"Ha 59% (este mutogatták a TV-ben a diagramot) az adótartalom, akkor a 240 Ft-ból durván 140 az adó, 100 a benzin. De abban is van egy halom adó (nyereségadó, bér járulékok, egyebek), így az 59% máris minimum 65.
Ja: az orosz nyersolajat is dollárért veszi a MOL, a termelő kutakat meg be akarják zárni, mert drágább a kitermelés, mint venni, illetve feladták a kőolajkutatást. Pedig ha az nem tiszta nyereség, amit saját maga termel ki, akkor mi az? "
"A benzin adótartalma egy fix összeg, plusz az ÁFA. Mivel egyik mértékét sem növelték, ebbol max az ÁFA növeli pluszban a bruttó árat, de ez minden egyéb terméknél is így van. A benzin világpiaci ára ingadozások után kb. ugyanannyi, mint március elején volt. A MOL-nál nem. Ennyi."
TV hiradó este: jelentősen csökkent a benzin világpiaci ára, mert az amerikai köolaj készletek mennyisége jelentösen növekedett.
Kossuth rádió reggel: A MOL kommunikációs igazgatóje bejelentette, hogy jelentös benzinár emelésre kényszerül a MOL, mert az amerikai köolajkészletek nagyon megcsappantak.
Továbbra is bizonytalan, hogy mikor emeli az olajkitermelést az OPEC
London, 2000. június 6. (MTI) - A Koolajexportáló Országok Szervezete (OPEC) akkor tesz lépéseket a piac csillapítására, ha a szabadpiaci nyersolajárak tartósan magas szinten maradnak - mondta keddi londoni nyilatkozatában a kartell fotitkára. A világpiaci alaptípusnak számító északi-tengeri Brent olajféleség hordója kedden - a hétfoi 68 centes olcsóbbodás után - 15 centtel 28,52 dollárra drágult a londoni olajtozsdén (IPE). Rilwanu Lukman a BBC rádiónak azt mondta: ha az árak "csak egy-két napra" mennek fel a kérdéses szintre, akkor nem érdemes közbelépni; csak akkor lehet tudni, hogy valós jelenségrol van szó, ha a magas árszint hosszasan kitart, s "ekkor kell tenni valamit". A márciusi bécsi OPEC-ülésen meghonosított árköveto mechanizmus alapján - legalábbis ahogy ezt Ali Rodriguez venezuelai olajipari miniszter, az OPEC soros elnöke annak idején vázolta - a kartellnek 500 ezer hordóval növelnie, illetve csökkentenie kellene napi kitermelését, ha a termékkosár 20 napon át számított hordónkénti átlagára 28 dollár fölé, vagy 22 dollár alá megy. A hétfon letelt 20 nap átlagában az OPEC-kosár 27,90 dollár volt, s a Dow Jones szerint a héten átlépheti a 28 dollárt, ha az árszint nem csökken. Lukman azonban keddi nyilatkozatában nem volt hajlandó részletekkel szolgálni arról, hogy a mechanizmus pontosan hogyan is muködik, mondván: ha a rendszert teljesen átláthatóvá tennék, az csak a spekulációnak használna. A szaúdi olajipari miniszter már hétfon világossá tette, hogy az OPEC nem fogja teljesen automatikusan életbe léptetni a termelésemelést akkor sem, ha a 20 napos átlagár meghaladja a 28 dollárt hordónként. Az OPEC soros venezuelai elnöke pedig gyakorlatilag megkérdojelezte, hogy a termeloi kartell valóban félmillió hordóval emelné a kijelölt ársáv feletti árszint esetén a napi kvótát, mondván: valóban van egy ilyen megállapodás, de az OPEC ezt módosíthatja, "ha úgy találja helyénvalónak". +++
Mi ebből a tanulság? Nem másodkézből kell idézni, hanem az eredeti forrásból. Nemcsak hitelesebb, de ez esetben mégcsak elő se kell fizetni rá. (www.magyarnemzet.com)
Nem is kell messzire visszamenned, elég a 126-ig, ott olvasható, hogy mi történt. Még egyszerűbben: hiba van, sértődés nincs. Az alaptalan vádaskodásra kívántam reflektálni. :-)
Igen, valóban ott és valóban így szerepelt word-be átmásolás után. Nem gondoltam volna, hogy ez az idézőjel "átirata".
Természetesen ennek megfelelően módosítandó a szövegértelmezés.
Az ekkora mértékű változásokat, "jópozizva" lehet majd eltúlozni! :-)
barco, az ISI-on idézőjeles, bár most csupa félresikerült HTML-kódot lehet csak látni az írásjel helyett:
"Holnap egységesen három forinttal csökkenti a benzin árát a Magyar Olaj- és Gázipari (Mol) Rt. Az &-8222;árzuhanást&-8221; a cég a kedvező piaci jelenségekkel magyarázza. Ezen a héten olajtársaságok vezetőivel találkozik a pénzügyminiszter."
Én copy paste-ltem a forrásomból.
A forrás: nem közvetlen az újság, hanem egy internetes adatszolgáltató, amely -többek között- gazdasági híreket is idéz. Előfizetős, nevét inkább nem mondom...
Holnap megnézem, hogy ott van-e idézőjel.
Szándékosság nem volt a dologban.
