2007-es Yarisba A kézifék előtti (alatti) 4 vakdugó helyére szeretnék kapcsolókat beépíteni. Esetleg tudja valaki, hogy honnan lehetne ide való kapcsolókat beszerezni.
Én megnézném a vezérlőegység és a szelep közti elektromos kapcsolatot,ha az megfelelő,akkor bekötnék egy oszcilloszkópot,azon jobban látni,van e jel,mert csak úgy simán feszültséget nem lehet ott mérni szerintem(mert négyszögjeles).Ha nem lenne szabályozva,akkor szerintem világítana a check lámpa.
A feleségemnek van egy 2000-es évjáratú, 1.3-as Yarisa. Van benne minden földi jó, ABS, klíma, 4 el.ablak, CD, kp-zár, fedélzeti computer.
Ez utóbbival van probléma, ugyanis az átlagfogyasztás mérő minden újra indításkor nullázódik.
Visszaolvastam a hozzászólásokat és láttam, hogy nem én vagyok az első ezzel a problémával, de sajnos választ nem igazán találtam. Valakinek van valami ötlete, hogy mi okozhatja? A CD nem felejti el az adókat. Van benne egy kis gombelem? Vagy külön tápja van ennek is és az van megtörve? Esetleg saját biztije van?
Nagyon örülnék ha tudnátok segíteni, mert kikészít, hogy nem működik rendesen. :-)
Sziasztok! Azért írok hátha valaki tud gyógyírt egy ezres 99-es yarisra. A betegsége, hogy a szívósor vezérműtengelyén lévő okos kerék nem műkszik mert az őt vezérlő olajnyomást szabályzó mágnes szelep nem kap áramot vagyis nincs az szabályozva. A kérdés miért nem kaphat áramot. Hiba kiolvasás történt de nem írt semmit hibának.
Mivel relézett a kürt, két helyről megy a +12V: egy ugye a kapcsolótól, amin van a kürt biztosíték, nem túl nagy Amperrel, és egy nagyobb Ampert elbíró körről, ahol szintén van biztosíték, egy nagyobb. Ha a relé beragad, hiába veszed ki a kürt (kapcsoló) biztosítékát, a kürt tovább szól. Szóval ezért nem hallgat el.
Bontóban kapsz fillérekért ha nagyon spéci a foglalata, vagy minta után elektronikai boltban, ha normál foglalatú. A többivel ne foglalkozz, jó az a biztosítéktábla. A kisebb biztit valaki cserélhette és nem volt más kéznél. Tegyél bele azt, ami odavaló.
Egy fura jelenséget szeretnék elmondani, és kérem, aki tud, segítsen!
Az Yarisom kürtje minden zokszó nélkül megszólal. Véletlenszerűen, parkolás alatt, vagy épp úton. Elég ijesztő.
A szakszervizben megállapították, hogy egy relé tönkrement, aminek beszerzési ára 60.000 Ft ....
Mivel mai megint csak úgy megszólalt, gondoltam utána járok pár dolognak.
A biztosítéktábla felirata szerinti 10 A-es piros színű kürt biztosítékot kiszedtem, és azt tapasztaltam, hogy a duda tovább szólt. Mivel a 10A-es piros biztosíték kihúzására a kürt nem reagált, azt visszatettem és kihúztam a mellette levő sárga 20A-eset. Ekkor már nem szólt a duda. Érdekes, hogy a doboz felirata szerint itt egy 30 Amperes biztosítéknak kellene lennie, de ez csak 20 A-es volt. Le is fotóztam külön. Találtam az interneten egy filmet a biztosíték doboz magyarázatáról. viszont a következőket látni: a biztosítéktartó doboz felirata szerint a második slot a kürté és nem az első, ami piros 10A-es. Ahol viszont nálam a 10A-es van a film szerint ott kell lennie a sárga 20A-esnek. Tehát nem lehet, rossz biztosíték doboztetőm van?
És e szerint nem kellene megcserélni a két biztosítékot? És nem lehet, hogy ez miatt ment tönkre az a bizonyos relé? A másik biztosíték minek a biztosítéka? (ami nálam a piros 10A-es, de a film szerint ott 20A-es sárgának kell lennie) Nem kellene egyszerűen csak megcserélni a két biztosítékot és máris minden működne?
Van egy 2000 évjáratu 1.0 yarisunk ha fölkapcsolom a világitást (tompitott) magától ráadja a reflektort csak úgy tudom levenni ha megnyomom befelé a kormányfelé a kar-t eleg hosszan kell nyomni.
Feltétlenül ki kell cserélni ezt a szerkezetet vagy van rá más megoldás.Az unixban kérdeztem csak gyári vásárolható és annak az ára kb 25000ft.
