Még egy utolsó ,ha a feszítőt le veszrem akkor rá birom akasztani az uj láncot,nem kell a felső fogaskerekeket piszkálni ugye? Megpróbálom majd ugy hogy kitámasztom a fogaskoszorúnál a főtengelyt,hátha ugy lelazul a csavar.
Esedékes mert most raktam össze (törött volt) az ex tulajdonos öreg meg annyit mondott hogy kb még 5 e km et mehet az olaj ami benne van.De mivel ugye valszeg megmarad ezért le szervizelem.Egyébként nekem lomhábbnak tünik az asszonyétól ami ugyan ez csak francia.Ahogy ma leszedtem a légszűrőt ,néztem a légtömegmérőjét de tisztának tünt.A járása egyenletes stb ,talán annyi hogy az alapjárat melegen alacsony.Ezen a bowdennel tudok állitani nem?
Ill mikor hidegen indítom akkor nem hallom gyujtás ráadáskor az ac pumpát ,utána volt amikor kulcs forditáskor hallottam de nem mindig.Én ugy tudom hogy az asszonyé minden gyujtás ráadáskor felnyomja.
Momdom lekapom most reggel a szelepdeknit,el us kezdtem de inkább hagyom,semmi értelme,ugy is az csörög.Az olajat ugy is le kell cserélni megejtem előtte ,hátha :-)
Ha meg nem akkor szett csere.De lehet megcsináltatom inkább :-)
Nem ismerem a bga-t,de japanparts-ot tettem már be,abban minden benne van,én az alsó,és a kipufogóvezérmű-tengely kerekét szoktam cserélni,a vvt-i kereket nem,volt,mikor csak láncot cseréltem,de azt nem magamtól találtam ki,hanem ezt kérték,de végül is jó lett.Amúgy inkább a lánccal van a baj.És van egy háromszög tömítés a dekni és a blokk között,azt szoktam cserélni,mert általában már eléggé elszokott lapulni,meg persze a szelepfedéltömítést.
Gyári pasztát,vagy Würth RTV szilikont,vagy Loctite motortömítőt,ezeket ismerem.
Otthoni eszközökkel,én meghúznám,amennyire bírom,és akár egy gumisműhelyben ráhúznék levegővel,ha van ott ismerősöd,vagy adsz borravalót,annyit megér.
Ez egy villa szerű szerszám,itt egy link,kb így néz ki,amúgy én gyári célszerszámmal dolgozom,a fogantyús részét nekitámasztom a féltengelynek,így azt nem kell fogni,és egy dugókulcs,fix szár,és cső,vagy nagy nyomatékkulccsal szoktam meglazítani.
Lehúzni levegővel szoktam,avval egyszerűbb,de akár nyomatékra is húzható.
5w 30 megy bele,de ha 2 litert megeszik egy szervizintervallum alatt,akkor nem sok jövőt jósolok neki,az a 3 hengeres motor szerette enni az olajat,sajnos nem egy esetben kellett fűzött blokkot cserélni emiatt,alacsonyabb futásteljesítmény esetén is. Lényeg,hogy mindig nézd az olajszintet,akkor egy darabig még eljársz vele.
Az olaj jó, de a fogyás már nem...meg kellene nézetni. Nekem az 1,3-asban volt garanciális főtengely-szimmering csere. Hátsó oldalon, szerencsére, ezért nem kellet teljesen szétdönteni a motort. Igaz ott nem az olajvesztésről vették észre, hanem egy karbantartó szerviz alkalmával, szemre, lerakódás alapján.
Teljesen mindegy,mert a légkulcs nem szokta leszedni,inkább lenyalódik a csavarról a lapolás,és akkor szokott obi lenni.Van egy villás szerszám,amit be lehet tenni az ékszíjtárcsa bevágásaiba,én betámasztom a féltengelyhez,és úgy lehet lazítani,de van,amikor ez sem szedi le.Sajnos fix alátét van a csavaron,így nehezen lazul meg,én rendelek mindig csavart is.
A lánc nyúlását nem fogod látni,a fáma azt írja,hogy hasonlítsam össze egy új lánccal(köszi...).De van,amelyiken közel 1 cm nyúlás is van,ez a te esetedben egy kezdődő nyúlás,még nem olyan durva. Írd meg majd,hogy jó lett e.
Szerintem a feszítő van gatyán,mert ha csak a lánc lenne megnyúlva akkor melegen nem hallgatna el.
Azért rendelés előtt szét szedem és megnézem.
A szettben amit rendelni akarok nincsnennek lánckerekek,csak lánc ,feszitő,vezetők.Plusz egy főtengely szimeringet cserélek még a deknin.A főtengelyen a szíjtárcsát meg lehet támasztani a le lazításhoz?
Helló.2003 jan-i Yarisom van.1-2-3 állásban nem megy a fűtőventillátor.Ha jól tippelem az előtét ellenállás szakadhatott el.Megtudná valaki mondani,hogy hol keressem ezt az autóban.Gondolom ha megtalálnám kitudnám cserélni,és nem kellene egy szererlőnél több napra otthagyni az autót. Köszönöm.
A több hidegindítás,ill. a rövidtáv megemelheti kicsit az olajszintet,ez benzineseknél normális,én még egy olyan benzinmotorból nem engedtem le olajat,hogy ne olyan szaga legyen,pedig volt közte olyan,aki szinte mindig autópályázásra használja.Amúgy 300 km alatt nem fog elpárologni.
Ezért is javasolt az évenkénti olajcsere,hiába kevés az olajban a km.
Nem fogsz tudni tenni ellene semmit,ha egyéb panasz nincs rá,akkor ezzel együtt kell élni.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet benzinszagú az olaj? Használom rövid távon is, természetesen, de pl. most jöttem vele 300 km-t, lett volna ideje elpárologni, de ugyanúgy benzinszagú. Szóval a rövid távozás kizárva. Füstölni nem füstöl szerencsére.
Viszont több benne az olaj, mint volt. Vagy hát valószínűleg a felhígulás miatt a benzines olaj, ami nem jó. Van valakinek valami tippje, hasonló tapasztalat? Köszönöm előre is!