative Commons License 2019.06.12 0 0 3373

A Blu-Ray lemezeken vannak nagyon érdekes dolgok, a 18 CD-nyi anyagból nekem viszont csak a 2008-as New York-i koncert, illetve a ConstruKction of Light új keverése újdonság, a többi már megjelent és ismertem is őket. A Re-ConstruKction of Light - pár hallgatás után - inkább egyfajta Mastelotto-edition-nek tűnik. Újra feljátszotta az összes dobtémát. Annak az albumnak a hangzása eredetileg nem volt túl jó, leginkább az elektromos dobok miatt, nekem mégis tetszett - sötét, homogén massza. Mastelotto az új változaton szerintem sok, nekünk viszont fel van kínálva a választás lehetősége. 

Ilyen hosszú korszakból nagyon nehéz meríteni. Innen nézve azért is kritikus ez, mert nekem ez a '97-től 2003-ig tartó korszak a kedvencem a King Crimsontól (a dupla trió és a 73-74-es felállás követi óvatos távolságból) és nagyon vártam valamit a 2003-as őszi turnéról (lett is, a New Haven-i koncert, de az már korábban megjelent a Collectors' Club kiadványként), de a merítésre így sem lehet panaszkodni. 

Előzmény: eref (3372)
eref Creative Commons License 2019.03.29 0 1 3372

Új box, Heaven and Earth, 1997 - 2008 közti zenék.

 

https://burningshed.com/store/kingcrimson/king-crimson_heaven-and-earth_boxset

eref Creative Commons License 2018.10.18 0 0 3371

Figyelem! Csak erős idegzetűeknek! :)

 

https://daevidallen.bandcamp.com/track/21c-progrok

 

Nekem nagyon tetszik.

RátosiMilán Creative Commons License 2018.08.04 0 0 3370

Érdekes, amit mondasz. Koromnál fogva sem lehetett közöm a Crimsonhoz a nyolcvanas években, nagyjából 2002-ben 18 évesen találkoztam a zenéjükkel. Olvastam róla. Nem elsőre hallásra volt szerelem, csak miután nem sokkal később beszereztem a Lark's Tongues in Aspicet. Nem ismertem senkit, aki Crimsont hallgat, innen-onnan tájékozódtam. 2015-ben találkoztam először személyesen King Crimson rajongóval, ráadásul egy olyannal, akivel nagyon hasonlóan gondolkodunk a zenekarról. Meglehetősen kevés prekoncepcióm van, inkább csak volt a zenekar rajongóival kapcsolatban, a barátaim jó részének (érdekesen módon egy lányt leszámítva) befogadhatatlan volt, viszont én ezt meg is értem. Az én boldogságom nem kell, hogy másoké is legyen. A Fripp által nemrég prog-ghetto jelenséggel se találkoztam. Szerencsére. Mindenesetre egy ilyen alapállásból meglehetősen egyszerű akceptálni az eltérő véleményeket, zenéről lévén szó egyébként sem veszi az ilyesmit magára az ember.

Az És-cikk jegyzőjét kiváló szerzőnek tartom (egyébként nagyon jól emlékszem, hogy a 2003-as koncertről is ő írt az ÉS-be, ahogy arra is, hogy az az írás nekem mennyire megerősítő jellegű volt akkor, hogy ez a zenekar "kell nekem"), itt elég sarkosan fogalmaz, én sem értek vele egyet. A sajtójegyek jelentős része egyébként mindig a levesbe megy.  Mellesleg én is kaptam olyan privát üzenetet, hogy ha így szidom Mel Collinst, akkor meg kéne vonni a müpás akkreditációmat. :) 

Előzmény: odson forja (3366)
RátosiMilán Creative Commons License 2018.08.02 0 0 3369
eref Creative Commons License 2018.07.17 0 0 3368

A mostani felállás deklaráltan a régi számok élő előadására jött létre. Pont. :)

Előzmény: reclipse (3367)
reclipse Creative Commons License 2018.07.16 0 0 3367

részben egyetértek az ÉS kritikával, de csak azért, mert amit a KC most csinál, az egy nagy nulla dalírás tekintetében...

