Hi!
Ha olyan használt gépet veszek, amire még van garancia, akkor az minden további nélkül, csak a forgalomba helyezés dátumát lobogtatva érvényesíthető bármely szalon szervízben, vagy az eladónak át kell adnia valamiféle garancialevelet? Hogyan van ez? Mik azok a körülmények, amik hatására a garancia elvész? Azt sejtem, hogy a tuningolás az, de van még valami?
Köszi,
Z.
Segítséget szeretnék kérni. Most veszek egy autót aminek még nincs törzskönyve, mivel amikor az illető vette erre még nem volt szükség. (eredetvizsga ok). Az eladónak kell törzskönyvet csináltatnia vagy pedig ha majd én a nevemre iratom akkor megszületik az első törzskönyv?
Ha van esetleg egy központi adatbázisa a gyárnak, akkor abból kiderülhet, hogy mikor volt a kocsi utoljára kötelezö szervizen márkaszervizben - tehát, ha már a 200e-sen is volt, akkor nem kell hinni a 120e-t mutató órának. A Volvónál mintha lenne ilyen, talán más típusoknál is.
Az 57-es hozzászólásra érdekelne engem is a válasz, ezenkívül néhány kérdés:
Hogyan lehet megállapítani, hogy kinyílt(ak) e már a légzsák(ok)?
Mi a legbiztosabb módja a futott km-ek megtudásának?
Lehet e olyan állapotfelmérést készíttetni, hogy a szervíz részletes listát ad és garanciát vállal a véleményére?
A tapasztaltabbak tanácsára lennék kíváncsi. Egy autókereskedönél szeretnék venni egy hat éves használt autót. Az a gondom vele, hogy néhány helyen apróbb kavicsfelverödés látható, a hátsó kerék feletti íven, a kasztni külsö részén pedig egy ujjnyi területen vékony, felületi rozsdafolt látható. Éppen csak a felületi részt érinti, tehát mélységében nincs benne. A tapasztaltabb ismerösöm, akit segítségül hívtam, azt mondta, hogy ezek mind gond nélkül kijavíthatók, nem jelentenek problémát. A kavicsfelverödés pedig szerinte szinte minden autón elöfordul. Nektek mi a véleményetek ?
A másik kérdésem, hogy immobilizer utólag is beszerelhetö egy autóba, ha gyárilag nincs benne ?
Milyen szokások vannak használtautó vásárláskor a próbautat illetően: milyen stádiumban szokás kérni/adni? Csak komoly érdeklődés esetén (pénz a zsebben), vagy az összehasonlítás céljából tapasztalatot gyűjtőknek is jár?
Sziasztok!
Nagyon jól átkell nézni a kocsit!
Egy haveromnak segitettem autót nézegetni.És egy Golf-ba beleszeretett első látásra! Tényleg szépen nézett ki,de a srácon láttam,hogy valami nem teljesen klappol a kocsival.Esküdözőtt,hogy sérülés mentes.De hosszas nézgelődés után megláttam hogy a generátor tarto vas hegesztve van.Kérdem miért van hegesztve? Erre azt mondja,hogy biztos anyaghibás volt,mert nem birta a rezgést és egyszercsak elrepedt:) Nézem tovább,erre látom,hogy a motortarto bak is hegesztve volt.Kérdezem tőle ez is anyaghibás volt?:):):) Végül mivel mondtuk,hogy már igyse-ugyse vesszük meg elárulhatná mi történt vele,bevallotta,hogy az eleje ugy szarrá tört,hogy még a motor is elmászott!!! Szerencsés voltam és megmentettem haverom egy roncstól. Máig hálás:)
A '80 körüli SVÁJCI Fordokkal érdemes vigyázni, mert némelyiknél (pl 2.0) egy 'elég bonyolult' vákuumrendszerrel vezetik vissza a kupufogógázt az égéstérbe, hogy a korabeli nagyon szigorú svájci környezetvédelmi szabványoknak eleget tegyen.
Amellett hogy egy picit csökken a hatásfok, én még nem találkoztam olyan szerelővel, aki értett volna hozzá, ill ha tönkremeny a milliómegegy membrános anyámtyúkjából egy is, bontóban nagyon nehéz találni; ha van is öreg, elhasznált; újonan meg nagyon drága, ha megtalálják egyáltalán a mikrofilmen.
