Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 25479

Szerény véleményem szerint Budaliget - Solymár - Pesthidegkút-Ófalu környékén a legkevésbé rossz nyomvonal kb az alábbiak szerint nézne ki -- előrebocsátom, nem mérnöki pontosságú, és nem vagyok képszerkesztő guru sem, de az alapötletet, Budaliget nyugati, majd a Les-hegy keleti irányból történő megkerülését bemutatja:

A Natura 2000 ficak peremét érintené persze, de at talán kezelhető mértékű, és a melyik ujjamba harapjak témában még leginkább ebbe...

Előny viszont, hogy tisztességes hely van az alagutak végének. és hogy a csomópont így visznylag messze esik mind Budaliget, mind Solymár, mind Pesthidegkút-Ófalu lakott részeitől.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 25478

Ha egymás mellé rakod a követelményeket, akkor elég nehéz lesz abszolválni.

Talán direktbe azért kisajátítani, hogy ott húzódjon az út, nem kell majd, mert ha kis eszüki van, Budapest közigazgatási területén megy majd az út.

 

Ott a patak, mint nehezítő tényező (önmagában bőven kezelhető lenne persze, de nem önmagában van).

 

Solymár területén ami nem lakott, az Natura2000 a Les-hegy felőli oldalon, de a budapesti részen is a patak után néhány méterre kezdődik a Natura2000 terület ott is. Nem sok hely marad egy alagút szájának, és ami hely marad, az is közel vízszintes.

 

Ugye egy felszíni csomópont van tervben. Egy csomópontnál a zajvédelem sokkal korlátozottabban megoldható, ráadásul egy völgyben, ami szépen fog visszhangozni mindent. Solymáron a Rózsika utca végén meg az Erdőalja utcánál elég durva zajterhelés lesz várható, akármit is találnak ki egy alagutas csomóponton kívül. Bármi egyebet mondanak, nem hiszem el, hogy megfelelő zajvédelmet lehet csinálni oda.

 

Ráadásnak ott a sárga túristaút és a Mária-Út, ami részben egy hosszabb túristaút része, részben a helyiek megszokott lejárat a Rózsika-forrás stb. irányába.

 

Erről a gépről nem megy a fájlfeltöltés, feltöltök majd egy elnagyolt ötletet. Mint minden alternatíva, ez is hátrányosan érint valakiket, konkrétan a Bp. II kerület Molnár csárda u., Vadetető utca környéket, de ők jóval kevesebben vannak és a jelenlegi tervhez képest kevésbé direktbe kapják a hatásokat, mint a mostani tervben a Rózsika utca Budapest felőli vége meg az Erdőalja utca.

Előzmény: . kata31 (25477)
. kata31 Creative Commons License 6 napja 0 0 25477

A tájvédelmet ez nem sérti,de bevallom pont azt a szakaszt nem nagyon ismerem,csak anyira hogy merre mennek az utak ott. Járok arra ritkán,de inkább Budakeszinek keresztül a Nagyszénás zugnál..

Előzmény: . kata31 (25476)
. kata31 Creative Commons License 6 napja 0 0 25476

Hát akkor ezen az M100 költségú szakaszon(amit már mutattam) majd ennyi ingatlan fog kisajátítást kérni..baksis ekkora tételben.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25475)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25475

NEM a 10-es úti csomópontról mondtam hogy húzós lesz! A Rózsika utca (Solymár) - Hidegkúti út (Budapest) csomópontjáról!

 

Solymár nyilván szeretné, hogy valahol záródjon az M0, és nagy vonalakban az M0-Nyugat sincs ellenére. De a konkrét nyomvonal nagyon nem mindegy.


Épp a Paprikás patak környéke gáz. Elsősorban nem is a patak miatt önmagában.

Részben a turistaút és a helyiek sétái miatt is persze, de lakóházak is vannak Solymár szélén a Rózsika utcánál.

 

Épp ezért vetettem fel az alternatívát arra a szakaszra.

Előzmény: . kata31 (25473)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 -1 0 25474

Apropó Paprikás patak..17 évet voltam kétlaki,félig Svájcban..tudod hány vízesés van alagút felett, vagy patakok,amiket kibebukkanva is élvezettel láthatunk. Nem csak a Flórát nem zavara a földalatti nyomvonal.....de.

