Ami jó: Itt végre alapból két USB-t adnak és bár plusz csomag felszereltség, de lehet kérni vezetéknélküli töltőt.
Ami nem jó: Egyrészt a vezetékes USB-ből már igazán adhattak volna hátra is egyet, nem tudom ezen mit kell szőrözni, filléres tétel (de valamivel a nayobb felszereltséget is el kell adni), másrészt a két vezetékes USB mindössze 15 W-al tölt, ami a mai combosabb telefonoknál a nullával egyenlő. A vezetéknélküli töltő meg csak 5 W-os ! Minden évben minimálisan frissítenek az autókon, mi 24-es évjáratút vettünk (ebben már a középen nyíló kartámasz van), ezt is lehetett volna. Nekem Iphone-om van, ami annyira nem eszi az akkumulátort, mint más telefonok. Ha vezeték nélküli Apple Carplayt használok és ráteszem a vezeték nélküli töltő padra akkor merül a telefon ! Még szinten se tudja tartani és kb 30 perc alatt 2-3 %-ot is megeszik az akksiból. Ez nagyon béna szerintem, főleg, hogy plusz extra és semmit sem ér.
Mi most vettünk egy új L Astrát, nincs benne 100 km, így egyelőre nem tudok mélyebben nyilatkozni, de szerintem nagyon nem fogsz találni véleményeket, mert hiába van lassan két éve a piacon az L Astra, pont akkor sikerült kiadni, amikor a Covid lecsengett, de már ment a háború, ezért az első autókra 1 évet kellett várni minimum. Mi kombit vettünk, azt jó ideig gyártani sem tudták, 2023 őszén kezdtek el jönni az első darabok. Nem tudom merre laksz, de Budapesten most kezdenek feltűnni sűrűbben az első L Astrák.
Én amúgy a német L Astra fórumot olvasgattam, mielőtt megvettük.
Ilyen rövid idő alatt csak kis összehasonlítást tudok mondani, mert van egy utolsó szériás K Astránk is, közepesnél magasabb felszereltséggel.
Kinek mi jön be, én szeretem a kézi váltót. Ezt már itt csak az alapmotorral adják, az összes többi automata. Az alapmotor is elég jól húz, jobban mint a K Astrában. Itt hamarabb kapcsolhatsz fel és 50-nél már megindul a turbo. Gyenge motorokat nem gyárt az Opel. Nekem nem érte meg a felárat, plusz ahogy irtam, az erősebb motor már csak automata váltóvla kapható... Nem tudom mennyire felszerelt a Toyotátok, de ezekben az új autókban már nagyon sok az elektromos dolog, én pl nehezen barátkozom az elektromos kézifékkel, de manapság csak ezt kapod. Plusz benne van az összes vezetéstámogató ketyere. Elsőre beülsz és minden összevissza pityeg. Ezekben az autókban egyre kevesebb a fizikai gomb, hála az égnek itt még azért van, de a K Astrához képest a Start-stopot már nem tudod gombról kikapcsolni, csak menüből. Viszont sokkal finomabb, gyorsabban reagál. A K-ban párom többször lefulladt, mert már felengedte a kuplungot, mire észbe kapott a motor.
Ja itt említeném meg, van egy Vezess.hu cikk, ami eléggé lehúzta a kombi Astrát. Én nem tudom ezek miben ültek, vagy csak a cikkíró nem szereti az Opelt, de amiket leirt, köze nincs hozzá. Ő szidta a start-stopot, nekem semmi bajom nincs vele. Továbbá azt is, hogy állandóan ledob a Bluetooth, nekem ilyen se volt, ahogy indul az autó, benyomom a profilom és kapcsolódik is. A K Astra néha gondolkozott és csak autó újraindítással tudott kapcsolódni.
Még két dolog: Vezetni a K-hoz képest sokkal finomabb, a pedálok szuperérzékenyek, szinte nyomni se kell egyiket sem. Nekem fura volt, de szokható. A futómű ahogy cikkekben írják feszesre van hangolva, feszesebb, mint a K Astra.
A Turbo motorokról annyit, hogy ez minden autónál probléma, nem csak Astra. Ezeket nem hosszú távra és nem arra tervezték, hogy száguldozz vele. Ez van, ezt kell szeretni. Bár a végsebesség 200 körülire van írva, ha autópályán 180-al nyomod, akkor szétesik a motor, ez a K Astra utolsó szériáig igy volt, L-el majd alakul.