Ja, még annyi, hogy maga a légszűrő olyan, mintha új lenne. Teljesen tiszta. Nem túl régi, szeptemberben cseréltem, de már látszódni kéne rajta valami használódásnak, nem? Nem csak kristálytiszta levegőt szív... :)
Két fentartasámom van, 310'000km futott elvileg német autopályán.
Mennyit birnak ezek a motorok? Tudom hogy láncos de van valkinek ilyen futásteljesitménnyl tapasztalata? Végig Toyota márkaszervizben volt, papir is van róla.
Másik hogy a müszerfal egy része nem müködik, amin az idöt mutatja. Ez normális egy Yarisnál? Családban van 2db Yaris 1 mind hibátlan a müszerfala.
Köszönöm! Megpróbálom megtisztítani a légtömegmérőt, habár nyáron már megtettem. De most még egyszer alaposabban. Hátha. :) A gyertyákat most cseréltem, Densokat kapott, azzal biztos nincs gond.
Igen, én is erre akartam tippelni. Illetve nincs-e fals levegő beszívása. Légtömegmérő a légszűrő alatt van, ha jól emlékszem, onnan kell kiszedni. Illetve kérdés, maga a szűrő hogy néz. Ami biztos, az üzemanyag, szikra, levegő szentháromságból valami hibádzik.
Igen, lecsökken a fordulatszám is. Nehezebben gyorsul. Hiába nyomom, csak nagyon lassan indul meg. Nem nagyon tudom, hogy állapítom meg, hogy rendesen tölt-e a generátor. Köszönöm!
Nem, az a leterhelődés nem normális. Ott valami gond lesz. A hörgés, remegés az azt jelenti, hogy a motor le akar fulladni? Az egyliteres motor 2000 fordulat alatt halott, szóval, ha 30-nál 3-asban az alá esik a fordulat ne csodálkozz, hogy meg akar halni.
Kérdés az, változott-e a kocsi menetdinamikája közben? Nehezebben gyorsul fel, vagy ilyesmi? Generátor rendesen tölt? Azért 200e km felett nem lenne meglepő.
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem. Van egy 2001-es Toyota Yarisom. Észrevettem, hogy piros lámpánál pl. indexelek, közben mondjuk megy a hátsóablak fűtés, és mondjuk a féken is rajta vagyok, eléggé leterhelődik a kocsi, és elkezd remegni, plusz van egy nem túl szép "hörgő" hangja.
Ugyanez a hörgő hang van, ha megyek fel egy dombon, és terhelt az autó, 30-nál nem nagyon szereti a 3-ast.
Mi lehet a probléma? Egyáltalán probléma ez? Sokszor már azt sem szereti, ha a fényszóró ég, akkor is hallom ezt a hangot.
A mellékelt képen látható 14"-os, Yaris alufelnit keresek megvételre. Négy darab érdekelne, gumi nélkül, használható állapotban. Ha van valakinek elfekvőben, akkor legyen szíves jelentkezzen.
Nekem is az jutott eszembe,de nem írtam le,hogy a szervó is kicsit beleszólhat,de nem hinném,hogy decikben mérhető lenne,azért sem vetettem fel ezt a dolgot. Ha ilyen hidegben,hideg motorral ilyen kevés km-t mész vele,akkor még lehet ilyen a fogyi is,mindenesetre méress co-t. Az előmelegítő jó ötlet,jó dolog,az biztos :)
Bizony fékhiba volt tárcsa csere új betétek és ó jó lett!!Még kicseréltük a gyertyákat densora és kapott új váltó olajat is a kicsike.Suzuki után nagyon bejön ez a kicsi rakéta!
Amugy a 8 at ugy ette hogy reggeli minuszban 5 km oda este meg ugyanez vissza.
De erre a távra a másik 7,2-7,4.et evett
Amugy a szervó nem dob rá pár dl -t?
A másikba az se volt.
Gondolkozom még egy előmelegítőbe is mert a reggeli induláskor langyi lenne már a víz és legalább kis meleget is fujna ,meg kevesebbet menne szivatóval is,vagyis a fogyasztáson is javítana nembeszélve a hideg üzem hátrányairól!
Vagy a láncot hallod ,vagy csakugyan a szelephézag nagy.Állítása szelepemelő tőke cseréjével(megfelelő vastagságú)lehetséges,ahhoz meg a vezérműtengelyeket ki kell venni.Nem hidrotőkés,és nem lapkás.
Esetleg mérj egy co-t,de ha gond lenne,akkor dús keverékre adna hibakódot,lehet előbb-utóbb elő is jön,de ha nem,akkor sok mindent nem lehet kezdeni vele,de én is soknak tartom a 8 litert.Ilyenkor jön elő,hogy tisztíts légtömegmérőt,hátha,de mást nem tudok rá mondani én sem így hirtelen.