Szabadni nem szabad - de megteszik.
Valaki epp ezzel sziv mostanaban hatalmasat: szalonban, nullkilometeresen vett egy Seat Cordobat. Akkor nem is foglalkozott az alvazszammal - mi baj lehetne? Most derult ki azonban, hogy hamis a gyari uj auto alvazszama! Meghozza azert, mert az autot ket serult felbol raktak ossze, es az eleje eredetileg egy VW volt. Hogy meg szebb legyen a dolog, a festes minosege egyertelmuve teszi, hogy azt kisiparilag nem vegezhettek, csakis gyari eljarassal! Azaz roppant kicsi az eselye, hogy az itthoni forgalmazo trukkozott volna, hanem mar kinntrol igy erkezhetett az auto: a magyaroknal igy is jo lesz...
AF alvázszám az gáz!!! Azzal nem szabad elhagyni az országot. Ha meglátják, hogy a szám nem eredeti akkor nagy baj van. Nem tudok kultúrországot, ahol az alvázszámmal bármit manipulálni szabadna. Az AF egy agyrém.... Illegális autók lagalizálása. Államilag. Brrrr.... A francia autók popszegecselt számai meg elképesztőek. Minek számozzák egyáltalán? 1 perc a csere.....
Bocs hogy beleszólok a topicba, kicsit off a dolog.
Nekem AF-es motorszámom van, mert a Citroen BX-eken olyan szarul csinálták meg motorszámot, hogy ... Szóval egy sz.. alufecnire van rágépelve, ami elég hamar láthatatlanná válik, a műszakin viszont így nem megy át. Gépjármű szakértővel kellett papírt csináltatnom, hogy a motor az ami. Ezek után a Felügyelet AF-----AF jelzéssel beütötte a blokkba a motorszámot (----- az eredeti motorszám volt). Hallottam olyat is akinek a motorszám ragasztva volt a blokkon, ami egyszer csak elveszett és azóta AF-es a száma. Tehát ennél a típusnál (BX) sűrű az AF-es motorszám ...
AF-et akkor is kapsz, ha nem tudjak rad bizonyitani, hogy te manipulaltal a szamokkal. Az AF-es alvazszamu autot viszont nyugodtan lefoglaljak odakint, mivel ezt a renszert sehol sem ismerik el hazankon kivul.
Ez hülyeség. Külföldön a motorszám egyáltalán nincs nyilvántartásban.
AF-es számot akkor kapsz, ha a motorszám olvashatatlan (gyakori eset a 6, 8 és 9 számok nem egyértelmű olvashatósága) vagy hiányzik. Ilyenkor a magyar hatóságok adnak egy számot, mert nálunk kell a szám, forgalmiba, mindenbe.
Ha pl. a VW gyárban veszel egy gyárilag felújított motort, azon nincs szám, csak a típusra utaló betűjel, meg egy két nyilacskából álló jel, (hasonló mint az újrafelhasználható termékeken lévő három körbemutató nyilból álló jelkép) hogy cseremotor.
Ilyen motorral odakint nagyon sokan közlekednek. Aztán vámolás után itthon az autófelügyelet beüti az AF-et.
Mellesleg ilyen AF-et csak akkor kapsz, ha egyértelműen igazolod a származást. Tehát elvileg nem hátrány.
Gyakorlatilag meg senki nem szereti az ilyen autókat.
Nos a markakereskedo eppen ugy atverhet, mint egy akarimilyen fuggetlen elado, tehat szukseged lesz egy emberre, aki ert az autohoz, meg egyre, aki a joghoz, aztan sok sikert...
Sziasztok!
Hol érdemes használt autót (2 millió körül) venni?
Az Expresszbol kinézett hirdetésekkel nem szimpatizálok, sokkal inkább (márka)kereskedoket keresek. Szóbejöheto típusok: VW Golf III, Seat Ibiza/Cordoba, Fiat Punto/Brava. Hol érdemes körülnézni?
NorBest,
AF motorszám = AutóFelügyelet vagy valami ilyesmi.