És még egy jó tanács: alapfelszereltségű autó nem létezik, ha bemész a szalonba, csak olyat kapsz, amiben 1-2 csomag van, viszont azok szerintem kellenek is, mert hasznos dolgok vannak benne (kartámasz, sötétített üveg, ülésfűtés stb). AZ országban készletautó alig van pár darab... Ha rendelésre kérsz, az minimum fél év és alá kell írnod egy papírt, hogy vállalod, ha többe kerül, akkor ráfizetsz. Most jön hamarosan egy áremelés júniusban...
ECU lábkiosztás leírást keresek Delphi Delco HSFI 2.4 vezérlőhöz. (z16xep motor, 2006-os évjárat) Tudna valaki ilyet küldeni? P0340 és P0120 hibakódok miatt szeretném kimérni a vezérműtengely jeladó és a fojtószelep vezetékeit.
Sziasztok! Szerelmes vagyok az új L Astrába.Aranymetál,lakkfekete tetővel,1.2-es turbó motorral,millió extrával.Eddig 7 éven át mára 11 éves Toyota hibridünk van,aminek soha semmi baja de tényleg semmi sem volt,pedig 210 ezer km van benne.A barátaim lebeszélnek az Opelről de hát a szerelem az szerelem .Ne féljek tőle? Van valami típushibája amire nagyon oda kellene figyelni? Olvastam ,hogy ezek az 1.2-es turbo motorok a kezdetben sok hibát produkáltak de mára már kicsiszolták a hibáit. Köszönöm a válaszokat!
a GM 24405922 azonosítójú termosztátban lehet külön cserélni a szelepen lévő O gyűrűt? Lásd a képen a szakadt darabot. (Nem a termosztát ház lapított-O tömítésére gondolok, ami a szerelési illesztésnél tömít.) Ha lehet cserélni, mi a rendelési száma?
Sziasztok! Ma lettek gyújtógyertyák cserélve az 1,4 Meriva B autónkba (B14XER). Nagyon meglepődtem, mert két gyertya fémrészei el voltak zöldre oxidálódva, a másik kettő meg barna rozsdás volt. A Delphi gyújtótrafóról lehúzgáltam a gumiszigeteléseket és az alatta lévő rugók és zavarszűrő ellenállások teljesen elvoltak korrodálva. Amennyire lehetett megtisztítottam őket, de ez csak rövidtávon megoldás. Cserélni kellene az ellenállásokat és a rugókat is. Hol lehet ilyeneket vásárolni? Nem szeretnék komplett gyújtótrafót venni, mert az hibátlan és drága. Egyébként a kivezetéseit viszonylag jól megtudtam tisztítani majd kimosni kontaktspray-vel. Aki tud beszerzési forrást kérem jelezze. Jó állapotú használt garnitúra is érdekelne.
Szívesen megnézném ahogy cseréli a láncot felülről. Amúgy 3 óra alatt megvan a komplett vezérlés csere mindenestől. De ha úgy van ahogy írtad, hogy olajcsere után elhalkul a lánc, akkor lehet hogy nem az a hibás.
Opel z12zep (ismét csattogó) a motor a kocsimban. Kb három éve cseréltek vezérműlánc szettet (SKF) , most hogy belenyomtam 30000 km-t
ismét hallatja üzemmeleg állapotban a hangját a lánc, hidegen nem csak melegen! Azt vettem észre, most hogy olajat cseréltem, friss olajjal sokkal halkabb lett,
de viszont az olajban is van már 3000 km, jön elő a csattogó hang. A szerelő azt mondta, hogy sajnos hamar nyúlnak a láncok, (bár sok múlik az olajon is) próbálkozott más gyártók láncaival is, azok is hamar nyúlnak!
Illetve javasolta, hogy ne legyen megint két napos munka, meg rengeteg pénz három év után, szokott olyat hogy csak a láncot cseréli a szelepfedél levételével,
a régi láncot megbontja régi lánccal átfűzi az ujjat! így csak két-három órás lesz a "műtét" Véleményetek?
Van valakinek tapasztalata melyik gyártmányú lánc bírja tovább?
Corsa F (2020-as -nál nem turbó, alap 1,2 es ) az utóbbi időben a hideg indításnál néhány esetben teljesen kileng a mutató ,de ahogy elengedem a a kuplungot le is áll a motor. Majd újra indítva már nem áll le de volt hogy csak 2 kísérlet után sikerült beindítani.. Megmértem az akku feszültséget álló motornál 12,4 V , ha beindítom a motort és kb 3000 -es fordulaton járatom akkor sem ment ( igaz rövid ideig ) 13 V fölé. Mit gondoltok mi a hiba ? Keveset járok vele akkor is néhány 10 km-t ?? a 4 év alatt 12 000Km van benne. Ritkábban 50-100 km-t. Én akku ill.generátor hibára tippelek.