Amit a user manual ír. A gyártó általában jobban ért hozzá mint a vásárlók, célszerű forrásként őt használni. ;) Amúgy ha 2NZ-FE, márpedig ha 1.3 akkor az lehet, akkor neki is csak SAE osztály előírása volt, semmi gyári extra. 5W-20, 5W-30 és 10W-30 jó neki, de nem emlékszem melyik az alap itt (felhasználási helytől függ) és melyik (esetleg kettő) a helyettesítő a könyvében.
A 2004-es évjáratú 1,4-es D4D Yarisomal van egy olyan ABS problémám,ami fokozatosan alakult ki.Úgy kb 7-8 éve éreztem először Csehországból hazafelé egy erősebb fékezéskor ,hogy mintha,indokolatlanul dolgozott volna az ABS.Ez később az idő folyamán többször előjött,de nem drasztikusan,és a műszakin sem okozott problémát.Lassan 1 éve már hogy indulás utáni enyhe fékezéskor is drasztikusan beavatkozik a fékezéskor,és az ABS hibalámpa is működésbe lép,de újra indításkor törlődik a következő eseményig.Csak indulás után csinálja,pár fékezésig,azután normálisan működik a fék.Szerintem a hiba az ABS kockában van csak azt nem tudom hogy hidraulikus,vagy elektronikus.Én az elektronikusra tippelnék,mert hidraulikus hiba,szerintem az nem tűnne el az indulás után sem.Gondoltam veszek egy újat és kicserélem,de amikor megláttam az új árát,majdnem padlót fogtam.8-9 száz ezerért hirdették,ami egy gazdasági totálkár az ilyen idős autónál.A felújított is 95 ezer,csak a Suzukihoz 45,és csere darabot is kell adni.Addig természetesen nem tudod használni a kocsit. A másik,sokkal olcsóbb megoldás a bontott,de az lutri,de még így is jobban megéri annak aki ki tudja cserélni,mert kb négy bontott árán tudsz egy felújítottat venni. Érdekelne hogy valaki már járt-e így és mi volt a probléma,és a megoldás.A gyári új természetesen kizárva,mert akkor is olcsóbban jön ki az ember,ha vesz egy másik,ilyen idős Yarist. :(
Múltkor a Toyota adok-veszekben,árult valaki(nem Yarishoz)dizelhez,magasnyomású szivattyúhoz,elektromágneses,azt hiszem mennyiség szabályozó szelepeket (Új),mert szerinte az övé "megjavult",ezért neki már nincsen rá szüksége.Eszembe jutott hogy a covid járvány kitörése idején nekem is volt ilyen problémám,amit a saját hülyeségem hozott létre.A hozzászólásokhoz beírtam a történetet,amit a csávó,rövidesen törölt is,mert félt hogy ha más is kipróbálja,akkor a nyakán marad a drága szelep. :) Szerencsére elmentettem,mert arra gondoltam hogy itt a fórumon is meg kéne osztanom,hátha valakit sikerül megmentenem súlyos 10 ezrek kiadásától,ha alkalmazza ezt a módszert,ami nekem bejött,és azóta is ezzel a szeleppel működik a kocsim motorja hibátlanul.
Nekem is volt ilyen problémám a covid idején.Gázolaj szűrőt cseréltem a Yarisomban és szokás szerint feltöltöttem csere után a szűrőt gázolajjal,kannából,amit mindig benzinkúton töltöttem fel,mégis valami szennyeződés került a rendszerbe,amitől a szelep elakadt.Hülyeség volt ,hiszen a szűrőház saját tápszivattyújával is fel lehet tölteni.Másnap este megállt a motor és én azt hittem hogy levegős a rendszer,ezért a magasnyomású szivattyú oldalán található 16 kulcsnyillásu mechanikus szelepet,amit én tévesen légtelenítő csavarnak véltem,meglazítottam.Igazából nem tapasztaltam levegősödést,de ezután újra elindult a motor.Másnap munkába menet ismét 3- szor megállt a motor,éppen hogy betudtam érni a munkahelyemre.A neten tanulmányoztam a közös nyomócsöves rendszer működését,és találtam két lehetséges megoldást a You Tube-on.Az első nem jött be mert a Yaris szelepe nem volt szétszedhető mint az Opelé.Viszont a másik videót egy német Toyotás tette fel.Egy tiszte edénybe gázolajat töltött és abba a peremig belógatta a szelepet,majd a csatlakozóra 5V feszültségű,szaggatott egyenáramot vezetett,és bizonyos ideig hagyta így működni a szelepet,ami így megtisztult,amit a zavarosabb gázolaj is jelzett az üvegben.Az én rendszerem kicsivel primitívebb volt: Befőttes üvegbe,tiszta gázolajba lógatott szelep-aksitöltő 6V-os kivezetés-1-es fokozat-kézi szaggatás.Nálam nem lett a gázolaj szemre koszosabb,ezért a kezdetben kissé szkeptikus voltam,de a lényeg az,hogy a leállás többé soha sem jött elő. :)
Szia!Nekem egy 2004-es,1400-es Yarisom van,igaz nem CD-s,de ahhoz nem kell semmilyen kód,csak az állomásokat kell újra programozni,ha leveszem az aksisarukat,gondolom a CD-set sem kell,mert ezek nem olyan rádiók amiket a tolvaj gyorsan kikap a helyéről és elszalad vele. :)
Sziasztok! Hétvégén lettem tulajdonosa egy 2004-es 1,3-as Yarisnak. CD-s rádió van benne és az lenne a kérdésem, hogy ezek kódosak szoktak lenni? Tehát egy akksi levétel után kérni fog kódot?
