Dolgozatot írok a filmről, és örömmel látom, hogy még fóruma is van itt - bár 17 éve halott. Mégis, ha valaki erre vetődne, és tudna segíteni, azt köszönettel venném!
Bar a 8 es fel not meg nem lattam, de egy mondatot kiragadnek: . A japán kultúrának igen-igen kis szeletét látjuk, és az is elég lealázó. Ez szerintem nem fair.
A Parnakonyv utan szerintem Greenaway mar "megteheti", hiszen ott a kp.-i szerepet a japan kultura es kalligrafika jatsza. (Megjegyzem, nekem az a kedvenc filmem, eddig kb. 6-szor lattam.)
littleoffon
Homar PillowBookrol soultok Szal, a Parnakonyv a legcsodalatosbb Grnwy film lenne szvsz-tortenet vonala/kepek/dialogusok- viszont hihetetlenul elrontja, hogy Ewan McGregor kellemetlenul nyalka csavo benne.Ki van rugva.
Hahh most fogom olvasni eredetiben SzeiSoNagon holgyemeny ParnaKonyvet mmmmmmmmmmmm.
littleoffoff
Hat ez az nem muszaly szeretni, Greenway mindig egy tobbfogasos dus vacsora atalverve izekkel. Ha vki szajbaszopott-ragott megszokast varja felejtse el a mozidelutant Greenway-el. Nem a japan kultura teljes koru bemutatasara szentelte ezt a filmet.Csak egy kis allomas volt. Csak epito jellegu ha egy director exfesto szvsz. Szines szeles vasznas art in live.
Mi volt ebben a filmben gusztustalan vki lepjen mar meg.
Érdekes volt olvasni az eddigi véleményeket, akkor most én is leírom az enyémet. Először is: nem tetszett ez a film, annak ellenére, hogy néhány rész nagyon el van találva. Szépek a képek(bár ezt Greenaway-től már el is várjuk), van benne néhány jó ötlet és poén. De:
1. A fiú valóban egy elkorcsosult, ellenszenves figura.
2. A japán kultúrának igen-igen kis szeletét látjuk, és az is elég lealázó. Ez szerintem nem fair. (Bár személyes tapasztalataim sem jók a japánokról. Igaz, nem voltam Japánban, de az Euba vetődött japánokról van némi képem. Nem általánosítok, arról a pár emberről beszélek, akikkel találkoztam.)
3. Jó volt a kezdés, de a film közepén már határozottan untam.
Szóval: Ez a film szerintem A szakács..-nak, A számokba fojtva-nak, A maconi gyermeknek, és a Prosperonak a nyomába se ér. ( A Párnakönyvet sajnos még nem láttam).
Ja, azzal a véleménnyel viszont nem értek egyet, hogy az apa "a hetedik pokolban" volt a halálakor erkölcsileg. Csak boldog akart lenni, és ehhez mindenkinek joga van, úgy és akkor, ha ezzel nem bánt meg másokat. Ő a feleségét soha nem csalta meg, szerette (ez egyértelmű volt), és Palmirában sem csak szexbábut látta. Kettejük között nem csak szexuális kapcsolat volt.
nekem speciel inkább tetszett mind sem, ha mégegyszer (kétszer?) megnézem, meg is tudom indokolni, miért.
Képileg - számomra - nem oly gazdag, mint a Viharból csinyált Prospero könyve (a Párnakönyvet még nem láttam), humorában - nekem - leginkább a Számokba fojtvára hajadzik.
Kissé megijesztett, hogy miféle indulatokat kavart itten a film, biztos ez is bejátszik ambivalens érzéseimbe, majd legközelebb kiderül.
nem akadékoskodni akarok, de valamit szerintem keversz.
egy film, akkor is szólhat teljesen a valóságról és az életről, ha a sztorija teljesen blőd, fiktív, már-már meseszerű. és ... ne vegyük már tárgyalási alapnak a halivúdi izéket ...
Hi!