odson forja Creative Commons License 2018.07.16 0 0 3366

ez milyen publikáció:-(
a nyolcvanas évek közepétől a webig soha nem volt olyan ismerősöm, aki hozzám hasonlóan értette volna a KC jelentőségét, azóta meg a weben nyilván találtam, de nem ismerhettem meg igazán hasonló beállítottságúakat. Úgyhogy a KC-ismeret szükségszerűen empátiával volt/van kikövezve: ezeregy nézőpont létjogosultságát el tudtam/tudom fogadni (vagy vitatok, árnyalok, személytől függő örömmel), melyből nézve túlkombinált, gyomrot megfekvő, táncolhatatlan, öncélú, mesterkélt, korlátolt, elavult, 90-re, 2000-re vagy 2018-ra túlhaladott a zenélésnek ez a koncepciója. A MüPa számomra tesztnek indult, az 1001 nézőpontoból hármat befizetve, fiaim és párom őszinte és friss lelkesedése mégiscsak azt igazolta, hogy az ÉS baromira elfecsérelt egy sajtójegyet.

Előzmény: eref (3365)
eref Creative Commons License 2018.07.13 0 0 3365
RátosiMilán Creative Commons License 2018.07.12 0 0 3364

Kiváló választás. A Last Skirmish nagyon jó volt. 

Előzmény: eref (3362)
eref Creative Commons License 2018.07.11 0 0 3363

»...upcoming box set “Re-ConstruKction of Light / Heaven and Earth”...«

eref Creative Commons License 2018.07.11 0 0 3362

Két szám letölthető a koncertről.

 

https://www.dgmlive.com/tour-dates/2122

RátosiMilán Creative Commons License 2018.07.03 0 0 3361

Köszönöm. :) 

Az arányokkal több szempontból is gondban voltam, igazad van. Végső soron azért ez egy cefet jó, maradandó koncert volt. 

Remélem, lesz még pár beszámoló. Kicsit többre számítottam. 

 

Előzmény: odson forja (3359)
odson forja Creative Commons License 2018.07.03 0 0 3360

meg még jött egy, nekem kicsit lila megoldás:

http://hvg.hu/kultura/20180630_Sirfelirata_zurzavar_king_crimson

Előzmény: odson forja (3359)
odson forja Creative Commons License 2018.07.03 0 0 3359

Lassan szaporodnak a beszámolók is, gondoltam, feljegyzem őket ide, ha gondoljátok, szaporítsátok a sort.

 

Miláné eddig a legkomolyabb, grat!

http://www.revizoronline.com/article.php?id=7372

ez az egyetlen beszámoló, amely ki tudta kerülni a fárasztó közhelyeket és kötelező szuperlatívusz-mérlegeléseket,
bár azt, hogy a kritikusságot és elemző hozzáállást milyen nehéz egy cikkben arányosan adagolni az élmény elismerésével, talán e mondat szükségessége érzékelteti a legszemléletesebben:-) "A fentebb megfogalmazott rengeteg felemás érzés ellenére a King Crimson harmadik magyarországi koncertje ezeknek az aggályoknak a jelentős részét képes volt három órára elfeledtetni."

Én pl. nem éreztem Fripp passzivitásában a kivonódás stációját, csak a nyolc felé osztott torta szeletének arányos élvezetét:-)

 

További reflexiók:
http://www.ekultura.hu/latnivalo/egyeb/cikk/2018-07-02+13/beszamolo-king-crimson-uncertain-times-european-tour-2018-muveszetek-palotaja-2018-junius-29
http://hardrock.hu/?q=node/37048
https://www.rockbook.hu/hirek/atfogo-kepet-kaphattunk-king-crimson-szinte-teljes-munkassagarol-budapesti-koncerten

RátosiMilán Creative Commons License 2018.07.02 0 0 3358
eref Creative Commons License 2018.07.01 0 0 3357
dulamanx Creative Commons License 2018.06.29 0 0 3356

Szia!