A kézikönyvben nem találtam erre vonatkozó szövegeket és a szervízkönyvben sincs semmi.
A) Gyári alkatrészekkel alsó hangon kb 1-1.5 milka, mert nincs upgrade szett, hanem alkatrészként kell mindent - emelő, konzolok, érzékelők, komplett kábelköteg (nem csak a szervókhoz tartozó, hanem a teljes) - megvenni, beépíteni és felprogramozni. Nem szakszervizben a kábelt megcsinálják kézzel, a többi ugyanaz.
B) Külsős szett: pár cég gyárt típusspecifikus szervókat. Vagy betenni a gyári szervókat (bontott kb 150/pár, új passz) és ehhez egy külsős kapcsolókészletet, de ez butább lesz mint a gyári. Paasz, hogy pontosan ki gyárt most és ki forgalmazza, meg kell keresni, felteszem valahol EUn belül lesz.
C) egy mérettel erősebb telót kell berakni (a gyári 380-400N), ez viszont a lezárást fogja nehézzé tenni.
D) Esetleg segédrugó a telószárakra, ez nyitáskor feldobja az ajtót és besegít a nyitásba, de nem rontja túlságosan a zárást. Pár ezres egy pár, viszont hamarabb kell majd telókat cserélni.
Vettem egy yaris cross aminek a csomagtartója nehezen nyílik főleg a feleségem panaszkodik hogy nehéz emelni. Tudom hogy van elektromosan nyíló csomagtartó is
Kérdésem hogy a nem elektromosan nyílót át lehet alakítani hogy elektromosan nyíljon és ha igen körülbelül mennyibe kerül het?
Érdeklődnék, hogy az üzemanyag ellátó rendszer cseréje megoldotta e a benzin csöpögést? Most készülök ugyanis rendelni egyet! Illetve nagyon szépen köszönöm a leírást, sokat segített!
Feleségemnek van egy 1000-es kisautója. Az előzmény az,hogy hibátlanul működött az autó egészen addig ameddig el nem mentünk nyaralni és a Yaris otthon pihent 3 hetet.
Amikor indítottuk indult azonnal és nem volt semmi gond. Meleg motornál viszont a megszokottnál nehezebben indult. Nos ez a probléma azóta is megvan. Melegen 3-4 másodperc indítózás után indul be. Ez nem szokványos mert idáig azonnal indult.Egyéb problémát nem érzek úgy megy mint eddig nem dadog nem rángat és az alapjárat is jó.
Ki is olvastuk az ECU-t de nem volt tárolt hiba.
Ha esetleg tapasztalt már valaki ilyesmit vagy lenne ötlete,hogy mi okozhatja a problémát azt nagyon megköszönném.
Attól függ, hogy egy döglött generátor miatti üres akkut minek veszünk. :/ Elméleti síkon sokkal esélyesebb az akku halála, de egy alig félperces egyszerű mérés után egyértelműen kiderül, hogy töltés nincs vagy tárolás. Én ezt javaslom.
Üdv , valaki tudja honnan tudnék venni féltengely anyát? Próbáltam cikkszám alapján , de teljesen mást kaptam . Első képen az amit levettem , és ezt a feketét kaptam. Ennél nem lehet beütni a peremet hogy ne tekeredjen le. Toyota Yaris 2007 1.3 bal első féltengely
Hello! Yaris 1-esnél ma kivettem a vezető oldali gumiszőnyeget és csurom víz volt alatta, az anyós oldalinál nincs ilyen gond. Jó nagy esők voltak erre felé és kint állt az autó végig. A szélvédő előtti lefolyó lehet eldugulva, vagy más a gond?
Talán belül elment a 12V tápvonal (erősítő IC, CD mecha táp), az 5V pedig még megvan. Talán elment az állandó táp és csak a gyújtáson kapott +12V maradt (állomásokat elfelejti?). Talán szakadás van a testnél. Mérés nélkül passz. A legolcsóbb megoldás bontóból/Ebayről venni egy másikat.