Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2022.11.18 0 2 26467

Ennek az útvonalnak a Tavasz utcai részét nem biztos, hogy mindenki szereti... Bár tény, hogy aki nem vágyik a Párizs-Roubaix feelingre, annak jobb a kerülő. És tényleg sosincs kitáblázva, ha a Fő tér le van zárva.

Előzmény: király2644 (26466)
király2644 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 26466

Nah, mondjuk pont ott szerintem mindenki, aki biciklivel is ingázik (én is) megtanulta, hogy a Polgár utca - Miklós utca - Búvár utca útvonalat használja. Jó lenne hivatalossá is tenni. Arról nem is beszélve, hogy ha a Fő tér le van zárva (elég rendszeresen), akkor csak erre lehet menni, ami rendszerint nincs kitáblázva (pedig ki kellene, mind hivatalos terelőút). Plusz innen fel lehet menni a hídra is, ami miatt tényleg a legtöbben erre járnak.

Előzmény: NAR (26461)
Il Leone Creative Commons License 2022.11.18 0 3 26465

A világ minden táján kimutatták már, hogy a kerékpározást a gyaloglás és a tömegközlekedés helyett választják az emberek, és nem az autóról váltanak kerékpárra.

A roller ugyanez, jellemzően a gyaloglás helyett választják, de a tömegközlekedés helyett is sokan, nem véletlen, hogy vonaton és metrón, sőt villamoson is egyre több rollerrel utazót lehet látni.

Előzmény: altenberger (26463)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.18 0 0 26464

Ennél jobban fáj, hogy a kerékpárút nincs bekötve a kereszteződésbe... minek azt...

Előzmény: altenberger (26463)
altenberger Creative Commons License 2022.11.17 -1 0 26463

Ilyesmi akár Budapest külvárosaiban (Zugló, Angyalföld, Kőbánya, Lágymányos) is van/lehet. 

Természetesen a semminél jobb. Ha 10-20 x többen használnák, akkor már jobban kiderülne, hogy mi vele a probléma! (irányhelyesség, szűk sávok).

Itt is ki kellene jelölni a főúton párhuzamosan bringa nyomot IS, a gyorsabban haladóknak és azoknak akiknek az úti célja irányhelyesen onnan közelíthető meg.

 

Amúgy én nem szeretem a gyors bringásokat, mert szerintem a kerékpár, nem az autó, hanem a tömegközlekedés és a gyaloglás alternatívája, de sajnos vannak akik ezt nem így gondolják. A rolleresek egyre bővülő tábora is őket erősíti.

 

Tehát tervezni kell a tizenéves bringás kiscsajok, idősebb nénik/bácsik és a klasszik bunkó közlekedő, most_nem_bmw-vel_hanem_rollerrel_vagyok igényeire.

 

Csevegő kiscsajok:

https://dutchcycling.nl/

Előzmény: ÁsítóSárkány (26462)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.16 0 0 26462

Eleve hálózatban gondolkodás, milyen környezetbe milyen elemeket érdemes választani, hogyan lehet megközelíteni vagy elhagyni a cél-infrastruktúrát.

Ilyenekre gondolok (dunakeszi példa) https://goo.gl/maps/b6yCatWPMjNVmTfL7

Előzmény: altenberger (26460)
NAR Creative Commons License 2022.11.16 0 2 26461

A kettő nem zárja ki egymást. A III. kerület északi részéről ingázóknak, a túrázóknak, a Pilisbe tartóknak jobb, ha nem kell átvergődni a Fő tér és a Laktanya utca macskakövén, a Harrer Pál iskola udvarán és nem kell kétszer keresztezni a HÉV-et.

Előzmény: altenberger (26460)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 2 26460

"EuroVelo 6-os nyomvonal"

 

Nem hiszek a bringasztrádákban, szerintem sűrű, kerékpározható úthálózat kell. Bringabarát hozzáállás, nem kerékpár gettók.

Előzmény: NAR (26456)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 0 26459

"nagy betonhenger befúrásához"

 

Szerintem is ez jobb, Számos előnye van: nincs szintkülönbség, esővédett, nem marad havas a nyomtáv, de csak viszonylag keskeny töltések áttörésénél jó.

 

A rendelkezésre álló fölösleges hídelemek felhasználásának azért ez is egy jó módja.
A fióktöltések és konzolerkélyek is jó ötletek!

Előzmény: ÁsítóSárkány (26457)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 0 26458

Nekem már az új és az újrahasznált anyagok aránya sem tetszik, itt több az új anyag, mint a mentett híddarab!