 

Pilisvörösváron a Háziréti tónál biztos nem lesz út..5 perctől: https://www.youtube.com/watch?v=94HHHuEsaII&fbclid=IwAR1AVXHd7rPSu5AXCtPTV-TcHfnGW4lVKsVlXD8l8y6frLPexL0uckDxxeE

 

és az M100 helyett a szlovák tranzitot Komáromnál megoldó négysávosítása a 81-esnek

(Ami Fehérvár-Dunaújváros felé eléri az M7-M6-M5 öt is..) http://www.minalunk.hu/mor/index.php?n=5&tartalom_id=46188&area=511&fbclid=IwAR0Rzas-sERDDZSEY_WSt1I7wvKxw6OSeVTqxhSVarZp6FaGxfCnnAmUsAk

Előzmény: ÁsítóSárkány (25472)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25473

Solymár felszíni csomópont az Auchannál van már régen engedélyes.

 

Nézd meg a Nagykovácsi polgármestrek találkozójáról készült riportot ABKTV-n..Ott a nyugatra kérdez a riporter..elhangzik mikorra lesz engedély..októberre meglehet. Az M10.nek is csak Budapest-Solymár Angol temető közt van meg az engedélye..még a pontos nyomvonalat sem tudják Az M100 nak megvan,de a négysávosítása a 81-esnek Komáromnál kérdésessé teszi októberre.

 

Így ülnek le a polgármesterek egyeztetni,hogy akkor most hogyan tovább..Nekik sem marad más a 2024-ig el sem kezdhető északi nullás kijárat miatt,mint az M0-re tenni,főleg,hogy Solymár fogja azt követelni,mert nem is tehetne mást egy a nullások nélkül feltorlódó M10 és 10-es út csomóponton fekve..csak ő maradna kerülőút keresésre,mert nem jutna már be ürömig a sor,mint ma.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25471)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25472

Minden irány az M0 nyugat felé szorítja a megoldást.

 

Mármint annak, aki szelektíven látja az irányokat...

Előzmény: . kata31 (25467)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25471

Föld alatti csomópont is lesz? Az tényleg drága buli lesz...

Solymár, Rózsika utcánál a felszíni csomópont szerintem önmagában problémás, alagút ide vagy oda.

Előzmény: . kata31 (25469)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25470

Megvan a nyomvonal? Véglegessé vált környezetvédelmi engedéllyel?

Már sokszor volt meg a nyomvonal. Majd ha meglesz a jogerős, véglegessé vált engedély, akkor beszéljünk erről.

Előzmény: . kata31 (25467)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25469

ja igen és az teljesen mindegy hol halad a föld alatti nyomvonal..

Előzmény: ÁsítóSárkány (25466)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25468

Szakági tervezés következik...persze,ahogy mindegyik úton,mert az még sehol sem kész.-eddig a frissen hatálytalanná vált joghelyben is csak a tervezések voltak előírtak 2022-ig, az építés sehol sem.

 

Pontosan a Magyar Közlönyben megjelent egy Kormány Határozat (1181/2019. (IV. 4.),gyakorlatilag a 2022-ig tartó időszarka tervezett beruházások sorrendjét kell megváltoztatni junius 30-ig a kompetens miniszternek!

-hatályukat vesztik a 1505/2016. (IX. 21.) és 1371/2016. (VII. 15.) Kormány Határozatok.

Érvényben maradnak: 
- 2003. évi CXXVIII. törvényben a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről az M100 nem szerepel az 1. sz. mellékletben
- 2018. évi CXXXIX. törvény - 4/1. melléklet az M0 nyugatot tartalmazva.(Új OTrT) és a 14. § (8) Az M0 gyorsforgalmi út tervezett 10. sz. főút - M1-M0 közös csomópont közötti szakaszának szakági tervezéséről gondoskodni kell úgy, hogy a nyomvonal kialakítása társadalmi, természet- és környezetvédelmi szempontból a lehető legkisebb érdeksérelmet okozza.
345 /2012. (XII. 6.) Korm. rendelet egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról (1.165. Az M0 gyorsforgalmi út Északi szektor, 11.-10. számú főutak közötti szakaszának előkészítése.
1.166. Az M0 gyorsforgalmi út Nyugati szektor, 10. számú főút - M1 autópálya közötti szakaszának előkészítése.
1.189. * Az M100 autóút Esztergom és M1 autópálya közötti szakasz megvalósítása
1.276. Budakalász-Pomáz elkerülő út (11. számú főút és 1111. számú főút közötti szakasz) megvalósítása.
1.314. * A Páty és az M1 autópálya közötti közúti kapcsolat megvalósítása.
1.315. * Pilisborosjenő, ipartelep bekötés előkészítése.
...M10-et nem tartalmazza)

Előzmény: ÁsítóSárkány (25466)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 25467

Megvan az M0 nyugat csoportban az egész nyomvonal,Budakeszi is,a többi is.ott megnézhetnéd,hogy a sajtó ma már csak zavaró propaganda a tényekhez mérten.

