Keresés

Részletes keresés

még.mindig.én Creative Commons License 4 órája 0 0 506290

Igazan jo buli, hogy pentek delutan le van zarva a Varosliget, az Andrassy ut es a Dozsa Gyorgy ut is.

Szopjon csak a nep...

még.mindig.én Creative Commons License 2 napja 0 0 506289

Ez aztan szep kis sztori.

Az autosok fele tenyleg teljesen alkalmatlan a vezetesre.

Előzmény: yenoee (506281)
martinaxe7 Creative Commons License 2 napja 0 0 506288

PRTKL-9

Fekete Audi

Szemben a forgalommal, villamospályán...

Tywer Creative Commons License 3 napja 0 0 506287

Hát még a sok jó 20 éves személyautón:)

Előzmény: tcaoe (506286)
tcaoe Creative Commons License 3 napja 0 0 506286

Ezzel kizárták annak a lehetőségét, hogy veszélyesen kopott tárcsákkal járjon. Nem is értem a hatóság akadékoskodását.:)

(Amúgy ha egyszer megnéznék az összeset, ami aznap az úton van, legalább a negyedükön lenne kritikus hiba. Csak hogy nyugodtan autókázzunk köztük.)

Előzmény: Lónyak (506285)
Lónyak Creative Commons License 3 napja 0 0 506285
tcaoe Creative Commons License 2019.10.10 0 0 506284

Ő majd halálra gázol egy biciklist pár hét múlva, és elnézést kér a családjától, akkor meg rendben is lesz minden.

Előzmény: F.E.K. (506283)
F.E.K. Creative Commons License 2019.10.10 0 0 506283

"

Az újbóli figyelmeztetésre, hogy tolasson ki és induljon el szintén nem történt semmi, majd a férfi könnyes szemmel közölte, hogy ő nem tud úgy tolatni, hogy vannak mögötte, majd nagy nehezen mégis megtette és ijedtében behajtott az áruház parkolójába

"

 

Hátő....

Előzmény: yenoee (506281)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.10 0 0 506282

Én pirossal kiemeltem volna azt a részt, hogy ha elveszik a jogosítványát, akkor nagyon megszopja. Mert szép az, hogy eszébe jut, miután kórházba küldött egy embert, de ha előtte jut eszébe, az meg a másiknak jobb.

 

Itt most ha jól olvasom, legalább négy ember volt, akinek azonnal el kellett volna venni a jogosítványát, de meg sem büntették őket.

Előzmény: yenoee (506281)
yenoee Creative Commons License 2019.10.10 0 0 506281

https://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/egyszeru_baleset_sok_tanulsaggal_robogost_utott_el

 

Valószínűleg máshol sem ül a volánnál kevesebb fogalmatlan és frusztrált ember, csak itt most kicsit hosszabban ki lett fejtve a dolog.

És nem nagyon lesz változás sem ebben:

 

" Szerencsére egy értetlen sofőr sem okozott balesetet (és büntetést sem kaptak a rendőri jelzések figyelmen kívül hagyása miatt.)"

tcaoe Creative Commons License 2019.10.10 0 0 506280

Ja. Abban a részben visszafékeznek 94-re, úgy nézd a sebességkülönbséget.

Előzmény: mica-r (506279)
mica-r Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506279

Tehát 8-cal megy gyorsabban a szemétszállító kisiparosnál a helyzetben?

Nézd már meg újra azt a részt!

Előzmény: tcaoe (506278)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506278

És megy vagy 120-szal maximum.

Ami ugyan nem szabályos, de az azért nem kerül meglepően gyorsan a seggedbe.

Előzmény: mica-r (506277)
mica-r Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506277

"Az az autó nem ment olyan gyorsan"  

Milyen gyorsan? Az M0 100-110 limit szokott lenni.

Előzmény: tcaoe (506275)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506276

Azt aposztrofáljuk forgalomsűrűségnek, hogy ha andalgunk, akkor valakinek útban leszünk. Még annak is, aki szabályos sebességgel halad.