 

Három, vagy több híddarab felhasználásával kedvezőbb arány érhető el. 

 

 

Előzmény: NAR (26456)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.14 0 0 26457

Eredetihez: van, ahol felülről is lehet értelme. kérdés, mi a gazdaságosabb.
Ha van standardizált technológia megfelelően nagy betonhenger befúrásához, amit vagy kibír felette a vasúti pálya, vagy könnyű elterelni a vasutat ideiglenes pályára, akkor van rá esély, hogy ez jobb, mint egy híd...

 

De ott a pont mindkét kritikánál.

Ha már híd, akkor valami olyasmi kellene, mint a Slachta Margit rakpart és Árpád fejedelem útja felett a Tímár utca és Textilgyár utca között...

Előzmény: NAR (26456)
NAR Creative Commons License 2022.11.14 0 1 26456

Vegyük észre, hogy a kerékpáros forgalomra (is) tervezett hídra lépcsők vezetnek fel a rajzon... És persze nem látszik rajta a tervezett EuroVelo 6-os nyomvonal sem.

Előzmény: altenberger (26455)
altenberger Creative Commons License 2022.11.14 0 0 26455
Előzmény: ÁsítóSárkány (26444)
altenberger Creative Commons License 2022.11.08 0 0 26454

VÉGRE!

 

A fejlesztési terület keleti oldalán, a MÁV vasútvonallal párhuzamosan egy 1,6 kilométeres, 2x1 sávos, észak-déli feltáróút épül, amely összeköti majd az Üllői utat a Kőbányai úttal (a Vajda Péter utcánál körforgalmat építenek). A feltáró út mellett felszíni parkolók lesznek.

 

(...egy elektromos kisbusz-járat üzemeltetését is javasolják a tervezők az új feltáró úton).

 

https://www.napi.hu/ingatlan/nepliget-fradivaros-beruhazas-kormany-tervezes-ftc-sportkozpont-kapolna-csarnok-foci-akademia.760076.html

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.01 0 0 26453

Azért megnézném a környező buszmenetrendeket, a Volán jellemzően mindent elkövet, hogy eszedbe ne jusson átszállni...

 

Aranyvölgynél ott a Károli campus is, én nem cserélném a megállók szerepét, hanem egyszerűen megállítanék több vonatot Ürömön.

Előzmény: . kata31 (26452)
. kata31 Creative Commons License 2022.10.31 0 0 26452

Osszátok ti is kérem, mindannyiunk érdeke!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162854687&t=9181878

altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26451

"Ehhez azért elég sok ingatlan értékének kellene jelentősen növekednie..."

 

Vannak ilyen boom-ok, pl. Váci út környéke.

Előzmény: NAR (26448)
altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26450

"Az M1 alatt építettek egy kerékpárút-alagutat, az állítólag 300 millióba került"

 

Hát az tényleg nem volt egy sikertörténet. :-(

Előzmény: NAR (26448)
altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26449

"megjelenő átmenő forgalom növeli az ingatlan értékét?"

 

Az ingatlan funkciójától függ.

A kompakt város koncepciója szerint nem jók a zárványok.

Előzmény: NAR (26448)
NAR Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26448

"Van az az értéknövekedés az ingatlanokban, amely fölött már megéri hozzányúlni a vasútvonalhoz."

 

Ebben biztos vagy? Hogy a megjelenő átmenő forgalom növeli az ingatlan értékét? De még így is az értéknövekedés az ingatlan tulajdonosánál jelentkezik, míg a költségek az "államnál". Az M1 alatt építettek egy kerékpárút-alagutat, az állítólag 300 millióba került (2017-ben - azóta volt infláció). Ehhez azért elég sok ingatlan értékének kellene jelentősen növekednie...

Előzmény: altenberger (26445)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26447

"Itt az előkészület a sok idő, nem maga a munkavégzés."
Itt bukhat el a dolog. Ez nagyon nem az évtizedek óta megszokott mentalitást kívánná meg.
Jó lenne látni a kultúra javulását... valami talán történt az elmúlt évtizedben, de csiga lassan megy a dolog...

Előzmény: _Nyuszi (26446)
_Nyuszi Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26446

"Kérdés, az effélét mennyire lehet utólagosan koltséghatékonyan kialakítani... és megintcsak a hazai gyakorlat a lezárások időtartama kapcsán elég elkeserítő :-/ a vágányzár illetve az elterelt szakasz miatti menetidőhosszabbodás jelentené a költség zömét, és félő hogy nem egy vagy két hétvégét tartana...."

