Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 1 napja -1 1 12369

Ha a névleges kapacitás ötödével - tizedével terheled, nagy baj nem lehet...

Előzmény: lapar (12368)
lapar Creative Commons License 2 napja -1 0 12368

Akkor egy hétköznapi láma kérdés: 

Elem, akku vizsgálatnál multiméterrel mennyivel érdemes terhelni, hogy valami hasznos eredményt kapjak?  (Térmészetesen feszültség mérésnél)

Nincs rajta 3lemteszter funkció. 

Qqberci Creative Commons License 2025.07.03 -1 0 12367

Salytóhuba...

Előzmény: Veterán kezdő (12365)
Qqberci Creative Commons License 2025.07.03 -1 0 12366

Az ignitronos mozdonyon ingyen Röntgent kapsz. Egész szolgálat alatt...

Előzmény: Veterán kezdő (12365)
Veterán kezdő Creative Commons License 2025.07.03 -1 1 12365

Az ingitron részecskék veszélyesek! :-)

A SzU mozdony: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%9B60  (Часовая мощность ТЭД 6 × (647-800) кВт)

És egy amerókus: https://en.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania_Railroad_class_E44 (4 és 5ezer HP)

USB-ről nem megy! :-)

 

Előzmény: Qqberci (12363)
XNC Creative Commons License 2025.07.03 -2 0 12364

Erre az ólmos akksis témára: nálam járt már úgy akku, hogy nagyon lemerült - utána egyszer még fel lehetett tölteni, aztán soha többet. :)

Szakirodalom szerint az a jó, ha minél előbb feltöltjük a lemerült akkut.

Qqberci Creative Commons License 2025.07.03 0 0 12363

A nagyradarokban ma is van tiratronos indítóáramkör- Lisztferihegyen is van tartalékba néhány tiratron...

 

A SzU-ban meg voltak ingitronos mozdonyok. Nem tudták, mitől lesznek a mozdonyvezetők leukémiások...

Előzmény: mmormota (12362)
mmormota Creative Commons License 2025.07.03 0 1 12362

Nagyapámnak thyratron-os töltöje volt. Érdekes elfeledett technika. 

Előzmény: _nyunyuka (12361)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.07.03 -5 1 12361

Korábban volt az egyik "csúcstartó" zárt cellás felitatott elektrolitú (tévesen zselésnek hívják de nem az, olyan is van), amit anno úgy hirdettek, mélykisülésből feléled. Más kérdés, a profi szünetmentes tápegységek nem engedik 11V alá sülni az akkut, lekapcsolnak

 

Amióta ezen akkuk Made in Italy meg Germany felirata lecserélődött Made in Vietnam meg China feliratokra, ez a képességük is eltűnt, ráadásul a kötelező csereidőt (4 év) se szokták megérni.

Előzmény: XANTIi (12356)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.07.03 -5 0 12360

Szintén, csak kb. 35. Illetve nem unaloműzésből volt a Kandón jó fél éves tananyag a különböző (akkori) akkuk lelkivilága.

Előzmény: XANTIi (12357)
ruzsa janos Creative Commons License 2025.07.03 -1 3 12359

A csúcs számomra az volt, amikor a téli időszakban egy faszi előbb rajta hagyott valami fogyasztósztót az autón, az NULLÁRA merült (sde nem sok időre), mert észrevette és a szomszed lengyelpiacos (vagy szeléncellás?) töltőjével feltöltötte FORDÍTOTT POLARITÁSSAL.

Betette az az autóba, ott sikeresen kiégette a generator diódahídját, majd behozta garanciában :)

Újra kisütöttük nullára, feltöltöttük "rendesen"...

 és az akku működött. (Valameddig)

Csak mert megsajnaltuk csórót.

 

Én ha akkot tesztelek, MINDIG fogyelem a polaritást is a műszeren

 

Előzmény: ShaReRe (12350)
somytomy Creative Commons License 2025.07.03 -1 2 12358

Kitaláltam, de azért ilyen felhasználást is megnehezíti, ha megnő az akksi belső ellenállása és nem tartja jól a töltést. Pár hét állás után lehet nem fogja vinni a kiskompresszort se, de persze ki lehet próbálni, csak most még bármiféle próba nélkül korai erről bármit mondani.

Előzmény: ShaReRe (12353)
XANTIi Creative Commons License 2025.07.02 -1 2 12357

Az én AI-m a 60 éves gyakorlat.