 

Mármint átlagtempón azt értjük, hogy tényleg megáll?

 

Ez itt egy nagyon egyszerű feladat volt: vagy gyorsítani egy rendeset (mondjuk pont olyat, amilyet az utolsó 2 másodpercben sikerült), vagy elvenni a gázt egy pillanatra (de erre nem tuti, hogy szükség volt). Ebből nulla ment. (Egyébként erős a gyanúm, hogy ha a világon semmit sem csinál, az a fehér autó úgy megy el, hogy utána ő még kényelmesen tud előzni 2 km/h sebességkülönbséggel).

Mi van, ha komolyabb a feladat?

 

Az elején nem gyorsít, utána egy kicsit. Csak a végén nagyot.

 

Játsszuk le az ilyenkor szokásos szcenáriót, mert az a leggyakoribb:

 

A mazsola észreveszi, hogy van valaki a sávjában, akit egy-két percen belül utolér. Belenéz a tükörbe, nincs senki a belsőben, úgyhogy bemegy. Ekkor utoléri az, aki mégis ott volt. Az utóbbi lassít, kivár egy kicsit, hogy hátha kihúz, de nem húz ki, így nagyobbat fékez. Ez nagyon valószínű 4 másodperc körül. Innen ugye az ember megvárja, míg a mazsola befejez egy 20 másodperces előzést, aztán reménykedik, hogy nem bukkan fel valahol Siófoknál egy kamion, mert akkor 100 kilométert megy mögötte. A gyengébb idegzetűek esetleg jobbról előznek. Node ilyenkor a mazsola megtalálja a gázt, így a jobbról előző szépen beleszorul a saját fasságába, meg az övébe. 

 

Az a besorolás teljesen fölösleges ott, nem túl kényelmes, és mint látjuk, az életveszélyhez elég egy másik fasz, arra pedig jelentős esély van. Aki rádudál a biciklisre, ha az előre megy, szintén ne vezessen autót. Hiszen nem tudja a szabályokat.

 

Persze, hogy az.

 

Előzmény: ghosty9 (506272)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506275

Jó, hát akkor meg főleg mit keres az úton?:)

Az az autó nem ment olyan gyorsan, hogy csak úgy előtűnjön a semmiből.

Előzmény: mica-r (506273)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506274

Arrol nem is beszelve, hogy rengetegszer latom, hogy hogy ha a leallosavban molyol valaki, akkor sokan behuznak a belsöbe, tavolsagot tartando...

mica-r Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506273

Esetleg a takszis akkortájt vette észre a hátúlról érkező autóst, amikor elkezdett gyorsítani? Hogy gyorsabban elmenjen a fehér Rönó mellett és visszasoroljon? Tehát a leállósávon támadó esetleg a belső sávban volt korábban, akkor kb 10 km/h-val kellett volna lassítania amíg a takszis lefarol az előzésből.

Előzmény: tcaoe (506271)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506272

"A taxis teljesen tisztán megy ki nagyon korán (azaz láthatóan nincs még oka sávot váltani), és nagyon későn kezd gyorsítani. Ez önmagában egy olyan tényező, ami a mai forgalomsűrűségnél a forgalom lassulásához vezet."

 

Egyrészt azért nézzük már meg a videót, hogy mit is aposztrofálunk "mai forgalomsűrűségnek" (nyilván, elvileg lehet, hogy a jóember mögött Tatabányáig ért a sor, de ezt most tényleg hagyjuk). Másrészt igen, valóban, az ilyenektől áll be a mai átlagtempóra a forgalom ahelyett, hogy a hihetően optimális mai + 5-10%-ra állna be. Ez pedig azért van, mert az autókat ún. átlagemberek vezetik, akik néha kicsit lassabban mennek, mint kéne, néha kicsit gyorsabban, időnként meg csak harmadszorra tudnak beparkolni valahova. Amennyiben azt szeretnénk, hogy Társadalmunkban az átlagemberek is boldoguljanak, akkor rájuk kell szabnunk az Elvárásokat.