A nagy, komplex, teljes vonalszakaszokat érintő átépítések (pl. NIF-es munkák) valóban igen jelentősen el tudnak húzódni, de a határidő tartható. Amiről most szó van, az viszont egy kisebb, pontszerű beavatkozás. Itt az előkészület a sok idő, nem maga a munkavégzés. Ha van lehetőség kihajtani a pályát, menetidő-növekedés az aluljáró-építés idején nincs (pontosabban van, de minimális, a korábbi menetrendi struktúra tartható).

Előzmény: ÁsítóSárkány (26444)
altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 1 26445

"még egy méretes betonhengert sem lenne egyszerű történet pár méterrel a sín aláü befúrni, mert azt is megérezné a pálya teherbírása."

 

Valószínűleg így van. A vasút különösen érzékeny üzem, érzésem szerint erre még sikereresen rá is játszanak, hisz ki vállalná a felelősséget egy esetleges malőrért?

 

Érzésem szerint társadalmi/piaci nyomás tudja majd kikényszeríteni az átjárok megépítését.

Van az az értéknövekedés az ingatlanokban, amely fölött már megéri hozzányúlni a vasútvonalhoz.

 

Mindenesetre napirenden kell tartani a kérdést, nem szabad beletörődni, hogy a vasút örökre elválasszon területeket.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26444)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.09.26 0 0 26444

A dunakeszi példám hasonló volt :)

Jó kérdés, hogy itt is híd volt-e előbb (pl. vízrajzi okokból, árvízvédelem, miegymás), aztán jaj de jó, akkor alatta át is lehet menni; vagy utólagos költséghatékony áttörés a közlekedés kedvéért...

 

Kérdés, az effélét mennyire lehet utólagosan koltséghatékonyan kialakítani... és megintcsak a hazai gyakorlat a lezárások időtartama kapcsán elég elkeserítő :-/ a vágányzár illetve az elterelt szakasz miatti menetidőhosszabbodás jelentené a költség zömét, és félő hogy nem egy vagy két hétvégét tartana....

 

Ha jól sejtem, még egy méretes betonhengert sem lenne egyszerű történet pár méterrel a sín aláü befúrni, mert azt is megérezné a pálya teherbírása.

Előzmény: altenberger (26441)
altenberger Creative Commons License 2022.09.26 0 0 26443

Hát igen, de kedvcsinálásból, ahol költséghatékonyan megoldható az áttörés, ott meg kellene lépni!

 

Előzmény: NAR (26442)
NAR Creative Commons License 2022.09.26 0 0 26442

De ez csak ott működik, ahol töltésen megy a vonat. A váci vonal vagy a HÉV-ek pl. jellemzően nem ilyenek.

Előzmény: altenberger (26441)
altenberger Creative Commons License 2022.09.26 0 0 26441
Előzmény: ÁsítóSárkány (26439)
_Nyuszi Creative Commons License 2022.09.23 0 0 26440

Ahol van mellette hely, ott a vasúti pályát el lehet hajlítani, tavaly(előtt?) is volt ilyen a hegyeshalmi fővonalon: a két ideiglenes vágányt új nyomvonalon megépítették, bekötötték az eredet pályába, aztán az eredeti pályát felbontották, megcsinálták az aluljárónak a teherviselő szerkezetét, szigetelték, visszaépítették a vasúti pályát és utána az ideiglenes pályát elbontották.

Bár kétségkívül drága és helyigényes a módszer, de korántsem lehetetlen.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26439)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.09.23 0 0 26439

Ez nem csak Budapest problémája, egy sor kisvárosé, falué is.

A gyalogosok, kerékpárosok életén sokat segíthet egy-egy nem szintbeni átjáró, így hirtelen a Bajza-Bulcsú aluljáró jut eszembe példának, vagy Dunakeszin a Klapka u-Dobó utca kereszteződésnél lévő aluljáró.

 

A nehézség az, hogy utólag egy működő vasúti fővonal alá nem egyszerű történet bármit kialakítani a vasúti pálya teherbírásának csökkentése nélkül. Leállítani a fővonalat az építés idejére... idehaza kicsit túl sokáig tartana.

 

 

Előzmény: altenberger (26438)
altenberger Creative Commons License 2022.09.23 -1 1 26438

Hogyan javítanál Budapest közlekedésén?

 

 

Szerintem a vasútvonalak területelválasztó hatását kellene minél több helyen mérsékelni, gyalogos, kerékpáros midi e-buszos áttörésekkel!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!