Előzmény: XANTIi (12356)
XANTIi Creative Commons License 2025.07.02 -1 1 12356

Mindez nagyon függ az aksi minőségétől is. Meg a korától, előéletétől. Egy eleve gagyi hitványság már új korában is csak nagy hunyorítással tudja a kötelezőt. Egy jó gyártmány ilyen gyötrést is kisebb kárral kibír.De egy újraélesztés után egy kvázi formázásos kezelés mindenek jót tesz. Inkább a fapados módszert kedvelem. Egy izzó a lemerítéshez és óra és ampermérő a töltéshez. A rendes 1/10-es ökölszabály szerint.

Előzmény: mmormota (12355)
mmormota Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 12355

A ChatGPT szerint az esélyek:

 

Esély a regenerálásra / újraélesztésre:

 

Csak részben merült le (<50%) Nagyon jó (~90%)

Ha a feszültség még 11-12V között van, jó eséllyel rendben lesz.

 

Teljesen lemerült, de nem túl régóta (1-2 hónap) Jó (~70-80%)  

Érdemes intelligens töltővel próbálkozni (pl. CTEK).

 

Teljesen lemerült, hosszú ideje (>3-6 hónap) Gyenge (~20-50%)

A szulfátosodás már rontja a kapacitást, rövid ideig bírhatja csak.

 

Több mint 6-12 hónapig teljesen lemerülve állt Nagyon kicsi (<20%)Valószínűleg visszafordíthatatlanul károsodott.

 

-----------

 

Az én megjegyzésem: egy károsodott akku (pl. a kapacitása lefeleződött, a maximális kivehető áram  ötöde csak) is teljesen jól használható lehet sokféle célra, pumpához, lámpához stb. Autóba nem tenném, nehogy az út szélén hagyjon egy hideg napon, de ettől még másra jó lehet.

Előzmény: XANTIi (12354)
XANTIi Creative Commons License 2025.07.02 -1 3 12354

A "megmentést" majd később mond ki. Most kapott egy defibrillátoros újraélesztést. Igazából jó pár teljes töltést-kisütést el kellene vele végezni. Annak jó eredménye előtt csak remény van. 

Előzmény: ShaReRe (12350)
ShaReRe Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 12353

Nem autóban használom, hanem ház körül, ahol 12v kell. Pl. van egy légpumpám, ami azzal megy. Bicikli, kismotor, autókhoz.

Előzmény: somytomy (12351)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.07.02 -5 0 12352

Meg a komolyabb ipari tápokban, valóban PFC szűrő a neve. Bontok ki eleget.

Előzmény: XANTIi (12348)
somytomy Creative Commons License 2025.07.02 -1 2 12351

"úgy gondolom jó kis akksi lett belőle újra"

Gondolni sok mindent lehet, de azért egy akkunál az még önmagában nem jelent túl sokat, hogy felvette a töltést. Én is töltöttem egy napig a már említett autóakksit, de utána egy hétig se tartott meg annyi töltést, hogy beinduljon az autó. Szóval így még korai pezsgőt bontani, pláne ha most egy ideig megint nem nyúlsz hozzá

Előzmény: ShaReRe (12350)
ShaReRe Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 12350

Nem használom sűrűn, úgy gondolom jó kis akksi lett belőle újra. Érdekesség volt számomra, hogy meg tudtam menteni.

Előzmény: ruzsa janos (12349)
ruzsa janos Creative Commons License 2025.07.01 -1 2 12349

Akkor most kellene mondjuk a kapacitás 10%-val kisütni (de nem mélykisütni...), majd RENDESEN tölteni, majd ugyanezt néhányszor. És akkor utána egy kapacitásteszt. 

Előzmény: ShaReRe (12343)
XANTIi Creative Commons License 2025.07.01 -1 3 12348

Biztosan sokat simít az impulzus csúcsokon. Csak elég combosat kell használni, hogy a fűtőtest áramát is elbírja. Bontottam ilyet egy törött indukciós főzőlap hálózati részéből. Abban volt anyag....Az elektronika jó harmada ez volt.

Előzmény: Édesanyám mondjad gyorsan (12347)
Édesanyám mondjad gyorsan Creative Commons License 2025.07.01 -4 2 12347

Köszönöm szépen! Antibácsi és az megoldhatja ezt a fázis hasítós dolgot?

Zizeg, szenved az inverter, villódzanak a lámpák, a teljesítmény mérő, össze-vissza mutat hülyeséget.

