Vannak nem fékszervós autók is, oszt azokat is vontatják, ha lerohadnak. Az, hogy az álló motor miatt nincs fékszervó, az nem jelenti az “üzemi fék meghibásodását”, ergo lehet kötéllel húzni. A súlyok is rendben lehetnek, elromlott jármű vontatásakor annyinak kell megfelelni, hogy a vontató tényleges pillanatnyi súlya legalább a fele legyen a vontatott elromlott járműének. Ez még a leghátsó trélert beleszámítva is simán megáll.
Azt meg sehol nem tiltja a kresz, hogy az elromlott, vontatott jármű mögé legyen akasztva akár egy tréler. Nem tiltja semmi, hogy komplett járműszerelvényt vontass elromlottként.
Érdekes dolog ez a románozás, volt olyan esetem, mikor Bécs felé menet, nem sokkal a határ után a pályán belefutottam valami rendőri ellenőrzésbe, és az előttem, illetve mögöttem haladó magyar kocsikat kiintették, engem meg nem. Mivel a határnál kicsit meglassultunk, már vetettem azokra az autókra egy fél pillantást, aztán lett egy gyanúm, miért pont azokat szedték ki, és engem meg miért nem.
Ezt a gyanúmat később többen is megerősítették a látókörömben olyanok, akik rendszeresen járnak ki. Az értelmesebbje elég hamar beszerez egy normális műszaki állapotú autót erre a célra, a többi viszont bőszen büdöslabancozik és nem ért meg bizonyos, rendkívül egyszerű összefüggéseket.
Eleve kérdésesek a tömegek (ld. vonórúd, vontató és vontatmány tömege), aztán elromlott jármű vs. járműszerelvény vontatása, a heveder alkalmassága, a heveder rögzítésének alkalmassága (vonóhorgon?).
A románozásról meg annyit, hogy kiváncsi vagyok, te mit szólsz hozzá, amikor az osztrák/szlovén/német rendőr direkt nézi a magyar rendszámot, és ha meglátja, mindenbe beleköt?
Egy szakadt fehér román/ukrán/moldáv rendszámos Sprinter, aminek fekete a motorházteteje, eleve a legsúlyosabb előítéletek céltáblája kell legyen minden defenzív közlekedő számára.
Emögé volt kötve volt egy másik hasonló szuttyadék, ami történetesen vontatott egy trélert is.
Ez így egyben nem tűnik kifejezetten szabályos és biztonságos kompozíciónak.