Szerintem elöször is azt a téveszmét kellene elvetni, hogy a film=realitás.
Hiszen mit szólsz akkor amikor megnézel egy rajzfilmet... azt mondod: Ááá, ilyen nincs is!
Ugyanilyennek kell lennie egy filmnek is. Ha valaki hozzá van szokva a sok "valóságos" tárgyhoz, magatartáshoz ami az amerikaiakból árad - az biztos nem tudja leképezni magában ezt a filmet.
Sokaknál az a baj, hogy a film határozza meg hogy milyennek képzelje az életet és nem forditva - az élet határozza meg, hogy milyen legyen a film.
Röv (bocs, most megjöttek a haverok, mennem kell kispályás focimeccsre - foly. köv)
Még nem láttam a filmet, de érdekel a japán kultúra. Felvetődött, hogy humor és szatira is van a filmben, és az is, hogy gyalázza a japán kultúrát.
Erre, válaszként ajánlok egy kiváló könyvet : Thomas Raucat Tiszteletreméltó kirándulás
Ha meg akarod ismerni a japán emberek lelkét, olvasd el!! Nagyon, nagyon tanulságos.
Megnézem a filmet és kiváncsi vagyok ráéreztem- e a párhuzamra e néhány hozzászólás alapján. Lehet, hogy mást is hozzásegít a film megértéséhez.
A könyv: 1998 /Terebess Kiadó / boltja a Keletinél lévő Nefelejts utcában 50.sz.
SZVSZ nagyszeru, kedves, intelligens, emberi, elgondolkoztato, es nem utolsosorban humoros alkotas. De tenyleg SZVSZ.
Reszemrol ennyi. Ha valaki erdemben is akar beszelni a filmrol vagy a film tanulsagairol, szivesen vennem. De ez a "rossz, mert nem tetszik" hozzaallas nagyon szuklatokoru, es nem igazan konstruktiv.
Amugy en sem gondoltam azt, hogy ez a teljes japan kultura, de pl. a noimitatoros bemutatas nagyon jol sikerult.
Re Rosszcsont: "A japán kultúrát nem lehet csak az ebben a filmben megjelenített elemekkel bemutatottnak tekinteni"
Ha egyszer te is elismered hogy egy film nem kepes az egesz kulturat egy cuzammen bemutatni akkor miert varod ezt el. Egy szelet ugyanugy resze a kulturanak es azt annak kell elfogadni, Nem az egesz csak egy kis darabka. A kovetkezteteset kicsit olyan mintha azt mondtad volna hogy minden skot egy kabitoszerfuggo agyatlan vadbarom mert ez volt a Trainspottingban.
Kedves toleráns nobodybuilder!
"Hja, ha valakit az élet undorít ... arra én nem is vesztegetnék több szót."
Engem nem az élet undorít, szerencsére az én életen nem hasonlít a filmben látottra.
Szerinted az életben nincsenek undorító dolgok?
Ezt éppen még nem láttam, de biztosan ugyanúgy tetszeni fog, mint minden eddigi Greenaway-film. G. filmjei nem művészieskednek és ha úgy tetszik, nem is művészfilmek. Egyszerűen az életről szólnak. Hja, ha valakit az élet undorít ... arra én nem is vesztegetnék több szót.
gudbáj.
Rosszcsont rulez, kivéve a "lányok nagy része" kitételt. Kedves barátom járt most ösztöndíjjal arrafelé és szerinte csak az ifjak elenyésző része jár ilyen helyekre, a pacsinkózás inkább a hivatalnokok munka utáni levezető köre.
b
Teljesen egyetértek Sassal. Ez a film nem művészi, hanem művészieskedő.
A japán kultúrát nem lehet csak az ebben a filmben megjelenített elemekkel bemutatottnak tekinteni. A mai japán kultúrából egy fontos részletet sikerült "csak" bemutatni, nevezetesen, hogy a fiatal lányok nagy része ideje jelentős részét buta játékautomatákkal tölti.