 

Úgyhogy nem, ettől nem lesz alkalmatlan a közlekedésre, csak nem fog tíz pontot kapni (de jogsit lehet kapni nem-tökéletes produkcióra is, ami maga az elvárt működés).

 

"Ez nem egészen így van, 17-tel növeli a sebességét, ráadásul egyre nagyobb mértékben. Ezzel 35 méter helyet vesz el."

 

Mindezt lehetne úgy is, hogy rajtad kívül más is értse? Tényleg, visszanéztem, vajon mi lehet az "ez", és erősen többesélyes, úgy meg nehéz.

 

"Hmm, én egy percig sem lepődnék meg azon, hogy a népek 95 százaléka alkalmatlan a többsávos utak használatára."

 

Amennyiben nem gondolkozol azon, hogy külön jogsikategória kelljen a többsávos utakhoz, akkor maradjunk annál szerintem, amit mondtam: "ilyen szintű hibát". :-) Aztán hogy valaki túl kényelmesen sorol be, valaki úgy parkol, ahogy, mások meg elállják a körforgalmat, az más kérdés (múltkor pl. azért dudált rám valaki (aztán dumálni is kezdett, én meg jeleztem, hogy letekert ablakkal jobban lehetne érteni :-) ), mert hogy képzelem, hogy bicajjal besorolok a kereszteződés elején az erre kijelölt területre), de sanszos, hogy majdnem mindenkinél találnál egy-két hasonló esetet, ha beülnél mellé egy egész napra.

 

"Node az a köznép, ez meg egy taxis, akinek ez a szakmája."

 

Persze, ez igaz, sőt ezt szoktam én is mondani, ugyanakkor most végig arról beszéltünk, hogy alkalmatlan-e a közlekedésre, nem?

Előzmény: tcaoe (506271)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506271

Ácsiácsi. A taxis teljesen tisztán megy ki nagyon korán (azaz láthatóan nincs még oka sávot váltani), és nagyon későn kezd gyorsítani. Ez önmagában egy olyan tényező, ami a mai forgalomsűrűségnél a forgalom lassulásához vezet. Tehát eleve alkalmatlan a közlekedésre. Innen annyi a kérdés, hogy itt még fokozta is a vészhelyzetet, vagy nem.

 

Ez nem egészen így van, 17-tel növeli a sebességét, ráadásul egyre nagyobb mértékben. Ezzel 35 méter helyet vesz el.

 

Hmm, én egy percig sem lepődnék meg azon, hogy a népek 95 százaléka alkalmatlan a többsávos utak használatára. De amúgy szerintem sokkal kevesebben csinálják ezt ilyen szinten, mondjuk minden tizedik. Az M7-en ez elég a végtelen belsősávozó karavánok kialakulásához, az M3 elején meg a torlódáshoz. Ez nem elitizmus, mindössze lennének dolgok, amiket meg kellene tanulnia a népeknek. Node az a köznép, ez meg egy taxis, akinek ez a szakmája.

Előzmény: ghosty9 (506269)
Lónyak Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506270

csak úgy a népek 95%-a

 

Mármint rendszeresen, vagy életében egyszer? Előbbire azért szerencsére nem igaz ez az arány, legalábbis 2001-es jogsiszerzésem óta így tapasztalom. Bölcsebb lett volna ha megvágja a taxis a felvételt mielőtt kiadja, bár valószínűleg fogalma sincs, mi a gáz azzal amit magáról rögzített.

Előzmény: ghosty9 (506269)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506269

Tehát több szcenáriót is el tudunk képzelni, amelyben a taxis növelte a veszélyhelyzetet, bár valójában fogalmunk sem lehet, hogy történt-e ilyesmi?

 

Nem is tudom -- említettem már, hogy "ugyan már"? :-)

 

(A "taxis rágyorsítása miatt nem tudta befejezni a jobbról előzést" meg nem adja ki, ahhoz túl sokkal a végső manőver előtt kezdett gyorsítani a taxis, túl kicsit, és a másiknak túl nagy a sebességkülönbsége, mikor föltűnik.)