 

Van 1 db eladó jegy a középerkélyre. Ára 15.000 HUF.

Érdeklődni itt:

Hetven-4-ötvenöt-húsz-54

Előzmény: Laccc12 (3354)
borzon00 Creative Commons License 2018.06.29 0 0 3355

Szia!

Van 2db jegyem 12. sorba, 30.000 forint/db áron. Elérhetőség: 06202986477

Előzmény: sarnor (3352)
Laccc12 Creative Commons License 2018.06.27 0 0 3354

Üdv!

Egy jegyet szeretnék venni a koncertre. Ha valakinek eladóvá válik, kérem szóljon!

sarnor Creative Commons License 2018.06.25 0 0 3353

Szia! Megvannak még esetleg a Crimson jegyek? Üdv, N

Előzmény: joe101 (3343)
sarnor Creative Commons License 2018.06.25 0 0 3352

Sziasztok!

Tudom, nincs sok esély, de eladó jegyet vennék a pénteki Müpá-s koncertre. Összesen 3 darabra lenne szükségem, de darabonként is érdekel!

Üdv, Nóri

FejesToth Creative Commons License 2018.06.23 0 0 3351

Nekem úgy tűnt, hogy nem húzták el a végén a tapsot/fotózást - szóval indokolatlanul sok kattintgatás nem volt. Ennyi szerintem mindenhol van, és normális. Viszont tényleg 23 óra volt a meghajlás végére. És, hát nagyobb ovációt is el tudtam volna képzelni a közönségtől... Legalábbis megérdemelt lett volna.

Előzmény: RátosiMilán (3350)
RátosiMilán Creative Commons License 2018.06.22 0 0 3350

Tony Levin setlistjén ott volt 21st csm, elvileg a műsor azzal fejeződött volna be, az is lehet, hogy túl sokan fotóztak és Fripp büntetett. 

Előzmény: FejesToth (3349)
FejesToth Creative Commons License 2018.06.21 0 0 3349

Még egy észrevétel Krakkó kapcsán: lett volna ott is 21st a végén, bizony... de hogy a műsoridőt kellett-e tartani este 11-ig, vagy csak a közönség ovációjának a hiánya miatt hagyták le a végén? Nem tudom... Mindenesetre én azt javaslom mindenkinek, hogy érdemes kifejezni ha tetszik a műsor, mert nagy kár lenne, ha itt is lemaradna 1-2, eredetileg betervezett szám! :)

RátosiMilán Creative Commons License 2018.06.19 0 0 3348

Üdv, köszi az infókat. Nagyon igazad van a műsort illetően. Elképesztően erős setlistek vannak, ahogy nézem. A legjobbak ettől a felállástól, nagyon kíváncsi vagyok, mi jut nekünk. A hangzással kapcsolatban azért vannak aggodalmaim. Okultunk a korábbiakból, viszonylag hátra szól a jegyünk, a három dobos viszont hangos, a gitárok pedig rendszerint halkak, főleg Fripp esetében. Nem vagyok kompetens a dolog technológiai hátterét illetően, de nagyon más Fripp cucca, mint a korábbiakban volt. Ezzel együtt is bitang koncert lesz ez. Várom. 

Előzmény: FTGJ (3347)
FTGJ Creative Commons License 2018.06.18 0 0 3347

Üdv!

Csak kedvcsinálóképpen, a június 17-i krakkói set-list! Ha leszámítjuk azt a (nagyon is nem elhanyagolható) tényt, hogy 21st sajnos nem volt a végén - szerintem iszonyat erős műsor volt, az elmúlt évekhez képest is is mindent visz! A 20 perces szünettel együtt pedig megvolt a 3 órás műsoridő is, ami szintén nagyon tiszteletreméltó, pláne a mai tendenciák alapján!

 

Dob intro (most valami Drumson werning néven fut...)

Pictures of a city

Neurotica

Epitaph

The Light of Day

Radical Action 1

Meltdown

Radical Action 2

Level 5

The Letters

Red

One more red nightmare

----------------------------------

Dob intro (Drumsons of measured fury?)