 

Ott megint nyilatkozott a térség OGY képviselője,hpgy áll az M0 nyugat,a Nagykovácsiban tartott havi polgármesteri találkozó után..

 

és még érdekesebb.. az M100 sem kell,mert Komáromnál megoldják a szlovák tranzit kérdését.. a négysávosításával a 81-es útnak.ami megoldja a szlovák tranzitot Fehérvár felé,ahonnan Dunaújvárosnak az M7.es és M6-os érintésével haladhatnak az M5 felé..  : http://www.minalunk.hu/mor/index.php?n=5&tartalom_id=46188&area=511

 

és a pilisi régió polgijai is kaptak egy levelet(a KÖTET egyesület),akiknek jelzi a minisztérium,hogy lehet tárgyalni,hogy bekerülhessen a tervezett utak listájára,ahol ma nincs az M10,de a tinnyei elkerülő  a kulcs.

 

Minden irány az M0 nyugat felé szorítja a megoldást.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25466)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.11 0 0 25466

Annyi stimmel, hogy úgy látom, rosszul lőttem be a méretarányt.

Két dolog zavart meg:

  • az a fekete folt a keleti részen, fogalmam sincs mit jelöl, tévesen az Amerikai Iskolára tippeltem,
  • Remeteszőlős és Nagykovácsi közigazgatási határáról erősen ellentmondásos információkat találok.
    Simán lehet, hogy az a rész északkeleti részen Remeteszőlőshöz tartozik egy érintett Natura2000 terület.
    És délnyugatra meg Budakeszihez.

Szóval lehet, hogy valóban, Nagykovácsi területén nem lesz kritikus a dolog, de leginkább csak azért, mert a kritikus területek mind átkerültek Remeteszőlőshöz... Budakeszi alighanem erősen érdekelt, tehát ott találnak majd megoldást, feltéve, ha valóban van akarat egy hosszú alagút építésére (ami Varga Mihály miniszter úr facebook posztja alapján kétséges: https://www.vezess.hu/hirek/2019/01/24/hivatalos-nem-fejezik-be-az-m0-st-ez-lesz-helyette/ )

 

Amennyire látom, bekerült a 2018. évi CXXXIX. törvénybe a 14. § (8) bekezdés, tehát szakági tervezés jön, ld. még https://mfor.hu/cikkek/makro/megsem-epul-tovabb-az-m0-as-nyugati-szakasza.html?utm_source=rss&utm_medium=referral

 

Az M0-Nyugat kapcsán szerintem a legnehezebb dió az a Remeteszőlős - Remetekertváros - Széphalom - Máriaremete - Budaliget - Pesthidegkút - Solymár (Kerek-hegytől Rózsika u.) környék.

Volt solymári lakosként, ami a 10-es és 11-es út közti szakasz körül ment nemrégi is, az szerintem sétagalopp volt ahhoz képest, ami a Shell-kút melleti csomópont kapcsán felmerülhet...

 

ld. még http://budapestkornyeke.hu/m0-as-nyugati-szektor-nincs-idealis-csak-optimalis-nyomvonal/ és http://budapestkornyeke.hu/megsem-epul-tovabb-az-m0-as-nyugati-szakasza-modositoval-torolnek-a-tervet/

 

Szerény véleményem szerint egy kicsit módosítani kellene a nyomvonalon Solymár és Pesthidegkút határánál: a csomópontot  kb 200-300 métert beljebb kellene tolni a Hidegkúti út mentén Pesthidegkút felé, ahonnan kb. a Budapest II. kerület Emelkedő utca megyehatár felőli végét céloznám, és onnan kanyarodnék a 10-es út csomópontjához. Pont ezen a részen nem láttam alternatív nyomvonalat eleddig.

 

 

 

Előzmény: . kata31 (25465)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 25465

Mondom ez a településrendezési tervük..ekkora a  teljes területe Nagykovácsinak,nem nagyobb.. Az árakat meg ha viszagörgetsz már megírtam..az M10 sem lenne , a régióra nézve töredék hatásával.olcsóbb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25462)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 25464

Ott is alagútban fut a nyomvonal,de megint csak az M0 nyugat facecsoport linkje áll rendelkezésre..

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (25463)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.04 0 0 25463

Közben azt látom, hogy a fekete alatt mást érthetett a térkép, mint amire gondoltam, és jóval nagyobb területet mutat. Nem tudom, mit mutat feketével az úttól délre olyan közel Budapesthez.

Tehát ez a nyomvonal kb Remeteszőlős és Adyliget között húzódik. Ott leginkább Máriaremete - Remetekrtváros - Széphalom lakott területe lesz útban meg persze Budakeszi felé a Natura2000 területek...

