Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Róbert Gáspár Creative Commons License 8 órája 0 0 111753

Egy echte téli se úgy viselkedik 30eKm után, mint új korában... 

Lehet, hogy én is stratégiát váltok a 4évszakos használatával. Eddig 15ezrenként rotáltam oldalanként előre-hátra a fűrészfogék miatt, és az élettartam felénél meg lettek fordítva a felnin/autón.

Egy ismerősöm azt mondta, hogy Ő tavasszal és ősszel cseréli meg a 4Season gumikat előröl hátra, mert ami elöl van az nyáron kicsit megég az autópályán, ami hátul van az kevésbé melegszik (orrmotor, elsőkerék hajtás estén).

Télen is megy az emberfia pályán, de akkor nem lesz olyan meleg a gumi. 

Kipróbálom, mi baj lehet... 

Előzmény: sr1 (111741)
lapar Creative Commons License 8 órája 0 0 111752

Ha jól értelmezem, akkor a terhelési index tér el.

Persze a csere a legjobb, de ha nagyon macerás, én simén feltenném. Esetleg megmérném a súlyát, hogy egyforma e a többivel. Egyik 615 kg, a másik 690, lehet, hogy nem egyforma az anyagmennyiség sem.

Előzmény: BarG (111749)
t.lantos Creative Commons License 2 napja -1 0 111751

Mivel szabalytalan, nem lehet. Ki kell cserelni.

Előzmény: BarG (111749)
Airbag. Creative Commons License 3 napja 0 2 111750

"Csak a fiam mellé ülek be egy autóba, senki más mellé, tudom, hogy miért. "

 

 

Akkor ott valaki ivott rendesen.....

:-))))

Előzmény: Garfield007 (111747)
BarG Creative Commons License 3 napja 0 0 111749

Sziasztok,

Elbaltázás okán 3db 95Y gumi mellé felkerült 1db 91Y indexű gumi. Lehet teljesértékűen menni velük, vagy harcoljak a cserén? Többszörös eltolás miatt nem egyszerű a felelősség kérdése, nem jogi válasz érdekelne.

Garfield007 Creative Commons License 3 napja -1 0 111748

Ha a románok csak két garnitúrával tudnak autózni, akkor az úgy van. Náluk még a medvék is keményebbek, nemhogy a telek. 

Persze a lapos, hómentes Kanadában megfelel mindenkinek a négy évszakos, mert ahol kell és valóban számít, ott úgyis láncolnak, de a tények az asztalost sosem zavarták, neki van véleménye.(ja, meg a fiának) :-D

Előzmény: saválló (111746)
Garfield007 Creative Commons License 3 napja -1 0 111747

Csak a fiam mellé ülek be egy autóba, senki más mellé, tudom, hogy miért. 

 

:-D

Előzmény: sr1 (111745)
saválló Creative Commons License 4 napja -1 6 111746

Az eredeti téma a 4 évszakosra váltásról szólt nem a te éves több 100 ezer km-es autóhasználatodról, és az ahhoz igazított gumiválasztásodról.

 

Ezt írtad:

"...és kb. 25-30e km után se télen se nyáron nem úgy viselkedik, mind az évszaknak megfelelő abroncsok."

 

Én pedig ezt:

"Nagyon sokan használnak 4 évszakos gumit, és nem csak 25-30 ezer km-ig hanem jóval tovább,.."

 

Még mindig általánosan a 4 évszakosról......

Aztán majd mindenki saját maga eldöntheti, hogy szezonális használatú gumik helyett átáll-e a 4 évszakosra, ezzel pl.  megszabadul a szezononkénti cseréktől, és a két garnitúrára beruházástól.

 

Tőlünk nyugatabbra is egyre több gigamega SUV-on is látható 4 évszakos gumi, feltételezem nem azért mert ne telne nekik szezononkénti garnitúrákra....stb....stb.

Előzmény: sr1 (111745)
sr1 Creative Commons License 4 napja -3 0 111745

én teljesen más útakon vezetek, és még mindig elég sokat.