Örülök, hogy jóindulatúan közelíted meg az írásomat, "politikailag függetlenül" . :-(((
Semmi gond. De én, hacsak nem a sivatag közepén, minden egyéb kúttol távol tartozkodom, többet az életben nem tankolok a MOLnál. Van még kút elég rajta kívül is. Erre mindenkit mást is jó szívvel bátorítok. Ha elég sokaknál betelik a pohár, majd megtudják a MOL apparatcsikjai is, hogy hol lakik a magyarok Istene.
egyazon esemény (ti. a MOL 3 forintos benzinár csökkentése) háromféle értelmezése:
Vilaggazdaság:
Politikai döntés a benzinárról - A héten már működik a figyelőrendszer "…A magyar olajtársaság intézkedését szakmai körökben egyértelműen politikai lépésként értékelik, miután sokak szerint a világpiaci helyzet ilyen mértékű árcsökkentést nem indokol, még az euró s ezen keresztül a forint erősödése ellenére sem. A lépés könnyen visszaüthet, hiszen a Mol Rt. az utóbbi hetekben sem érvényesítette maximálisan a forint árfolyamváltozásának és a világpiaci üzemanyagárak emelkedésének hatásait. Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy a Mol gazdálkodására egyértelműen pozitívan hat a dollár gyengülése. Jelenleg is közel 6 forintos rés van a világpiaci és a magyar árak között. Ezt látszik igazolni, hogy Lengyelországban folyamatosan drágul a motorbenzin, s a múlt héten számos európai országban is emelkedett a hajtóanyag ára. "
...ez szakmai érvelés, nem kell figyelembe venni, ócska komenista trükk...
Népszabadság Rt.:
"A Mol csökkenti a benzin árát" "A Mol Rt ma éjfélkor egységesen három forinttal csökkenti a benzin árát, miután az elmúlt héten a forint erősödött a dollárral szemben. Mind a 91-es, a 95-ös és a 98-as oktánszámú benzin ennyivel olcsóbb lesz...."
.. ez tipikus Népszabó tényferdítés: nem "ma éjfélkor", hanem "holnaptól" csökken a benzin ára, lsd. MN-t mint autentikus forrást...
(Megjegyzem, az euro erősödik a dollárral szemben, és azon keresztül a forint.)
Magyar Nemzet:
Olcsóbb lesz a benzin "Holnap egységesen három forinttal csökkenti a benzin árát a Magyar Olaj- és Gázipari (Mol) Rt. Az árzuhanást a cég a kedvező piaci jelenségekkel magyarázza. Ezen a héten olajtársaságok vezetőivel találkozik a pénzügyminiszter. Tegnap a cég arról értesítette lapunkat, hogy keddtől egységesen három forinttal csökkenti a 91-es, a 95-ös és a 98-asoktánszámú benzin árát. Ezt azzal indokolta, hogy a forint dollárhoz viszonyított árfolyama kedvezően változott, s ez lehetővé tette a társaságnak, hogy gyorsan reagáljon azaz árat csökkentsen üzemanyagtöltő állomásain...."
Igen, piaci indíttatású, politikai sugallattól független árzuhanásról van szó.
Mivel az MN mindenki számára elfogadható, megbízható hírforrás, ezért megállapíthatjuk, hogy a 3/240=1.25%-os árváltozás a mértékadó polgári napilap szerint (cikkszerző: Hommer Tibor) megegyezik az "árzuhanás" kifejezés tartalmával. A későbbiekben -különös tekintettel alfalfa58 tasztaltárs által megfogalmazott double standard ellenes kereszteshadjáratára,- bárki feljogosítva érezheti magát (hites forrásként az MN-t megjelölve) a minimum +/-1.25% mértékű változásokat (gazdasági mutatók, politikai népszerűség, stb.) "zuhanásnak", vagy "szárnyalásnak", illetve e szavaknak az adott szövegkörnyezetbe illő szinonimájának használatára.
Ez pl. a BUX-os topikban is nagyon hasznos lehet.
(Még egy megjegyzés: mivel az euro (+ a forint) azóta továbbra is erősödik a dollárral szemben, teljes joggal várhatunk egy újabb, politikai pressziótól mentes, szigorúan csak szakmai alapon hozott benzináremelésre - olyan gyors reagálással a MOL részéről, amelyet a mostani esetben tapasztalhattunk)
Aha, és akkor én pl. mit csináljak?
60 km-re járok dolgozni. Ha autóval megyek, kb. 10-11 órám megy rá a munkára (Munkaidő + utazás).
Ha vonattal mennék, akkor még nyugodtan rá lehetne számítani egy, de inkább másfél órát.
Ha ne adj isten el akarok menni Siófokra vonattal, akkor szerencsés esetben csak kétszer kell átszállnom...Ja, meg kb. fél napba telik az út. Arról már nem is beszélek, hogy milyen a vonatok színvonala...
Egyébként meg tehet egy szívességet az, aki a kocsit luxuscikknek tartja!
Ne bántsuk a MOL-t. Nem adja ő semmivel se drágábban a benzint, mint Európa többi olajcége. Örülnünk kell, hogy van egy erős, multinacionális cégünk. Ha sikerülne az egyesülésük horvát olajcéggel, akkor be lehetne kebelezni az ÖMV-t. Egyenlőre csak ennyi a terv, de a határ a csillagos ég.
"engedetlenségi
mozgalmat indít a MOL-ellen, ne tankoljanak ott az emberek, amíg nem csökkenti az árakat...."
Ja, tankoljanak az Exonnal , a Shell-nel vagy a Texaco-nal akik szinten MOL benzint arulnak.
Mellesleg az otlet onmagaban nem hulyeseg, hogy tartsanak az emberek onkentesen par automentes napot hetente. Kicsit talan tisztabb lenne a levego. Mondjuk ha valakinek Kobanyarol Budaorson van dolga akkor felszall a BKV-ra es nem kocsival boklaszik, vagy ha meg akarja valaki nezni augusztusban a boglari szuretet Siofokrol akkor felul a vonatra es elkeccsol azzal, es ha kesik a vonat,ott egye a fene,legfeljebb meg egy sort megiszik addig a restiben.