Előzmény: XANTIi (12346)
XANTIi Creative Commons License 2025.07.01 -1 0 12346

Anno a komolyabb PC tápok bemenetén volt elég combos zavarszűrő panel. Komoly fojtókkal és kapacitásokkal. Talán PFC-nek hívták.

Előzmény: Édesanyám mondjad gyorsan (12344)
somytomy Creative Commons License 2025.07.01 -1 0 12345

Kapacitást tényleg le is tesztelted? Hoztam már vissza én is mélykisülésből ólomakksit egy buta de erős trafós töltővel, de azért utána már nem igazán tartotta a töltést (mondjuk az egy elég vén akksi volt)

Előzmény: ShaReRe (12343)
Édesanyám mondjad gyorsan Creative Commons License 2025.07.01 -4 1 12344

Van egy szünetmentes hálózat aminek a színuszos inverterét érezhetően gyilkolja a fázis hasításos motor. (Mosógép, valszeg triakos.) Van erre valami megoldás? Pl. LC szűrő?

ShaReRe Creative Commons License 2025.06.05 -1 0 12343

Megmentettem egy ólmos akksit. Tavaly vettem, de úgy alakult, hogy sohasem töltöttem. Másfél év után 2.8V kapocsfeszültsége lett már csak. A hivatalos ólmos töltő nem csinált vele semmit. Rákötöttem egy 31V feszültséget adó lítiumos töltőt. Egy nap alatt felhozta, azután a normál ólmos töltővel még két napig töltöttem és voila! 45Ah, 12V.

Atis57 Creative Commons License 2025.06.03 -2 0 12342

Sziasztok!

Elég sok kinai USB vel működő kacatban láttam ilyen mini akkukat.(kb 1/2 gyufásdoboznyi )

Ezek 2 cellás savas-gél akkuk. 2+ és 3- lemezzel.. mindössze pár 100mAh kapacitással.

Az 5V USB hez logikus választás.

 

Másik;

pár db kb 20 éves ledes zseblámpában ledet cseréltem.(massziv esztergált fémtokos lámpák)

A 3db-s elem/akkutartók is elértek.De a mérete simán megfelelt a 18650-s cellának, egy másikba a 21700-as való, fényereje  igy is kiváló.

Sonkarádió Creative Commons License 2025.06.02 0 2 12341

Talán vannak rá előírások, meg szabályok.

 

  • ICAO – ANNEX 14–16. fejezet
  • 193/2009 (IX. 15.) Kormányrendelet

 

(Részlet.)

 

Alacsony intenzitású akadályfények csak állandó, rögzített tereptárgyakra vonatkozóan

  • „A” típusú alacsony intenzitású akadályfény: állandó vörös fény, min. 10 cd fényerősség, függőleges irányszög: 6-10°.
  • „B” típusú alacsony intenzitású akadályfény: állandó vörös fény, min. 32 cd fényerősség, függőleges irányszög: 6-10°.

Közepes intenzitású akadályfények

  • „A” típusú közepes intenzitású akadályfény: villogó fehér fény, 20-60 fpm. (felvillanás/perc), 20 000-2000 cd (adott háttérvilágítás erősségétől függően).
  • „B” típusú közepes intenzitású akadályfény: villogó vörös fény, 20-60 fpm., 2000 cd. • „C” típusú közepes intenzitású akadályfény, állandó vörös fény, 2000 cd.

Nagy intenzitású akadályfények

  • „A” típusú nagy intenzitású akadályfény: villogó fehér fény, 40-60 fpm., 200 000-2000 cd (adott háttérvilágítás erősségétől függően).
  • „B” típusú nagy intenzitású akadályfény: villogó fehér fény, 40-60 fpm., 100 000-2000 cd (adott háttérvilágítás erősségétől függően).

Ha jobban érdekel, olvass utána, neten elérhető, "Légi akadályvilágítás"-ként keresd.

Előzmény: Atis57 (12340)
Atis57 Creative Commons License 2025.06.01 -2 0 12340

Szia!Í

 

Az adótornyokon , milyen célból kapcsolgatják a piros jelzőlámpákat? 

 

Pl a Bükkszentkereszt melleti --néha 2 sorban 4-4 db , 1 sorban 4-2-1 db , s van amikor sötétben van .

 

Ennek  a repülés miatt  állandóan kivilágitottnak kéne lennie.

Előzmény: _nyunyuka (12336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!