Közszállítást nem használok (semmit), nagy távolságokat teszek meg és elég tempósan a pályákon és a közútakon is. Már csak a szakmám miatt is. 

Nálatok nincs már tél, de kétszer-háromszor kimenni az olaszokhoz sízni, gumik is kellenek, nyárin meg a szabin mindig megvan a 3500-4000km.

Sokmindent láttam az útakon a gumik miatt, egy kicsit észnél kell lenni, meg is kell tudni állni néha, elkerülni egy kiszámíthatalan helyzetet, stb.

Amúgy egy  ország közepén lakom és bármerre indulok el, át kell vezessek a hegyvidéken.   

Csak a fiam mellé ülek be egy autóba, senki más mellé, tudom, hogy miért.  

 

 

Előzmény: saválló (111742)
Ubulaköbön Creative Commons License 4 napja -2 1 111744

Én tavaly se cseréltem le :) Majd ősszel, valami 4 évszakosra. Az lehet, hogy aki nem agyhalott, az közúton kurva messze autózik egy bármilyen gumi határaitól.

Előzmény: t.lantos (111743)
t.lantos Creative Commons License 5 napja 0 0 111743

En meg mindig a telieket koptatom, es remekul viselkednek.

De a jövő héten szerintem mar lecserelem :)

Előzmény: sr1 (111741)
saválló Creative Commons License 5 napja -1 4 111742

Nagyon sokan használnak 4 évszakos gumit, és nem csak 25-30 ezer km-ig hanem jóval tovább, ők tudnak vmit?

A mienkében is már 26 ezer van, de semmi gond nincs vele sem nyáron sem pedig télen.

Előzmény: sr1 (111741)
sr1 Creative Commons License 5 napja -2 0 111741

Szerintem maradj a két szettnél.

Létezik nagyon jó 4S, de rettentő drága és kb. 25-30e km után se télen se nyáron nem úgy viselkedik, mind az évszaknak megfelelő abroncsok.

 

   

Előzmény: www.octinfo.com (111736)
varjúistván Creative Commons License 5 napja 0 0 111740

A kezelhetőséget nem rontja, az elérhető kanyarsebesség nyilván nem lesz annyi mint egy nyárival. A nyári hónapokban, mikor forró az aszfalt, akkor nem kell forszírorni a határon kanyarvételt négyévszakossal. Ősztől tavaszig meg kb semmi különbséget nem fogsz észrevenni.

Előzmény: www.octinfo.com (111736)
Katana750 Creative Commons License 5 napja 0 0 111739

195/70-16 ugyanezt használom Mitsubishi Canteren. Kopik rendesen de hangtalanul gurul és nem csúszik esőben sem. 

Előzmény: Róbert Gáspár (111735)
Róbert Gáspár Creative Commons License 6 napja 0 0 111738

Ez haszonjárműre való C jelölésű abroncs, azok ilyenek állítólag.

Viszont csodálkoztam én is, amikor megmértem... 

Előzmény: saválló (111737)
saválló Creative Commons License 6 napja 0 0 111737

" Mintamélység 9,8mm.."

 

Nem semmi profilmélység, egyik gyártó csökkenti a másiknál meg a szokásosnál is több......

Előzmény: Róbert Gáspár (111735)
www.octinfo.com Creative Commons License 6 napja 0 0 111736

Üdv!

 

Ha a gyári szerelésű Hankook Ventus Prime3 helyett 4 évszakosat használnék Seat Atecán, mennyire rontaná a mostani igen jó kezelhetőséget?

Tök jó vele kanyarogni, stabil.

De nem feltétlenül éri meg két szettet tartani.

215/55 R17

Róbert Gáspár Creative Commons License 6 napja 0 0 111735

Megjöttek az Nissan NV200-rá a gumik, Rotalla Setula Van 4 Seson RA05 175/70 R14C 95/93T 6PR 3PMSF lett vásárolva rá. Mintamélység 9,8mm, évi 20ezret gurul az autó, kíváncsi vagyok meddig bírja majd....

t.lantos Creative Commons License 2025.05.01 0 0 111734

Gyorsithatja, de akkor a masik oldali is tinktement volna 

Előzmény: lapar (111732)
lapar Creative Commons License 2025.05.01 0 0 111733

Vótmá:

 

"Soha nem csúsztam meg vele."

