Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 4 napja 0 0 506697

https://www.origo.hu/itthon/20200216-felismerhetetlenne-valt-a-vaci-uton-villanyoszlopnak-csapodo-auto-kepek.html

Azert meglepoen massziv az az oszlop. Csoda, hogy egyaltalan tuleltek.

De ilyenkor ugye el lehet venni a jogsit orokre?

még.mindig.én Creative Commons License 4 napja 0 0 506696

Jó, de semmi buzulás! ❤

Előzmény: Lónyak (506695)
Lónyak Creative Commons License 4 napja 0 0 506695

Én téged választalak! :P

Előzmény: még.mindig.én (506694)
még.mindig.én Creative Commons License 5 napja 0 1 506694

Hülye, hülyébb, leghülyébb.

Válasszatok! 😀

mica-r Creative Commons License 5 napja 0 0 506693

Lehet hogy ezek a román fuvarosok is ilyen fából vaskarika magyarázatot adtak a a vontatmány megállításakor. De szerencsére a rendőrök figyelmen kívül hagyták :-)

Előzmény: Tie (506689)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 2 506692

Jó, hogy jössz.

Mikor záratod már be az indexet? Mintha lassan menne az ügy.

Előzmény: ez volt már? (506691)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 2 506690

Nem érdemes, azt kérdezted, miért szabálytalan, azt meg a jogi háttér mondja meg.

 

(Nézzük meg csak azért a műszaki oldalt, mert ott is érdekes, amiket összehordasz: nyissuk ki a Sprinter használati útmutatóját. Az van benne, hogy az első vonószem használatakor lehetőleg legyen üres, és nagyon óvatosan vontassuk, megrakva csak annyira használjuk a vonószemet, hogy eltávolítsuk a járművet egy veszélyes területről, különben a jármű károsodhat, a vonószem leszakadhat. Ezen ugye van egy tréler is, autóval. A hátsóra konkrétan azt írja, hogy az csak arra való, hogy kihúzd valahonnan. Itt lényegetelen, hogy neked mivel van szerencséd egy másik járműnél.)

 

Nyilván nem volt ennyi eszük, mert eleve fura lenne, ha bármelyikben lenne egyáltalán egy kávéscsészényi hely.

 

Nem feltételezés, ezek az előírások nem véletlenül vannak, hanem azért, hogy ne legyen hatalmas esélye annak, hogy elszabadul egy vontatott jármű.

Azért te tudsz faszságokat összehordani. De, az olyan simán szakad el adott esetben, hogy öröm nézni, nekünk a fékpadon szakadt tökéletes állapotú 8 tonnás is, pedig szakszerűen használtuk. A dinamikus erő már csak ilyen.

Egy spanifer akkor hitelesített, ha gyűrődés nélkül, jó állapotban, kiterítve van megfeszítve. Ez meg konkrétan meg van csomózva.

 

Ezt sem kell túlgondolni, teljesen egyértelmű, hogy mire gondoltak, itt nem kell megkülönböztetni a szóló járművet a szerelvénytől. Sehol sem fog megállni, hogy de hát a kreszben csak járműről van szó, mert eleve egy egységnek tekinti a gépjárműből és pótkocsiból álló járműkombinációt.

 

 

Előzmény: Tie (506689)
Tie Creative Commons License 5 napja 0 0 506689

Van, amiben vagyon igazságod, de sokminden csak feltételezés. 
A vonóhorog túlterhelése jogos, de érdemes elszakadni a jogi háttértől, és mazsolázni ezt egy kicsit műszaki oldalról.
Nem vagyok meggyőződve, hogy az a négy csavarral rögzített bazinagy öntvény horog gyengébb volna, mint egy gyári, betekerhető vonószem, ami egyetlen menettel van rögzítve. A Series3 elejére egy ettől kisebb, 2csavaros horgot raktam, és simán bírja, hogy nekifutásból rángatunknvele terepen, dinamikus rántókötéllel. 

Arról nem is beszélve, hogy hátul általában nincs is kialakítva hely a betekerős vonószemeknek. A legerősebb nyilván az, amit én csináltam a Range-en, hátul az alváz oldalára flehegesztettem egy ilyen becsavarható vonószemet, alul-felül 10-10cm varrattal. De ez ugye nem gyári. 

A vontató tömege, meg a vontatmány tömegének a fele. Ránézésre a két sprinter egyforma, nagyjából üresen 2,2-2,5tonna körül vannak. A tréler 600kg, van rajta egy kb 1200kg-s autó. Ha van annyi eszük, hogy a lerohadt buszból átpakolnak valamennyit előre, akkor simán megvan a tömeg fele, de még több is. A hátsó szerelvény lesz kb 4-4,3tonna, elöl meg lesz egy agyig rakott 3,5-es, simán rendben van. 