Az egyik ismerősömnek volt ilyen AF-s motorszámú autója, azt mondták külföldről illegálisan behozott volt a gép. Itthon lehet furikázni vele, de külföldre nem érdemes vele menni, mert nyilvántartásba van, hogy lopott.
Én legalábbis így tudom:((
Sajnos, a helyzeted nem valami rózsás, ha már fizettél. Szerződést kötöttetek a tulajjal? Ha igen, akkor abban megegyeztetek, hogy ő adja az eredetiségvizsgálatról a papírt? HA igen, akkor az egész AF-es cécó az ő dolga. Ha elintézi, akkor megveheted, ha nem, akkor szerződést szegett, vissza a mani.
A szervíz egy másik eset. A vizsgálati eredmény alapján szerintem van keresnivalód. Persze ha lehet nem szabad perre vinni, mert annak senki se látja a végét. Szervizeknél elég sokszor be szokott jönni, hogy határozott vagy, netán kicsit meg is emeled a hangodat.:-) Hátha belemennek valami kompenzálásba - csak azért, hogy szállj már le róluk, és ne kiabálj a többi ügyfeleik előtt:-)
Sziasztok!
Végre „boldog” amerikai autó tulaj lettem!!!
Lásd 639-es email(amerikai autók dicsérete)
És IMÁDOM az EMIL FREYT!!!
A sztori!
94-es Plymouth Voyager 3.3 a szokásos extrákkal,EU lámpával kb 107eKm-el
A szép álom ott áll az Emil genya udvarán, bemegyek megnézem,tetszik.
Kérek rá egy állapotfelmérést, cirka 3-4 nap és megvan több mint 10eFt-ért.
Miután kifizetem kezemhez kapom a forgalmit és a kulcsot!!
Nagy nehezen elmagyarázom nekik én egy esetleges vevő vagyok és az autó az udvarukon áll!
Na mert becsületes vagyok(balek) visszaadom a kulcsot+stb.
Állapot felmérésből(papírfecni) semmi hivatalos fejléc vagy valami hasonló,kiderül egy két turpisság az autón,de az sales meggyőz hogy minden oké!
Szerencsére belefutok a tulajba (egy Új Dodge caravant ad le) és megtakarítok 400eFt-ot.
Nagy nehezen egy pecsétet kisírok az állapot felmérésre!!(szerencsére)
Eredetiség vizsgán kiderül hogy AF a motorszám (ez eddig nekem semmit nem mondot)(még most sem)Valaki segíthetne!!.Lásd 639 –es levelem(mindig céges autóm volt eddig)
A mélyen Tisztelt Emil Freyben ezt miért nem mondták??????
Na szóval a Eredet vizsgán nem találták a AF számot és majd be kell menni a Mozaik utcába!
(egye fene, de jó az autó,(hittem én))
1. nap(2000-08-12)
68 km után egy rövid poros bekötő után szeretnék hátsó ablakot mosni,DE NEM MEGY
ehelyett kigyullad az autó!!!!Jönnek a tűzoltók!Tűz belehal(majdnem én is).
Az elektromos vezeték gyulladt ki ami hátra megy(persze egy csomó kábel megégett+a biztonsági őv is) az ablaktörcsihez.Hétfőn kapok a tűzlovagoktól Jegyzőkönyvet,de az Emil Frey felmérése szerint az elektromos állapotmint pl generátor,világítás,önindító,EGYÉB az Jó minősítést kapott!!!
Akkor miért nem a bizti ég ki ilyenkor????
Na most mit tehetek!? , a volt tulaj (bár még eredetvizsga sincs) húzza az arcát, a mélyen Tisztelt EMILhez + úgyis csak ügyvéddel lehet menni!
Mit lehet ilyenkor tenni?
Várom a segítőkész emberek hozzászólását!!!
Japan-olasz autok nemtom. En tutira nem fogok venni se francia se olasz autot az eletben, soksok rosszat hallottam roluk. Japannal mar van kedvezo tapasztalat, de azok se 20 evesek, inkabb csak 10 koruliek.
A nagy autok (nagy motorral) mindig is idotallobbak voltak es lesznek, egyszeruen a belerakott tobb anyag, igenyesebb muszaki megoldas miatt.
A Ford Granada pedig ebben az arkategoriaban egy megbizhato darab, szo sincs udvozito megoldasrol... :)