 

Akkor honnan tudod, hogy jó?

Előzmény: sr1 (111711)
lapar Creative Commons License 2025.05.01 -1 0 111732

Na, így lehet figyelembe venni a teszteket.

Arra a gumira vonatkozik, ami épp ott van, a többi meg ki tudja milyen.

Korábban szintén írtam, lányoméknak Mondeon kezdett így "morzsálódni" a Nokian kb 2 évesen.

Valami 50-60 % körüli visszatérítést kaptak, de nem tudom, már ki volt a kereskedő.

Egyébként szerintem ezt a folyamatot gyorsítja, hogy mindenki tekerget álló helyzetben a túlszervózott kormányokat. Sokszor indokolatlanul.

Előzmény: t.lantos (111727)
lapar Creative Commons License 2025.05.01 0 0 111731

"Akkor cserélem le, amikor a szerpentineken elkezd nyikorogni."

Biztos, hogy ami nyikorog, az szarabb, mint ami csendesen csúszik?

Legalább van valami akusztikus visszajelzés.

Korábban írtam, hogy egy bizonyos kanyarban a kicsik fele csikorog, de sajnos nem tudtam felmérést készíteni, hogy melyiken milyen gumi van.

Előzmény: sr1 (111711)
kisfo Creative Commons License 2025.04.30 0 0 111730

köszönöm

Előzmény: TyggeR (111728)
TyggeR Creative Commons License 2025.04.29 0 0 111729

...keverebb=keverék...

Előzmény: TyggeR (111728)
TyggeR Creative Commons License 2025.04.29 -1 1 111728

- nincs fedett garázs

- hyundai i10

- teljesen normálisan közlekedve, abból is főleg városban és rövidebb távokat (szaladgálós második autó)

- 185/55 r15

 

szerintem az van, hogy mivel alapvetően ez a négy évszakos a télihez közelebb álló keverebb, a nyári forró aszfalt folyamatosan ad neki egy olyan fajta hőkezelést, amitől az élete legvégén szétesik. kibírta azt az 50e km-t, amit kalkuláltam neki. az utódja egyébként hankook lett, és nyugodtan mondhatom, hogy a goodyear érezhetően jobb garnitúra volt

Előzmény: kisfo (111725)
t.lantos Creative Commons License 2025.04.29 0 0 111727

Altalaban marciusban mar rakom el a nyariakat, es tavaly is nagyon elhuztam, talan csak novemberben ment fel a teli. Szoval nem szoktam megsutni nyari palyazas kozben.

Ez egyszeruen szetesett. Es szeretnem kiemelni, hogy a masik ketto meg koszoni jol van.

Előzmény: sr1 (111726)
sr1 Creative Commons License 2025.04.29 0 0 111726

Írtam, hogy egy nagyon meleg májusi  végi délután egy téli gumit leradiroztam egy hosszabb pályas etap után. Azt írta valaki, hogy nem létezik. 

Az is kb. így nézett ki, csak kopottabb volt.  

 

 

 

 

Előzmény: t.lantos (111719)
kisfo Creative Commons License 2025.04.29 0 0 111725

azert kerdezem mert érdekel (ez a gumitipus) és ezek szerintem szerepet jatszanak:

 

- garazs vagy sokat allt szabadban az auto (UV terheles merteke) ?

- milyen auton (tömeg, teljesitmeny-nyomatek) ?

- hogyan hajtva ?

- milyen meretü gumi ?

Előzmény: TyggeR (111720)
TyggeR Creative Commons License 2025.04.28 0 0 111724

persze, ez már megöregedett. de a szétesés egyik pillanatról a másikra kezdődött (ez a négy évszakos lengyel gyártás)

Előzmény: t.lantos (111722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!