 

A "nem való az utakra" az olyan, hogy ha itt a képzelt részeket levesszük és annál maradunk, amit tényleg tudunk, akkor marad egy túl korai besorolás. Ilyen szintű hibát persze nem csinál mindenki, csak úgy a népek 95%-a, amit ha az ember komolyan gondol, az azért egy nehezen igazolható elitizmus. :-)

Előzmény: tcaoe (506268)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506268

Én meg annyit, hogy a videón két olyan alak látható, akik nem valók az utakra.

 

Valójában egyébként nem tudjuk, hogy van-e nagyságrendi különbség. Az biztos, hogy a taxis elkezd gyorsítani, négy másodperccel azután, hogy kiment. Hogy ezt most azért, mert fékeznie kellett a másiknak, és ezután elkezdte jobbról előzni, ő meg nem akarta, hogy elférjen, vagy csak tényleg ilyen kis gázt adott, nem tudjuk. Az első esetben ő sem kisebb fasz, a másodikban kisebb, de ettől még tipikusan az egyik oka a közlekedés bajainak.

Előzmény: ghosty9 (506265)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506267

"Én csak igazából arra írtam, hogy túl korán ment be. Ez az egy biztos :)"

 

Ok, akkor egyetértünk. :-)

Előzmény: Wicked Belzebub (506258)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506266

"1.) Nem engedjük el a szabálytalan gyalogost, mert a szomszéd sávban elgázolják."

 

Aztán a franc tudja, ha látom, hogy jön, akkor csak hadd menjen isten hírével, én nem rizikózom, hogy elcsapom.

 

Azt meg már mondtam szerintem korábban is, hogy aki előtt többen fékeznek, neki fingja sincs, hogy miért (mondjuk mert esélye sincs látni), és a biztonságos lassítás/megállás helyett az első reflexe a nagygáz-kikerüljük, az közveszélyes. (Asszem jim32 írt valami hasonló esetet.)

Előzmény: mzdude (506259)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506265

Ugyan már és ugyan már.

 

Amúgy csak annyit mondok, hogy a leállósávos pont összehozta a komplett vészhelyzetet teljes nagyságában egyedül, ahhoz nem kellett a taxis. Ez nem jelenti azt, hogy a taxis mindent úgy csinált, ahogy feltétlenül kellett volna, csak azt, hogy a kettő között kb. két nagyságrendi különbség biztos van, úgyhogy hagyjukmár a szálkát.

 

(De tényleg, meglepődtök, ha aszondom, hogy az átlagember időnként csinál nem-pont-optimális-de-simán-belefér sávváltásokat? Oké, nyilván a törzsközönségből csak én, de in the wild. :-) )

Előzmény: tcaoe (506262)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506264

"Tuntesd el a jutyuk vezerloket, akkor latod a sebesseget is."

 

Tévedtél, eltüntettem, nem láttam.

 

Aztán negyedszerre, már sokadik fullscreennél tűnt föl -- mi lett volna, ha értelmes ember módjára azt írod, hogy "nem, hanem jobb alul apró betűkkel, sárgával"? Csak kérdem. :-)

Előzmény: t.lantos (506263)
t.lantos Creative Commons License 2019.10.09 0 0 506263

Tuntesd el a jutyuk vezerloket, akkor latod a sebesseget is.

Előzmény: ghosty9 (506255)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.08 0 0 506262

Nem biztos, mert lehet, hogy az már fékezett miatta előtte.

Amúgy meg ha nem vált sávot, hanem simán elveszi a gázt egy pillanatra, akkor tutira nem gombázza el. Főleg, hogy az utolsó három másodpercben gyorsít nagyobbat )persze az is lehet, hogy addigra éledt fel a motor annyira, hogy már értékelhetően gyorsuljon).

 

Mindenesetre a mási is egy istenbarma, de a taxist is le kellene tiltani az utakról.

Előzmény: ghosty9 (506257)
tcaoe Creative Commons License 2019.10.08 0 0 506261

Szerintem a sebességre gondol, km/h-ban.:)

Előzmény: ghosty9 (506255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!