Dinamikus hatás, méretezés, stb. Feltételezés. A tény meg az, hogy simán elmentek így többszáz km-t, 80-90-nel, a heveder bírta. Ha az egy 5 tonnás sima spanifer, akkor az a büdös életben nem fog elszakadni, ráncigálva se, ezerszer jobb választás, mint akármilyen fiszem-faszom bolti vontatókötél. Egy spanifer legalább egy hitelesített valami. 
Amúgy ez a megfogalmazás a kreszben, hogy úgy kell rögzíteni, hogy ne szakadhasson le, ez vajon milyen műszaki megoldást jelent? Ha valami elszakad, akkor le fog esni onnan. Hogy oldod meg, hogy ne essen le? Nem tudsz tenni rán szakadóféket, mint ami gyárilag van utánfutókon. 

“Ugyanakkor a szerelvény megengedett össztömege alsó hangon 6,5 tonna, tehát csak rúddal vontatható, mert ilyen szemppontból egy jármű.”

 

Ezt is el tudnám fogadni, ráció van benne, de a kresz sajnos ebben hiányos. Az a baj, hogy a kreszben nem gondoltak arra, hogy vontatsz egy elromlott járműből képzett járműszerelvényt, miközben nincs tiltva. Ugyanúgy, mint a kedvencem, az el nem romlott gépjármű vontatása. Sőt, ennek nagyon is van realitása, a kamionmentő se akasztja le a vontatott nyergesről a félpótot, az is egy járműszerelvényt vontat (más kérdés, hogy eleve rúddal, vagy főleg emelve), de mivel a kresz nem gondolt erre, ezért a vonatkozó bekezdésekben nincs említve együttes tömeg,  csak a vonatott elromlott jármű tömege. Mivel az viszont csak a sprinter, csak akkor kéne a rúd, ha az egy 4,5 tonnás sprinter lenne. Ha csak 3,5es, akkor nem. 
A ráfutófékes tréler amúgy is fékezi majd magát, ami nem áll meg egy kamionmentőzött nyergesnél, ott a kamionmentőnek kell megállítania az egész kócerájt (hacsak nincs azokon valami olyan rendszer, amire rácsatlakoztatják a félpót fékrendszerét).

 

Előzmény: tcaoe (506688)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 506688

A vontatási pontot tilos a megengedett terhelésénél nagyobb terheléssel terhelni. A vonóhorog azon az autón maximum 3,5 tonnás lehet, az a szerelvény pedig alsó hangon 4,5 tonna körül van. Ezen kívül egyáltalán nem biztos, hogy a vontató tényleges tömege eléri a vontatott szerelvény tömegének a felét,

 

Az meg csekély szellemi képességekkel is belátható, hogy a dinamikus hatásokat is figyelembe vevő méretezéssel 13,5 tonnás spani kellene, az meg ott maximum 2 tonnás, de az állapota miatt eleve sem használható. Ez önmagában is sérti azt a kitételt, hogy úgy kell rögzíteni, hogy az ne szakadhasson le. De ennél ezt ennyire sem kell túlgondolni, mert szakszerűtlenül van rögzítve.

 

Ugyanakkor a szerelvény megengedett össztömege alsó hangon 6,5 tonna, tehát csak rúddal vontatható, mert ilyen szemppontból egy jármű.

 

 

 

 

 

Előzmény: Tie (506677)
Tie Creative Commons License 5 napja 0 0 506687

Olvasd el a járműszerelvény definícióját, és rájössz, hogy miért nem az. 

Előzmény: yenoee (506686)
yenoee Creative Commons License 5 napja 0 0 506686

Hanem micsoda? :)

Előzmény: Tie (506683)
Tie Creative Commons License 5 napja -1 0 506685

És sima spanifert is tudok rögzíteni úgy horogra, hogy ne tudjon leakadni. Kell hozzá egy darab sekli, oszt annyi. 

Előzmény: bárány (506679)
Tie Creative Commons License 5 napja -1 0 506684

Vannak nem fékszervós autók is, oszt azokat is vontatják, ha lerohadnak. 
Az, hogy az álló motor miatt nincs fékszervó, az nem jelenti az “üzemi fék meghibásodását”, ergo lehet kötéllel húzni. 
A súlyok is rendben lehetnek, elromlott jármű vontatásakor annyinak kell megfelelni, hogy a vontató tényleges pillanatnyi súlya legalább a fele legyen a vontatott elromlott járműének. Ez még a leghátsó trélert beleszámítva is simán megáll.

Azt meg sehol nem tiltja a kresz, hogy az elromlott, vontatott jármű mögé legyen akasztva akár egy tréler. Nem tiltja semmi, hogy komplett járműszerelvényt vontass elromlottként. 

Előzmény: bárány (506680)
Tie Creative Commons License 5 napja -1 0 506683

Az jáeműszerelvényre vonatkozik. Amikor elromlott járművet vontatsz, az nem járműszerelvény. 