A film kapcsán én csak egyetlen művészi elemet találtam: művész volt, aki erre pénzt szerzett valami balektól.
"életigenlés: ennél nagyobb életigenlés, mint ebben a filmben? az egész film ERRŐL SZÓL! márminthogy hogy adja vissza a fia apjának az életkedvét, és ne felejtsd el: az apa a "hetedik mennyországban" halt meg... mi ez, ha nem életigenlés? "
Az is életigenlés - mellesleg -, hogy kidobjuk az ikszedik gyerekét szülő, kényelmetlenné vált terhes asszonyt?
"hit az emberiségben: szerintem abszolute itt van... hiszen a fiú végül is ott maradt a fél nővel... kell ennél nagyobb?"
A fiú egy elkényeztetett, seggfej második generációs ronda, ellenszenves girnyó - ezt az utoljára távozó asszony igen jól ki is fejezte. Nem hitt ő semmiben, csak az időt akarta eltölteni valahogy. Arra is lusta, hogy kimenjen, és nem pénzért, csupán önmagáért szerezzen egy nőt (vagy pasast).
Nekem tényleg van beleérzőképességem. Számomra ezzel a filmmel eltöltött két óra pénzkidobás és időpocsékolás volt.
Hi!
- a japán kultúra gyalázása (nem bemutatása!)
- az idősebb fószer a halála pillanatában a hetedik "pokol"-ban volt erkölcsileg szerintem
- kapásból antipatikus volt számomra a fiút játszó szereplő.
Erős sokk ért, de már múlik: )
Sas, télleg nem tudom, mi tehetett be neked ennyire, hogy így kiakadtál, hiszen:
- kulturális élmény: megvolt (hihetetlen a jelenlegi japán kultúra bemutatása);
- életigenlés: ennél nagyobb életigenlés, mint ebben a filmben? az egész film ERRŐL SZÓL! márminthogy hogy adja vissza a fia apjának az életkedvét, és ne felejtsd el: az apa a "hetedik mennyországban" halt meg... mi ez, ha nem életigenlés?
- hit az emberiségben: szerintem abszolute itt van... hiszen a fiú végül is ott maradt a fél nővel... kell ennél nagyobb?
- gusztustalan: miért? Emberi. Sajnos (?) az "emberséggel" sok-sok -- neked ezek szerint -- gusztustalan dolog tartozik.
Nem tudom, miért vagytok így kiakadva. Greenaway nem arról híres, hogy csinos és kedves filmeket csinálna... Bár speciel ez a film nekem nagyon is kedves volt. Tudjátok, az utóbbi időben valahogy nem tetszettek Greenaway filmjei, mert hiányzott nekem belőlük az az intim hangulat, ami a régi filmjeit mindig körüllengte. Nos ebben a filmben a látványvilág még mindig nem volt a klasszikus Greenaway-i (csodálatosan megkomponált képek, Nyman zenéje, stb.), de ettől függetlenül nagyon bejött -- igazi emberi film. Nem tudom, hogy ti mit találtok benne undorítónak, szerintem mélységesen emberi, humoros, és szép film volt, kítűnő alakításokkal (kinek nem lett egyből szimpatikus apa és fia?), és nagyon jó gondolatokkal.
Egyszóval: nekem bejött, és visszahozta Greenawaybe vetett hitemet ez a film.
Azért járok moziba, hogy valami kulturális élményre tegyek szert, katarzis, pozitív energia, életigenlés, hit az emberiségben, meg ilyenek. Ha Te a hétköznapi életben nem találkozol elég gusztustalansággal, akkor jó szórakozást az ilyen alkotásokhoz! Azért egy kicsit félek Tőled...
.
Nem értem miért mész moziba, ha nem vagy kiváncsi más emberekre is? Vagy azt hitted ez a film Rólad fog szólni?
Nekem tetszett - igaz, átaludtam belöle egy órát, mert nagyon álmos voltam...