Előzmény: ÁsítóSárkány (25462)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.04 0 0 25462

A te térképed északnyugati irányban is kisebb területet mutat, aligha a teljes közigazgatási területet mutatja, lehet hogy csak a belterületet, a külterületet pedig nem... Délnyugat felé a nyomvonal folytatás Natura 2000 területeket érint vagy alattuk fut, amennyire én látom, még mindig Nagykovácsi közigazgatási területén belül is. Elsősorban ezért reagáltam. Ráadásul már a mutatott térképed piros területe sem felel meg sem a naturaterv.hu szerinti térképnek sem a natura2000.eea.europa.ea térképének. Ez utóbbi alighanem egyezik a hivatalos térképpel.

A Natura2000 terület szépen körülfolyja Nagykovácsit, majd az Amerikai Iskolánál nem ér véget, hanem folytatódik!

A te térképed szerint van legalábbis egy folyosó délnyugati irányban, ami nincs! Ld. lent pirosban

A narancssárga részről még elhiszem, hogy Remeteszőlőshez kerülhetett, de Natura2000 az is. No meg északkeleti irányban Natura2000 a lakott terület határáig Solymáron is, majd a Rózsika utca-Hidegkúti út túloldala dettő.

 

Tehát az Amerikai Iskolától majdhogynem a 10-es útig egyben kell egy alagút az egyik irányba, majd Budakeszi tulsó végéig egy másik (esetleg a Petneházy-rét mellett egy megszakítással egy kis felszíni szakasszal) egy másik... erre gondoltál? elég drága lesz....

Előzmény: . kata31 (25461)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 25461

..és ugye alatta futó alagút...az M0 északnál sem volt ez gond az engedély kiadásához.

Előzmény: . kata31 (25460)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 25460

A nyomvonalnál nincs érintet terület..a sárgás barna az valóban nem kevés,de ott nyomvonal nincs. Én azért a település rendezési tervükben jobban megbízom,mint a google mapsban.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25459)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.02 0 0 25459

Nem tudom, mennyire lehet a Google Mapsben bízni a közigazgatási határok kapcsán, de űgy látom, a te térképed nem az egész közigagazási területet mutatja:

 

Natura 2000 területek a környéken:

 

Én úgy látom, van érintett terület bőven...  

délebbre Budakeszi környékén pláne.

 

Persze ha már M0-Nyugat nyomvonal, az nem véletlen Remeteszőlős határában, a Sirály utca mentén van tervezve... az ott az egyetlen logikus hely neki, azon a rövid részen, aztán persze nem tudsz hova kerülni (mondjuk épp a Nyakas-tető - szarmata vonulattal ellentétben amit ki lehet kerülni)

Előzmény: . kata31 (25455)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 25458

Pardon dögfáradt vagyok..a szaggatott piros a föld alatti M0 nyomvonal és más utak feketék a Natura 2000 térképen.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25454)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 25457

ja igen, a fehér terület nem Natura 2000 csak a barna

Előzmény: ÁsítóSárkány (25454)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 25456

Természetesen a teljes terület.A rendezési tervükben az szerepel. Nem akartam menteni a gépre,de Linux alatt nem tudok facés képlinket beadni a feltöltéskor,mint windowsnál lehet..(screenshot detto)

Előzmény: ÁsítóSárkány (25454)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 25455

Előzmény: ÁsítóSárkány (25454)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.04.01 0 0 25454

A település területe alatt a teljes közigazgatási területet érted? Mert akkor kötve hiszem.

Látható? feltöltesz egy screenshotot?

Előzmény: . kata31 (25453)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 25453

A naturaterves linken csak foltokat ad nekem ki,nem lehet összevetni a pontos területi elhelyezkedéssel. A GPS koordinátákat meg nem tudjuk,de ez a térkép Nagykovácsi település szerkezeti tevén összevethető már.. Látható,hogy nem Natura 2000-es a település területén a nyomvonal.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25451)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 25452
Előzmény: ÁsítóSárkány (25451)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.03.30 0 0 25451

Mindhárom link esetében: "You must log in to continue."

A naturaterv.hu térképe alapján nem értem, miről beszélsz. Nagykovácsi lakott területe Remeteszőlős túlsó végétől Remeteszőlős túlsó végéig körbe van véve Natura2000 területtel.

 

Előzmény: . kata31 (25450)
. kata31 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 25450

ehhez nem kell,nyílvános csoport..A lényeg pl Nagykovácsi,nincs Natura 2000-es érintettség, a parkerdő területéből is csak egy kis folt érintett,ami igazából cserjés....az alatta elhaladó nyomvonallal..

rákkattintva látod szerintem fiók nélkül is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!