Műszaki vizsgán magas volt a Lambda érték. Állítólag szegény keverék is okozhatja. Ezért gondoltam a szűrőtisztításra. A probléma azóta megoldódott.
Jártam a helyi márkaszervizben, ahol megtudtam, hogy gyári adat szerint 240.000 km után cserélni kellene a komplett szivattyút, addig semmi teendő nincs vele.
Mindettől eltekintve, a jövő nyárra betervezett, második nagyjavításkor, átalakítom a benzinvezetéket és beépítek egy hagyományos, cserélhető benzinszűrőt. A helye meg van...
Üdv. Tudna valaki megoldást 2011-es Twingo automatán működő világítás kikapcsolására. Nincs olyan opció a menüben. A Scenicnél van itt nem találtam. Beindítom és bekapcsol a tompított. Köszi a válaszokat.
Egy érdekes esetet szeretnék megosztanii Veletek. Feleségem Twingó2-je beázott. Csúnyán.
Mi lehet az oka? A gázpedálnál folyt be a víz. Szétszedtem az ablak alatti borítást. az ablakörlő lapátot kellett leszedni szabványos 16-os kulccsal. Aztán ez fogadott: A víz átbukott a tűzfal kivágásán, onnan is ki kellett törölni. Valahogy így kéne kinéznie. A víz még ráfolyt a motorblokkra is, és a gyertyapipára is. Abban az üregben is megállt a víz. Bízom benne, hogy nem történt nagyobb baj.
Kiveszed a tankból a szivattyút, és w házában van egy kis szűrő lap. Ha nincs eltömődve, akkor nincs vele dolgod, ha van rajta kosz, akkor azt letakarítod és kész.
A kartergáz visszavezetésnél van egy ovális O gyűrü, ha ez még nem volt soha cserélve, (mivel ismert tipushiba a 16V 75 lóerősnél), akkor szerintem megvan a hiba (nálam is ez volt anno 10 éve és pont ugyanezeket produkálta....).
A lényeg: Ez egy ovális O gyűrü, ami a szívósor leszedésekor válik láthatóvá, az tud úgy totál kikeményedni, hogy semmit nem tömít. Hivatalos neve: Kartergáz lecsapató tömítés (ahogy renaultnál hívják: Könyöktömítés).
Sziasztok! 2001. évi 16 V 75 lóerős Twingóm néha megmakacsolja magát és felkapcsolja a motorhiba EKG lámpát, megemeli az alapjáratot és nem reagál a gázadásra. Télen sokkal kecesebbszer, mint nyáron. Mi lehet a hiba? Villanyász is vakargatta a fejét, kiütötte a hibakódot, de visszajött a hiba. Egyszerú gyors kulcselfordítással megszúnik és random, kedve szerint újra előjön a hiba.
Tud valaki tippet adni, hogy márkakereskedésen kívül lehet-e valahol kapni a hátsó ablaktörlőhöz tartozó ablakmosó gumicsövét? Sajna a szilikon cső nem vált be.
Első hangszóró borítást, van-e tippetek hol tudnék beszerezni? Ha valahol tudnék venni, egyből 4 párral indítanék mert fogyóeszköz :D
Bontóban nincs mert kiszívja az uv és törnek mint a ropi, Renault márkakereskedésben pedig azt mondták, már nem csinálnak belőle. A másik hogy esetleg morcos motorháztetővel kapcsolatban valaki tudna-e valami infót? Korábban felkutattam a világhálót, de semmi. Gondolom ez olyan berkekben elérhető akik találkozókra járnak. Ha nem kapok infót, ez lesz a másik tippem.
Sajnos segítség nélkül, műhelyben kötött ki a C06 Twingo.
Ha esetleg más is kerülne ilyen helyzetbe megosztom a történetet.
Van elöl egy biztonsági kapcsoló ami baleset esetén lekapcsolja a benzinpumpa áram ellátását.ez a kapcsoló kiold akkor is ha az üzemanyag csőben hirtelen megváltozik a nyomás. Emiatt lehet azt hinni hogy a üzemanyag ellátó rendszer vezérlő vagy a rellé miatt nem kap hátul áramot a benzinpumpa.
Sajnos így év végén a fiam a C06 1.2 literes 8 szelepes 98-as Twingója tegnap leállt és azóta kínlódik vele.
Néha be be indult, aztán le is állt.
Hátul a üzemanyag tartály tele benzinnel.
Kb két éve volt cserélve az üzemanyag pumpa és jeladó.
De tegnap este óta gyujtáson nem nyomja a benzint előre az injektor fele.
Lett véve ma délelőtt egy új benzinpumpa, de azzal sem.
Sajnos most ma lett először cserélve a benzinszűrő is a tank mellett, még gyári volt rajta...
Tegnap először a benzinpumpa piros csöve a tank felett nyomás alatt volt (a régi benzinszűrővel), és azóta semmi, nem nyom semmit gyújtáson, mióta ki lett cserélve a benzinszűrő.
Valaki tudna segíteni nekünk hogy mi úton lehetne áramot varázsolni a benzinpumpa tápkábelbe hogy az újra tudjon dolgozni , van neki valahol egy rellé vagy biztosíték?
Vagy hogy hol keressük a hibát?
Át lettek vizsgálva a biztosítékok és mind jónak tűnik.
Tudom hogy így év végén mindenkinek jobb dolga lenne de sajnos a fiamnak most lenne szüksége a segítségre.
Az én tippem, hogy a kartergáz visszavezetésből került oda az olaj. Van egy "O" tömítőgyűrű, ami a szívósor leszedésekor válik láthatóvá, az tud kikeményedni, akkor már nem is tömít megfelelően. Valamint sajnos ennek a szívósornak ez a sajátossága.
Megtidja valaki mondani, hogy a 2001 1,2 16v Twingonál a fűtés radiátornál fűtés csap van, ami a víz útját zárja el, vagy légcsappantyú, ami a meleg levegőt zárja el, amikor a hideg állásba forgatom a gombot?
Az üvegtető fix elemének a ragasztása elengedett, így beázik. Mondjatok szakit/üvegest/bárkit Budapesten aki meg tudná javítani, mert eddig kapufa mindenhol.