Indiscipline

The ConstruKction of Light

Cirkus

Lizard / Dawn song,

Moonchild

Bőgőszóló / zongora

In the Court of the Crimson King

Larks Tounges in Aspic IV (sajnos a végén a szekvenciás rész az énekkel már lemaradt)

Islands

Larks 2

--------

Starless

 

A három dobos felállás nekem amúgy iszonyatosan tetszik, extra vagány, amikor egyszerre kalapálnak mind a hárman, meg az egész koncepció, ahogy fel vannak osztva a szerepek - főleg amikor "unisono" játszanak. Zseniális. Ami a hátránya, hogy aki elöl ül a teremben, annak nem ad túl jó akusztikát ez a felállás. A hátsó sorokban/emeleten már biztos jó az összkép (hang), de aki komolykodós jegyet vett az első sorokba, az aránytalanul érzékelte a zenét. (az már részletkérdés, hogy én pl. pont Frippet egyáltalán nem láttam, de Collinst sem nagyon.. ) Ha gitáros lennék azt mondanám, hogy a gitárok pl. halkak voltak, és pont azokban a forte/tutti állásokban, ahol zúzás van. A szaxofonokat sem tudtam mindig jól érzékelni - ha nem hallgattam volna már előre a koncertfelvételeket, nem biztos, hogy mindig értettem volna, hogy most hol és mit is fúj Collins. A basszus hangszerek értelmezhetően szóltak, de szerintem már túl nagy különbség volt a bassgitár, a stick és az upright hangszínei között - főleg a stick ugrott ki nagyon nyersen közülük. De amúgy jó formában voltak, még az is lejött, hogy akár élvezik a koncertet (főleg persze Mastelotto, aki a másik 7 helyett is képes show-t csinálni a közönségnek.. :)  

Általánosan az volt a benyomásom, hogy zseniális műsort látok/hallok, amiben rengeteg munka van - ezzel együtt jól esett olykor, hogy emberi vonások is beestek a koncertbe, kisebb bakikban. Volt pl. zúgás/alapzaj számok alatt/közben is, Levin is néha elvesztette a tempót (mondjuk ember legyen a talpán aki arra a 3 féle ritmikára meg polifóniára képes végig egyenletesen játszani..), és hát Jeremy is csúnyán belebakizott a Starlessbe, mikor a második refrén után azt hitte, hogy már az átvezető jön - és nem.

Ez a krakkói Ice Congress Hall nagyon jó terem, kicsit kisebb mint a MüPa és valószínűleg nem is annnyira profi akusztika. Szerintem nálunk is azok fognak majd jól járni, akik a földszint 15-20 sorban ülnek, vagy még inkább az 1., 2. emeleten. Mindenesetre óriási bulinak nézhetünk elébe, én már nagyon várom az ismétlést! :)

Gábor

FTGJ Creative Commons License 2018.06.15 0 0 3346

Üdv Mindenkinek!

Vannak esetleg itt olyan gitáros /ütőhangszeresek / basszer, akiknek eszébe jutott már az az istenkísértés velem együtt, hogy lehetséges lenne-e egy magyar KC cover/tribute zenekart alakítani?

(igen, tudom, szinte lehetetlen feladat, ha nem csak néhány 70-es évekbeli számról van szó, technikailag, hangszerpark, minden téren..... de azért ki tudja, hátha! :)  )

Én amúgy Stick-en játszom (ill. billentyűs hangszeren is valamennyire, +nagybőgő, de az itt egyáltalán nem kompetens).

üdv:

Fejes-Tóth Gábor

fejestoth@gmail.com

nemtaláltammásnicket Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3345

Kösz, király vagy! (ha nem is karmazsin.. :-)

Előzmény: skanderson (3344)
skanderson Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3344

Figyelem, akit érdekel:

Valami rejtélyes módon újra kaphatók jegyek a MÜPA oldalán 14900-ért a 23-25 sorokba.

Jelenleg van még 6 db.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!