Előzmény: yenoee (506681)
yenoee Creative Commons License 5 napja 0 1 506682

Érdekes dolog ez a románozás, volt olyan esetem, mikor Bécs felé menet, nem sokkal a határ után a pályán belefutottam valami rendőri ellenőrzésbe, és az előttem, illetve mögöttem haladó magyar kocsikat kiintették, engem meg nem. Mivel a határnál kicsit meglassultunk, már vetettem azokra az autókra egy fél pillantást, aztán lett egy gyanúm, miért pont azokat szedték ki, és engem meg miért nem.

Ezt a gyanúmat később többen is megerősítették a látókörömben olyanok, akik rendszeresen járnak ki. Az értelmesebbje elég hamar beszerez egy normális műszaki állapotú autót erre a célra, a többi viszont bőszen büdöslabancozik és nem ért  meg bizonyos, rendkívül egyszerű összefüggéseket.

Előzmény: Tie (506678)
yenoee Creative Commons License 5 napja 0 0 506681

Így első blikkre hosszabbnak tűnik, mint 18,75 méter, és akkor már mindegy a súlya, mivel túlméretesnek számít.

Előzmény: Tie (506677)
bárány Creative Commons License 5 napja 0 0 506680

Jogosítványok kérdése is felmerül. Ahogy az is, hogy a motorhibás járművön szervó nélkül hogyan fékeznek hatásosan kötélre akasztva. 

Előzmény: bárány (506679)
bárány Creative Commons License 5 napja 0 0 506679

Eleve kérdésesek a tömegek (ld. vonórúd, vontató és vontatmány tömege), aztán elromlott jármű vs. járműszerelvény vontatása, a heveder alkalmassága, a heveder rögzítésének alkalmassága (vonóhorgon?).

Előzmény: Tie (506677)
Tie Creative Commons License 5 napja 0 0 506678

A románozásról meg annyit, hogy kiváncsi vagyok, te mit szólsz hozzá, amikor az osztrák/szlovén/német rendőr direkt nézi a magyar rendszámot, és ha meglátja, mindenbe beleköt?

Előzmény: yenoee (506676)
Tie Creative Commons License 5 napja 0 0 506677

“Emögé volt kötve volt egy másik hasonló szuttyadék, ami történetesen vontatott egy trélert is.

 

Igen, csak épp ezt semmi sem tiltja. 
És ha a hátsó Sprinter papíron 3.5tonnás, akkor még csak vonórúd se kell hozzá, húzhatja kötéllel. 

Előzmény: yenoee (506676)
yenoee Creative Commons License 5 napja 0 0 506676

Egy szakadt fehér román/ukrán/moldáv rendszámos Sprinter, aminek fekete a motorházteteje, eleve a legsúlyosabb előítéletek céltáblája kell legyen minden defenzív közlekedő számára.

Emögé volt kötve volt egy másik hasonló szuttyadék, ami történetesen vontatott egy trélert is.

Ez így egyben nem tűnik kifejezetten szabályos és biztonságos kompozíciónak.

Előzmény: Tie (506674)
t.lantos Creative Commons License 5 napja 0 0 506675

Nicsak, ki beszel :)

Roman, eleve szabalytalan.

Előzmény: Tie (506673)
Tie Creative Commons License 5 napja 0 0 506674

Meg tán az, hogy ha a hátsó sprinter nem 3,5es, akkor kéne a vonórúd. 

Előzmény: Tie (506673)
Tie Creative Commons License 5 napja 0 0 506673

Valaki magyarázza mán el amúgy, hogy ebben mi vót a szabálytalan, azon kívül, hogy nyilván nem 40nel mentek. 

https://index.hu/belfold/2020/02/14/horrorkaravan_extra_hevederrel_vontattak_a_motorhibas_roman_kisbuszt_karcagnal/

t.lantos Creative Commons License 6 napja -1 0 506672

Elobb utobb a masik ketto is vezetett volna (potolni kell a sofort). Nem valok ezek az utakra.

Előzmény: bollinger (506671)
bollinger Creative Commons License 6 napja 0 0 506671

a meghalt sofőrrel?

Előzmény: t.lantos (506670)
t.lantos Creative Commons License 2020.02.14 0 0 506670

Ennyivel kevesebb hulye lesz az utakon.

Mondjuk a dugobol eredo kart is kifizettetnem veluk.

Előzmény: yenoee (506669)
yenoee Creative Commons License 2020.02.14 0 0 506669

M1 tegnap délelőtt Tatánál: álló sor végi kamionba becsapódó, alvó moldávok.

https://www.nyugat.hu/cikk/fotokon_az_m1_esen_tortent_harom_halalos_aldozatot

Jahno Creative Commons License 2020.02.13 0 0 506668

Talán akkor estem be ide rendesen mikor a 75 kilós embernél nem értették a mozgási energiát :-P

Előzmény: smith (506666)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2020.02.13 -1 0 506667

akkor kapaszkodj, ha állsz ülj le, megvan? ok, akkor most nézz rá az aeromap topicra.  beszarsz. :D:D

Előzmény: Jahno (506664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!